Ik zit nu al een tijdje bij EDPnet en had mijn Fritzbox, zoals dat al jaren was, steeds 's nachts laten herconnecten (wegens 36 uur disconnect bij mijn vorige ISP) zodat VOIP niet op een ongelegen moment ogenblik gebeurde. Ik had hier al gelezen dat disconnects bij VDSL ook om de 96u gebeurden en dus geb ik de nachtelijke herconnects uitgeschakeld. Raar maar waar, ik blijf nu constant verbonden (10+ dagen) en blijf dus ook mijn IP behouden. Is er geen "verplichte" herconnect bij EDP?
Ik heb er alvast nog niets over gelezen.
Geen disconnects?
-
- Premium Member
- Berichten: 552
- Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
- Locatie: Leuven (016)
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 30 keer
is dit enkel bij edp, of ook bij bgc/scarlet?
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Op dit ogenblik een connect van 13 dagen (ADSL2)
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- Joachim
- ISP Staff
- Berichten: 472
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
- Twitter: jslabbaert
- Locatie: Sinaai-Waas
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 382 keer
Het klopt dat we sinds we omgeschakeld zijn op ons nieuwe netwerk we geen forced disconnects meer sturen. We zijn nu een pak minder afhankelijk van de technische grillen van Belgacom
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Na net geen 19 dagen was er vannacht een disconnect. Spijtig genoeg kan ik in de logs van mijn Fritz niet meer zien hoe laat dit gebeurde omdat er een lange tijd geprobeerd werd te reconnecten. Er is minstens 45 minuten geen verbinding geweest.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Stop: 1:07 (port error) terug online 2:46
Ik zie ook een 2e sessie met een andere IP range 77.***.***.*** terwijl ik een 213.***.***.*** adres heb. Dit terwijl de Sagem in bridge staat en de connectie door de Fritz gemaakt wordt. Zou dat voorbehouden zijn voor VOIP? Ik heb alleen internet, geen telefoon bij EDP dus het lijkt mij een "verloren" IP.
Ik zie ook een 2e sessie met een andere IP range 77.***.***.*** terwijl ik een 213.***.***.*** adres heb. Dit terwijl de Sagem in bridge staat en de connectie door de Fritz gemaakt wordt. Zou dat voorbehouden zijn voor VOIP? Ik heb alleen internet, geen telefoon bij EDP dus het lijkt mij een "verloren" IP.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Premium Member
- Berichten: 695
- Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
- Bedankt: 31 keer
- Contacteer:
Meer dan een uur geen verbinding is wel lang. Die tweede ppp sessie is misschien toch van je sagem. Op de statuspagina daarvan, staat daar een "PPPoE Address"? Als dat het geval is kan je op de sagem bij "interfaces" die sessie nog uitschakelen.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
- Mette
- Premium Member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
- Locatie: Heverlee (Leuven)
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Idem, ik heb toch de indruk dat sinds die automatische disconnects weg zijn ik veel meer en sneller disconnects had dan de 4 dagen die het altijd waren (hier en daar zijn er wel uitschieters, maar toch).