Uitgaande VoIP providers
-
- Elite Poster
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Nee, je kan betamax perfect op verschillende locaties aanmelden, geen enkel probleem (denk dat ik zelfs een account heb die permanent op 3 locaties is aangemeld).
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
jumblo staat altijd ingelogd op mijn fritzbox. Als ik dan via Csipsimple wil bellen op mijn smartphone met jumblo, geeft hij melding: onvoldoende krediet (terwijl er wel genoeg krediet op staat).
met voipbuster kan ik wel op 2 locaties ingelogd zijn....en gebruik maken van freedays.
met voipbuster kan ik wel op 2 locaties ingelogd zijn....en gebruik maken van freedays.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik denk eerder omgekeerd: Als je op je Siemens sip aanmeldt, word je op de software van jumblo afgemeld.Goztow schreef:Philippe, ik dacht dat je bij een betamax provider nooit op twee plaatsen tegelijk kan aangemeld zijn? Als ik bijvoorbeeld op mijn software van jumblo aanmeld, dan wordt mijn Siemens sip automatisch afgemeld. Althans, dat dacht ik? Is dit niet zo?
Maar we spraken hier over registraties met verschillende SIP devices (niet SIP + soft client).
Op zich is dat ook niet dramatisch dat je afgemeld wordt: van zodra je een uitgaande call doet wordt je logon terug meegestuurd. Het aangemeld blijven is alleen nodig voor binnenkomende gesprekken (wat je in principe niet hebt met Betamax, tenzij je binnenkomende gesprekken verwacht op je Betamax sip-uri.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Net zoals Philippe heb ook ik geen enkel probleem ondervonden met internationale gesprekken (continentaal en intercontinentaal).VOiD schreef:Belt er hier iemand internationaal met Betamax ? De laatste dagen is het weer huilen met de pet op, geen spraak, gehakkel etc. Kwaliteitsverschil met andere aanbieders is dag en nacht (Weepee, 3stars).
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Ik heb enkele maanden terug eens geprobeerd om eenzelfde betamax account gelijktijdig te registreren op twee Siemens Gigaset basisstations.philippe_d schreef:We hebben het hier op het Forum al over gehad hoe het zit als je op meerdere plaatsen gelijktijdig geregistreerd bent. Er werd toen beweerd dat er maar één van beide locaties gebruik zou kunnen maken van de Freedays. De tweede locatie zou dan buiten de FUP vallen.
Dit lukte niet.
En dit zowel voor een Jumblo als een Poivy account. Enkel via het laatst aangemelde basisstation konden uitgaande gesprekken via Jumblo (of Poivy) gevoerd worden.
Ook bij WeePee was (en is) dit niet mogelijk.
Eerste scenario.
Beide basisstations stonden achter dezelfde Bbox2 en hebben (uiteraard) hetzelfde extern IP adres.
Wel had ik ervoor gezorgd dat er verschillende SIP en RTP poorten ingesteld stonden op de basisstations.
Tweede scenario.
Het eerste basisstation stond achter de Bbox2 (met een eigen IP adres).
Het tweede basisstation stond achter een router dewelke een eigen PPPoE sessie opzette (en dus een ander extern IPadres had).
Twee verschillende betamax accounts (zowel voor Jumblo als Poivy een bijkomende account aangemaakt) op deze basisstations lukte uiteraard wel. En dit voor beide scenario's.
Ondanks dat de beide basisstations in het eerste scenario hetzelfde externe IP adres hebben (van de Bbox2), konden zowel voor Jumblo als voor Poivy de "Freedays" succesvol gebruikt worden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Net getest hier: 3x aangemeld met dezelfde account (powervoip). Alle 3 simultaan geregistreerd en geen enkel probleem om uit te bellen !
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Pro Member
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 25 keer
VOIPalot.com heeft zijn tarieven voor Belgische mobiel connecties verder laten dalen tot 0.045 $/min. (connection fee 0.039)
Hiermee wordt VOIPalot, een van de goedkoopste voip providers.
Hiermee wordt VOIPalot, een van de goedkoopste voip providers.
-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
- Contacteer:
Indien je bereid bent een connection fee te betalen (omdat je vooral wat langere gsm-gesprekken voert, want pas voordeliger dan bv jumblo vanaf 3de minuut), zijn er toch beter betamax-alternatieven (eveneens 0.039 connection fee):
- Megavoip: Belgium (Mobile) $ 0.025 $ 0.028
- CosmoVoip: Belgium (Mobile) $ 0.026 $ 0.030
- VoipBlazer: Belgium (Mobile) $ 0.026 $ 0.030
- Megavoip: Belgium (Mobile) $ 0.025 $ 0.028
- CosmoVoip: Belgium (Mobile) $ 0.026 $ 0.030
- VoipBlazer: Belgium (Mobile) $ 0.026 $ 0.030
Zonet cosmovoip account aangemaakt en opgeladen (10€).
Vraagje: zijn de beltarieven vast of kunnen ze varieren over de tijd bij 1 aanbieder (cosmo in mijn voorbeeld).
Vb nu staat be land 0.01 en be mob 0.02
Kan dat morgen anders zijn?
Of blijft het tarief steeds hetzelfde?
Vraagje: zijn de beltarieven vast of kunnen ze varieren over de tijd bij 1 aanbieder (cosmo in mijn voorbeeld).
Vb nu staat be land 0.01 en be mob 0.02
Kan dat morgen anders zijn?
Of blijft het tarief steeds hetzelfde?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Ja, dat kan in principe morgen reeds anders zijn. Echter, zo'n vaart zal het allicht niet lopen.
Mocht er een tariefverandering plaatsvinden dan zal je dit ook terugvinden op hun website.
Mocht er een tariefverandering plaatsvinden dan zal je dit ook terugvinden op hun website.
Rates are subjected to change without notice.
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Mijn vrouw heeft er ook over geklaagd, inderdaad. Het is blijkbaar de gebelde (enkel GSM) die dat tikkend geluid krijgt en niet diegene die opbelt. Ik vraag me af of bepaalde betamax providers wat lagere "prioriteit" in routering of zo krijgen / zetten. Voor ons is het niet zo erg: wij bellen altijd heel kort naar GSM's. Op vaste lijnen komt het niet voor blijkbaar.jorgo schreef:Ik heb als ik oproepen ontvang vanaf InternetCalls regelmatig last van een storend "getik" op de lijn.
Hebben jullie hier ook last van?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1764
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
Dat is hetgeen velen zich uiteindelijk wel zullen afvragen. Hoe slaagt dellmont(of betamax of whatever) er in om calls te termineren, vér onder de terminatietarieven. Is er niemand met telecomkennis van zaken die dit kan uitleggen? Is dit legaal, grijze zone of maken ze gebruik van "gaten" in het systeem ?
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Ik vermoed dat het iets te maken heeft met het feit dat ze vanuit het buitenland werken en dus niet onderhevig zijn aan Belgische wetgeving, maar verder heb ik er ook het raden naar. Maar het zal me als consument worst wezen .
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
- Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
- Bedankt: 30 keer
Uit een (voor mij redelijk gefrustreerd overkomende) reactie van WeePee op userbase blijkt dat Dellmont, die vanuit Luxemburg opereren, zich niet aan de reguleringen van het BIPT (hoeven te?) houden en bijgevolg met veel minder kosten zitten.
Het BTW tarief in Luxemburg is ook 15% wat een pak lager is dan de 21% in België. Verder zullen hier nog wel fiscale voordelen aan verbonden zijn, zoals een lagere vennootschapsbelasting en dergelijke?
Ik ben echter niet thuis in alle details wat fiscaliteit betreft - verbeter me gerust als ik hier fout in zit.
Daarnaast werken ze voor zover ik het zie ongeveer als volgt:
internetcalls, easyvoip, justvoip, poivy, jumblo, ... zijn allemaal dochterondernemingen die gelanceerd worden tegen lage prijzen. Dit wordt opgemerkt, klanten komen, inkomsten stromen binnen en de kwaliteit wordt bewust hoog gehouden omdat ze weten dat virale marketing het aantal klanten nog doet toenemen.
Het zou me niets verwonderen mochten ze hier met verlies werken, maar dit doen slechts beperkte tijd.
Na een bepaalde periode verhogen ze gewoon de tarieven, terwijl ze de routering van gesprekken een lagere prioriteit / kwaliteit geven. Je bent als klant toch gebonden aan je belkrediet van 10 euro of een veelvoud hiervan.
Dit zou voor mij het getik verklaren, wat ik in het begin niet had.
Veel consumenten kiezen voor gemakzucht, en hebben geen zin om maandelijks een nieuw account te registreren voor een paar cent per minuut te besparen. Aan deze "luiheid" verdienen ze ongetwijfeld veel geld.
Ik denk ook dat er slechts een marginaal percentage van hun klanten op regelmatige basis de tarieven evalueert, en van daaruit de uitgaande routering gaat aanpassen om altijd het goedkoopst te bellen.
Ook ronden ze gesprekken af per minuut, terwijl het in België verplicht is om na de eerste minuut per seconde af te rekenen.
Enfin, dit is mijn speculatie, mocht iemand meer informatie hierover hebben, do share!
Het BTW tarief in Luxemburg is ook 15% wat een pak lager is dan de 21% in België. Verder zullen hier nog wel fiscale voordelen aan verbonden zijn, zoals een lagere vennootschapsbelasting en dergelijke?
Ik ben echter niet thuis in alle details wat fiscaliteit betreft - verbeter me gerust als ik hier fout in zit.
Daarnaast werken ze voor zover ik het zie ongeveer als volgt:
internetcalls, easyvoip, justvoip, poivy, jumblo, ... zijn allemaal dochterondernemingen die gelanceerd worden tegen lage prijzen. Dit wordt opgemerkt, klanten komen, inkomsten stromen binnen en de kwaliteit wordt bewust hoog gehouden omdat ze weten dat virale marketing het aantal klanten nog doet toenemen.
Het zou me niets verwonderen mochten ze hier met verlies werken, maar dit doen slechts beperkte tijd.
Na een bepaalde periode verhogen ze gewoon de tarieven, terwijl ze de routering van gesprekken een lagere prioriteit / kwaliteit geven. Je bent als klant toch gebonden aan je belkrediet van 10 euro of een veelvoud hiervan.
Dit zou voor mij het getik verklaren, wat ik in het begin niet had.
Veel consumenten kiezen voor gemakzucht, en hebben geen zin om maandelijks een nieuw account te registreren voor een paar cent per minuut te besparen. Aan deze "luiheid" verdienen ze ongetwijfeld veel geld.
Ik denk ook dat er slechts een marginaal percentage van hun klanten op regelmatige basis de tarieven evalueert, en van daaruit de uitgaande routering gaat aanpassen om altijd het goedkoopst te bellen.
Ook ronden ze gesprekken af per minuut, terwijl het in België verplicht is om na de eerste minuut per seconde af te rekenen.
Enfin, dit is mijn speculatie, mocht iemand meer informatie hierover hebben, do share!
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Tja, zelfs aan laat ons zeggen het dubbele: 4 of 5 cent per minuut kan je toch niet verwachten dat ze fortuinen verdienen!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1764
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
en moet een operator die een call vanuit het buitenland op een BE gsm nummer aanbiedt ook geen bepaald bedrag betalen dat hoger ligt dan bij vaste lijnen? Hoe worden terminatietarieven in die zin behandeld?
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
-
- Plus Member
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 22 jan 2012, 20:18
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 5 keer
Als ik bovenstaande reacties lees, dan zou er een kwaliteitsverschil zijn tussen de verschillende betamax providers (terwijl het dezelfde firma is). Zelf ben ik momenteel bij 12VOIP en zou graag overgaan naar VOIPBUSTERPRO, doch eerlijk gezegd durf ik dit niet daar ik momenteel een zeer goede kwaliteit heb en uiteraard niet weet wat ik ga krijgen bij VOIPBUSTERPRO.
Het zou natuurlijk fantastisch zijn, moesten we een kwaliteitsvergelijk hebben van de betamax providers.
PS: zijn er misschien mensen die beiden (12VOIP en VOIPBUSTERPRO) geprobeerd hebben?....en uiteraard een idee hebben van de kwaliteit van beiden tov elkaar ?
Het zou natuurlijk fantastisch zijn, moesten we een kwaliteitsvergelijk hebben van de betamax providers.
PS: zijn er misschien mensen die beiden (12VOIP en VOIPBUSTERPRO) geprobeerd hebben?....en uiteraard een idee hebben van de kwaliteit van beiden tov elkaar ?
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Volgens mij is er gewoon geen kwaliteitsverschil. Er zijn verschillende factoren waardoor je verbinding soms niet optimaal is, 1 daarvan is de lijnkwalitiet van je voipprovider, andere zijn je data verbruik atm, je internet provider, je router of telefoon, enz...
-
- Pro Member
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 29 keer
Ik bel regelmatig met mijn smartphone via MobileVoip met zowel Telbo als InternetCalls. De tikken bij het gebelde nummer komen zowel bij Telbo als InternetCalls voor.
Ik bel regelmatig naar een proximusnummer en dit nummer klaagt inderdaad over de tikken. Bel ik naar een Base nummer dan hoor ik mijn contact niet klagen.
Ik bel regelmatig naar een proximusnummer en dit nummer klaagt inderdaad over de tikken. Bel ik naar een Base nummer dan hoor ik mijn contact niet klagen.
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Het kan toeval zijn maar bij ons leek het echt samen te vallen met de overstap. Maar mss is dat ook niet gerelateerd en is het een algemeen probleem momenteel.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
- Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
- Bedankt: 30 keer
Hier heb ik ook al aan gedacht, maar veronderstel volgende configuratie:iceke schreef:Volgens mij is er gewoon geen kwaliteitsverschil. Er zijn verschillende factoren waardoor je verbinding soms niet optimaal is, 1 daarvan is de lijnkwalitiet van je voipprovider, andere zijn je data verbruik atm, je internet provider, je router of telefoon, enz...
gsm -> belt in naar weepee nummer gekoppeld aan asterisk -> asterisk : belt uit naar mobiel nummer (mobile vikings, m.a.w. base)
Indien ik de technische kant van het verhaal correct begrijp:
wanneer de gsm met de asterisk server verbinding maakt, gaat deze uitbellen naar het mobiele nummer via internetcalls over SIP.
SIP staat echter voor Session Session Initiation Protocol, anders gezegd de eigenlijke audioverbinding gaat van de gsm naar het mobiel nummer via RTP, en dit is wat de kwaliteit beïnvloed.
De verschillende omgevingsvariabelen die de geluidskwaliteit zouden kunnen beinvloeden zoals cpuload, latency, jitter (!) spelen dus bij zowel de asterisk server als de sip server geen rol.
WEL bij de RTP sessie en de gsm die de oproep maakt, en deze die de oproep ontvangt.