Hello
Onlangs ben ik overgestapt van adsl naar vdsl. Alles ging goed, ik heb wel een andere modem moest installen (bbox2) en nu heb ik dus effectief probleem daarmee.
De probleem is dat af en toe (random) de modem gewoon resets en ik weet niet waarom.
Ik zit online en dan opeens ik de connectie verloren.
Als de modem is terug, kan ik dan naartoe surfen ezv , maar de modem reboot valt echt tegen, weet er iemand wat de oorzaak kunnen zijn? Natuurlijk de modem is niet nieuwe maar ik heb het van vriend gekregen.
Mvg
Bbox2 resets zelf
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Probeer eens met een andere vdsl2 modem/router? Of als je ergens een oude router hebt kan je deze erachter zetten en deze de PPPoE laten doen?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 3202
- Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
- Bedankt: 451 keer
Hier ook voor, reset van factory defaults gedaan en dat bleek toch wat te helpen (tot nu toe)
-
- Elite Poster
- Berichten: 2759
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Vergelijk je disconnect tijden eens met die van mij, aub: VDSL2 random disconnect tijden. Gewoon om te verifiëren dat het niet aan een Belgacom server ligt.
In mijn ervaring: BelgacomTV + wifi volledig gebruiken (via ftp of torrent) = Sagem valt uit (waarschijnlijk door oververhitting, zelfs met extra 120mm fan erop). Maar ook met wired connectie blijven er bij ons random disconnects dus er zijn minstens 2 verschillende dingen die foutlopen.
De "oplossing" is: er een andere router achterhangen en die de connectie laten opbouwen, en de bbox2 dan enkel als modem gebruiken. Blijkbaar ontlast dat het beestje genoeg, of ontloop je dan de bug, of whatever dit veroorzaakt.
Je kan ook de helpdesk blijven vragen naar een oplossing - uit de verslagen van het BIPT blijkt dat (op z'n minst) de OLOs op de hoogte zijn van bugs maar dat de fabrikant hen negeert. Met de nieuwe afspraken omtrent testen van andere routers kunnen we opnieuw hopen op een vervangend model dat wel straf genoeg is om een connectie in stand te houden.
In mijn ervaring: BelgacomTV + wifi volledig gebruiken (via ftp of torrent) = Sagem valt uit (waarschijnlijk door oververhitting, zelfs met extra 120mm fan erop). Maar ook met wired connectie blijven er bij ons random disconnects dus er zijn minstens 2 verschillende dingen die foutlopen.
De "oplossing" is: er een andere router achterhangen en die de connectie laten opbouwen, en de bbox2 dan enkel als modem gebruiken. Blijkbaar ontlast dat het beestje genoeg, of ontloop je dan de bug, of whatever dit veroorzaakt.
Je kan ook de helpdesk blijven vragen naar een oplossing - uit de verslagen van het BIPT blijkt dat (op z'n minst) de OLOs op de hoogte zijn van bugs maar dat de fabrikant hen negeert. Met de nieuwe afspraken omtrent testen van andere routers kunnen we opnieuw hopen op een vervangend model dat wel straf genoeg is om een connectie in stand te houden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3202
- Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
- Bedankt: 451 keer
6 uur aan een stuk via wifi van BBOX downloaden is gegarandeerd een reset hier(torrents, max connectie speed). Staat nu niet ingesloten de bbox, gewoon open.
Wanneer je wifi uitzet en via andere AP werkt blijkt dit het wel vol te houden.
Wanneer je wifi uitzet en via andere AP werkt blijkt dit het wel vol te houden.
Dus met andere woorden als ik het goed begrijp de reden is dat het te warm wordt van de download via wifi etc etc dat het gewoon reboot?
En der is geen manier om dat te oplossen, ja behalve een andere router kopen of andere dingen ... ???
En der is geen manier om dat te oplossen, ja behalve een andere router kopen of andere dingen ... ???
-
- Pro Member
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 15 maa 2007, 19:20
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 5 keer
idd gewoon andere router kopen. Die sagems zijn nu eenmaal brol en zullen altijd brol blijven!
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Sagem zal altijd brol blijven, daar spreek ik mij niet over uit maar ik heb de indruk dat er veel problemen in de schoenen van de sagem geschoven wordt en is mijn vraag dan waarom faalt mijn bbox2 dan niet ! ik heb al van alle zware testen gedaan en die blijft het goed doen! dus er is iets dat ik toch niet goed begrijp. Of bestaan er dan verschillende veries van (sagem) BBOX2 ? de mijne is van verie 1 dus nog geen recente !??
mvg
mvg
-
- Elite Poster
- Berichten: 2759
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Ik neem aan dat die oververhitting gewoon een fabricagefout kan zijn die enkel bij sommigen voorkomt (te veel/weinig koelpasta of iets dergelijks, bijvoorbeeld). Hopelijk krijg ik deze week antwoord van de Scarlet helpdesk ivm een mogelijke firmware update.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3202
- Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
- Bedankt: 451 keer
Hardware is moeilijk te vergelijken, zoals bijvoorbeeld vocht in de lucht, houdt bijna niemand thuis rekening mee, maar dit is zowat het belangrijkste voor hardware. Warm worden maakt niet uit, maar als de lucht te vochtig of te droog is krijg je andere effecten met je hardware (koeling, geleiding, ...)jackho schreef:ik heb al van alle zware testen gedaan en die blijft het goed doen! dus er is iets dat ik toch niet goed begrijp. Of bestaan er dan verschillende veries van (sagem) BBOX2 ? de mijne is van verie 1 dus nog geen recente !??
Hier blijkt er vermoedelijk toch wat met bbox mis te zijn want met sagem gaat het super (met voetjes van de grond zodat die kan koelen)
Kris merkte dit ook op (BGC technieker) dat die ineens uitviel / niet normaal was.
Tijdens het productieproces van zo'n hardware kan er altijd wel wat verschil op zitten zoals cptKangaroo zegt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1636
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
- Locatie: N.O.Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Na ruim twee jaar zonder disconnect/restarts begint dit zo'n 3 maanden geleden met ongeveer 3 per week.
Wifi staat al af, verder is het aantal verbindingen beperkt, ik gebruik geen torrents.
Zo te voelen is warmte niet het probleem.
Na het disablen van VLAN20, gebruikt voor voip en software updates, heb ik al weken geen disconnect meer gehad.
Provider is Dommel. Runtime Code Version 6OC109-6OC009, VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
Wifi staat al af, verder is het aantal verbindingen beperkt, ik gebruik geen torrents.
Zo te voelen is warmte niet het probleem.
Na het disablen van VLAN20, gebruikt voor voip en software updates, heb ik al weken geen disconnect meer gehad.
Provider is Dommel. Runtime Code Version 6OC109-6OC009, VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Allemaal wel raar de ene BBOX is blijkbaar niet de andere! bij mij alles staat op dat kan op staan in de bbox en nog geen enkel probleem gehad ik denk toch dat het probleem ergens anders zit !?
mvg
mvg
-
- Elite Poster
- Berichten: 2759
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Ik heb antwoord gekregen van de Scarlet helpdesk maar blijkbaar kunnen ze geen firmware update forceren en is het dus gewoon afwachten tot wij aan de beurt zijn.