iPhone 4S kan niet tegen vrieskou
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Hoe goed kunnen smartphones tegen de kou? Niet geweldig goed, zo blijkt. Een Fins magazine stopte vijftien telefoons in de vriezer voor een test.
Vijftien telefoons werden in een Fins labo stapsgewijs kouder gemaakt, tot veertig graden onder nul. Onder de deelnemers enkele toppers zoals de iPhone 4, de iPhone 4S, de Samsung Galaxy S II en de Nokia N9.
Bron: http://www.standaard.be/mobilia/cnt/DMF20120206_183
Vijftien telefoons werden in een Fins labo stapsgewijs kouder gemaakt, tot veertig graden onder nul. Onder de deelnemers enkele toppers zoals de iPhone 4, de iPhone 4S, de Samsung Galaxy S II en de Nokia N9.
Bron: http://www.standaard.be/mobilia/cnt/DMF20120206_183
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Bij -5 gaat de iPhone 4S / N9 al haperen en bij -10 stopt het met werken. Die temperaturen kunnen hier in de winter gehaald worden (dan nog uit de wind), en al zeker in het hoge noorden. Ik zou mij zorgen maken dan.
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Ik zou mij geen zorgen maken, Deze steken meestal in een broekzak/jaszak waarbij er nog wat lichaamswarmte is. Stond gisteren in Brugge 120 minuten in de tribune en de gsm was nog 16°C (broekzak).
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Volgens de specs moet het minimum 0°C (http://www.apple.com/benl/iphone/specs.html) zijn, opslag zonder gebruik is -20°C.
Sowieso lijkt het probleem mij overroepen, want de lichaamswarmte in je broekzak zorgt voor voldoende temperatuur als het buiten te koud is,
Haperen is trouwens niet hetzelfde als niet werken.
Sowieso lijkt het probleem mij overroepen, want de lichaamswarmte in je broekzak zorgt voor voldoende temperatuur als het buiten te koud is,
Haperen is trouwens niet hetzelfde als niet werken.
Laatst gewijzigd door Stroper 06 feb 2012, 20:07, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Erelid
Of je gebruikt hem op straat? -5 is helemaal niet zo koud (als je vergelijkt met -40), dus da's toch vreemd dat het bij zo'n hoge temperatuur al faalt...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Mijn gsm heeft bij dit weer (in mijn broekzak of jaszak) een temperatuur van 9°C. Bij normale weersomstandigheden heb ik ongeveer 20°C. Echter gaan de temperaturen hier over de omgevingstemperatuur en niet over de gsm-temperatuur.
Natuurlijk heeft -40°C geen zin, maar in sommige landen kan het behoorlijk koud zijn, dus ergens kan het toch nog deels nuttig zijn. Ik had vroeger een gsm die veel trager tot zelfs niet functioneerde bij vrieskoude in België.
Een overzicht van de huidige (extreme) minima volgens weatheronline.co.uk
noorden van Finland: -30°C
Polen: -30°C tot 15°C
Letland/Estland/Litouwen: -30°C tot -20°C
Natuurlijk heeft -40°C geen zin, maar in sommige landen kan het behoorlijk koud zijn, dus ergens kan het toch nog deels nuttig zijn. Ik had vroeger een gsm die veel trager tot zelfs niet functioneerde bij vrieskoude in België.
Een overzicht van de huidige (extreme) minima volgens weatheronline.co.uk
noorden van Finland: -30°C
Polen: -30°C tot 15°C
Letland/Estland/Litouwen: -30°C tot -20°C
- TiTanium
- Moderator
Hem gebruiken bij -5 of hem doelbewust bevriezen is volgens mij toch wel een verschil. Als je hem in de auto vergeet is de kans reëel dat je geen ruiten meer hebt. Ik vind het allemaal beetje zever in pakjes.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
- Kitt
- Elite Poster
- Twitter: kitt1977
- Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
- Bedankt: 45 keer
- Contacteer:
Ik had 1 flesje water en cola in auto laten liggen achteren op de grond ( staat altijd buiten ) en gisteren eruit gehaald ..was precies of ze uit diepriezer kwamen
Dusja het vriest echt wel in de auto nu ...
Dusja het vriest echt wel in de auto nu ...
-
- Deel van't meubilair
Niet alléén in je auto... flessen water die in de garage stonden zijn kapot gesprongen !Kitt schreef:Dusja het vriest echt wel in de auto nu ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Trouwens: mij verwondert het dat de iPhone niet werkt bij -5 al... Ik ken iemand met een ZTE Blade, die heeft het al bij -25°C gewoon buiten (in dikke handschoenen, dus weinig lichaamswarmte wordt overgebracht) gebruikt, zonder problemen...
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Gebruik uw gsm maar eens even buiten met uw handschoenen (of niet) om een bericht te typen of te twitteren of Google Maps eens te bekijken...
De temperatuur van dat ding zakt snel genoeg.
Maar wat andersom: GSM fijn afgekoeld tot -5 graden en dan breng je die naar binnen in de warmte: wat met condensatie?
De temperatuur van dat ding zakt snel genoeg.
Maar wat andersom: GSM fijn afgekoeld tot -5 graden en dan breng je die naar binnen in de warmte: wat met condensatie?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 215 keer
Weer zo'n test voor noppes natuurlijk, je smartphone zit altijd wel ergens in, mijne maat bv die heeft buitengelopen terwijl het -11 graden was buiten mee z'n iphone 3gs, niks aan de hand.
Ge kunt ze kussen
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
hang maar eens een half uur aan de telefoon met je vriendin of zoiets wanneer je op de bus staat te wachten of zoiets, .. zeker nu, -5 à -10 is niks ! Je zou toch verwachten dat zoiets als een iphone beter doet zeker als je weet wat zo'n ding kost !
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
Het zou erg zijn zeker als die na paar min kapot springt? De test gaat wel over een iets langere periode me dunkt.Weer zo'n test voor noppes natuurlijk, je smartphone zit altijd wel ergens in, mijne maat bv die heeft buitengelopen terwijl het -11 graden was buiten mee z'n iphone 3gs, niks aan de hand.
Mijn 6070 eens buiten laten liggen bij -5 of dergelijke maar die leefde nog mooi smorgens nu die kan wel tegen wat!
- TiTanium
- Moderator
Ik ben geen Apple fan en vind het ook zever Vind zelfs zulke tests overbodig. Het volgende dat ze mee afkomen is dat À sneller crasht als B ... En zo blijft deze circus verder gaan
[ Post made via mobile device ]
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ik ben absoluut geen apple fan, maar ik vind dat marlboro hier wel een groot punt heeft : dit is nergens goed voor. Niemand laat zijn gsm uren in de vriezer zitten bij mijn weten...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
er is daar ook al een onderzoek naar geweest, Apple iPhone had meer crashes dan AndroidTiTanium schreef:Ik ben geen Apple fan en vind het ook zever Vind zelfs zulke tests overbodig. Het volgende dat ze mee afkomen is dat À sneller crasht als B ... En zo blijft deze circus verder gaan
hln
En niemand laat zijn gsm in de vriezer liggen nee, maar in de auto kan wel. Dezer dagen is dat ook een vriezer het zou dus zeker geen kwaad kunnen moesten deze tegen wat meer tegen kunnen (in het algemeen, niet enkel Apple)
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
@AnD: Toch altijd gevaarlijk als een heilige iPhone vermeld wordt in een onderzoek en die er als slechtste uit komt hé
Binnenkort op de iPhone een app,
Binnenkort op de iPhone een app,
Code: Selecteer alles
if temp < 0
shutdown
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 69 keer
Je moet de concurrenten toch ergens beter laten in zijn e ...
Het is zo eenzaam aan de top anders.
Het is zo eenzaam aan de top anders.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Breaking news! Water kan niet tegen vrieskou. Is er toch water tijdens de vrieskou, dan gaat deze over in een vaste materie, genaamd ijs.
Compleet zinloos dus zo'n onderzoek. Mocht het nu nog over militaire apparatuur gaan of apparatuur die gebruikt wordt in de luchtvaart, ik zou er nog in kunnen komen. Maar toch niet voor consumer materiaal. Zet uw pc anders eens buiten bij -10 graden en laat mij weten hoe het gelopen is.
Overigens een ander al even onzinnig onderzoek (tenzij ook terug voor militaire/bergbeklimmers apparatuur/...): ga eens naar de Himalaya en beklim de Mount Everest. Wedden dat er ook veel consumer hardware uitvalt (door koude, luchtvochtigheid, luchtdruk,...). Veel fabrikanten vermelden trouwens ook tot op welke hoogte het gebruik van hun toestel aan te raden is. En da's vaak al niet veel hoger dan een paar duizend meter.
Compleet zinloos dus zo'n onderzoek. Mocht het nu nog over militaire apparatuur gaan of apparatuur die gebruikt wordt in de luchtvaart, ik zou er nog in kunnen komen. Maar toch niet voor consumer materiaal. Zet uw pc anders eens buiten bij -10 graden en laat mij weten hoe het gelopen is.
Overigens een ander al even onzinnig onderzoek (tenzij ook terug voor militaire/bergbeklimmers apparatuur/...): ga eens naar de Himalaya en beklim de Mount Everest. Wedden dat er ook veel consumer hardware uitvalt (door koude, luchtvochtigheid, luchtdruk,...). Veel fabrikanten vermelden trouwens ook tot op welke hoogte het gebruik van hun toestel aan te raden is. En da's vaak al niet veel hoger dan een paar duizend meter.
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Nu niet voor dit of dat, maar vroeger had ik een pc op de zolder staan, die dienst deed als server, onder de leien zonder isolatie, die heeft daar een 3tal jaar zomer en winter gestaan. Toen waren het misschien niet zo lage temperaturen als de laatste winters, maar het vroor toen ook in de winter en in de zomer was het daar snikheet. Die pc heeft altijd perfect dienst gedaan.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 16 keer
Ik wil hier nu echt niet op iemands tenen gaan staan, maar ik denk "persoonlijk" dat de IPhone en eigenlijk alle andere toestellen van Apple, een overroepen hype zijn die rijkelijk duur betaald worden, en kwalitatief niet op hetzelfde niveau staan als gelijkwaardige toestellen van concurrerende merken.
Extreme temperaturen ( hoog en laag) zijn uiteraard nefast voor de meeste elektronische toestellen. Nieuw is niet altijd beter!
Extreme temperaturen ( hoog en laag) zijn uiteraard nefast voor de meeste elektronische toestellen. Nieuw is niet altijd beter!
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Ik zit op de schietstand een uurtje of 3 tegenwoordig met temperaturen aan -5 en nog meer.
Leuk is anders, maar we moeten trainen.... En mijn Iphone 4S ligt gewoon naast mij, ik neem hier de tijd mee op van schoten etc.. Geen enkel probleem gehad de afgelopen 2 weken.
Ps, soms zit ik er tot 23u 's avonds en dan is het ECHT koud!
Leuk is anders, maar we moeten trainen.... En mijn Iphone 4S ligt gewoon naast mij, ik neem hier de tijd mee op van schoten etc.. Geen enkel probleem gehad de afgelopen 2 weken.
Ps, soms zit ik er tot 23u 's avonds en dan is het ECHT koud!
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Schietstand? Wat doe je misschien van werk?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Deel van't meubilair
Hij zit op de kermis aan een schietkraam
- svenska
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 75 keer
Vorige week gaan skien bij temperaturen van -15 graden, iPhone 4 zat in de binnenzak van mijn ski jas, maar niet in contact met mijn lichaamswarmte.
Het scherm had in die omstandigheden altijd last van vertraging, die typische "lag" bij swipe bewegingen.
Het scherm had in die omstandigheden altijd last van vertraging, die typische "lag" bij swipe bewegingen.
-
- Elite Poster
Kwalitatief? Ik heb al alle iPhones in bezit gehad, nog nooit moeten binnen steken, nog nooit (kan altijd eens voorvallen zoals met alles natuurlijk).skipper schreef:Ik wil hier nu echt niet op iemands tenen gaan staan, maar ik denk "persoonlijk" dat de IPhone en eigenlijk alle andere toestellen van Apple, een overroepen hype zijn die rijkelijk duur betaald worden, en kwalitatief niet op hetzelfde niveau staan als gelijkwaardige toestellen van concurrerende merken.
Besturingssysteem werkt er heel goed op en zeer soepel draaiend ook, dat is bij een android vind ik nog altijd beetje minder al kan ik nu nie oordelen over ics die ze nu hebben. Ik heb een s2 gehad en heb nu een gio met android op, ik verkies toch snel mijn 4s boven deze toestellen.
Duur betaald? De samsung note kost ook 600 tot zelfs in bv mediamarkt 700 euro. En duur heeft er geen nikske mee te maken want wat ik met mijn geld doe zijn uw zaken niet en de uwe de mijne niet, dat van dat duur of meer betalen is een drogreden.
Een hype? Voor mij persoonlijk is een hype dat effe duurd en nadien uitdooft, das voor mij persoonlijk een hype. De iPhone is allang geen hype meer.
Er zijn altijd mensen bij die een iPhone of en samsung s2 of note kopen om mee op te vallen ofzo, die tijd is bij mij allang voorbij zenne al ga ik niet ontkennen ik wel iemand ben die graag wat anders heeft, neem bv kleren; ik heb graag kleren die weinige anderen hebben of aanhebben, als ik naar een fuif/dancing/cafe ofzo ga dan vind ik dat vervelend als er daar nog 10 mensen of soms meer zijn die identiek hetzelfde als mij aanhebben.
Doet me denken aan bikkembergs toen, ik ging naar de dancing en bijna iedereen had hetzelfde truitje aan, soms de een in een andere kleur . Daar doe ik dus niet aan mee, dat was toen ook zo van, ge moet een bikkemberg truitje hebbe anders ben je nie cool ze , weln, aan zo'n zaken doe ik dus echt niet aan mee, ik ben en blijf mezelf, ik koop idd wel liefste iets dat vele andere nie hebben maar niet om de reden de nek te gaan uithangen.
Ge kunt ze kussen
-
- Erelid
En alweer ontaardt het in een iPhone <-> Android discussie. Je kan geen enkel topic openen en de iPhone vermelden, zonder dat er zo'n discussie op gang getrokken wordt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Lol, je hebt ze al allemaal gehad. Wetende dat er ieder jaar een nieuw model uitkomt, is het dus ook moeilijk om over levensduur en kwaliteit te oordelen. Soit, de mijne gaat ondertussen bijna 2 jaar mee, maar zal nog heel wat langer moeten meegaan (ben niet zot genoeg om ieder jaar 700 euro ervoor te geven).Marlboro schreef:Kwalitatief? Ik heb al alle iPhones in bezit gehad, nog nooit moeten binnen steken, nog nooit (kan altijd eens voorvallen zoals met alles natuurlijk).skipper schreef:Ik wil hier nu echt niet op iemands tenen gaan staan, maar ik denk "persoonlijk" dat de IPhone en eigenlijk alle andere toestellen van Apple, een overroepen hype zijn die rijkelijk duur betaald worden, en kwalitatief niet op hetzelfde niveau staan als gelijkwaardige toestellen van concurrerende merken.
....
- TiTanium
- Moderator
Inderdaad krijg je een A vs B, maar evengoed in de media... Wat verwacht je dan anders in zulke topics? In de media worden de 2 ook altijd tegenover mekander uitgespeeld.
Maar goed, het lijkt mij beter dat we inderdaad ontopic blijven en geen A vs B starten hier. Men mag en kan er altijd een nieuwe topic voor openen.
Maar goed, het lijkt mij beter dat we inderdaad ontopic blijven en geen A vs B starten hier. Men mag en kan er altijd een nieuwe topic voor openen.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Hier geen chauffage op 't werk momenteel en m'n iPhone had daarnet ook last met hangen, swypen ging traag en na een telefoontje in te haken begon de trilfunctie, maar constant. Tot ik met de home & uit knop het toestel kon herstarten... Vreemde zaak.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
Ik kan daar net wel over oordelen, mijn 3gs heb ik toen aan mijne maat verkocht, werkt nog altijd steengoed, geen enkel probleem mee.TomG schreef:Lol, je hebt ze al allemaal gehad. Wetende dat er ieder jaar een nieuw model uitkomt, is het dus ook moeilijk om over levensduur en kwaliteit te oordelen. Soit, de mijne gaat ondertussen bijna 2 jaar mee, maar zal nog heel wat langer moeten meegaan (ben niet zot genoeg om ieder jaar 700 euro ervoor te geven).Marlboro schreef:Kwalitatief? Ik heb al alle iPhones in bezit gehad, nog nooit moeten binnen steken, nog nooit (kan altijd eens voorvallen zoals met alles natuurlijk).skipper schreef:Ik wil hier nu echt niet op iemands tenen gaan staan, maar ik denk "persoonlijk" dat de IPhone en eigenlijk alle andere toestellen van Apple, een overroepen hype zijn die rijkelijk duur betaald worden, en kwalitatief niet op hetzelfde niveau staan als gelijkwaardige toestellen van concurrerende merken.
....
Ook een telenet technieker die een 3G had toen, had deze ook al aantal jaar, geen probleem mee.
En je betaald niet ieder jaar 700 euro he; ik verkoop mijn iPhone altijd aan rond de 450-500 euro en in slechts geval 400 euro. Das ong een opleg van max 200-300 euro die ik ong moet doen dus das voor mij geen geld dan .
Ge kunt ze kussen