Fakturatie problemen met A2F -> post HIER
-
- Member
volgens hun status pagina
nieuwe faktuur -> datum 01-06-2004 vervaldatum 09-06-2004
tot op heden nog niets ontvangen in mijn bus van faktuur,
wat is me dat toch met A2F de laatste tijd.
hoe kunnen ze verwachten dat je een faktuur op tijd betaald als ik ze de 8ste nog altijd niet ontvangen heb?
dan blokkeren ze u zonder da get merkt omda ge dan "zogezegd" niet op tijd betaald en dan mag je via modem of bij iemand anders gaan kijken waarom men u geblokkeerd heeft.
weet er ook iemand hoeveel die opzegtermijn/vergoeding/periode bedraagd?
want ik wil dat abo gewoon afzeggen als ik kan.
mvg Uni
hoe kunnen ze verwachten dat je een faktuur op tijd betaald als ik ze de 8ste nog altijd niet ontvangen heb?
dan blokkeren ze u zonder da get merkt omda ge dan "zogezegd" niet op tijd betaald en dan mag je via modem of bij iemand anders gaan kijken waarom men u geblokkeerd heeft.
mvg Uni
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
unicomplex schreef:weet er ook iemand hoeveel die opzegtermijn/vergoeding/periode bedraagd?
Die vraag is al honderden keren gesteld en beantwoord ...
Opzegtermijn en vergoeding is gewoon de uitstaande facturen voor de rest van je (jaar-)termijn. Maw: je betaalt gewoon je jaar-abonnement uit, of je er nu gebruik van maakt of niet.
- SchizoSirhc
- Member
zoiets heb ik ook ooit gehad ja.. :s
verder kan ik niet helpen btw
verder kan ik niet helpen btw
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Spacekiek schreef:Bullshit !! Ik heb vernomen via EDPnet dat dit precies 60€ bedraagt ! De rest steekt A2F lekker in z'n zakken!
Natuurlijk! Maar dat is nu eenmaal waar je mee akkoord bent gegaan bij het afsluiten van je abonnement destijds eh (cfr. verkoopsvoorwaarden).
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
unicomplex schreef:volgens hun status pagina
mvg Uni
Unicomplex,
Je kan je facturen pok downloaden in PDF formaat van de statuspagina hé.
Grtz,
Sasuke
PS: Factuur ontvangen op 04/06/2004 voor vervaldatum die 5 dagen later is, lijkt me idd niet erg correct
Ik heb ook een factuur van 01/06 en vervaldag 09/06 en heb die gisteren in de bus gekregen ...
Let wel: voor zover ik weet is dat het factuur voor juli. Bij ons gesprek is ons toen verteld dat Webvisie pas afsluit (en wettelijk MAG afsluiten trouwens) van zodra de periode ingaat waarvoor niet betaald is.
In dit geval dus 1 juli.
Let wel: voor zover ik weet is dat het factuur voor juli. Bij ons gesprek is ons toen verteld dat Webvisie pas afsluit (en wettelijk MAG afsluiten trouwens) van zodra de periode ingaat waarvoor niet betaald is.
In dit geval dus 1 juli.
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
-
- Member
sorry voor het nogmaals vragen meon,
maar door al die posts kon ik de bomen uit het bos niet meer scheiden :)
mja, fft, een volledig jaar betalen zonder er iets voor te krijgen is nu ook weer niet wat ik in gedachten had, maarja, da is de laatste maanden ook al zo, da we betalen zonder er deftige suport voor te krijgen.
wordt nog ff wachten dan.
maar door al die posts kon ik de bomen uit het bos niet meer scheiden :)
mja, fft, een volledig jaar betalen zonder er iets voor te krijgen is nu ook weer niet wat ik in gedachten had, maarja, da is de laatste maanden ook al zo, da we betalen zonder er deftige suport voor te krijgen.
wordt nog ff wachten dan.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
unicomplex schreef:mja, fft, een volledig jaar betalen zonder er iets voor te krijgen is nu ook weer niet wat ik in gedachten had, maarja, da is de laatste maanden ook al zo, da we betalen zonder er deftige suport voor te krijgen.
Zorgen dat je een officiele klacht hebt, de nodige bewijslast en gewoon stoppen met betalen en een andere provider nemen. Dat ze bij A2F hun zaak maar eens hard maken voor het gerecht.
Einddatum factuur moet wettelijk altijd 8 dagen na postdatum zijn.
Meestal neemt men dus voor de zekerheid 14 dagen, maar dit is wettelijk niet verplicht.
En wat betreft de opzegging van je contract: indien je de schadevergoeding niet betaalt, moeten zij voor de handelsrechtbank een zaak tegen je inspannen. Dit kost hen zowiezo advokaatkosten en 250 euro voor de opening van een dagvaarding. Je kan dus een kleine gok nemen en de schadevergoeding niet betalen. De kans dat ze je voor de handelsrechtbank dagen is miniem (maar dat wil niet zeggen dat het niet kan gebeuren ). Stuur hen eerst een aangetekende ingebrekestelling (met daarin de reden waarom jij van het contract af wil en de melding dat je afziet van hun contract) en wacht 30 dagen. Indien zij aangetekend niet reageren binnen die 30 dagen (waarschijnlijk ), hoef je je naderhand niet veel zorgen te maken over hun schadevergoeding (zelfs niet voor de handelsrechtbank).
Meestal neemt men dus voor de zekerheid 14 dagen, maar dit is wettelijk niet verplicht.
En wat betreft de opzegging van je contract: indien je de schadevergoeding niet betaalt, moeten zij voor de handelsrechtbank een zaak tegen je inspannen. Dit kost hen zowiezo advokaatkosten en 250 euro voor de opening van een dagvaarding. Je kan dus een kleine gok nemen en de schadevergoeding niet betalen. De kans dat ze je voor de handelsrechtbank dagen is miniem (maar dat wil niet zeggen dat het niet kan gebeuren ). Stuur hen eerst een aangetekende ingebrekestelling (met daarin de reden waarom jij van het contract af wil en de melding dat je afziet van hun contract) en wacht 30 dagen. Indien zij aangetekend niet reageren binnen die 30 dagen (waarschijnlijk ), hoef je je naderhand niet veel zorgen te maken over hun schadevergoeding (zelfs niet voor de handelsrechtbank).
-
- Member
jaja akkoord sasuke dat je fakturen van de website kunt downloaden in pdf, maar dat staat nergens in het contract vermeld dat fakturen ook moeten/kunnen afgehaald worden via pdf op hun website. dus moet men nog altijd kijken om facturen op tijd naar hun klanten te sturen.
uni
uni
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Om even de lijn door te trekken naar Versatel: die sturen ook niets per post, enkel aanmaningen (maar na 2 maanden niet betalen toch niet afgesloten geweest). Facturen komen per email binnen en zijn ook van hun site te downloaden.
Reden van het niet betalen was trouwens dat we voor domiciliering hadden geopteerd, maar dat dat blijkbaar nog steeds niet in orde is ...
Reden van het niet betalen was trouwens dat we voor domiciliering hadden geopteerd, maar dat dat blijkbaar nog steeds niet in orde is ...
r2504 schreef:Zorgen dat je een officiele klacht hebt, de nodige bewijslast en gewoon stoppen met betalen en een andere provider nemen. Dat ze bij A2F hun zaak maar eens hard maken voor het gerecht.
Wat voor nodige bewijslast stel je voor, hoe kunnen we bewijzen hard maken?
-
- Deel van't meubilair
goos schreef:Wat voor nodige bewijslast stel je voor, hoe kunnen we bewijzen hard maken?
Lees Gast z'n post maar... en vul hem aan met een klacht bij de Ombudsman voor Telecom. Wat FTP downloads en cijfertjes van high-bandwidth servers welke betrouwbaar zijn (zoals BELNET), ...
-
- Starter Plus
Eerste antwoord ombudsman :
De Ombudsdienst voor Telecommunicatie heeft Uw klacht van 14/04/2004, handelend over “Internet: kwaliteit verbindingen” in goede orde ontvangen. Na onderzoek van de gegevens heb ik Uw klacht ontvankelijk verklaard en in behandeling genomen. Uw dossierbeheerder van de Ombudsdienst voor Telecommunicatie is Stefan Haesen.
Ik heb Uw klacht op 16/04/2004 verstuurd naar Verschooten Herman van Net For All en heb gevraagd mij hun standpunt te bezorgen ten laatste op 14/05/2004. Net For All heeft maximum één maand de tijd om ons te antwoorden.
Als ik in het bezit ben van het standpunt van Net For All, zal ik U dit overmaken en zal ik U vragen om binnen de veertien dagen op dit standpunt te willen reageren.
2De antwoord:
Betreft: Verlenging behandelingstermijn
Uw klacht van 14/04/2004, genoteerd op de Ombudsdienst voor Telecommunicatie onder cliëntnummer ........ en klachtnummer ........en handelende over Internet: kwaliteit verbindingen is tot op heden niet afgehandeld. Ik beschik nog over onvoldoende gegevens om een standpunt in te nemen. In uw belang zet ik het onderzoek verder en verleng ik de totale behandelingstermijn van uw klacht met twee maanden tot 13/08/2004.
Zo gauw ik over meer inlichtingen beschik zal ik u terug contacteren.
Dus de ombudsman kan volgens mij weinig beginnen,alweer 2maanden verlenging.Dus vrees ik dat dat ook helemaal niks zal worden.
De Ombudsdienst voor Telecommunicatie heeft Uw klacht van 14/04/2004, handelend over “Internet: kwaliteit verbindingen” in goede orde ontvangen. Na onderzoek van de gegevens heb ik Uw klacht ontvankelijk verklaard en in behandeling genomen. Uw dossierbeheerder van de Ombudsdienst voor Telecommunicatie is Stefan Haesen.
Ik heb Uw klacht op 16/04/2004 verstuurd naar Verschooten Herman van Net For All en heb gevraagd mij hun standpunt te bezorgen ten laatste op 14/05/2004. Net For All heeft maximum één maand de tijd om ons te antwoorden.
Als ik in het bezit ben van het standpunt van Net For All, zal ik U dit overmaken en zal ik U vragen om binnen de veertien dagen op dit standpunt te willen reageren.
2De antwoord:
Betreft: Verlenging behandelingstermijn
Uw klacht van 14/04/2004, genoteerd op de Ombudsdienst voor Telecommunicatie onder cliëntnummer ........ en klachtnummer ........en handelende over Internet: kwaliteit verbindingen is tot op heden niet afgehandeld. Ik beschik nog over onvoldoende gegevens om een standpunt in te nemen. In uw belang zet ik het onderzoek verder en verleng ik de totale behandelingstermijn van uw klacht met twee maanden tot 13/08/2004.
Zo gauw ik over meer inlichtingen beschik zal ik u terug contacteren.
Dus de ombudsman kan volgens mij weinig beginnen,alweer 2maanden verlenging.Dus vrees ik dat dat ook helemaal niks zal worden.
- NuKeM
- Content Editor
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Laat de ombudsman maar zo, ik heb ondertussen ondervonden dat die amper iets uit kunnen maken zoals bij het geval van een vriend dat ik van erg dichtbij gevolgd heb. Ok, ze houden je even bezig en contacteren de mensen van webvisie en vragen uw standpunten en verdediging etc, maar uiteindelijk na wat heen en weer gemail draait het meestal uit op een stilte. Achteraf blijkt dan dat ze bij webvisie de dame van de ombudsdienst aan de lijn hadden en waarschijnlijk hebben staan liegen (ja dat doen ze, daar zijn bewijzen van of het moet een spijtige vergissing zijn! zie andere topics hier in het forum) en niet relevante info hebben zitten geven om zo het dosier naar de prullemand van de ombudsdienst te krijgen.
Volgens mij zijn er maar 2 mogelijke wegen: gerechterlijk of via de media.
Geduld is ook een optie, maar wel een dure (en trage).
Volgens mij zijn er maar 2 mogelijke wegen: gerechterlijk of via de media.
Geduld is ook een optie, maar wel een dure (en trage).
NuKeM
Gelieve deze laatste post te staven, aangezien het hier om een zware beschuldiging gaat. Er wordt enkel objectieve data naar de Ombudsman voor Telecom doorgestuurd en die liegen jammer genoeg niet.
- Snakehit
- Elite Poster
- Contacteer:
A2F STAFF schreef:Geplaatst: Wo Jun 16, 2004 6:56 Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
Gelieve deze laatste post te staven, aangezien het hier om een zware beschuldiging gaat. Er wordt enkel objectieve data naar de Ombudsman voor Telecom doorgestuurd en die liegen jammer genoeg niet.
Ik wist niet dat "A2F Staff om 6u56 werkt, plz maak u bekend. Iedereen kan zich voordoen als Staff
-
- Administrator
- Contacteer:
Dit vind ik dus ERG hé ... als er iemand op hun teentjes trapt reageren ze wel, maar als er hier op dit forum ettelijke tientallen PAGINAS met klachten zijn van mensen die bv. geen upload meer hebben of een slechte downloadsnelheid dan zwijgen ze in alle talen. (ook in TT's en via Tel.)
Wacht maar se, vandaag gaat mijne opzeggingsbrief de deur uit!
Anonymous schreef:Dit vind ik dus ERG hé ... als er iemand op hun teentjes trapt reageren ze wel, maar als er hier op dit forum ettelijke tientallen PAGINAS met klachten zijn van mensen die bv. geen upload meer hebben of een slechte downloadsnelheid dan zwijgen ze in alle talen. (ook in TT's en via Tel.)
indeed,vind ik ook straf.waarom kunne ze nier wat meer reageren en meer informatie geven op deze forums,want in TT zeide ze toch dat ik voor info naar hier moest komen.en nu ik dit van a2f staff lees,vind ik het wel lachwekkend dat ze uit hun hol gekropen komen om vlug te reageren op een post,maar voor de 100 paginas met klachten die dit forum telt,zwijge ze.jezus....
- NuKeM
- Content Editor
- Contacteer:
Even voor de duidelijkheid dat bovenstaande mijn persoonlijke mening was.
Staven is zeer eenvoudig.
U schreef in een mail naar de ombudsdienst als reactie op een klacht van een vriend van me dat ik quote: "Tevens is ons ondertussen opgevallen dat deze persoon zijn facturen systematisch te laat betaalt, het komt dan ook over alsof hij een spelletje speelt mey de bedoeling ons in een slecht daglicht te stellen."
Dat terwijl deze persoon steeds op tijd heeft betaald (enkel de allerlaatste factuur nu van JUNI niet, die werd 2 dagen te laat betaald, maar dat is dan ook NA de feiten met de ombudsdienst). Toch werd bovenstaande steeds afgesloten en moest hij steeds opnieuw een bewijs van betaling doorsturen om terug aangesloten te worden.
U kan zich voorstellen dat hij niet gelukkig was met die beschuldiging die u maakte, dat terwijl op de bewijsjes die hij doormailde steeds de datum van betaling stond aangegeven die VOOR de einddatum was.
Na een hele tijd stilte moest hij dan op ons IRC kanaal horen dat (waarschijnlijk) zijn zaak was afgesloten door een telefoontje tussen Webvisie en de ombudsdienst... zomaar zonder er nog iets van te horen...
Ik zit nu niet op mijn normale pc dus heb ik de IRC logs niet bij de hand.
Zoals ik al zei kan het om een spijtige vergissing gaan. Maar, bovenstaande feiten doen wel anders vermoeden. Ik heb de documenten waarvan sprake nooit zelf gezien (behalve het IRC gebeuren dan), maar ik vertrouw dat wat mijn vriend zegt wel de waarheid is.
Staven is zeer eenvoudig.
U schreef in een mail naar de ombudsdienst als reactie op een klacht van een vriend van me dat ik quote: "Tevens is ons ondertussen opgevallen dat deze persoon zijn facturen systematisch te laat betaalt, het komt dan ook over alsof hij een spelletje speelt mey de bedoeling ons in een slecht daglicht te stellen."
Dat terwijl deze persoon steeds op tijd heeft betaald (enkel de allerlaatste factuur nu van JUNI niet, die werd 2 dagen te laat betaald, maar dat is dan ook NA de feiten met de ombudsdienst). Toch werd bovenstaande steeds afgesloten en moest hij steeds opnieuw een bewijs van betaling doorsturen om terug aangesloten te worden.
26/02/2004 15:13:29 Account Blocked - Outstanding Invoices
1/03/2004 15:40:20 Geblokkeerd wegens onbetaalde facturen
13/04/2004 16:45:48 Geblokkeerd wegens klacht OUTSTANDING INVOICES
4/05/2004 15:59:27 Geblokkeerd wegens klacht OUTSTANDING INVOICES
U kan zich voorstellen dat hij niet gelukkig was met die beschuldiging die u maakte, dat terwijl op de bewijsjes die hij doormailde steeds de datum van betaling stond aangegeven die VOOR de einddatum was.
Na een hele tijd stilte moest hij dan op ons IRC kanaal horen dat (waarschijnlijk) zijn zaak was afgesloten door een telefoontje tussen Webvisie en de ombudsdienst... zomaar zonder er nog iets van te horen...
Ik zit nu niet op mijn normale pc dus heb ik de IRC logs niet bij de hand.
Zoals ik al zei kan het om een spijtige vergissing gaan. Maar, bovenstaande feiten doen wel anders vermoeden. Ik heb de documenten waarvan sprake nooit zelf gezien (behalve het IRC gebeuren dan), maar ik vertrouw dat wat mijn vriend zegt wel de waarheid is.
NuKeM
Anonymous schreef:Dit vind ik dus ERG hé ... als er iemand op hun teentjes trapt reageren ze wel, maar als er hier op dit forum ettelijke tientallen PAGINAS met klachten zijn van mensen die bv. geen upload meer hebben of een slechte downloadsnelheid dan zwijgen ze in alle talen. (ook in TT's en via Tel.)
Heel moedig van je, om dit annomien te posten
[ONTOPIC]
Inderdaad te laat uw faktuur is shitty MAAR aan de andere kant uw faktuur is online beschikbaar (via statuspagina), en de post is nu ook nie de beste verzendingsmethode.
Nukem,
de zaak zal intern nagekeken worden.
Let er wel op dat je het verhaal dan ook volledig doet en er dan ook moet bijzetten dat er nadien nog communicatie is geweest met de Ombudsman aangaande deze zaak. Deze is, als ze gesloten is, afgesloten door de Ombudsman en NIET door ons. Het lijkt ons dan ook normaal dat als er beroep gedaan wordt op een extern onafhankelijk orgaan om op te treden de partijen zich neerleggen bij het advies van deze partij. Het begint duidelijk te worden dat het voor een aantal mensen zeer moeilijk verteerbaar is...
Let er wel op dat je het verhaal dan ook volledig doet en er dan ook moet bijzetten dat er nadien nog communicatie is geweest met de Ombudsman aangaande deze zaak. Deze is, als ze gesloten is, afgesloten door de Ombudsman en NIET door ons. Het lijkt ons dan ook normaal dat als er beroep gedaan wordt op een extern onafhankelijk orgaan om op te treden de partijen zich neerleggen bij het advies van deze partij. Het begint duidelijk te worden dat het voor een aantal mensen zeer moeilijk verteerbaar is...
- NuKeM
- Content Editor
- Contacteer:
Anonymous schreef:Nukem,
Voor de duidelijkheid, ik ben maar een doorgeefluik van informatie, in het vervolg moet champion zelf zijn beklag doen (want ik steek mijn nek misschien iets te veel uit daar ik sommige documenten niet zelf heb kunnen zien).
Maar inderdaad, het is de ombudsdienst die zoiets afsluit, maar dat dan wel doet op basis van de informatie die de gebruiker en u hebt voorzien. En als de beweringen van mijn vriend kloppen is de informatie die u gaf (zie quote hierboven) niet correct en werd de klacht misschien dus iets te rap afgesloten door de ombudsdienst.
Anyway, ik trek mij terug uit deze discussie, champion moet maar eens uit zijn kot komen
NuKeM
De ombudsdienst trekt op gene sikkepit.
Ik heb hem ook meerdere malen gecontacteerd (wel niet over A2F) en na wat zinloos heen en weer gemail hoor je er gewoon niks meer van en sluiten ze gewoon de zaak.
greetz,
Nob
Ik heb hem ook meerdere malen gecontacteerd (wel niet over A2F) en na wat zinloos heen en weer gemail hoor je er gewoon niks meer van en sluiten ze gewoon de zaak.
greetz,
Nob
-
- Deel van't meubilair
[Nob] schreef:De ombudsdienst trekt op gene sikkepit.
greetz,
Nob
Het sluiten van een zaak bij de Ombudsman ligt in je eigen handen... zij vragen steeds of je akkoord gaat met de verklaring van de tegenpartij, en zoniet nemen zij terug contact op. Je krijgt ook steeds de verklaring van de tegenpartij, dus in bovenstaande gevallen zou ik die dan toch wel eens willen weten (en daaruit kan dan meteen blijken of A2F staat te liegen dat ze zwart zien).
Enfin het is al duidelijk dat A2F steeds tracht de schuld bij de klant te leggen, ofwel heb je facturen die je nooit/te laat krijgt niet betaald, ofwel heb je volgens hen al genoeg gedownload de afgelopen weken. Het is ondertussen dan ook wel duidelijk dat dit een provider is die weinig/geen respect heeft voor zijn klanten.
Gelieve ipv op beschuldigingen te reageren aan mijn snelheidsprobleem te werken aub !
Ik zit al van 04/06 met een verbinding waar ik NIKS mee kan doen !!! Of is het omdat ik mijn abo niet verleng dat ik ineens HELEMAAL GEEN support meer krijg?
@ Meon: Volgens mijn weten is het in België nog altijd verplicht om een factuur per schrijven aan de klant te bezorgen en kan een bedrijf niet eisen/verwachten dat de klant zelf z'n facturen online gaat opzoeken en afdrukken ... allee zo dacht ik toch dat het wettelijk ineen stak.
Ik zit al van 04/06 met een verbinding waar ik NIKS mee kan doen !!! Of is het omdat ik mijn abo niet verleng dat ik ineens HELEMAAL GEEN support meer krijg?
@ Meon: Volgens mijn weten is het in België nog altijd verplicht om een factuur per schrijven aan de klant te bezorgen en kan een bedrijf niet eisen/verwachten dat de klant zelf z'n facturen online gaat opzoeken en afdrukken ... allee zo dacht ik toch dat het wettelijk ineen stak.
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Voor m'n hosting, domeinnamen en internet via Versatel krijg ik geen papieren dingetjes meer hoor. Zelfs de factuur van Belgacom kunt ge "internet-only" maken.
Opgelet bij het aflopen van jullie abonnementstermijn !!!! Ik heb hier zojuist gemerkt dat ik begin juni een factuur heb gekregen die ik heb betaald, maar eigenlijk slaat die factuur op 07/2004, dus voor de maand juli. Mijn contract loopt af op 26/06, volgens a2f op 19/06 maar soit das een ander discussiepunt. Er klopt dus blijkbaar ook iets niet in het facturatiesysteem bij het afsluiten van je abbo. Morgen dan maar weer es bellen. Ik hou jullie op de hoogte !
tax
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Mag ik jullie er op attent maken dat diensten niet op voorhand mogen gefactureerd worden volgens de wet. Abo's vooraf betalen mag en kan dus niet door de beugel. Derhalve kan en mag een ISP U dan ook niet afsluiten voor het ingaan van een nieuwe maand.
Of er nu iets anders staat in de kleine letterkes of niet... ook een ISp dient zich aan de wet te houden,
greetz,
Spock
Of er nu iets anders staat in de kleine letterkes of niet... ook een ISp dient zich aan de wet te houden,
greetz,
Spock
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Da's een servicecontract eh.
- Eerst hosting opzetten, configureren, bandbreedte voorzien, ... dan pas betalen
- KabelTV: 2maandelijkse vooruitbetalingen
...
- Eerst hosting opzetten, configureren, bandbreedte voorzien, ... dan pas betalen
- KabelTV: 2maandelijkse vooruitbetalingen
...
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Spock,
Naar mijn weten is hier nog niemand afgesloten geweest VOOR het verstrijken van de reeds betaalde maand !!
Grtz,
Sasuke
PS: Het op voorhand factureren is zo legaal als wat. Enkel het op voorhand afsluiten niet .. maar daar is hier dan ook geen sprake van.
Naar mijn weten is hier nog niemand afgesloten geweest VOOR het verstrijken van de reeds betaalde maand !!
Grtz,
Sasuke
PS: Het op voorhand factureren is zo legaal als wat. Enkel het op voorhand afsluiten niet .. maar daar is hier dan ook geen sprake van.
ik kan getuigen dat het wel gebeurd. In juli werd mijn account afgesloten hoewel juli betaald was. reden: faktuur van augustus was niet betaald vanwege mijn vakantieperiode en de 8 dagen betalingstermijn. Een bedrijf mag volgens mij vooruit faktureren maar ze mogen alleen hun diensten stoppen (account adsl blokkeren) wanneer je in een niet betaalde termijn zit. Aangezien ik tot eind juli had betaald hadden ze me dus pas per 1 augustus mogen blokkeren. Om toch maar snel alles op te lossen heb ik dan snel augustus betaald + A2F een fax gestuurd met bewijs overschrijving. Nu zijn we augustus en mijn account is nog steeds geblokkeerd omdat nu september niet betaald is. De faktuur was al verstuurd en pas 6 dagen er na aangekomen.
A2F is volgens mij illegaal bezig. Ze mogen je niet in een betaalde periode afsluiten.
IK STEL DAAROM VOOR DAT IEDEREEN DIE HIERMEE GECONFRONTEERD WORDT MASSAAL HUN ABO OPZEGT EN naar een echte provider overstapt. A2F zal dan wel anders piepen. Is er iemand die ook weet waar er een klacht kan neergelegd worden tegen deze illegale praktijk ? Ministerie van economische zaken ? of zo ?
A2F is volgens mij illegaal bezig. Ze mogen je niet in een betaalde periode afsluiten.
IK STEL DAAROM VOOR DAT IEDEREEN DIE HIERMEE GECONFRONTEERD WORDT MASSAAL HUN ABO OPZEGT EN naar een echte provider overstapt. A2F zal dan wel anders piepen. Is er iemand die ook weet waar er een klacht kan neergelegd worden tegen deze illegale praktijk ? Ministerie van economische zaken ? of zo ?
- spacekiek
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
armyboy schreef:IK STEL DAAROM VOOR DAT IEDEREEN DIE HIERMEE GECONFRONTEERD WORDT MASSAAL HUN ABO OPZEGT EN naar een echte provider overstapt. A2F zal dan wel anders piepen. Is er iemand die ook weet waar er een klacht kan neergelegd worden tegen deze illegale praktijk ? Ministerie van economische zaken ? of zo ?
De meeste A2F klanten lopen nu al weg als kiekens uit een slachthuis, ze hebben geen incentief meer nodig trust me!
Je kan uw klacht altijd versturen naar [email protected] en probeer je zaak zo goed mogelijk te spijzen met documentatie en argementen, zodat je in feite kan aantonen dat Webvisie illegaal klanten afsluit. En hou ons op de hoogte van die zaak ...
unicomplex schreef:weet er ook iemand hoeveel die opzegtermijn/vergoeding/periode bedraagd?
Wij hadden ook facturatie en lijnproblemen. We hebben gewoon ons standpunt in een aangetekende brief naar hun gestuurd en gestopt met betalen.
Ze hebben nooit geantwoord (tis ondertussen al meer dan dertig dagen geleden), en als ze dat in die termijn niet doen, is het contract onbonden, wij zijn er dus vanaf.
Ik ken nog mensen die dit gedaan hebben, en ze hebben nooit gereageerd. Dus er vanaf geraken is helemaal zo moeilijk niet
gegroet,
goos
Mm, ge moet weten dat die zo al meer dan 3 jaar zijn he. 3 Jaar geleden heeft nen maat eens zijn Blast abo (waar is den tijd) opgezegd bij toen nog Net4All (ze waren eigen reseller) en die heeft tot 6 maand daarna nog facturen gekregen.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."