Internet Intense Vdsl2 gecapped aan 900kb

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
lotuspsychje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 okt 2007, 08:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Sinds gisteren is mijn lijn internet intense actief, alsook zou mijn lijn vdsl2 aankunnen hebben ze mij aan
telefoon meegedeeld, toch blijft de lijn stabiel rond de 900kb/sec down hangen, na wat opzoekwerk zou
dit te wijten zijn aan een slechte binnenshuisbekabeling.
ik heb de aansluitdoos gebruikt die reeds aanwezig was in huis, en niet die in het do-it-yourself pakket
(belgacom v11 doos) maakt dit verschil uit?
bijlage: de kabels en de huidige doos

kabel wit: links onder in a
kabel grijs:links onder in b

kabel wit-blauw rechts onder in b1
kabel blauw rechts onder in a1

Wat kan hier verkeerd zijn?
Bijlagen
vdsl.JPG
(528.42 KiB) Nog niet gedownload
technieker
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 245
Lid geworden op: 02 jun 2009, 18:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 66 keer

Je mag gerust de ntp laten hangen. Aansluiting is ok. sluit uw bbox is aan op die ntp en doe dan nog eens een test. Als het daar goed is dan is er iets met uw binnenbekabeling. Je mag gerust uw lijnnummer pm'en dan meet ik uw lijn even uit.
lotuspsychje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 okt 2007, 08:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Bbox2 vdsl statistics
Bijlagen
line rate.png
(14.97 KiB) 1227 keer gedownload
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Je zit duidelijk op een (heel laag) repair profiel, wat wijst op problemen met de binnenbekabeling.

Je beschrijft echter niet hoe de bekabeling eruit ziet vanaf de NTP.
Aan het einde van deze kabel mag alléén je modem staan, en er mag geen enkele andere aftakking zijn (voor telefoon, enz).
Je oude ADSL splitter mag je niet meer gebruiken, en je moet de nieuwe VDSL splitter aansluiten op de NTP (anders krijg je geen signaal op het blauwe DSL blokje).

De beste test is zoals technieker beschreef:
    - ontkoppel de kabel op het blauwe blokje
    - sluit je modem rechtstreeks aan op de VDSL splitter (TF2007)
    - bel het testnummer 0800 22 424 vooor een lijntest. Deze test zal ervoor zorgen dat je lijn terug op het maximum gezet wordt (vb 20/2).
Indien dit alles werkt, sluit dan weer de kabel aan op het blauwe blokje, en je modem op het einde van die kabel, en kijk welk resultaat je dan krijgt.

PS
Waarom heb je Intense genomen ? Je zal nooit een snellere waarde krijgen dan wat de lijn aankan, in jouw geval heel waarschijnlijk max 20/2. Met een Favorite abbo zou je goedkoper uitkomen voor hetzelfde resultaat.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
lotuspsychje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 okt 2007, 08:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Er zijn geen verdere aftakkingen op de ntp,
ik gebruik ook de nieuwe vdsl splitter op de modem, zowel wifi als kabel blijven gecapped...
ik heb het testnummer gebeld 0800 22 424

geen verbetering van de lijn, ik heb een classic line voor telefoon erbij besteld maar nog geen telefoon
aangesloten of kabels, ook geen belgacom tv genomen..

als de online webtest en de mensen van de helpdesk mij vertellen dat de lijn vdsl2 heeft
en ik betaal voor 3000kb, waarom zou ik dan voor een lager abbonement kiezen?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

lotuspsychje schreef:Er zijn geen verdere aftakkingen op de ntp,
ik gebruik ook de nieuwe vdsl splitter op de modem,

Kan je eens uitleggen wat je hiermee bedoelt? Waar staat die nieuwe splitter ?

De splitter moet op het NTP komen, nergens anders.
Zelfs als je de modem aansluit op het blauwe DSL blokje, moet de splitter ook op deze NTP komen.

Aan de kant van de modem (op het einde van de kabel die je op de NTP hebt aangesloten), mag er niets meer komen.

lotuspsychje schreef:als de online webtest en de mensen van de helpdesk mij vertellen dat de lijn vdsl2 heeft
en ik betaal voor 3000kb, waarom zou ik dan voor een lager abbonement kiezen?

Dan moet je dit Forum eens goed doorlezen, en de uitleg proberen te begrijpen.
Je betaalt niet voor 3000kb, je betaalt voor een max. snelheid van 30 mpbs download (en 4.5 mbps upload).
Dit is een maximum snelheid, en niet een gegarandeerde snelheid.

De lijn kwalitiet bepaalt hoe snel de modem zal syncen. In jouw geval zou dit (bijvoorbeeld) 20/2 kunnen zijn.

De snelheid die je dan krijgt zal altijd gecapt worden door de max. snelheid die je lijn aankan. Daar kan niets aan veranderd worden, dat wordt bepaald door de afstand tot de rop en de kwaliteit van de lijn.
Met andere woorden, als je modem synct op 20/2, en je hebt een Intense abbo (30/4.5), dan zal je nog altijd maximum 20/2 krijgen.
Als je een Favourite zou hebben (25/3.5), dan ook zou je max 20/2 halen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

lotuspsychje schreef:ik gebruik ook de nieuwe vdsl splitter op de modem, zowel wifi als kabel blijven gecapped...


Er wordt niets gecapped, je zit gewoon op een repair profiel. Kan je eens een foto nemen van hoe het er aan de kant van de modem uit ziet?
De TF2007 moet ten allen tijde op de NTP zijn aangesloten en dus niet aan de andere kant van de kabel die uit de NTP vertrekt.

lotuspsychje schreef:en ik betaal voor 3000kb, waarom zou ik dan voor een lager abbonement kiezen?


Profielen worden uitgedeeld aan de hand van de verzwakking op je lijn en de afstand tot de ROP. De kans is reëel dat het 30/6 profiel niet mogelijk is, in dat geval kan je beter overschakelen op Internet Favorite aangezien je de snelheden van Intense toch niet haalt. Ik zou echter eerst je binnenbekabeling in orde maken voor je dat gaat beslissen.
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 31 keer

als je geen verbetering hebt met de modem rechtstreeks aangesloten op de ntp zou het kunnen dat je en "stub" hebt op de invoer kabel. hou er wel rekening mee dat je zeker niets aansluit op de blauwe klem als je de spliter bij deze test gebruikt want dan blijft je binnen kabel en "stub". als dit zo is na deze test te starten en het en 15-30 minuten de tijd geeft om de test uit te voeren. zou ik eens belle voor en technieker. meer ga zelf toch niet kunnen doen
technieker
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 245
Lid geworden op: 02 jun 2009, 18:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 66 keer

Uw provisioned profiel is 20Mb/s. Zoals ik in een privebericht heb geschreven, sluit uw bbox is aan op de ntp en maak uw binnenbekabeling los (die van de blauwe klem). Bel dan nog is dat 0800 nr. Als je terugvalt op uw repair-profiel dan heb je een stub op de intro. Indien de test positief, is er een stub (aftakking) in uw binneninstallatie). Dan kan je het best eens foto"s posten van uw kontakten en binnenbekabeling.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Als je de NTP open doet, heb je 3 "blokjes" : blauw, zwart en groen".
Kan je eens beschrijven welke kleuren van kabels op welke klem zit? Eventueel foto maken en deze hier op het forum zetten?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
lotuspsychje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 okt 2007, 08:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

@krisken, als bijlage heb ik vdsl.jpg daar staat toch de bedrading+beschrijving
grijs en wit op het zwarte blokje, wit-blauw en blauw op het blauwe blokje 'dsl',
ik heb gebeld met belgacom en ze gaan een technieker sturen aan huis.
lotuspsychje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 okt 2007, 08:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

De technieker is langsgeweest, op het blauwe blokjes rechts onder zat een telefoonlijn teveel(nu enkel nog 2 draden op het zwarte blokje)

speed aan 2500kb/sec.

bedankt aan allen! topic opgelost.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”