Edpnet geen internet meer, wel voip

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 53 keer

Sinds vanochtend geen internet meer. Pppoe over mijn router krijgt geen verbinding. Pppoe voor voip op de bbox2 werkt prima. Edpnet zegt dat alles in orde is langs hun kant. Iemand een idee? Zomaar kan dit toch niet gebeuren? Reset lost niets op.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Misschien een DNS-probleem? of een ander lokaal probleem op jouw computer?

Probeer google eens op volgend adres: 173.194.67.94
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 53 keer

Uiterst eigenaardig is dit, wie helpt met het zoeken van een verklaring?

Reset router, reset BBOX2, allemaal gedaan maar lost niets op. Alle settings staan goed. Router zelf krijg echter geen WAN IP meer. BBOX2 wel, want voip blijft werken.

Netwerkkabeltje rechtstreeks op de BBOX2 gestoken en op correcte subnet gezet. Tada: BBOX2 blijkt niet meer te benaderen via 192.168.1.1.

Mysterie. Ik dacht, foert, een factory reset. Dus modem aan en uitgezet terwijl ik het beroemde gaatje indrukte met een speld. Ik dacht hiermee alle settings kwijt te zijn. Mispoes. Alle lampjes gingen flikkeren, en twee minuten later was ik weer online. MET behoud van alle settings?

Hoe is dit in godsnaam mogelijk?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Klinkt als een re-flash (nieuwe software) die is foutgelopen...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

wimpie3 schreef:Pppoe over mijn router krijgt geen verbinding. Pppoe voor voip op de bbox2 werkt prima.
Als ik het goed begrijp:
- maakt je BBox2 nog altijd een geldige PPPoE sessie, en je gebruikt de VoIP van EDPNet via de BBox2 ? Dus niet over VLAN20 ?
- je hebt een eigen router, maar die maakt geen PPPoE connectie meer ?
Kan je bij EDPNet meerdere simultane PPPoE sessies hebben ? Gebruik je dezelfde logon op een andere plaats ?
krisken schreef:Klinkt als een re-flash (nieuwe software) die is foutgelopen...
De sagem is in principe ongevoelig voor foutieve re-flashes: bij een niet gelukte Firmware update (vb stroomuitval tijdens update), gaat hij normaal opstarten op de recovery firmware.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Klopt, maar hij probeert deze een paar keer na elkaar...dus tjah...t kan :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 53 keer

Ik denk ook in de richting van een mislukte firmware upgrade, maar ben niet 100% zeker. Zelf heb ik in ieder geval niets gedaan.

Ik heb het even nagekeken, en de firmware versie die ik op mijn BBOX2 heb is van 2009. Er is dus nooit een upgrade geweest. Zijn jullie zeker dat EDPnet updates doorvoert naar de BBOX2?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

In een vorige post schrijf je: Tada. BBOX2 blijkt niet meer te benaderen via 192.168.1.1.
Hoe kan je dan zien dat de Firmware versie die je op de BBox hebt van 2009 is? Kan je die nu toch benaderen ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 53 keer

Euh ja, in de vorige post staat toch ook dat een druk op het onzichtbare knopje alles heeft opgelost? Alles werkt dus weer. Ik had alleen graag geweten waarom.
ldw
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 11 okt 2010, 09:47
Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
Bedankt: 25 keer
Contacteer:

Ik had een soortgelijk probleem.

Ik heb de VDSL-sagem modem (in bridge) en een Netgear router. Zondagnacht rond 1 uur was mijn internet weg, geen pppeo verbinding mogelijk. Router laat mij mijn username en password voor connectie opnieuw invullen, wat niets uithaalt. Ik had dan de router en modem eens herstart, maar dat hielp ook niet.

De volgende dag (maandag) werkte alles weer...
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 53 keer

In zo'n gevallen trek je je dus de haren uit het hoofd als de helpdesk begint over een PING of een IPCONFIG. Ik weet wel dat die mensen gewoon een checklist doorlopen, maar het is voor een informaticus erg frustrerend als je met een probleem zit en je duidelijk hoort dat de persoon aan de andere kant van de lijn er niet veel van kent en blijft doordrammen.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ldw schreef:Zondagnacht rond 1 uur was mijn internet weg, geen pppeo verbinding mogelijk.
heb de indruk dat er algemeen probleem geweest is zondagnacht, zie ook http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=57&t=32438
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”