Sigaretten kopen

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Waar haalt de userbaser zijn normale sigaretten, bijvoorbeeld Gauloises Blondes.

Kopen jullie dat gewoon in de nachtwinkel of in het grootwarenhuis? Is er geen manier om ze in grote hoeveelheden goedkoper aan te kopen?

Toen ik nog jonger was had ik wel eens gehoord dat de sigaretten in Luxemburg goedkoper zijn. Nu zou me dat niet storen om bijvoorbeeld 1 keer per maand een lange rit te doen, om dan een voorraad sigaretten in te slaan.Maar dan natuurlijk ook weer niet als het maar 0,05euro goedkoper is natuurlijk...

Het gaat hier om iets "legaals", voor zover ik kan inschatten... Het is niet mijn bedoeling om ergens gestolen sigaretten of namaak-sigaretten te scoren. Ik wil dezelfde sigaretten die ze hier in de winkel verkopen, maar dan goedkoper...

En ja inderdaad, stoppen met roken is inderdaad beter. Maar dat heb ik nu zelf al gezegd, dus moet het hieronder niet in elk antwoord herhaald worden...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Vergeet niet dat je maar een bepaald aantal sigaretten (hoeveelheid is mij onbekend) per volwassen persoon mag meenemen in je wagen hé. Maar inderdaad als ik vroeger met mn ouders op vakantie ging naar t zuiden (zuidfrankrijk, spanje, italie) dan ging er ook altijd een paar "sloefen" sigaretten mee voor familie... Geen idee wat de prijzen zijn? Ga voor de grap eens naar luxemburg als familieuitstap voor een weekend en probeer het eens?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Ter informatie werden (voor wijziging vatbare) maximumhoeveelheden bepaald: 800 sigaretten, 400 cigarillo’s, 200 sigaren, 1 kilogram rooktabak, 110 liter bier, 90 liter wijn (waarvan maximum 60 liter mousserende wijn), 20 liter aperitiefdrank, 10 liter sterke drank.
http://diplomatie.belgium.be/nl/Dienste ... ie/douane/

ik koop tabak, en maak mijn sigaretten nog zelf. Kruipt wel relatief veel werk in, maar kan je doen terwijl je bvb tv kijkt

Als ik kan laat ik tabak uit luxemburg meebrengen. En anders koop ik het gewoon in de sigarettenwinkel.
Wij roken met 2 en komen toe met een 70€/maand
de koe zegt boe
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik ben een niet-roker, maar 800 sigaretten per volwassen persoon wilt zeggen je 5 "sloffen/sloefen" mag meenemen. Ik dacht toch dat er in een pakje 20 sigaretten zaten?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

hangt er van af. Ik denk zelfs dat de 20sigarettenpakjes nu aangepast zijn naar 19 stuks

Maar er zijn ook grotere pakjes, ik denk dan aan L&M

http://www.landenportal.nl/informatie/s ... rlboro.htm
de koe zegt boe
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Luxemburg is the place to be! of de Oostbloklanden Tsjechisch, Hongarije, polen(daar scheelt het echt wel veel!)
En who cares als je nu 20 sloffen zou liggen hebben in je auto. Moest je nu van nederland komen veel kans op controle maar van luxemburg verwaarloosbaar.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
ogy
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 3 keer

http://www.landenportal.nl/informatie/s ... r-land.htm

Toegelaten hoeveelheid binnen EU is 4 sloffen
konda
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Zijn die online shops dan niet legaal of zo?
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

die online shops op zich zijn legaal.

Maar daarom mag je nog niet invoeren.
Ik vind het niet direct terug over belgie, maar wel over nederland. Ik dacht dat hier dezelfde regels gelden.
Tabaksproducten (bijvoorbeeld sigaretten, sigaren en tabak) mag u alleen naar Nederland laten brengen als daarop Nederlandse accijnszegels zitten. Dat is bij kopen via internet of postorderbedrijf meestal niet zo. Tabaksproducten die zonder Nederlands accijnszegel in Nederland aankomen neemt de Douane in beslag. Ga dus niet in op e-mails waarin de leverancier de tabaksproducten aanbiedt tegen een (veel) lagere prijs dan normaal in Nederland.
http://www.douane.nl/particulier/intern ... en-01.html
de koe zegt boe
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

q-tec schreef:Luxemburg is the place to be! of de Oostbloklanden Tsjechisch, Hongarije, polen(daar scheelt het echt wel veel!)
En who cares als je nu 20 sloffen zou liggen hebben in je auto. Moest je nu van nederland komen veel kans op controle maar van luxemburg verwaarloosbaar.
Wacht tot je eens controle krijgt. Dan zouden die sigaretten plots wel eens héél duur kunnen worden...
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
q-tec
Elite Poster
Elite Poster

Wacht tot je eens controle krijgt. Dan zouden die sigaretten plots wel eens héél duur kunnen worden...
:lol: ik weet het mijn grootouders nog doen....in 20 jaar heeft nog niemand van ons controle gehad.
Nog bijna nooit geweten dat men je doet stoppen om je auto te controleren...en zoals ik al zei in de grensstreek met nl wel maarja daar rijd je namelijk niet rond met 20 sloffen.
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer

Heb zelf lange tijd voor een sigarettengroothandel gewerkt.

Het percentage dat verdeelt wordt in de groot en kleinhandel op de VK-prijs is ongeveer rond de 10%.
De kleinhandel krijgt ongeveer rond de 7,40% (indien hij wat goed aankoopt), de overige marge is rond de 1 à 2% en daar gaat de groothandel mee lopen.
Ik had als werknemer de mogelijkheid om een aantal sloffen per maand aan te kopen met korting van 8%.

Goedkoper dan dat ga je ze hier in BE niet vinden.
Vindt je ze wel goedkoper is het:
- Ofwel namaak (er is enorm veel namaak in omloop, hoewel het de laatste jaren wat afgenomen is, er is een tijd geweest dat 1 op 4 pakjes Marlboro in het Brusselse nachtwinkelmilieu namaak was).
- Ofwel met geen BE-takszegel.

Dus wil je echt goedkoper en zeker zijn dat het geen fake is, moet je importeren uit een land waar de overheid minder taks en accijnzen heft.

+/-70% van de VK prijs in BE is taks/accijns.

Je mag inderdaad slechts een beperkt aantal invoeren.
Voer je meer in en ze betrappen je, kan je een duur rekeningske krijgen.

Productie/verdeling/betrokkenheid bij namaak komt je bijzonder duur te staan. Ik heb weet van mensen die daarbij betrokken waren en nu in juridisch schaakspel betrokken zijn waar fabrikanten een paar honderduizenden euro's als schadeclaim vorderen...
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

2 maanden geleden op vakantie geweest naar Kenia en daar kostten de sloefen Marlboro omgerekend 14 euro.
Was op de luchthaven, geen fake en smaakte net hetzelfde (ik ben geen roker, maar heb eentje meegebracht voor een vriend van me, en die proefde geen verschil)

Dus tip: vraag na in je vriendenkring wanneer iemand op vakantie gaat, zo kan je in kleinere maten toch profijt doen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Ik weet niet in hoeverre het legaal is,maar ik heb toch een aantal grootnonkels die zelf een tabaksplant hebben.
Voor zover je groene vingers hebt en je er iets van tijd wil insteken is dat waarschijnlijk het goedkoopst.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Het goedkoopste is gewoon stoppen... maar voor een verslaafde is dat een serieuze opgave :lol:
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Het blijft me eerlijk gezegd verbazen hoeveel moeite er gedaan wordt om aan (goedkope) sigaretten te geraken.
trikke2705
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 12 keer

r2504 schreef:Het goedkoopste is gewoon stoppen... maar voor een verslaafde is dat een serieuze opgave :lol:
Valt best mee hoor. Ik heb het 15 maanden geleden gedaan en heb er geen noemenswaardige problemen mee gehad. Ik rookte al 25 jaar een 30 tal sigaretten per dag.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 299 keer

r2504 schreef:Het goedkoopste is gewoon stoppen... maar voor een verslaafde is dat een serieuze opgave :lol:
4 of 5 jaar terug gestopt (na 20 jaar gerookt te hebben), valt heel goed mee. Sindsdien geen behoefte meer aan een sigaret. Integendeel zelfs, ik vind nu dat dit stinkt en schaam me ervoor dat ik ooit gerookt heb (stinkende adem, kledij, ....).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Mooi... ik heb trouwens nooit gerookt, maar zie alléén bij vrienden hoe moeilijk ze het hebben.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Provider

Te Koop forum

Reken iets van een euro goedkoper per pakje, in Luxemburg. Mijn schoonouders gaan af en toe naar daar voor hun eigen consumptie.

Hier wat nuttige informatie: http://www.landenportal.nl/informatie/s ... rlboro.htm (eerste google resultaat, dus kweet niet in welke mate het klopt).

Luxemburg is trouwens een heel mooi land, voor toerisme.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 37 keer
Contacteer:

Wat kosten de merken in Belgie?

Ik woon in Luxemburg, dus wil hier gerust de prijzen posten wat ze hier kosten. Moet wel merken krijgen, want ben geen roker.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster

mgo72 schreef:Wat kosten de merken in Belgie?

Ik woon in Luxemburg, dus wil hier gerust de prijzen posten wat ze hier kosten. Moet wel merken krijgen, want ben geen roker.
Camel:
Marlboro:
Palmal:
Kent:
Bastos:
l&m:

Dat zijn de meeste verkochte merken.
Wat ik wel weet voor een fles jenever hier €9 in lux €7.5

Ps: wat me eigenlijk wel meer interesseert stel je schrijft hier een audi S3 /S4 in super hoge biv + taksen .....
Hoe zit dat in Luxemburg?
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
CeeSsss
Member
Member
Bedankt: 15 keer

Bij Colruyt krijg je 1 pakje korting als je 3 sloffen aankoopt. Dus 23 betalen en 1 gratis. Dat komt neer op een korting van 4.17%.
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

q-tec schreef:

Camel:
Marlboro:
Palmal:
Kent:
Bastos:
l&m:

Dat zijn de meeste verkochte merken.
Wat ik wel weet voor een fles jenever hier €9 in lux €7.5

Ps: wat me eigenlijk wel meer interesseert stel je schrijft hier een audi S3 /S4 in super hoge biv + taksen .....
Hoe zit dat in Luxemburg?
In Lux zijn de autokosten, restaurantkosten 100% fiscaal aftrekbaar.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Gauloises Blondes! De Blauwe :)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

As ge sigaretten wilt smoren, pak dan groene Michel zonder filter e. :banana: Janette :-D
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Marlboro is 4.40 euro per pakje, de rest moet ik nog bekijken.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Gaan wer ier nu belastingontduiking/smokkel organiseren? Anders voor mij ook ne sloef.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Provider

Te Koop forum

Neen hoor, gewoon informatie voor iedereen die eens naar Luxemburg moet gaan.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

Ge kunt er ineens een venootschap (of nog een paar extra vertakkingen) oprichten en uw firmawagen er inschrijven.

Want al die bleiters met hun 2 Ferrari's en 3 Mercedessen vinden dat ze gediscrimineerd worden ... :bang:
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Mja dat het groot kapitaal aangepakt word (luxe speelgoed ingeschreven als bedrijfswagen omdat dit voorheen altijd voordeliger uitviel) vind ik op zijn minst niet ongepast als crisismaatregel. Maar blijkbaar staat het toch niet echt op punt he want die kerel me zijn saab van 42000€ moet nu jaarlijks 7000€ betalen en daar zijn de verhoudingen toch wel serieus bij het haar getrokken.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

En wat doet de kmo'er nu ? Die gooit zijn bmw van 50.000€ buiten en die van zijn vrouw ook omdat het toch geen voordeel meer opbrengt. (Als ge geld hebt is het nu de moment om een mooie 2de hands te kopen). Soit iedereen gekloot, ge denkt toch niet dat die bedrijfsleider gaat betalen voor iets dat hij gekocht heeft om op besparen ;-)
Laatst gewijzigd door iceke 08 feb 2012, 15:46, in totaal 1 gewijzigd.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 299 keer

theduvelking schreef: Want al die bleiters met hun 2 Ferrari's en 3 Mercedessen vinden dat ze gediscrimineerd worden ... :bang:
Het is enkel en alleen het werkvolk (midden klasse) die moet bloeden ....
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

sigaretten weet ik niet..maar een normale fles drank is ongeveer 2-3 euro goedkoper

vb Fles freixenet : hier 7 ginder 4,9

Weet er trouwens in Luxemburg iemand een goeie drankenwinkel zijn (geen supermarkt) Ik zoek nm deze fles Gin

Afbeelding

Liefst ergens in de buurt van de Luxemburg stad
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”