Fibernet XL alle poorten gesloten?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
YvesT
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 dec 2008, 11:44

Heeft er iemand weet van als telenet alle poorten gesloten heeft?
Heb de lijst op hun site al gevonden, en zelfde te horen gekregen van telenet.

Maar als ik controleer dan is elke port momenteel gesloten.

Volgens support moet je ze nu zelf open zetten door via (mijn telenet -> Draadloze instellingen -> Port forwarding) zelf toevoegen.

Had ik ondertussen al geprobeerd maar dat heel mijn telenet systeem heeft bij mij nooit gewerkt.
Dingen die je veranderd worden gewoon niet doorgevoerd.

Heb een Mysql server draaien, maar kom er langs buiten niet op natuurlijk.
Doordat ik poort 3306 niet open krijg

En support biedt geen ondersteuning voor de modem(is alleen hun eigen modem, is maar om er makelijk vanaf te komen).
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Je kan best eens de vele post lezen in dit Forum over de Telenet router.

Telenet sluit geen inkomende poorten, behalve de reeds lang bekende range <1024
Wat jij waarschijnlijk bedoelt - maar je hebt er niets van geschreven - is dat je van Telenet een wireless modem/router gekregen hebt.
Deze router doet zoals alle routers doen: poorten sluiten tussen WAN en LAN (firewall).

En, net zoals je met gelijk welke andere router moet doen: je moet zelf de nodige poorten openzetten (>1024) op je router.
Het enige verschil:
- bij een normale router moet je dat doen via een web-interface op de router
- bij de Telenet "wireless modem" moet je dat doen via "Mijn Telenet". De wijzigingen zie je niet altijd onmiddelijk!

Je kan ook opteren voor een modem-only (zonder ingebouwde router), en je eigen router gebruiken.
- Als voordeel heb je wat meer flexibiliteit.
- Als nadeel heb je 2 toestellen (modem + router), geen wireless, geen Homespot etc ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Als je iets aanpast, klik je dan op de "bewaar" knop ? anders als het echt niet werkt laat je dat best weten aan telenet zodat ze er kunnen naar kijken.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
YvesT
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 dec 2008, 11:44

philippe_d schreef:Je kan best eens de vele post lezen in dit Forum over de Telenet router.

Telenet sluit geen inkomende poorten, behalve de reeds lang bekende range <1024
Wat jij waarschijnlijk bedoelt - maar je hebt er niets van geschreven - is dat je van Telenet een wireless modem/router gekregen hebt.
Deze router doet zoals alle routers doen: poorten sluiten tussen WAN en LAN (firewall).

En, net zoals je met gelijk welke andere router moet doen: je moet zelf de nodige poorten openzetten (>1024) op je router.
Het enige verschil:
- bij een normale router moet je dat doen via een web-interface op de router
- bij de Telenet "wireless modem" moet je dat doen via "Mijn Telenet". De wijzigingen zie je niet altijd onmiddelijk!

Je kan ook opteren voor een modem-only (zonder ingebouwde router), en je eigen router gebruiken.
- Als voordeel heb je wat meer flexibiliteit.
- Als nadeel heb je 2 toestellen (modem + router), geen wireless, geen Homespot etc ...
Ok bedankt ga ik nog eens alles afzoeken.

Klopt inderdaad die instelling staat onder Wireless bij mijn telenet.

En je moet inderdaad op de bewaar knop klikken ;)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”