Nog steeds op 4mbit profiel

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
YannickG
Starter
Starter
Provider

Wij zijn al 10 jaar lang trouwe belgacom klant met het gewone abbonnement(favorite is de naam tegenwoordig), maar de snelheid begint nu echt ondermaats te worden en zien ons genoodzaakt om over te stappen op telenet o.i.d.
We zitten met 3 pc's op internet, de tv haalt soms updates af, en 2 smartphones doen ook soms beroep op de wifi thuis voor updates etc. Zoals jullie wel kunnen raden is dit op een 4mbit profiel ENORM oncomfortabel. Als 1 toestel een update doet of youtube kijkt is het onmogelijk voor de rest om nog comfortabel te kunnen surfen, laat staat online gamen o.i.d.

Is hier nu echt niets aan te doen van belgacom uit? Heb dit gepost als laatste poging om toch bij belgacom te blijven want we zijn buiten de snelheid wel tevreden over hen. We wilden ook digitale tv hebben maar ik heb ergens gelezen dat als je op dit profiel nog zit en dan je tv aan hebt staan, je nog maar iets van een 1,5mbit overhoudt om te surfen, wat met het aantal toestellen in huis eigenlijk gelijk is aan geen internet...

We wonen in kampenhout,vlakbij de haachtsesteenweg, dus zo afgelegen is het echt niet...

Bedankt alvast
rasman
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer
Provider

Heb ja al gevraagd of ze jullie niet op VDSL2 kunnen zetten ?
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer
Provider

En wat zegt Belgacom? Al contact opgenomen met hun?
denkleine
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 12 keer
Provider

Doe eens een check op website van bgc of je TV kan krijgen.
Als hij zegt dat je HD kan, kan je VDSL2.
http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/p ... k_tv.page?

Of op website van EDP net kan je ook simpel controleren of VDSL2 beschikbaar is bij u.
http://www.edpnet.be/edp/testconnection/
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

YannickG schreef:Wij zijn al 10 jaar lang trouwe belgacom klant met het gewone abbonnement(favorite is de naam tegenwoordig), maar de snelheid begint nu echt ondermaats te worden
Als je al 10 jaar, zonder enige wijziging belgacom klant bent, dan
- is je oude "Internet Go" formule (4.6 mbps) automatisch overgegaan naar Favorite (25/3.5 max)
- maar is je oude snelheid gebleven, gezien er niets gewijzigd is aan de technische installatie of de sync

De eerste stappen die ik zou doen zijn:
a) bellen naar 0800/22700 en een onmiddelijke verhoging vragen van de sync (dit heette vroeger de "optie speed"). Indien je niet te ver woont van de centrale kan je zonder problemen een verhoging krijgen naar 9 mbps, of zelfs 12 mbps.
b) indien je tevreden bent met 9mbps of 12mbps, of indien je geen VDSL kan krijgen), je abonnement downgraden. Je betaalt nu veel te veel voor wat je krijgt, en je zal evenveel krijgen tegen een veel lagere prijs als je downgradet naar Comfort of Start.
c) en zoals de andere posters al zeiden: checken of VDSL2 beschikbaar is (gratis overschakeling).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer
Provider

voor een onmiddellijke verhoging te krijgen van de sync moet adsl2 natuurlijk beschikbaar zijn

beschikbare technologie te testen via http://www.belgacom.be/bwt/Login.action
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
YannickG
Starter
Starter
Provider

Bedankt voor jullie reacties, heb inderdaad contact gehad met belgacom ze gingen mij iets laten weten nadat ze alles hadden gecheckt momenteel nog niets terug gehoord. Aan de hand van al de online tests concludeer ik hetvolgende:

Belgacomtv HD - niet beschikbaar
vdsl2 - niet beschikbaar
adsl2 - ik neem aan beschikbaar? ik heb de test van dommel gedaan en daar stond pack adsl2+tv beschikbaar, max 12mbit

Dus normaal gezien zou ik recht hebben op 12mbit toch? En ik neem aan dat tegenwoordig die 50 euro activatiekost hiervoor niet meer aangerekend wordt? (Vroeger moest je 50 euro betalen om de overstap te maken naar 12mbit meende ik mij te herinneren,tenzij je belgacomtv nam)
denkleine
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 12 keer
Provider

YannickG schreef: Dus normaal gezien zou ik recht hebben op 12mbit toch?
Daar zou ik niet van uit gaan aangezien er MAX staat.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer
Provider

in het beste geval is dat zo... profiel adsl2 is afhankelijk van afstand tot de centrale
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
YannickG
Starter
Starter
Provider

Mja ik wacht het antwoord van belgacom af, als ze niet veel kunnen doen heb ik weinig andere keuze dan een kabelabbo te nemen bij telenet, want op deze snelheid blijven surfen is geen optie.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”