3.1 update voor Samsung Galaxy Tab 10.1v pas voor Q4.

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Plaats reactie
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

De Samsung Galaxy Tab 10.1v, ook in huur aangeboden bij Belgacom, zal zijn update naar 3.1 pas in het laatste kwartaal zien.
De v in 10.1v staat voor vanilla, oftewel de standaard Android honeycomb 3.0 van Google. Vodafone verkoopt de meeste 10.1v's.

Nu is er een discussie tussen Samsung en Vodafone over wie de update moet uitbrengen. Samsung geeft aan de voorkeur te hebben na de lancering van de opvolger van de 10.1v de 10.1 en Vodafone zal niet veel energie en geld willen steken in de 10.1v met de 10.1 in aantocht.

Conclusie ? Slecht nieuws voor de 10.1v gebruikers.

Volgens onderstaande tweet komt 3.1 naar de 10.1v in Q4.
Afbeelding

Ook de Samsung TouchWiz UX schil komt niet naar de 10.1v.

Update naar 3.1 zal er dus komen met veel geduld. Over versie 3.2 die onlangs uitkwam is er nog niets bekend. Gezien de perikelen nu met update 3.1 zal update 3.2 er misschien niet komen.

Voor liefhebbers zijn er wel verschillende XDA leden die een ROM gemaakt hebben met 3.1 en TouchWiz UX voor de 10.1v. (dit op eigen risico)
http://forum.xda-developers.com/showthr ... ?t=1155023
http://forum.xda-developers.com/showthr ... ?t=1214893
http://forum.xda-developers.com/showthr ... ?t=1223131

Buiten dit grote probleem heeft de 10.1v ook last van een loslatende glasplaat van het scherm.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

de 10.1v is een Google Experience device. GED wil zeggen dat de fabrikant het besturingssysteem niet aangepast heeft met een eigen interface. indien het dus een GED is ben je afhankelijk van Google voor de software updates (maar de veronderstelling dat dit sneller gaat dan als de updates van de hardwarefabrikant komen gaat hier duidelijk niet op).

bij de meeste Samsung toestellen heeft Samsung zijn eigen interface (TouchWiz) ingebouwd, en dan moeten zij zelf de updates voorzien.

Samsung wijst dus naar Google, zeggende dat ze enkel hardware support leveren voor de 10.1v en dat Google samen met Vodafone(Nederland) en Proximus(België) de software up-to-date moet houden en ondersteuning bieden

vervelende situatie natuurlijk
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Ben ik echt niet over verbaasd, waar ik wel over verbaasd ben is hoe het mogelijk is dat ik de 10.1v gekocht heb!
De 10.1v is op zich wel een mooi toestel maar de 3.2 update is een must! (compability apps,lag browser,schokkerige video 1080p recording kunnen opgelost worden met de 3.1/3.2 udate)
Die loslatende schermen bij de10.1v is echt hallucinant en zorgt voor veel herhalende miserie, frustratie bij reparaties/omruilingen.
Ik heb gelukkig een omgeruild exemplaar terug met een (voorlopig) vast display maar het is nu een vodafone exemplaar terwijl ik deze bij proximus kocht (zonder het vodafone logo dus).
Heb wel schrik om niet officiële firmware te flashen, lijkt ingewikkeld, maar ga nu ook geen jaar wachten op een mogelijke 3.2 update hoor, f*** garantie!
Bastards...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

404 - Artikel #746 werd niet gevonden ?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
VerSeg
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 aug 2008, 00:08

Ge koopt een auto en die stottert alle vijf minuten omdat de software van de boordcomputer niet deftig is en dus bugs bevat. Je gaat naar de garage en daar krijg je te horen dat ze ondersteuning geven voor de hardware maar niet de software en dat je daarvoor bij de programmeurs van Bosch of zo moet zijn. Die autofabricant maak je toch met de grond gelijk zeker? Die doen ze binnen de kortste keren een proces aan!

Samsung levert hier een tablet met een firmware op dat onafgewerkt is en voor problemen zorgt.

Het is aan Samsung om voor een update te zorgen want het tablet kan niet zonder firmware functioneren en het is dus een noodzakelijk onderdeel ervan!

Heel die bazar van Samsung is dus dikke zever!
Ik was eerst in het bezit van hun eerste 7 inch tablet, de P1000 en dit toestel was voorzien van een onafgewerkte Android-versie met veel bugs en vastlopers.
Men beloofde echter om dit na een maand of twee te updaten, nu meer dan een jaar na aankoop is er nog geen enkele update beschikbaar geweest en zal er ook nooit een komen!
Dan maar overgeschakeld naar de 10.1v, in het begin enkele herstelligen en zelfs omruiling moeten laten doen wegens loskomend scherm!
Eveneens dit toestel heeft toch nog wat vastlopers in de software zitten maar ook hier beloofde Samsung snel een update uit te brengen.
En de geschiedenis herhaalt zich, na maanden wachten op een aangekondigde update is er nog steeds niets beschikbaar en het ziet er niet naar uit dat er ooit nog een update komt!
Mensen worden gewoon in het zak gezet door onafgewerkte produkten aan te bieden. Het tablet zelf is prachtig en werkt uitstekend maar de software (lees noodzakelijke firmware en OS) en ondersteuning is een ramp!


Bij Samsung antwoorden ze dat dit geen ondersteund product is (uitgezonderd hardwareproblemen) en bij de provider zeggen ze dat Samsung geen updates levert!
Ge kunt niet eens een simpele BU maken van het toestel want zelfs Kies ondersteunt dit toestel niet, Samsung apps is niet ondersteund en basis staat er zo goed als niets op! Samsung Kies is echter geen product van de provider maar van Samsung zelf, dus geen excuus ook hier geen support te bieden!

Samsung heeft de 10.1v in het begin gewoon verkocht zonder melding dat er geen support zou komen, ze hebben echter Apple een loer willen draaien door een dunner tablet te maken en snel een tweede versie gemaakt, de 10.1v was plots afgeschreven!


Op zich tevreden van de beeldkwaliteit en algemene vorm maar zeker niet van hun ondersteuning!
Sorry maar ik had op beter gehoopt en zeker niet om bedrogen te worden!

Het enige wat Samsung bekomt is ontevreden klanten over de ganse wereld, mensen die een of twee keer zoiets meegemaakt hebben lopen zeker geen derde keer in de val!

Mocht een tablet standaard zonder Android (firmware en OS) geleverd worden, dan hadden ze een punt. Verder weet Samsung ook heel goed dat er productieproblemen waren met het display (loskomend) en dat heel veel mensen al miserie gekend hebben met de hardware, ook hier is geen enkele tegemoetkoming gedaan in welke vorm dan ook! Integendeel zelfs want in plaats de klant extra aandacht te geven wordt hij met de rest ook gewoon wandelen gestuurd.

Klantgerichtheid gewoon een dikke nul en puur geldplopperij! Verkopen maar geen support, onaanvaardbaar!
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Ik heb zelf de Samsung Galaxy Tab 7" (GT-P1000) waar toen ik hem kocht Android 2.2 opstond.
Totaal geen klagen van! Zeker niet voor een tablet waar Android 2.2 (een GSM versie van Android) op stond.
Paar maanden terug een update van 2.2 naar 2.3.5 gekregen en nu in december heb ik een update ontvangen naar 2.3.6!

Dit alles via KIES dus geen custom ROM of dergelijke.
Ik moet wel zeggen dat ik deze aangekocht heb in Terneuzen (NL) dus niet via Belgacom. (Dus unbranded?)

Ik was wel een beetje teleurgesteld dat we geen ICS gaan krijgen. Eerst totaal niets maar nu spreken ze over een upgrade pack.
Misschien binnenkort toch eens beginnen uitkijken naar ICS for Galaxy Tab 7
Afbeelding
VerSeg
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 aug 2008, 00:08

Ondertussen zijn we weer een maand verder en van die update van Q4 is nog steeds niets te zien ... ze hebben er natuurlijk niet het juiste jaartal bij gezet zeker?
Aan wie gaat het nu weer liggen? Samsung, Vodaphone, Belgacom, ...
Triestig dat het nooit eens vlot mag lopen. :bang:
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”