Adsl2fit speedtest here !!

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Seal, wat hebben ze je nu weer op de Oudaan wijsgemaakt (waar je regelmatig binnenwipt begrijp ik)
Jij bekijkt die tests nogal subjectief!
Al draait die jongen per dag 100 testen, hij zal er wel een goede reden voor hebben.
En je ziet met de userbase test dat het aantal testen sterk toeneemt wanneer de door Webvisie geleverde verbinding slecht is.
Natuurlijke zaak om uit te vinden wat er aan mankeert.
Gast

Seal schreef:
Shag schreef:ff mijn grafiekje laten zien. Je ziet dus dat ik eventjes ben gestopt met testen. En je ziet ook waar het misloopt. Vandaag dus.

Als ik eens goe kijk naar uwe grafiek zie ik dat je op 24 mei precies niet veel te doen had.
10 Testen.

Is dit testen om te weten of je goede speeds hebt - iets da ge eigelijk wel merkt as ge iet doe mor soit- of is het om A2F te belagen met TT's of foons als er een dipje is.

En als ik dan zie op vandaag heb je 1 test gedaan.

Probeer dit zo subjectief mogelijk te bekijken hé, don't get me wrong.
Het valt me alleen maar op.

idd khad nie veel te doen :P Ik test gewoon voor de fun, mss kan het later nog van pas komen om tegen de kindjes te stoefen wat voor lekkere snelheden ik haalde. Ik heb vandaag maar één test gedaan omdat het veeeeel te lang duurt om er meerdere te doen. Zelfs dit forum gaat wreed traag nu.

Maja eigenlijk maakt het niet uit, de snelheden hangen gewoon af van welke range waar je op zit en het is zo dus nu moet niemand afkomen dat het niet zo is. Zelfs met slechte speeds haal(de) ik op speedtest.nl en adslbox fijne speeds, nu niet meer. :-(

Heb ik hier een punt? Nee belange nie. Waarom die post dan? dunno.

Toedels
Shag
Seal
Pro Member
Pro Member

Ik zeg alleen, dat als mijn speed en dag of twee écht slecht is, dat ik niet direct begin te posten.
Ik zal misschien eens 1 TT openen en om uitleg vragen.
Er is mij thuis ooit volgende meegegeven: behandel de mensen met hetzelfde respect zoals je zou willen dat ze jou behandelen.
In al mijn TT's (over de ganse periode) ben ik even vriendelijk geweest en zelfs met de telefonische contacten is dit altijd zo geweest.
En weet je wat?
Ik kreeg ook vriendelijkheid terug.

En ik spring daar inderdaad wel af en toe eens binnen.
Maar of dit mijn objectiviteit gaat veranderen, daar zou ik geen geld op zetten.
Al doe je 1000 testen Shag, ik wil maar zeggen;
Met meer testen te doen van bij dezelfde oorsprong denk ik dat je moeilijk de oorzaak gaat vinden. De enige constatatie zal zijn dat je test ofwel slecht blijft of net het tegenovergestelde.

Ik heb best begrip voor je. Heb zelf ook zéér lang geleden onder de algemene probs (net als alle anderen) en juist daarom ben ik nu zo blij dat het bij mij nog goed gaat.
En sinds een aantal weken zit ik op de 110 range en heb ik bijna geen problemen meer.

Het is op deze range ook al even raar geweest en ik kon A2F wel vervloeken zoals ik nog nooit iets anders heb vervloekt. Achter 2 dagen was het echter al opgelost en dit zonder te klagen en te zagen.

Misschien is dit alles omdat ik nog steeds een beetje sta te kijken van wat voor technologie we eigenlijk in handen hebben.
Vergeet niet dat hetgeen jij eigenlijk wil downen op iemand anders zijn PC staat en dat dat allemaal door 2 stomme draadjes toch maar op jouw schijf komt hé. Ongeacht de snelheid, geografische ligging, afkomst,.....

Ik bedoel maar: eigenlijk ben ik gewoon een contente mens met een technologie waar ik zéér dankbaar voor ben.
Zelfs mijn auto doet niet altijd de 240 die op de teller staat.
Moet ik dan boos zijn op VW omdat ik maar 230 kan?
Of moet ik blij zijn dat ik over het algemeen (als het verkeer een beetje meezit) toch wel een deftige 220 vlam.
Shag
Plus Member
Plus Member

Tja iedereen is anders eh Seal. Als er probs zijn trek ik direct mijn mond open. Btw TT daar wordt toch niet op gereageerd, en ja ook ik ben vriendelijk en heb respect voor andere mensen. Dus ik vraag bijvoorbeeld in een TT hoe het zit op een vriendelijke manier.

Idd met deze testen zal ik nooit geen oplossing vinden voor de probs bij A2F, maar de oorzaak ligt zeker en vast daar. Ook al is het een soort tussenpersoon en ligt de eigenlijke oorzaak bij Scarlet. Ik was tot op heden een contente klant bij A2F. Heb nooit niet geklaagd over de snelheden.

Daarstraks nog; men vader wilt overschrijvingen doen via pcbanking. Ten eerste de site ging al vrij traag open, dan als je alle gegeven hebt ingevuld moet je deze versturen. Pa duwt op de knop versturen. 5min daarna (duurt dus veel te lang), pa drukt op de knop bevestigen, pc zegt: bezig met verzenden maar niks gebeurt. Nu hier zit het probleem, pa duwt meerdere keren op de knop bevestigen. En wat gebeurt er de betaling is meerdere keren overgeschreven. Allemaal fijn en wel, nu moeten wij naar de firma bellen om het geld terug te storten. Allemaal door de probs bij A2F, omdat de snelheid op niks trekt. Wat als de firma niet wilt terugstorten? Gaat A2F betalen?

En hoe zit het met de mensen die nu examens hebben en het internet nodig hebben? Tja dan maar buizen eh.

Als ze het gewoon maar vlug oplossen.

Groetjes :wink:
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Shag schreef:Daarstraks nog; men vader wilt overschrijvingen doen via pcbanking. Ten eerste de site ging al vrij traag open, dan als je alle gegeven hebt ingevuld moet je deze versturen. Pa duwt op de knop versturen. 5min daarna (duurt dus veel te lang), pa drukt op de knop bevestigen, pc zegt: bezig met verzenden maar niks gebeurt. Nu hier zit het probleem, pa duwt meerdere keren op de knop bevestigen. En wat gebeurt er de betaling is meerdere keren overgeschreven. Allemaal fijn en wel, nu moeten wij naar de firma bellen om het geld terug te storten. Allemaal door de probs bij A2F, omdat de snelheid op niks trekt. Wat als de firma niet wilt terugstorten? Gaat A2F betalen?

ik kan geen 2x na elkaar op verzenden klikken bij mijn internet banking, dan krijg ik een warning dat hij de gegevens aan het verwerken is, als het toch 2x zou gebeurt zijn dan doe ik 1 telefoontje naar de bank en die overschrijvingen worden tegengehouden
ik zou het raar vinden moest dat bij jou niet mogelijk zijn :s
want internet bankieren wordt pas 1 dag later verwerkt, juist om deze fouten recht te kunnen zetten
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Your current download speed:
50kbit/s
or
6kbyte/s
Your current upload speed:
-

AL 5 DAGEN HE!!! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Gast

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 6241 kbit/s or 780 kbyte/s
- Upload speed : 305 kbit/s or 38 kbyte/s
Wed Jun 9 2004 at 08:46:35 UTC+0200
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster

Resultaten van http://www.speedtest.nl

Download : 9.4 KByte/sec
Upload : 0.5 KByte/sec
Gast

(Overgenomen op Wed Jun 9 2004 om 08:58:31 UTC+0200)

Download : 739.1 KByte/sec
Connection : 673.0 Conn/min
Ping test Nederland : 13.0 ms
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster

Allee ... 'k ben blij om te zien dat de WN's van A2F nog steeds een goeie verbinding hebben ...
benza

tja troost u spacekiek 't is bij mij thuis net hetzelfde. Gelukkig dat'k op't werk nog deftig kan browsen.

Ik denk dat'k vrijdag's een uurtje rapper stop met werken en es tot aan de oudaan fiets.

btw: "doe de tests aub zonder dat u p2p programma's draait" -> da was hun laatste reactie op mn TT :s Da's toch nie te begrijpen he?! Denken die nu da wij debiel zijn ofzo?? Precies of ik ga daar nu mijn bandengte aan verspillen he?!!! Die durven wel zenne. U gewoon van 't kasje naar de muur doorspelen.

Voor mij is de maat vol. m'n factuur vervalt vandaag, ik betaal ze niet en seffes bel ik mn vriend bij VUM .. of dat er es iets over in de gazet kan komen. Laat ze me der maar afgooien en er een zaak van maken.. ze zien van mij geen eurocent meer...
blux
Starter Plus
Starter Plus

zo benk echt deftig content:

- Download speed : 3069 kbit/s or 384 kbyte/s
- Upload speed : 427 kbit/s or 53 kbyte/s
Wed Jun 9 2004 at 10:55:45 UTC+0200
Shag
Plus Member
Plus Member

SeNsEi Ze0n schreef:
Shag schreef:Daarstraks nog; men vader wilt overschrijvingen doen via pcbanking. Ten eerste de site ging al vrij traag open, dan als je alle gegeven hebt ingevuld moet je deze versturen. Pa duwt op de knop versturen. 5min daarna (duurt dus veel te lang), pa drukt op de knop bevestigen, pc zegt: bezig met verzenden maar niks gebeurt. Nu hier zit het probleem, pa duwt meerdere keren op de knop bevestigen. En wat gebeurt er de betaling is meerdere keren overgeschreven. Allemaal fijn en wel, nu moeten wij naar de firma bellen om het geld terug te storten. Allemaal door de probs bij A2F, omdat de snelheid op niks trekt. Wat als de firma niet wilt terugstorten? Gaat A2F betalen?

ik kan geen 2x na elkaar op verzenden klikken bij mijn internet banking, dan krijg ik een warning dat hij de gegevens aan het verwerken is, als het toch 2x zou gebeurt zijn dan doe ik 1 telefoontje naar de bank en die overschrijvingen worden tegengehouden
ik zou het raar vinden moest dat bij jou niet mogelijk zijn :s
want internet bankieren wordt pas 1 dag later verwerkt, juist om deze fouten recht te kunnen zetten

Ja, het wordt de dag later verwerkt. Maar als dit nu meerdere keren voorvalt, moeten we altijd naar de bank bellen of het bedrijf. Ik meerdere keren op de knop duwen om te verzenden of te bevestigen van de overshrijvingen.
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster

Waaawww de max gewoon!! :evil: :evil: :cry:

3kbit/s
or
0kbyte/s
-

En we gaan op naar dag 6 hé ... en ze weten nog steeds niks??! Misschien kunnen ze het vandaag NOG eens doorgeven aan de bevoegde voor de honderste keer die dan wss zal zeggen "er is geen probleem" aaarrgghhhh !!!! :evil:

Dus eens uitrekenen wat mij dit allemaal al gekost heeft:
- 6 dagen abo = 35.36€/31 * 6 = 6.84€
- 53min aan de 0903 n° = 53*1.12= 59.36€
--------
66.2€

Eigenlijk zou je er mss de impliciete kosten van mijn telenet verbinding kunnen bijtellen, aangezien ik deze niet durf opzeggen omwille van het grillige karakter van A2F.

Alles samen had ik mss beter al een bussiness abo. kunnen nemen bij EDPnet of Scarlet ... Jeez wat een afzetterij ...
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

zozo, je hebt het door :eek:
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster

Grrrrrrrrr !!!!!!!!!!!!!!

18kbit/s
or
2kbyte/s
-

:bang: :bang: :help:
Shag
Plus Member
Plus Member

Gaan we voor het laagste?? :twisted: Upload gaat niet, dus telt niet mee.

(Overgenomen op Wed Jun 9 2004 om 20:17:23 UTC+0200)

Download : 7.3 KByte/sec

Damn ik heb een super snelle lijn. :twisted:
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster

Shag,

spreken we morgen ni af op een terras?! :lol: :P
heb meer zin om me zat te zuipen dan mij morgen weer ne ganse dag gefrustreerd rond te lopen :P :twisted:
Shag
Plus Member
Plus Member

Sorry mate, no can do. Maybe some other day. Van waar zijt ge trouwens?

By the way

1kbit/s
or
0kbyte/s Your current upload speed:
-

Kan iemand dit verslaan!!! :twisted:

Derjust nog een mailke gestuurd naar daar, als ze het dan nog willen leze ist goe.

edit: voorwa worden deze snelheden eigenlijk niet getoond in de last 40 results? Dit zijn toch super resultaten!! :twisted:
biebel
Plus Member
Plus Member

Ik leef met jullie mee

4kbit/s
or
1kbyte/s

upload nog steeds -

nog eventjes en mijn cotract verloopt ... kan ik weer deftig doch selectiever leechen. En counterstriken!!!. Ervaar nu dezelfde backset-lags die ik op men 56k modem had
Davy_117
Plus Member
Plus Member

- Download speed : 2849 kbit/s or 356 kbyte/s
- Upload speed : 214 kbit/s or 27 kbyte/s
Thu Jun 10 2004 at 00:35:54 UTC+0200

Ahhhh,skynet,good to be back.

Eat it a2f
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

- Download speed : 2867 kbit/s or 358 kbyte/s
- Upload speed : 419 kbit/s or 52 kbyte/s
Thu Jun 10 2004 at 08:18:30 UTC+0200

Aaah,

Adsl2fit ... eat it Skynet :p

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
unicomplex
Member
Member

dan ben jij een erg gelukkig A2F gebruiker sasuke,

ik heb sinds vrijdag 13.00 terug problemen, geraak niet boven de 8-10KBps
noch FTP noch HTTP

mvg
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Zo is het helemaal unicomplex.

Maar 't is een vertekend beeld hoor. Als ik dat straks in de namiddag zou doen zal 't al een pak minder zijn hoor

Grtz,

Sasuke
Afbeelding
Visi0n4ir
Plus Member
Plus Member

zo idioot dat jullie speedtests posten zonder uw ip-range te vermelden, but hey keep up the useless work
psyko

Visi0n4ir schreef:zo idioot dat jullie speedtests posten zonder uw ip-range te vermelden, but hey keep up the useless work

voor de honderdste keer ... IP range heeft GEEN invloed op je snelheid.
net zo min als een line reset invloed kan hebben :roll:
Visi0n4ir
Plus Member
Plus Member

psyko schreef:
Visi0n4ir schreef:zo idioot dat jullie speedtests posten zonder uw ip-range te vermelden, but hey keep up the useless work

voor de honderdste keer ... IP range heeft GEEN invloed op je snelheid.
net zo min als een line reset invloed kan hebben :roll:

Kan best zijn maar ben nu 3 maand hiermee bezig en ik weet uit persoonlijk ondervinding dat die HEEL zeker er iets mee temaken hebben, in de 81.89.99 v-lan config staat iets fout, dat is zeker. Line reset kan zeker invloed hebben als je het verhaal verder trekt want 9/10 krijg je dan een andere ip-range.
goos
Plus Member
Plus Member

evenals de 81.89.98.* reeks
andy-dsl
Pro Member
Pro Member

zo idioot dat jullie speedtests posten zonder uw ip-range te vermelden, but hey keep up the useless work

Zit nu ook al bijna een week (sinds zaterdag toen het bij mij heel slecht begon te gaan) in de 112 reeks en maakt niet veel uit.

Ik vraag me eerder af of de probs niet regio- of streekgebonden zijn. 't is misschien beter om bij je speedtests je woonplaats te vermelden. Ok, de anoniem kan je het niet noemen maar een klacht waarvan de oorsprong onbekend is is geen klacht en het is dan nog veel moeilijker om een probleem zo groot als dit in kaart te brengen en een oplossing te zoeken.

just my 2 cents
C-Phest
Premium Member
Premium Member

Correctie: een lijn reset kan wel helpen om je snelheid terug in orde te krijgen ...

Er kan namelijk een probleem zijn op de DSLAM poort waarop jij aangesloten bent en met een reset van die poort forceert de ISP een complete reset van de hardware kant van je aansluiting. (en tegelijk een disconnect van je modem omdat die z'n connectie verliest)
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
inter
Pro Member
Pro Member

ben een paar uur geleden gedisconnect en kwam in de .112 range terecht, resultaat :
54kbit/s
or
7kbyte/s
-
Nobody is perfect but I'm f*** close [Clawfinger]
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Voila,

Nog maar eens bewijs dat het niets met de ranges te maken heeft. Ik zit al sinds 2 maand op de 112 range en heb sinds 2-3 weken een goede snelheid. Inter duidelijk niet, dus a.u.b. stop met dat gespeculeer want jullie weten er toch niet genoeg van.

Grtz,

Sasuke
Afbeelding
Shag
Plus Member
Plus Member

En als het nu te maken heeft met de locatie EN de ranges?

Ik had op range 99 een goede snelheid, en andere dan niet. Ik zit nu op 118 en jah, dit kan je geen snelheid meer noemen. ik wil nu gewoon terug op 99 en ik ben content. 112 ging bij mij ook goed.
andy-dsl
Pro Member
Pro Member

Zoals sasuke zegt, dat gespeculeer over die ranges haalt niets uit maar een probleem los je op door eliminatie. Dus dacht ik maar eens de denkpiste van de regios te volgen. Heeft niks met speculatie te maken maar alleen zoiets als een volgende stap en een beetje kennis opdoen want ik ben idd zo iemand die niet echt op de hoogte is van de structuur van het a2f netwerk dus sasuke geef maar uwen uitleg. Hebben ze daar per bepaalde regio een server en wie hangt daar allemaal aan? Is da nu zo'n raar voorstel? Met dit gezaag en geklaag word a2f ook nie veel wijzer dus waarom niet wat constructief proberen meedenken. Als da ook al nie meer mag of als 'leken' er zich dan toch nie mee mogen bemoeiën tja, hoe raakt dit dan opgelost? En een leek kan ook nog altijd kennis opdoen nie?
Styno
Elite Poster
Elite Poster

Het lijkt me dat de mensen met het rare uploadprobleem allemaal van het Leuvense zijn? Klopt dat?

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
canabeez
Plus Member
Plus Member

hey styno,

ff melden, zit in kessel-lo en upload is hier geen probleem..
natuurlijk niet echt leuven, maar als ik ne scheet laat riekt ge het
wel daar lol ;)

greetz
Seal
Pro Member
Pro Member

- Download speed : 2831 kbit/s or 354 kbyte/s
- Upload speed : 319 kbit/s or 40 kbyte/s
Thu Jun 10 2004 at 18:27:30 UTC+0200
------------------------------------------------------------------------
(Overgenomen op Thu Jun 10 2004 om 18:29:21 UTC+0200)

Download : 328.7 KByte/sec
Upload : 34.8 KByte/sec
Connection : 358.0 Conn/min
------------------------------------------------------------------------
Cybernet Speed Test

Your ip address: 81.89.110.***
Your hostname: ***-110.a2f.dsl.net4all.net

Your current bandwidth reading is:

2.82 Mbps

which means you can download at 360.84 KB/sec. from our servers.
Styno
Elite Poster
Elite Poster

Ja Seal,
we weten het nu wel ;)

derbij ik heb 2 weken lang jou snelheid x 2 gehad, maar nu werkt het hier echt niet meer hoor :?

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
biebel
Plus Member
Plus Member

Your current download speed: 783kbit/s or 98kbyte/s
Your current upload speed: 320kbit/s or 40kbyte/s

Da ziet er al pakke beter uit :-D
Plaats reactie