Hallo,
in gmail had ik tot nu toe enkel de contactpersonen staan die ik ook op mijn htc desire s wilde hebben, omdat die account daar voor aangemaakt was.
Nu wil ik ook andere contactpersonen in gmail zetten. Die kan ik keurig in andere groepen zetten.
In de gsm kan ik zelfs bij contacten/weergeven de andere groepen afvinken. Toch worden nu alle contacten getoond op de gsm.
Kent iemand een manier om enkel de contact-groepen te tonen die ik zelf kies?
Alvast bedankt.
David
Contactpersonen syncen android <-> gmail
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 6 keer
- Contacteer:
Ondertussen ben ik zelf al iets verder geraakt: Als ik zoals atijd de contactlijst neem via de toets 'telefoon' onderaan krijg ik echt alle contactpersonen (dus veel te veel), maar als ik dan via de 3 horizontale streepjes (2e knop onderaan) kies voor 'contacten' zijn ze gefilterd zoals in het bericht hierboven ingesteld.
Nadien is de lijst weer ongefilterd.
Ik zoek dus een manier om die filter constant op te houden.
Nadien is de lijst weer ongefilterd.
Ik zoek dus een manier om die filter constant op te houden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Bij Gingerbread (Cyanogenmod) lukt het mij als volgt
1) Contactenlijst openen
2) Op menu duwen en kiezen voor display options
3) Klik bij Choose contacts to display op uw gmailaccount
4) Daar staan normaal al uw groepen. Je kan aanvinken welke hij moet weergeven.
Bij mij geeft hij ook enkel de groep "My Contacts" weer, dus zo moet het wel lukken.
1) Contactenlijst openen
Bij mij geeft hij ook enkel de groep "My Contacts" weer, dus zo moet het wel lukken.
-
- Premium Member
- Contacteer:
Hier is het android 2.3.3.Bij Gingerbread (Cyanogenmod) lukt het mij als volgt
1) Contactenlijst openen
Op die manier doet hij dat hier ook. Maar als ik iemand wil bellen druk in onderaan op 'telefoon' en ik scroll dan de contactpersonen naar boven, dan staan er de contactpersonen van de andere groepen ook in, dus de filter werkt niet meer.
Dan kan ik de filter wel weer aanzetten via de 2e knop linksonder en op contacten te klikken, dus die filter is nog gekend.
Ik zoek dus een manier om de filter die jij beschrijft op te houden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Vreemd, ik heb het bij mij nog eens getest, door andere groepen aan te vinken en dan worden die ook blijven weergegeven. Bij mij zijn die display options dus blijvend.
Ik vermoed dat je de Sense (=HTC-layout) draait. Bij de oude sense kon je ergens kiezen welke groepen hij moet synchroniseren en welke niet. Bij de nieuwe is dat naar't schijnt niet meer mogelijk of toch niet eenvoudig. (Als ik het internet mag geloven) Ik gebruik zelf geen Sense meer, dus ik vrees dat ik je niet verder kan helpen.
PS: Het zal je probleem niet oplossen, maar je kan ook aanvinken dat je enkel contactpersonen met een telefoonnummer wilt weergeven in je telefoonboek. Bij mij kwam dat toevallig ook overeen met één bepaalde groep.
Ik vermoed dat je de Sense (=HTC-layout) draait. Bij de oude sense kon je ergens kiezen welke groepen hij moet synchroniseren en welke niet. Bij de nieuwe is dat naar't schijnt niet meer mogelijk of toch niet eenvoudig. (Als ik het internet mag geloven) Ik gebruik zelf geen Sense meer, dus ik vrees dat ik je niet verder kan helpen.
PS: Het zal je probleem niet oplossen, maar je kan ook aanvinken dat je enkel contactpersonen met een telefoonnummer wilt weergeven in je telefoonboek. Bij mij kwam dat toevallig ook overeen met één bepaalde groep.
-
- Premium Member
- Contacteer:
Ondertussen heb ik het 'opgelost' door een snelkoppeling naar contacts op het startscherm te zetten. Die zijn wel gefilterd.
Dan moet ik nog wel een 2e keer drukken om te kiezen of ik een berichtje wil sturen of telefoneren, maar dat is nog minder werk dan tussen de hele lijst van contacten te moeten zoeken.
Dan moet ik nog wel een 2e keer drukken om te kiezen of ik een berichtje wil sturen of telefoneren, maar dat is nog minder werk dan tussen de hele lijst van contacten te moeten zoeken.