Telenet abonnementen splitsen/integreren... help!

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Goed, even wat historiek schetsen.

4 mensen, vader, moeder, 2 kinderen wonen in 1 gebouw, altijd zo geweest.

Vroeger was het hier een Infrax+Indi regio, ouders betaalden kabel abo+ een Indi digitale tv abo (sd receiver), ik betaalde een indi digitale tv abo (hd recorder). Paar jaar later dan ook bij telenet internet abo genomen, op naam van mijn zaak , dus op btw. 3 klantnummers dus op dat moment, 1 aansluiting

Toen werd indi overgenomen door telenet, kregen we plots 3 facturen voor kabelabo (3x 15e ongeveer), 1x op naam ouders, 1x op mijn naam, 1x op btw nr.
Veel gedoe geweest, uiteindelijk dat rechtgezet gekregen, ik kreeg op btw nr factuur voor internet, ouders kregen factuur voor kabelabo en hun indi abo, en ik kreeg prive nog een factuur voor Indi-recorder. nog steeds 3 klantnummers, maar maar 1 meer die kabelabo moet betalen

volgende aanpassen was het combineren van mijn Indi recorder+internet op 1 factuur, onder 1 klantnummer, dus nog 2 klantnummers totaal.

Volgende stap was 2jaar geleden ofzo: Broer wou een HD recorder, dus mijn internet abo van zaak laten omzetten naar een shake, en ik factureer dat integraal door. Nog steeds 2 klantnummers, 1 met rental SD indi box en kabel abo, en 1 met een telenet turbonet XL shake.

tot zover historiek, nu het tricky part...
Ik heb al aantal jaren een schotel hangen voor wat technisch gepruts, ouders willen nu overstappen naar tv vlaanderen, gezien dat mijn indi-recorder soms lastig doet, ga ik mee overstappen.

Ik zit echter met de volgende vragen, en hoop dat jullie hier een antwoord op kunnen geven, of mijn antwoord bevestigen.
1) Alle abonnementen lopen minstens 1 jaar, zijn nooit voor langer afgesloten, en allemaal minstens een jaar zonder wijzingen, zijn deze (vooral het kabel abo) maandelijks opzegbaar, of kan dat maar jaarlijks , net voor contractdatum ?

2) Indi bestaat niet meer, maar ouders hun sd receiver is rental, contract overgenomen door telenet, zou dus opzegbaar moeten zijn, maar indi-receiver dan gewoon afgeven bij telenet punt, of?

3) Indien we kabelabo opzeggen en contract van ouders volledig afsluiten, assume ik dat men vroeg of laat een filter gaat plaatsen, en zou het ideale (en correcte naar telenet toe) zijn om kabelabo te laten overzetten naar mijn naam, zodat het bij op de factuur van de shake komt (waarvan broer het digicorder deel betaald aan mijn firma)

4) gaat iemand bij telenet dit begrijpen, of ga ik me hier een administratieve hel op men nek halen waar ik al men haren van ga uittrekken ? :p

Alvast bedankt om te lezen :P en nuttige tips zijn welkom, erg welkom :-)
Laatst gewijzigd door TiTanium 15 jan 2012, 14:00, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Fout in topic hersteld.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

FlashBlue schreef:1) Alle abonnementen lopen minstens 1 jaar, zijn nooit voor langer afgesloten, en allemaal minstens een jaar zonder wijzingen, zijn deze (vooral het kabel abo) maandelijks opzegbaar, of kan dat maar jaarlijks , net voor contractdatum ?
Je kan maandelijks opzeggen indien je contracten langer dan een jaar lopen.
FlashBlue schreef:4) gaat iemand bij telenet dit begrijpen, of ga ik me hier een administratieve hel op men nek halen waar ik al men haren van ga uittrekken ? :p
Er staat bij Telenet nog een ander (eenvoudiger) topic dat volledig de mist is ingegaan... dus ik vrees ervoor. In ieder geval zal je je verhaal moeten samenvatten tot de essentie... TN heeft vandaag echt geen boodschap aan gans de historiek (de gemiddelde helpdesk medewerker gaat daar dan ook compleet op tilt slaan).
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Uhu, dat is ook waar ik bang voor ben, dat ze er geen moer van gaan snappen. en wat ik vooral wil vermijden, is dat ze omzetting van abo op een andere naam gaan zien als een nieuw jaarcontract.

Al met het idee zitten spelen om het rechstreeks te proberen spelen via telenet contact van werkger (of via klant waarik nu zit), datk niet bij firstline moet beginnen. Ook al gedacht aan customer retention, een beetje professionalisme mag ik daar hopelijk wel verwachte, ook al ga ik met 2 van de 3 producten weg bij hun...

Lolletje overigens at mod die "halp" in de topic title verbeterde naar "help" ;-) Het was geen spelfout ;-) :p
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Misschien kan je het meteen bij Charlotte hier proberen... administratieve blunders (vermijden ?) is haar winkel :lol:
Telenet
ISP Official
ISP Official
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

FlashBlue

We willen de situatie graag nakijken en zien wat het beste is voor jou. Kun je hiervoor de klantennummers in kwestie doorsturen? Alvast bedankt!
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”