Nieuwe Telenet modem en Sitecom range extender : probleem

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
tjompe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 aug 2011, 16:16
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Hallo,

Ik een vorig topic gaf ik reeds aan dat het signaal van de modem/router combinatie (op bovenverdieping) van Telenet te wensen
overliet wanneer beneden op laptop of met smartphone werd gewerkt.

Ik dacht dit te kunnen oplossen met de wireless range extender 300N van Sitecom.
Ik doorliep de installatievoorschriften zoals voorzien doch verbinding maken met internet lukt echt niet.
Het signaal dat de range extender uitzendt is nochtans uitstekend doch wanneer ik probeer verbinding te maken,
krijg ik te zien dat de Sitecom zogezegd verbonden is, maar erboven staat wordt er vermeld : onbekend netwerk, geen internettoegang.
Bij status zie ik staan IPv4 : geen internettoegang.

Wanneer ik verbind met de Telenetmodem staat bij IPv4 : internet.

Kan er me iemand op het juiste spoor helpen ? Ik veronderstel een of andere instelling ?

Dank bij voorbaat.

Tom
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Gezien het signaal van je Telenet router (op de bovenverdieping) te wensen overlaat, neem ik aan dat je die Sitecom range extender niet op de bovenverdieping hebt gezet, maar ergens "in het midden" ?
Ik neem aan dat je wil instellen als "Repeater" ?

Dan zou ik het volgende doen:
* Je Telenet modem configureren (via Mijn Telenet) en Wireless instellen op WPA2/AES en paswoord instellen (en onthouden).
* Je Sitecom instellen (default via 192.168.0.234) op Universal Repeater, en een andere SSID kiezen.
* een Site survey doen, de Telenet router vinden en aanklikken > Apply.
* ga dan naar advanced settings > security, gebruik dezelfde beveiliging 'WPA2/AES) en hetzelfde paswoord.
* Ga terug naar Hoofdmenu, en kijk of je connected bent (kan enkele minuten duren).

Indien het niet lukt, geef ons dan wat meer info wat je precies hebt gedaan.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
tjompe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 aug 2011, 16:16
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Philippe en C°

Ik heb de handleiding gevolgd :
-Sitecom aangesloten via meegeleverde kabel
-Wlan adapter uitgeschakeld via commando devmgmt.msc (windows 7)
-configuratie via 192.168.0.234 (universal repeater, site survey, WPA2(AES) : zelfde beveiliging ingevuld als telenet modem/router, dhcp server uitgeschakeld, telkens bevestigd.
-Wlan adapter terug ingeschakeld.
-kabel tussen laptop en sitecom verwijderd en nadien opgesteld op een plaats tussen de 2.
-Ik zag dat er uitstekend bereik was doch ik kon geen verbinding maken met de Sitecom.
-Beveiliging en versleuteling zijn idem als bij Telenet Modem/router.
het enigste verschil dat ik zie is als ik klik op status.
Bij de Telenet modem/router staat daar :
IPv4 verbindingsmogelijkheden : internet
Wanneer ik probeer te verbinden met de Sitecom krijg ik de melding dat er verbinding is maar als ik naar status kijk zie ik staan :
IPv4 verbindingsmogelijkheden : geen internet
:-(
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Blijkbaar is je Sitecom niet correct verbonden met je Telenet router.
Zie je in het Hoofdmenu van de Sitecom dat deze "connected" is ?
Heb je in de "Site Survey" je Telenet router zien staan, en heb je die aangeklikt ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
tjompe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 aug 2011, 16:16
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Ik zie in het basic menu van de sitecom staan :
Root AP SSID : de naam van mijn telenet modem (telenet 9882D)
Dus ik vermoed dat dit correct ingesteld is.

Heb eens geprobeerd om via "Windows netwerkprobleem oplossen" en kreeg volgende melding :
Draadloze netwerkverbinding heeft geen geldige ip configuratie...
tjompe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 aug 2011, 16:16
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Niemand ? :-(
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

tjompe schreef:Ik zie in het basic menu van de sitecom staan :
Root AP SSID : de naam van mijn telenet modem (telenet 9882D)
Dus ik vermoed dat dit correct ingesteld is.
Daarmee geef je aan dat de Sitecom de Telenet modem gevonden heeft.
Maar dat wil nog niet zeggen dat je ermee verbonden bent
Maar heb je dan ook in de "Advanced Settings" (Tabblad Security) de correcte beveiliging ingesteld (de encryptie en passphrase die je Telenet modem gebruikt ?)

PS. Welke beveiliging heb je ingesteld op je Telenet modem ?
tjompe schreef:Heb eens geprobeerd om via "Windows netwerkprobleem oplossen" en kreeg volgende melding :
Draadloze netwerkverbinding heeft geen geldige ip configuratie...
Dat is normaal hé.
Zolang de Sitecom geen verbinding heeft met de Telenet modem, zal je via de Sitecom ook geen IP adres kunnen krijgen van de Telenet modem.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
tjompe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 aug 2011, 16:16
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Zowel de Telenet modem als de Sitecom range extender hebben dezelfde beveiliging :
Beveiligingstype, versleutelingstype en netwerkbeveiligingssleutel zijn identiek ingesteld.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

tjompe schreef:Zowel de Telenet modem als de Sitecom range extender hebben dezelfde beveiliging :
Dat was Philippe z'n vraag niet... in ieder geval, vanaf pagina 6 in de PDF.
tjompe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 aug 2011, 16:16
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

WPA2-Personal (beveiligingstype)
AES (versleutelingstype)

Handleiding was erbij en heb ik reeds meerdere malen gevolgd, en ook al vanaf pagina 6.... :wink:

echter zonder resultaat.....
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

En welke status heb je dan.... Connected, Waiting for keys of scanning ?
tjompe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 aug 2011, 16:16
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

ik denk dat je dat uit mijn eerste posts kunt achterhalen. Ik heb een uitstekend signaal van de Sitecom, wanneer ik echter klik om te verbinden, krijg ik de melding dat ik zogezegd verbonden ben, maar ik heb geen toegang tot internet....ook op het icoontje rechts onderaan staat een kruis, maw ik krijg geen verbinding....
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

@tjombe

Aan de ene kant wil je hier hulp, maar aan de andere kant blijf je maar doordrammen met hetzelfde liedje (dat je met de Sitecom wel kan verbinden, maar je geen internet krijgt weten we intussen al), in plaats van de antwoorden op onze vragen.
Op die manier kunnen wij je echt niet helpen.

We hebben jou al verschillende keren uitgelegd dat jouw sitecom geen verbinding maakt met de Telenet modem.

Dus nu één keer de vraag:
Als je in de Sitecom op de Homepage gaat, wat zie je dan bij Status:
Connected, Waiting for keys of scanning ???

Deze vraag heb je nog niet beantwoord.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
tjompe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 aug 2011, 16:16
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Sorry hoor maar niet iedereen speelt met die termen en is op het gebied van netwerk en zo even technisch onderlegd.
Alsof ik hier expres informatie of zo wil achterhouden of niet geholpen wil worden.

ik hoop alleen maar dat we er uitgeraken.....

Ik heb het nu begrepen en heb de sitecom gekoppeld met de pc
ik zie nu ook dat de status is "Waiting for keys"

tom
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

tjompe schreef:ik zie nu ook dat de status is "Waiting for keys"
OK, dit brengt ons veel dichter bij het probeem ...
De oplossing staat dus ook in de handleiding die je al meerdere keren herlezen hebt.

"Waiting for keys" wil zeggen: dan is een fout gemaakt bij de keuze van beveiliging. Ga terug naar stap 6.

Je moet dus in Advanced settings de juiste beveiliging instellen (en het paswoord)
Hier is er iets fout gelopen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

15 berichten voor een PEBKAC probleem ...
tjompe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 aug 2011, 16:16
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

ja allicht is het mijn fout en doe ik iets verkeerd, maar met uw commentaar zal het ook niet opgelost geraken....

Heb alle stappen nog eens overlopen en nog steeds hetzelfde :-(
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Nog steeds een PEBKAC probleem?? :twisted:
tjompe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 aug 2011, 16:16
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

...en dat voor een elite poster.... :nono:
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Ach ja, wetende dat 25% van mijn thumbs down (en dat op 9 minuten tijd) van jou komen, zegt allicht meer over jou dan mij. 8)
Succes.
tjompe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 aug 2011, 16:16
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

twaren 2 heel nutteloze posts, dus logisch...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

tjompe schreef:Sorry hoor maar niet iedereen speelt met die termen en is op het gebied van netwerk en zo even technisch onderlegd.
Alsof ik hier expres informatie of zo wil achterhouden of niet geholpen wil worden.
Echt meewerken doe je ook niet echt... terwijl alles netjes in de manual staat inclusief screenshots. Het minste wat we vragen is dit te lezen en netjes te volgen, en daarbij op onze vragen te antwoorden welke meer dan duidelijk zijn als je tenminste de manual leest.
tjompe schreef:ik zie nu ook dat de status is "Waiting for keys"
Waarom zie je dit nu pas terwijl het duidelijk in diezelfde manual staat ? Ergens doe je dan toch geen moeite ?

Laatste poging... plaats eens een screenshot van je "Beveiliging" informatie in je Mijn Telenet (paswoord mag je natuurlijk onleesbaar maken).
tjompe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 aug 2011, 16:16
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Naam draadloos netwerk (SSID) : telenet 9882D
Privaat SSID uitzenden : aan
Zichtbaar draadloos netwerk : zichtbaar
Draadloos beveiligingsprotocol : WPA/WPA2 PSK(auto)

WPA encryptie :TKIP AES
Netwerk WPA key : ***********
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Je telenet tmodem staat in WPA, en je Sitecom in WPA2 !!!
Zet je Telenet modem ook in WPA2 (AES) en je probleem is opgelost.
Dit stond al in mijn allereerste post, je doet niet eens de moeite om onze instructies te volgen :evil:
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
tjompe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 aug 2011, 16:16
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Naam draadloos netwerk (SSID) : telenet 9882D
Privaat SSID uitzenden : aan
Zichtbaar draadloos netwerk : zichtbaar
Draadloos beveiligingsprotocol : WPA2 PSK

WPA encryptie : AES
Netwerk WPA key : ***********

Heb de instellingen als volgt aangepast, dus nu zou het moeten lukken ?

Status van de Sitecom is nu : scanning...

Na 15' proberen nog steeds niet gelukt
martino1993
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2013, 01:47

Hey iedereen,

Ik weet dat deze thread redelijk inactief is ondertussen, maar toch hoop ik dat iemand even kan helpen.
Ik heb een gelijk aardig probleem, alleen is bij mij het verschil dat ik wel zeker ben dat de beveiligings instellingen juist zijn,
Zowel de Modem van Telenet als mijn wireless range extender zijn nu ingesteld met WPA2 PSK AES en dit is zeker niet het probleem...
De status van de Sitecom range extender zegt ook 'connected' en als ik ermee verbind dan zegt het ook dat ik internet heb...
Hier is echter het probleem, ik open mijn browser, typ bv. Www.google.be in en het laad gwn vooor een aantal seconden, en geeft dan de melding dat de site niet kon worden geopend... dit zelfde probleem is bij verschillende laptops en pc's het geval en dus denk ik ook niet dat het computer gebonden is... ik dacht misschien dat een instelling op mijn telenet modum niet juist staat?
Ik ben een informatica student (1ste jaar) en ik ken dus wel een beetje van netwerken, maar hier ben ik echt ten einde raad... een tweede set ogen zou geweldig zijn!

Alvast enorm bedankt!
Maarten

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”