VDSL2Tool 2.2

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Vraag is maar of deze ROP degene is waar jij bent op aangesloten?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Waarschijnlijk niet als je kijkt naar zijn gechatte line length !
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Het is wel degelijk zo, hoor. Een vriend van mij heeft nog bij BGC gewerkt en dat eens gecheckt voor me.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Wat ik ook raar vind is dat de waarden die het vdsl tool geeft niet allaemaal overeen komen met de waarden die in de bbox2 staan en die waarden haalt het vdsl tool toch uit de bbox want vawaar zouden ze anders komen !!!!????
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1024
Lid geworden op: 10 mar 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.2 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                        download          upload
Line:                  30064 kbps        6048 kbps
Modem max:             121572 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        99817 kbps         20913 kbps Estimated!
Profile:               17a
Line length:           222 m Estimated!
Training margin:       31.2 dB
Attenuation:           5.9 dB
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

jackho schreef:Wat ik ook raar vind is dat de waarden die het vdsl tool geeft niet allaemaal overeen komen met de waarden die in de bbox2 staan en die waarden haalt het vdsl tool toch uit de bbox want vawaar zouden ze anders komen !!!!????


Vooral als je nog een oudere firmware in de bbox2/sagem hebt zitten, wordt op het eerste status scherm de bruto waardes gegeven, die zijn stuk hoger dan de netto lijnwaarde. bijvoorbeeld bij een 30/6 profiel is de bruto download iets van 37 mbps
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Arno
Er is blijkbaar iets gewijzigd in de Firmware van de BBox2, maar de tool werkt niet meer met de huidige FW (84.05.06) :cry:
De waarden die ik (bij een vorige meting) kreeg:

FRITZBOX 7390:

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.1 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                        download          upload
Line:                  50192 kbps        6048 kbps
Modem max:             95440 kbps        16440 kbps
Calculated max:        73579 kbps         15416 kbps
Profile:               17a
Estimated line length: 109 m
Training margin:       20.0 dB
Attenuation:           8.0 dB


BBOX2 (zelfde lijn, andere modem):

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.1 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                        download          upload
Line:                  50192 kbps        6048 kbps
Modem max:             97376 kbps        n/a
Calculated max:        79950 kbps         16751 kbps
Profile:               17a
Estimated line length: 299 m
Training margin:       19.3 dB
Attenuation:           9.4 dB

Mijn werkelijke afstand naar de ROP is tussen 350m en 400m. Ik denk dat de afstanden in de modem tool iets te optimistisch ingeschat worden.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

@ qless,
bbox2 firmware : 60R10A-60A046
ik verglijk de waarden van vdsltool met de vdslstat waarden en sommige verschillen.

mvg
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Kenw00t schreef:Het werkt niet met mijn Duitse Fritz!Box 7390. Ik geef het wachtwoord in, de tool gaat een halve secondje uitlezen en daarna is ie "Done". Op de tabbladen blijft alles echter op 0 staan. Waarschijnlijk is je scraper alleen voorzien op de Engelse interface?


Ik heb hetzelfde voor met een Engelse interface
Gebruikersavatar
CobraX
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 mei 2006, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Sinds gisteren eindelijk Scarlet VDSL2 (na jaren ~1,8 Mbit down en 384 kbps up gehad te hebben bij ADSL). Dit zijn mijn gegevens:

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.2 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                        download          upload
Line:                  12040 kbps        1048 kbps
Modem max:             24900 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        20444 kbps         4283 kbps Estimated!
Profile:               8d
Line length:           602 m Estimated!
Training margin:       17.9 dB
Attenuation:           17.3 dB


Wel raar dat ik niet op het 20/2 of 16,5/2 profiel kom te zitten als die "calculated max" een beetje klopt.
Afbeelding
Jexken
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 apr 2010, 16:28

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.2 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                        download          upload
Line:                  20064 kbps        2040 kbps
Modem max:             40472 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        33229 kbps         6962 kbps Estimated!
Profile:               8d
Line length:           304 m Estimated!
Training margin:       15.9 dB
Attenuation:           7.3 dB



Iemand een idee waarom ik nog steeds op het oude profiel zit en niet op 17A?
+- een half jaar geleden was mijn training margin nog +21dB...

mvg,
Azza
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 mei 2008, 17:23
Bedankt: 4 keer

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.2 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                        download          upload
Line:                  20056 kbps        2040 kbps
Modem max:             63688 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        52291 kbps         10956 kbps Estimated!
Profile:               8d
Line length:           425 m Estimated!
Training margin:       27.8 dB
Attenuation:           15.2 dB


1) ik betaal voor 30 Mb/s en ik kan er maar 20 krijgen.. waarom laten ze mij niet betalen voor het 25Mb/s abo? (tsssss afzetters) :)

2) zijn deze waarden nu niet goed genoeg voor op het 30mb/s profiel?

3) 2 HD tv's aanstaan hebben is 16 mb/s (8 mb/s per tv wiste ze mij in de winkel te vertellen) heb ik maar 4 mb/s over? (dat is dus eigenlijk een achteruitgang op mijn vorige setup van 8 mb/s)

4) Toch een beetje veel teleurgesteld :@ :) :bang: :x

Grtz Azza
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

1) het staat u vrij uw abo ten alle tijde down te graden ten einde uw abo af te stemmen op het profiel dat u haalt (éénmalige kost van €6,20 en nieuw jaarcontract)

2) blijkbaar niet want profiel wordt automatisch toegewezen door de DARE

3) tegenwoordig neemt een hd stream maar 6,5 Mbps in beslag meer

4) zie 1)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Azza
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 mei 2008, 17:23
Bedankt: 4 keer

Dank u voor het snelle antwoord! :)

Kan ik sewwes al terug naar BGC belle, dat ze hunne nest kunne terug inpakke :)
Gebruikersavatar
CobraX
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 mei 2006, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Eerlijk gezegd vind ik je overkomen als een verwend nest. 20 Mbit down is al erg mooi (ik zou daar meteen voor tekenen). En nee je betaalt niet voor 30 Mbit. Lees de kleine lettertjes maar eens goed:

Downloadsnelheid max: 30 Mbps (1)

(1) Maximale snelheden: de aangekondigde snelheden hangen onder meer af van de afstand tussen het aansluitpunt en de centrale, de informatica-installatie en de binnenbekabeling. Om de maximale down- en uploadsnelheden te bereiken moet de klant beschikken over een VDSL-aansluiting (activeringskost: € 50 als deze technologie beschikbaar is).


Ik haal 12 Mbit down en ben niet ontevreden. Het mag altijd sneller natuurlijk, maar ik klaag niet.
Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Azza schreef:Dank u voor het snelle antwoord! :)

Kan ik sewwes al terug naar BGC belle, dat ze hunne nest kunne terug inpakke :)

Dan ga je zo-ie-zo nog een jaar lang voor iets mogen betalen dat je niet hebt :) Je bent immers akkoord gegaan met de voorwaarden en de lettertjes :) Zoals gezegd : betaal 6.20 euro éénmalig en vraag bvb een comfot abonnement aan.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

CobraX schreef:Eerlijk gezegd vind ik je overkomen als een verwend nest. 20 Mbit down is al erg mooi (ik zou daar meteen voor tekenen). En nee je betaalt niet voor 30 Mbit. Lees de kleine lettertjes maar eens goed:

Uiteindelijk betaalt hij wel voor het abonnement, dus ik begrijp dat hij ontevreden is. Als Telenet adverteert met 50 Mbps en je krijgt maar 20 Mbps, dan staat het hier ook vol met klachten.

Gelukkig kan hij downgraden naar een lager abonnement die wel de snelheid levert waarvoor hij kan betalen. Ik zou dat gewoon doen. :)
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Als we er tenminste vanuit gaan dat hij een intense abonnement heeft, want dat vind ik nergens terug...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
CobraX
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 mei 2006, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Lord Utopia schreef:
CobraX schreef:Eerlijk gezegd vind ik je overkomen als een verwend nest. 20 Mbit down is al erg mooi (ik zou daar meteen voor tekenen). En nee je betaalt niet voor 30 Mbit. Lees de kleine lettertjes maar eens goed:

Uiteindelijk betaalt hij wel voor het abonnement, dus ik begrijp dat hij ontevreden is. Als Telenet adverteert met 50 Mbps en je krijgt maar 20 Mbps, dan staat het hier ook vol met klachten.

Gelukkig kan hij downgraden naar een lager abonnement die wel de snelheid levert waarvoor hij kan betalen. Ik zou dat gewoon doen. :)


Het staat aangegeven dat het mogelijk is dat je niet de volledige snelheid haalt. Dus daar dient dan op voorhand rekening mee gehouden te worden vind ik. Dat hij bvb wil downgraden of eventueel alles wil opzeggen, kan ik perfect begrijpen. Maar de houding van "ik betaal voor 30 Mbit en ik krijg het niet" is compleet fout. Het moet zijn "ik betaal voor, in het beste geval, 30 Mbit".
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik zeg enkel maar dat ik zijn reactie begrijp. Ik heb nu ook Start en heb 3 Mb hier, en toch betaal ik voor 15 Mbps. Vooral omdat internet heel erg traag aanvoelt, zou ik al die 15 Mbps willen. Maar helaas. En verlagen naar een ander abonnement gaat niet, gelukkig kan dit forumlid dat wel. :)

Uw redenering zegt dus (in het geval van Telenet): ik betaal voor 512 kbps met in het beste geval 100 Mbps.
Gebruikersavatar
CobraX
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 mei 2006, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Als het ergens vermeld staat in de kleine lettertjes, dan betaal je ook voor, in het beste geval, 15 Mbit. Als jij die kleine lettertjes dan compleet negeert en er meteen vanuit gaat dat je de maximum snelheid gaat halen, dan creëer je zelf ruimte voor ontgoocheling. Ik ben van 56k naar 10 Mbit (Telenet), naar 1,8 Mbit (ADSL) naar uiteindelijk 12 Mbit (VDSL2) gegaan. Het mocht altijd sneller van mij, maar ik heb nooit echt (hard) geklaagd.
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Die fantasie wordt gecreeerd door de reclame, dat kan en mag je niet ontkennen. Wanneer er geadverteerd wordt met 100 Mbps, en er wordt honderd keer zo weinig geleverd, dan staan veel gebruikers op hun achterpoten (en terecht). Er wordt hier heel vaak met twee maten en twee gewichten gemeten, da's spijtig.
Gebruikersavatar
CobraX
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 mei 2006, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Als ik een product koop/dienst aanschaf, lees ik alle kleine lettertjes vooraf (althans dat probeer ik toch te doen). Doe ik dat niet en valt mij na de aankoop iets tegen wat vermeld stond in de kleine lettertjes, dan ben ik de enige schuldige voor de ontgoocheling die ik ervaren heb.
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Als iedere dienstleverancier zo zou werken...

Jij ziet mijn punt niet, ik begrijp het jouwe wel. Laten we deze discussie stoppen want het leidt toch tot niets.
Azza
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 mei 2008, 17:23
Bedankt: 4 keer

ik denk dat mijn punten een beetje mis begrepen zijn, ik ben zeer blij met 20mb, alleen had ik 30 verwacht omdat ik een vrij goede lijn heb en bij vorige installaties altijd het maximum haalde..

+ ik zou er ook alles aan doen om toch het 30 mb profiel te krijgen en daar hadden jullie miss tips voor.. (dient de VDSL2tool hier niet een beetje voor?)

+ het geeft mij ook een ongenoegen dat bgc mij wel automatisch op 20mb zet maar geen suggestie doet voor een minder sterk abo te nemen..

+ ik wist zeker af van de kleine lettertjes, maar had met dit abo gewoon minstens 25 mb verwacht.. (de snelheid dus van het 2de snelste abo)
maar goed, klagen kan ik als de beste maar verder zijn dat geen grote problemen, zoals ik al zei, ik zal gewoon altijd proberen het maximum uit mijn lijn te krijgen :)

+ bij de kleine lettertjes staat ook dat ik tot 14 dagen na de installatie (vandaag) alles kan opzeggen, dusja.. ook nog altijd een optie


Wat ik nu ga doen: Deze avond komt een vriend langs (bgc technieker), zou naar het schijnt voor 15 min het profiel op 30 mb kunne instelle en ze dan uitmeten, als dit geen problemen geeft kan ik dit gebruiken om bij bgc het 30 mb profiel aan te vragen.

en als ik bij alle geluk dus toch op het 30 mb profiel kom, dan heeft men klagen toch iets uitgemaakt ipv er mij zomaar bij neer te leggen :)

Ik zou zeggen, laat weten als jullie het verdere verloop hiervan willen horen?.. maar dit is er dan wrsch niet het juiste topic voor (denk ik)

Greeeeeetz Azza^.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

wat krijg je als resultaat bij de belgacom tv beschikbaarheidstest ?

je training margin is vrij goed, dus misschien dat er wel meer inzit... je kan het ook altijd eens vragen via privé bericht aan Eva van Belgacom
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Azza
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 mei 2008, 17:23
Bedankt: 4 keer

Status Beschikbaar
Maximaal aantal tv's 3
HD Beschikbaar
Maximaal aantal tv's in hd 2

@ xenne: bedankt voor je voorstel om het aan Eva van Belgacom te vragen, zal ik zeker doen. Ze is, zo te zien op het internet, zeer behulpzaam.

wat ik ondertussen meer weet:

- het zou liggen aan de upload snelheid die niet gehaald kan worden, download snelheid zou geen probleem zijn. (uitgemeten op de huidige verbinding) Ook vreemd dat er dan geen 30/2 profiel is?

- dit zou al deels kunnen zijn omdat we VDSL2 over ISDN hebben (zou iets vertraging met zich mee brengen zeide ze in bgc center)

- het zou zo i zo niet aan de binnen bekabeling liggen (het zou dus niet uitmaken dat er nog 50 meter kabel is tussen de plaats waar de lijn inkomt en de plaats waar de ISDN vdsl2 splitter en modem staat) (wat ik vreemd vind :s, maar goed kan nog uitgemeten worden)

- de bgc technicus (vriend) heeft de lijn uitgemeten en heeft mij een grafiek laten zien.. en blijkbaar is er toch een kleine storing op. maar hier heb ik helemaal geen kennis over. Hij vertelde ook dat MISSCHIEN op het andere inkomende paar wel een betere lijn zou kunnen hebben (zou nog uitgemeten kunnen worden)

- de bgc technicus (vriend) kon mij blijkbaar toch niet voor 15 minuten op 30 mb zetten, dit zou enkel gaan met oudere technologie. We hebben dus niet kunnen testen of dit fouten met de verbinding gaf.

grtz Azza
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Ik denk niet dat BGC echt ooit op dat snelheidsargument heeft gespeeld in zijn reclame. Maar ik ken natuurlijk niet al hun promotiecampagnes van de laatste 15 jaar.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Azza schreef:+ ik zou er ook alles aan doen om toch het 30 mb profiel te krijgen en daar hadden jullie miss tips voor.. (dient de VDSL2tool hier niet een beetje voor?)

De enige tips die wij U kunnen aangeven, en waar je zelf iets kan aan doen zijn:
  1. zorg ervoor dat het NTP2007 correct aangesloten , op de INTRO van Belgacom (daar waar de kabel je huis binnenkomt. Zorg er ook voor dat je perfect contacten hebt (ooxidatie van de draadjes verwijderen)
  2. zorg voor een zo kort mogelijke verbinding tussen de splitter en de BBox2 (TF2007), en gebruik hiervoor het meegeleverde blauwe kabeltje (oof indien niet lang genoeg: de meegeleverde langer blauwe kabel van 12 meter)

Azza schreef: het zou liggen aan de upload snelheid die niet gehaald kan worden, download snelheid zou geen probleem zijn. (uitgemeten op de huidige verbinding) Ook vreemd dat er dan geen 30/2 profiel is?

De resultaten van de modemtool die je eerder postte, doen niets vermoeden dat er iets mis is met je upload.

Azza schreef:dit zou al deels kunnen zijn omdat we VDSL2 over ISDN hebben (zou iets vertraging met zich mee brengen zeide ze in bgc center)

Onzin.
- Bij VDSL2 wordt hetzelfde protocol gebruikt voor ISDN als voor PSTN (Annex B). Er kan dus geen enkel verschil zijn.
- Bij ADSL2+ is het inderdaad zo dat bij ISDN (Annex B) een héél klein stukje meer bandbreedte gebruikt wordt voor telefonie dan bij PSTN (Annex A). Op langere lijnen kan dit een (heel kleine) invloed hebben op je snelheid. Maar dit speelt geen rol bij VDSL2.

Azza schreef:het zou zo i zo niet aan de binnen bekabeling liggen (het zou dus niet uitmaken dat er nog 50 meter kabel is tussen de plaats waar de lijn inkomt en de plaats waar de ISDN vdsl2 splitter en modem staat) (wat ik vreemd vind :s, maar goed kan nog uitgemeten worden)

Jouw vriend Belgacom technieker kan dit misschienn wel uitgemeten hebben, maar 50 meter kan wel degelijk het verschil maken tussen 20 mbit en 30 mbit. Als je echt op 425 meter zit, dan kom je met 50m verschil op 375m (en dat geeft jou 30mbit).
Je zou er "alles aan doen" om 30mbit te krijgen? Wel begin dan maar met je modem op de intro te zetten in plaats van 50 meter verder :-D

Azza schreef:de bgc technicus (vriend) heeft de lijn uitgemeten en heeft mij een grafiek laten zien.. en blijkbaar is er toch een kleine storing op. maar hier heb ik helemaal geen kennis over. Hij vertelde ook dat MISSCHIEN op het andere inkomende paar wel een betere lijn zou kunnen hebben (zou nog uitgemeten kunnen worden)

Misschien, maar ik zou daar toch niet op hopen. Dit tweede paar zit op de retour, en wordt per definitie niet gebruikt voor VDSL2, tenzij Belgacom een lasploeg stuurt om dat tweede paar te herlassen. Gezien je een perfect signaal hebt op het eerste paar, zal Belgacom deze kosten niet maken.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Het is ook zo dat het tenslotte allemaal zo veel niet uitmaakt het is zo een beetje op het internet zoals met de problemen op de gewone weg men wil met een porche rijden omdat er nog zijn die ene hebben maar het druk verkeer laat het niet toe en deze met zijn twee PK gaat even vlug vooruit !
mvg
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Azza schreef:Status Beschikbaar
Maximaal aantal tv's 3
HD Beschikbaar
Maximaal aantal tv's in hd 2

komt inderdaad overeen met een 20/2 profiel
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Update voor VDSL2Tool staat live, fix voor nieuwe firmware van de Fritzboxen. Dit zou moeten werken op zowel Duitse als Engelstalige versies.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Well done !

FritzBox 7390, VDSL2:

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.2 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                       download          upload
Line:                  50192 kbps        6048 kbps
Modem max:             95896 kbps        16520 kbps Estimated!
Calculated max:        73930 kbps        15489 kbps Estimated!
Profile:               17a
Line length:           98 m Estimated!
Training margin:       20.0 dB
Attenuation:           8.0 dB


PS - Kan je de Output wijzigen naar VDSL2Tool 2.3 (ook op de site)?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Knap! Met een 7360 werkt het nu ook!
Chris_147
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 14 mar 2006, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 2 keer

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                        download          upload
Line:                  30064 kbps        6048 kbps
Modem max:             127760 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        104897 kbps         21978 kbps Estimated!
Profile:               17a
Line length:           132 m Estimated!
Training margin:       32.6 dB
Attenuation:           3.1 dB

Is dit goed?
Ik neem aan dat training margin zo hoog mogelijk moet zijn en attenuation zo laag mogelijk?
Theoretisch zou ik dus (ooit) een 100/20 profiel kunnen krijgen?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

zijn goede waarden, laat het ons daar bij houden...
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Lord Utopia schreef:Ik zeg enkel maar dat ik zijn reactie begrijp. Ik heb nu ook Start en heb 3 Mb hier, en toch betaal ik voor 15 Mbps. Vooral omdat internet heel erg traag aanvoelt, zou ik al die 15 Mbps willen. Maar helaas. En verlagen naar een ander abonnement gaat niet, gelukkig kan dit forumlid dat wel. :)

Uw redenering zegt dus (in het geval van Telenet): ik betaal voor 512 kbps met in het beste geval 100 Mbps.

Volgens mij heb jij een comfort abbo met 15 Mbps down/2,5 Mbps up. Exact waar je voor betaalt ...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

U bent fout. Ik heb een Start én een Comfort, en bij de eerste krijg ik maar 3 Mbps. En bij Comfort krijg ik geen 2,5 Mbps upload. Maar daar gaat dit topic dus niet over.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Welcome back, quistnix :beerchug:
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

@ chris, goed gezegd "theoretisch 100 kunnen krijgen" en "ooit"
Het kan zelf nog beter maar dit als er ooit FTH komt .
mvg
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”