Waarom?
Er is een limiet van 500 GB bij belgacom's "onbeperkt" Internet en dat kan je stretchen door gratis 20 GB voolumepacks bij te kopen. Deze macro heeft als doel om dat snel te doen.
eternum schreef: Kijk eens naar de gratis iOpus iMacros add-on for FireFox.
Ik heb intussen enkele tientallen TB's aan gratis volumeblokken "aangekocht aan nul euro" bij Belgacom.
Gratis én automatisch dus.
Ik heb het scriptje voor iOpus iMacros even aangepast aan de nieuwe lay-out van de Belgacom e-Services.
En ben tevens wat aan het testen geweest (ruim vier terabyte extra).
Na inloggen op Belgacom e-Services kies je onder "Mijn producten" vervolgens:Vervolgens het tekstbestand (hieronder weergegeven en tevens in bijlage) openen in iOpus iMacros en afspelen in iOpus iMacros.
- onder "1. Kies een product" voor "Mijn internet";
- onder "2. Kies een abonnement" voor je Belgacom internetabonnement zonder limiet bijvoorbeeld "Belgacom Internet Favoriet zonder vaste lijn".
Pas op: in onderstaande blok "123456789" natuurlijk vervangen door uw eigen (fictieve) lijnnummer: bijvoorbeeld "011987654".
Met fictief bedoel ik het nummer dat toewezen werd aan een abonnement zonder vaste lijn.
In het andere geval (met vaste lijn) jouw Belgacom vaste lijnnummer natuurlijk.
Opmerkingen.Code: Selecteer alles
VERSION BUILD=7401110 RECORDER=FX TAB T=1 URL GOTO=https://admit.belgacom.be/eservices/wps/myportal/myProducts/myOrder?selectedOption=eserv_int_vp_20g_free&A_NUMBER=123456789 TAG POS=1 TYPE=SPAN ATTR=CLASS:pb-btn-arrow&&TXT:Volgende TAG POS=1 TYPE=INPUT:CHECKBOX FORM=NAME:confirmOrderForm ATTR=ID:generalTerms CONTENT=YES TAG POS=2 TYPE=SPAN ATTR=CLASS:pb-btn-arrow&&TXT:Bevestigen TAG POS=1 TYPE=SPAN ATTR=CLASS:pb-btn-arrow&&TXT:Doorgaan
Afhankelijk van de herhaalsnelheid in iOpus iMacros liep het scriptje bij mij soms vast.
Indien ik de herhaalsnelheid in iOpus iMacros op "Langzaam" instelde, was het soms mogelijk om het scriptje in een lus van grootte 50 te doorlopen. (50 * 20 GB = 1000 GB extra)
Met de herhaalsnelheid op "Middel" of "Snel" liep het scriptje ook middelmatig tot snel vast.
Misschien was de Belgacom website wat aan de trage kant.
Ofwel lag het aan de Telenetlijn van waarop ik dit getest heb.
Volgende soort foutmeldingen kreeg ik dan:
- op de Belgacom e-Services website
- in iOpus iMacros
Even in iOpus iMacros terug op "Afspelen" of "Afspelen (lus)" klikken, was meestal voldoende om het euvel te verhelpen.
Soms was het nodig de procedure van in het begin terug te doorlopen.
Afin, een kleine moeite om al dat geklik te vermijden.
Link naar het script: http://userbase.be/forum/download/file.php?id=4582