Ik heb een iPhone 4s met IOS 5.0.1 en heb een abonnenment bij Proximus inclusief data.
Wanneer ik echter via 3G een videoverbinding wil opzetten met een andere iPhone gebruiker dan wijgert mijn toestel dit en zegt hij dat ik verbinding moet maken via WI-FI. Ik dacht echter dat Facetime perfect werkte via een 3G verbinding.
Weet iemand eventueel een oplossing voor dit probleem? Ik heb al een volledige factory reset gedaan van mijn toestel.
Ik veronderstel dat dit iets te maken heeft met de IPCC profielen? Mijn iPhone geeft als operator logo "BEL PROXIMUS" weer, dus ik denk dat hij de IPCC van Proximus niet laadt?
Facetime over 3G werkt niet (Iphone 4s)
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 4 keer
facetime gaat enkel over wifi
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Wel raar dat zowat geen enkele smartphone tegenwoordig 3G videobellen heeft. Herinner dat ik dat al jaren geleden heb gedaan via mijn oude HTC met WM6 op nog. Dat was toen (en nu mss nog?) gratis bij zowel proiximus als mobistar. Je had geen data abonnement nodig en koste evenveel als een gewoon gsm gesprek. Iemand enig idee of dit nog mogelijk is bij android of iphone via een applicatie (dus zonder data abonnement)?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 69 keer
Via 3G is mogelijk als je hem jailbreakt.
Anders is het niet mogelijk en dat "BEL PROXIMUS" er staat heeft het helemaal niets te maken met uw ipcc. Dat staat er bij iedereen op een iPhone.
Anders is het niet mogelijk en dat "BEL PROXIMUS" er staat heeft het helemaal niets te maken met uw ipcc. Dat staat er bij iedereen op een iPhone.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Dat zit nog standaard in elke Android phone en Symbian (mits deze een front facing camera heeft), weet niet hoe dat zit bij WP7.Avenger 2.0 schreef:Wel raar dat zowat geen enkele smartphone tegenwoordig 3G videobellen heeft. Herinner dat ik dat al jaren geleden heb gedaan via mijn oude HTC met WM6 op nog. Dat was toen (en nu mss nog?) gratis bij zowel proiximus als mobistar. Je had geen data abonnement nodig en koste evenveel als een gewoon gsm gesprek. Iemand enig idee of dit nog mogelijk is bij android of iphone via een applicatie (dus zonder data abonnement)?
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
De Desire heeft dan ook geen front facing camera...
En lukt dat niet met de Desire? Ik heb in elk geval (op Belgacom Event nota bene
) van m'n Nokia N8 naar een Samsung Galaxy Tab gevideobeld ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
En lukt dat niet met de Desire? Ik heb in elk geval (op Belgacom Event nota bene
![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Met een jailbreak lukt dit, maar het is inderdaad onmogelijk om dit out of the box te doen. Jailbreaken is sowieso aan te raden, apps als sbsettings, infinyfolder, etc... maken het enorm de moeite waard ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- svenska
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 75 keer
Even dit topic terug aanhalen: een tijd geleden heb ik via mijn iPhone 4 op wifi kunnen Facetimen met mijn vriendin die een iPhone 4S heeft, en op dat moment op een 3G verbinding zat (Mobile Vikings).
Dat ging zeer vlot en zonder enig probleem.
Nu probeerde ik deze week eens te Facetimen met mijn toestel over 3G (Proximus), en dat lukte niet...
Zijn er providers (zoals hier Proximus) die het niet toelaten over hun netwerk?
Deze optie heb ik niet beschikbaar, terwijl mijn vriendin dat wel heeft...
![Afbeelding](http://asset3.cbsistatic.com/cnwk.1d/i/tim/2012/09/06/iOS_6_FaceTime_over_3G_270x401.jpg)
Kan iemand met Proximus en een iPhone op iOS 6 bevestigen of die optie er wel of niet is?
EDIT: zelf al gevonden:
De topicstarter heeft dus geluk en kan nu Facetimen over 3G![Banana :banana:](./images/smilies/icon_banana.gif)
Dat ging zeer vlot en zonder enig probleem.
Nu probeerde ik deze week eens te Facetimen met mijn toestel over 3G (Proximus), en dat lukte niet...
Zijn er providers (zoals hier Proximus) die het niet toelaten over hun netwerk?
Deze optie heb ik niet beschikbaar, terwijl mijn vriendin dat wel heeft...
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
![Afbeelding](http://asset3.cbsistatic.com/cnwk.1d/i/tim/2012/09/06/iOS_6_FaceTime_over_3G_270x401.jpg)
Kan iemand met Proximus en een iPhone op iOS 6 bevestigen of die optie er wel of niet is?
EDIT: zelf al gevonden:
De iPhone 4 valt dus uit de boot, en heeft niets met de Carrier te maken."FaceTime over a cellular network requires iPhone 4S, iPhone 5, or iPad (3rd generation) with cellular data capability. Availability over a cellular network depends on carrier policies; data charges may apply."
De topicstarter heeft dus geluk en kan nu Facetimen over 3G
![Banana :banana:](./images/smilies/icon_banana.gif)