Domme vraag: Als ik een PC aan een BGC TV poort op m'n router hang zou die dan een IP adres moeten krijgen ?
Mods: Waarom komt deze post niet terecht bij de "laatste forumberichten" op de hoofdpagina ?
DHCP
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Bij Telenet is dat inderdaad het geval, maar volgens mij is het Belgacom gewoon port-based.TomG schreef:Ik vermoed dat enkel geregistreerde MAC adressen van Belgacom TV decoders een ip krijgen.
Je kan zelfs gewoon een stream bekijken (http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 0&#p418756)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Vroeger waren er veel meer streams hoor die je kon bekijken (die hebben ze later versleuteld).
Maar het gegeven dat je - bij mijn weten - geen ip krijgt door pc eraan te hangen en wel als je er decoder aan hangt, moet toch wel DHCP zijn die gekoppeld is aan lijst van mac adressen decoders.
Maar het gegeven dat je - bij mijn weten - geen ip krijgt door pc eraan te hangen en wel als je er decoder aan hangt, moet toch wel DHCP zijn die gekoppeld is aan lijst van mac adressen decoders.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
TN heeft geen "TV poorten" op z'n combi modem... je kan je decoder op iedere willekeurige poort aansluiten (omdat het op basis van het MAC adres is van de decoder).Petervanakelyen schreef:Bij Telenet is dat inderdaad het geval
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 5 keer
De zenders zijn versleuteld, de decoder dient om ze te decoderen.Sinna schreef:Als dat het geval is, dan zou je dat toch moeten kunnen ondervangen met een packet sniffer (Wireshark)?
Iemand zin ?
Volgens mij kan je die streams niet op je pc decoderen, de pakketjes die je onderschept zijn toch allemaal versleuteld.
Ik meen wel ooit ergens gelezen te hebben dat er een manier is.. Maar herinner me de details niet.
Als ik me niet vergis moest je het mac adres van de decoder spoofen op de netwerkkaart van je pc ofzo..
Alhoewel, dan is het nog altijd versleuteld natuurlijk
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Maar niet allemaal dacht ik... net zoals TN ook geen encryptie doet van een tiental zenders.f0xbe schreef:De zenders zijn versleuteld, de decoder dient om ze te decoderen.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Of een oude 10Mbit hubsilencer schreef:Switchske tussen zetten en port mirrowing doen ?