Rekening rijden in Leuven
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
In Leuven is zopas een experiment met rekeningrijden afgerond. 35 proefpersonen reden van eind september tot eind december rond met een toestelletje in hun wagen. Ook bij de Leuvense schepen voor Mobiliteit Dirk Robbeets (sp.a) werd een apparaatje geïnstalleerd. “Rekeningrijden maakt je opmerkzaam”, zegt hij.
Bron: http://datanews.knack.be/ict/nieuws/nie ... 685871.htm
Bron: http://datanews.knack.be/ict/nieuws/nie ... 685871.htm
-
- Premium Member
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 44 keer
Rekeningrijden (zoals aangegeven in het artikel) zal de mensen de grote invalswegen laten nemen. Wat uiteraard de veiligheid van de kleine wegen ten goede zal komen, maar ik vrees dat dit de files nog langer zal maken. Ook lijkt een tarief plakken op het tijdstip een goede bedoeling,de mensen die dan niet per se de baan op moeten zullen dit ook niet meer doen. Maar de regering zou een plan moeten uitdokteren dat mensen die wel, omwille van hun werk, op dat uur de baan op moeten hiervoor niet de rekening zullen betalen...
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Je gelooft toch niet dat rekeningrijden iets te maken heeft met veiligheid of het milieu ?
De enige bedoeling is meer geld... en net zoals met flitspalen en CO2 "belasting" doet men dit onder het mom van een sociaal gegeven zodat zij die niet verder kijken al niet gaan protesteren. Je kan dit zo'n beetje vergelijken met censuur op het internet onder het mom van kinderporno... hoe kan je daar nu tegen zijn ?
De enige bedoeling is meer geld... en net zoals met flitspalen en CO2 "belasting" doet men dit onder het mom van een sociaal gegeven zodat zij die niet verder kijken al niet gaan protesteren. Je kan dit zo'n beetje vergelijken met censuur op het internet onder het mom van kinderporno... hoe kan je daar nu tegen zijn ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
- Locatie: Zwevegem
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Bwa, dat rekeningrijden zal wel z'n voordeel hebben. Ik dacht dat het in London was waar ze dit al jaren gebruiken.
Het enige waar ik dan wel voor vrees is dat het vooral de rijken zullen zijn die in het stad met hun auto's gaan rijden...
Het enige waar ik dan wel voor vrees is dat het vooral de rijken zullen zijn die in het stad met hun auto's gaan rijden...
-
- Premium Member
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 44 keer
Jep congestion charge noemen ze het daar. Ik weet niet wat het effect in Londen is. Maar ik vrees hetzelfde als u als ze rekening rijden invoeren. Dan zou het nog duurder worden om naar het werk te rijden.. Dan komt men ongetwijfekd af met t argument vsn het openbaar vervoer.. Maar probeer maar is vanaf het platteland dagelijks met de bus of trein te gaan werken. Is stresserend (vertragingen) en tijdsinefficient..
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Inderdaad... dat zijn de mensen die het nodig hebben ! Men zou gepensioneerden en vrachtwagens (just-in-time concepten maken van de autostrade een groot magazijn) moeten weren uit de spits omdat daar alternatieven voor bestaan.iceke schreef:je wil minder volk op de baan tijdens de spits.. maar degene die ze veroorzaakt (nl. woon\werk verkeer) zou je er niet willen voor laten opdraaien
-
- Premium Member
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 44 keer
@iceke.. Remus heeft gelijk of denk jij dat mensen met 5 cijfers op hun nummerplaat tijdens de spits rijden v oor hun werk Als iedereen op dat uur echt op de baan zou moeten zijn zou een congestion charge net niks uithalen.. (iedereen zou blijven rijde op t zelfde uur)...
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Het woon werk verkeer = juist mensen die het niet nodig hebben...
Of je hebt flexibele uren en kan dus van je baas vroeger of later komen werken, toppie dus. Of je hebt een nine to five job en dan is het perfect mogelijk om het openbaar vervoer te nemen, te carpoolen of een prive bus in te leggen(op grote bedrijven), ik snap ook wel dat diegene die in de file staan dit niet graag wil horen, maar dat is juist het probleem . We staan hier met z'n alle in de file om te gaan werken, maar dat is den Hollander, den truckchauffeur of de gepensioneerde zijn vout ???
Of je hebt flexibele uren en kan dus van je baas vroeger of later komen werken, toppie dus. Of je hebt een nine to five job en dan is het perfect mogelijk om het openbaar vervoer te nemen, te carpoolen of een prive bus in te leggen(op grote bedrijven), ik snap ook wel dat diegene die in de file staan dit niet graag wil horen, maar dat is juist het probleem . We staan hier met z'n alle in de file om te gaan werken, maar dat is den Hollander, den truckchauffeur of de gepensioneerde zijn vout ???
-
- Premium Member
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 44 keer
En wat als je nu niet later kan komen werken en geen collega's in de buurt hebt wonen binnen een straal van 10 km (stel dat uw werk op 20 km ligt), er slechts 1 trein per uur rijdt en je nog verder een bus of 2 moet nemen om op uw werk te raken en uw bedrijf last geen bus in ( en zo ken ik wel heeeel veel bedrijven). Kan je het die persoon nog kwalijk nemen om tijdens de spits te rijden? Het antwoord hierop is duidelijk en geloof me er zijn veel mensen in die situatie dus nemen ze uiteraard en de auto en hebben ze die net wel nodig Uw redenering gaat enkel op als je in Leuven woont en in Brussel werkt, anders is de auto het enige (goede) alternatief...
De enige oplossing om de files in te korten is mensen weren die op dat moment niet per se de baan op moeten (gepensioneerden, recreatief verkeer,...), het openbaar vervoer aantrekkelijk maken en thuiswerk promoten ( voor sommige jobs is van thuis uit werken ook al niet mogelijk)
De enige oplossing om de files in te korten is mensen weren die op dat moment niet per se de baan op moeten (gepensioneerden, recreatief verkeer,...), het openbaar vervoer aantrekkelijk maken en thuiswerk promoten ( voor sommige jobs is van thuis uit werken ook al niet mogelijk)
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Ik heb een 9 to 5 job en nee, in mijn geval is het helemaal niet mogelijk om het openbaar vervoer te nemen. En ik ben geen alleenstaand geval. Voor een afstand van 60 km (enkel) zou ik met de trein van Dendermonde richting Brussel moeten. Daar dan de trein richting Edingen nemen en dan ben ik anderhalf uur verder. En als ik in Edingen sta, tja... daar sta ik dan. Dan heb ik nog 10 km voor de boeg richting Ghislenghien. De bus? Uitgesloten, die rijdt niet naar het industriegebied waar ik werk. Carpoolen? Uitgesloten, niemand woont in de regio waar ik woon. Ik ben verplicht aangewezen op mijn (bedrijfs)wagen om op mijn werk te geraken.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- mailracer
- Elite Poster
- Berichten: 3870
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Wat ik onthoud uit het artikel, is dat er in het leuvense een vestiging is van de ontwerper; dat het project in nederland niet is doorontwikkeld; en dat er mogelijk geen gevolg aan komt omdat leuven zelf voor het geld moet zorgen voor de testen.
- Dafke
- Elite Poster
- Berichten: 2755
- Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Wat ik onthoud is dat het weer een SPa truukje is om het verschijnsel: "de rijken worden rijker en de armen armer" te laten gelden.
Zoals hierboven al gezegd, diegene die geld hebben trekken er hun shit van aan..
Zoals hierboven al gezegd, diegene die geld hebben trekken er hun shit van aan..
- Ofloo
- Elite Poster
- Berichten: 5263
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
ik ben blij dat er toch nog zijn die "the big picture zien"r2504 schreef:Je gelooft toch niet dat rekeningrijden iets te maken heeft met veiligheid of het milieu ?
De enige bedoeling is meer geld... en net zoals met flitspalen en CO2 "belasting" doet men dit onder het mom van een sociaal gegeven zodat zij die niet verder kijken al niet gaan protesteren. Je kan dit zo'n beetje vergelijken met censuur op het internet onder het mom van kinderporno... hoe kan je daar nu tegen zijn ?
Soms vraag ik me af of ze het zelf op poten zetten om gewoon zaken te doen die ze willen doen of dat ze van een mug een olifant maken, .. gewoon om te doen wat ze willen doen, .. eender hoe, .. het is maar hoe je het verkoopt.
Da's zoals euthanasie, .. wacht maar let op mijn woorden binnenkort hebben we niks meer te zeggen over dat, en als iemand te veel kost aan de gezondheidszorg zal men al gauw zeggen, tja hij leidde te hard, we hebben hem maar een spuitje gegeven. Het is niet verantwoordt .. blah, blah, blah, .. wij doden dieren niet omdat het dier leid maar omdat onze portemonnee leid, maar dat zegt men natuurlijk niet graag.
edit:
men zal dezelfde richting uitgaan met de mens.
Laatst gewijzigd door Ofloo 16 jan 2012, 19:30, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
En jij gelooft dat men rekening rijden enkel zal invoeren tussen 8 en 9 ? Aangezien het centen moet opbrengen zal het snel 7 tot 10 zijn.iceke schreef:Of je hebt flexibele uren en kan dus van je baas vroeger of later komen werken, toppie dus.
Via de wagen ben ik 35 minuten onderweg... via het openbaar vervoer 2u07 ! Daarbij mag ik 4x overstappen (en hopen dat ik geen verbinding mis of het is meteen 3u en meer), plus in totaal 52 minuten te voet gaan (misschien leuk als de zon schijnt) ! Berekeningen zijn gedaan volgens http://reisinfo.delijn.be/reisinfo/?taal=nliceke schreef:Of je hebt een nine to five job en dan is het perfect mogelijk om het openbaar vervoer te nemen, te carpoolen of een prive bus in te leggen(op grote bedrijven),
Voor je dus dergelijke simplistische uitspraken doet leef je je beter eens wat in in realistische reistijden... en niet van iemand die in Gent naast het station woont en in Brussel naast het station werkt en iedere 10 minuten een trein heeft.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Een voorbeeld, ik werk momenteel in Gent en woon in Kortrijk (vanaf 1 maart is dat probleem opgelost )
Ik werk doorgaans van 7u30 tot 17u30, moet me omkleden enzovoorts, dus moet zeker om 7u15 op het domein zijn. Station ligt zo'n 5min fietsen van werk, mijn huis ook op ong 5 min fietsen. Maar voor de zekerheid reken ik 10min (met in en uit stalling plaatsen etc) en 's ochtends moet je toch ook 5min op voorhand op dat station staan.
Om 6u34 de trein pakken om om 7u in Gent te zijn, wat betekent dat ik toch om 6u15 mijn deur achter mij moet dichttrekken.
Met de auto vertrek ik om 6u45 en ben ik ruim op tijd. (werk en huis vlakbij autostrade)
Als ik de vroege heb, 7u beginnen, dan moet'k trein pakken om 5u57 dus 5u35 deur achter me sluiten. Tov 6u20 hier thuis vertrekken met auto. Op zondag is de trein 10min vroeger.
Op zondag om 15u gedaan, trein naar huis pas om 15u46, lap daar gaat mijn taartje.
Tijdens de week is het om 15u30 trein, maar is boemel.
Als ik gedaan heb om 17u30, dan zou ik me moeten rothaasten om om 17u49 op het perron te staan. Wetende dat ik pas mag uitbadgen om 17u33, realistisch gezien ben je dan pas 5 min laten aan de fietsenstalling dus niet haalbaar, nog realistischer gezien is het feit dat het snel 17u40 is eer ik kan uitbadgen. Maw, trein om 18u09 nemen, en laat dat nu net het moment zijn dat ik mij hier voor mijn deur parkeer.
Als ik de late heb, starten om 14u, trein pakken om 12u50. Terwijl ik anders vertrek om 13u10.
En dan is het nog leuker om thuis te raken. Ik werk tot 22u, trein is om 22u09, haal ik dus niet. Volgende trein, 22u57 en terwijl ik anders als naast mijn vrouwtje in de zetel zit. En dan ben ik om 23u20 aan station van Kortrijk, dus tegen 23u30 ben ik thuis met wat geluk en met de zekerheid dat mijn vrouw dan al in haar bed ligt.
Reken dat ik dagelijks +/- een uur extra van huis weg ben als ik het OV wil nemen, en dan loopt er nog niks mis.
De keren dat ik meer dan 10min file gehad heb in die 2j dat'k nu op en af rijd kan ik op 1 hand tellen. En ja, OV is gratis voor me, auto kost me +/-€200 in de maand maar ik ben dan ook minstens 20u meer thuis per maand
Met dat rekeningrijden zou ik ook dik gekloot zijn, flexibele uren zijn niet mogelijk tenzij bij overwerk wordt er verwacht dat ge flexibel zijt
Rekeningrijden kan enkel werken als men eender andere vorm van belasting op auto zou afschaffen. BIV/wegentaks/taks op verzekering/heffingen op brandstof en als men het zo maakt dat je rekeningrijden onder geen enkel vorm kan inbrengen in je belastingen.
Soit, vanaf 1 maart is het met de fiets gaan werken
Ik werk doorgaans van 7u30 tot 17u30, moet me omkleden enzovoorts, dus moet zeker om 7u15 op het domein zijn. Station ligt zo'n 5min fietsen van werk, mijn huis ook op ong 5 min fietsen. Maar voor de zekerheid reken ik 10min (met in en uit stalling plaatsen etc) en 's ochtends moet je toch ook 5min op voorhand op dat station staan.
Om 6u34 de trein pakken om om 7u in Gent te zijn, wat betekent dat ik toch om 6u15 mijn deur achter mij moet dichttrekken.
Met de auto vertrek ik om 6u45 en ben ik ruim op tijd. (werk en huis vlakbij autostrade)
Als ik de vroege heb, 7u beginnen, dan moet'k trein pakken om 5u57 dus 5u35 deur achter me sluiten. Tov 6u20 hier thuis vertrekken met auto. Op zondag is de trein 10min vroeger.
Op zondag om 15u gedaan, trein naar huis pas om 15u46, lap daar gaat mijn taartje.
Tijdens de week is het om 15u30 trein, maar is boemel.
Als ik gedaan heb om 17u30, dan zou ik me moeten rothaasten om om 17u49 op het perron te staan. Wetende dat ik pas mag uitbadgen om 17u33, realistisch gezien ben je dan pas 5 min laten aan de fietsenstalling dus niet haalbaar, nog realistischer gezien is het feit dat het snel 17u40 is eer ik kan uitbadgen. Maw, trein om 18u09 nemen, en laat dat nu net het moment zijn dat ik mij hier voor mijn deur parkeer.
Als ik de late heb, starten om 14u, trein pakken om 12u50. Terwijl ik anders vertrek om 13u10.
En dan is het nog leuker om thuis te raken. Ik werk tot 22u, trein is om 22u09, haal ik dus niet. Volgende trein, 22u57 en terwijl ik anders als naast mijn vrouwtje in de zetel zit. En dan ben ik om 23u20 aan station van Kortrijk, dus tegen 23u30 ben ik thuis met wat geluk en met de zekerheid dat mijn vrouw dan al in haar bed ligt.
Reken dat ik dagelijks +/- een uur extra van huis weg ben als ik het OV wil nemen, en dan loopt er nog niks mis.
De keren dat ik meer dan 10min file gehad heb in die 2j dat'k nu op en af rijd kan ik op 1 hand tellen. En ja, OV is gratis voor me, auto kost me +/-€200 in de maand maar ik ben dan ook minstens 20u meer thuis per maand
Met dat rekeningrijden zou ik ook dik gekloot zijn, flexibele uren zijn niet mogelijk tenzij bij overwerk wordt er verwacht dat ge flexibel zijt
Rekeningrijden kan enkel werken als men eender andere vorm van belasting op auto zou afschaffen. BIV/wegentaks/taks op verzekering/heffingen op brandstof en als men het zo maakt dat je rekeningrijden onder geen enkel vorm kan inbrengen in je belastingen.
Soit, vanaf 1 maart is het met de fiets gaan werken
- Ofloo
- Elite Poster
- Berichten: 5263
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
En als je die uren rekent aan uurloon zal je wel meer dan 200 euro kwijt zijn, en dat is nu eenmaal de realiteit, men wil dat iedereen het openbaar vervoer gebruikt of de fiets, ofwel woont men 20km of meer ver van het werk zodat fiets niet mogelijk is, en anders rijden de treinen op uren dat je ze niet nodig hebt, .. zeker als je shiften doet.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 187 keer
Ja man, altijd hetzelfde gezeur.
Als ge in een boeregat woont en naar een onbereikbaar industriepark moet zijn de opties toch duidelijk
- verhuizen
- ander werk zoeken
- beide
- ermee leven en in de file staan en betalen wat het kost
toch niet moeilijk
maar nee, hier komen zagen dat ze niet met het OV kunnen gaan en dat ze wel met den auto moeten
En dan mag het niks kosten diejen auto en moeten alle andere auto's uit de weg
Fiets tot pakweg 35 km enkel ...
toch geen probleem, zeker met de ebikes van tegenwoordig
Als ge in een boeregat woont en naar een onbereikbaar industriepark moet zijn de opties toch duidelijk
- verhuizen
- ander werk zoeken
- beide
- ermee leven en in de file staan en betalen wat het kost
toch niet moeilijk
maar nee, hier komen zagen dat ze niet met het OV kunnen gaan en dat ze wel met den auto moeten
En dan mag het niks kosten diejen auto en moeten alle andere auto's uit de weg
Fiets tot pakweg 35 km enkel ...
toch geen probleem, zeker met de ebikes van tegenwoordig
-
- Elite Poster
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Zolang het openbaar vervoer zich niet aanpast aan mensen die onregelmatige diensten werken. Vroeg, laat, zaterdag, zondag, feestdag en nacht diensten is de auto het enige alternatief om op je werk of thuis te geraken. Maar blijkbaar zien er een aantal groeperingen dit nog altijd niet in en wil men de werkende mens afstraffen omdat hij of zij de boterham wil verdienen. Indien ik de trein zou nemen dan ben ik 7 uur per week extra kwijt aan de verplaatsingen. De NMBS vloek van vertragingen niet meegerekend.
- Ofloo
- Elite Poster
- Berichten: 5263
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Als ge dan toch zo correct wil zijn weet je dat je eens je 5 km met de fiets rijd dat je meer CO2 uitstoot dan dat je de auto zou nemen omdat jij ook moet eten en dat is vervaardigd in de industrie die CO2 produceert, .. wat ongeveer zou overeen komen met 100gr vlees ! Ge roept, .. maar hebt ge al wel eens iets gelezen buiten al die populistische onzin. En wat als jij nu verhuist en gaat wonen vlak naast je werk, de volgende dag baas ontslaat je, .. daar sta je dan, he ! Of ga je elke keer verhuizen wanneer je van werk verandert !? Kraam nog wat meer onzin uit. Tenslotte gaat het om CO2 als je de staat mag geloven !? Ik denk dat het eerder zal gaan om het gat in de begroting, ... maar blijkbaar vind jij dat ok zolang jij er maar niet voor opdraait.duizend schreef:Ja man, altijd hetzelfde gezeur.
Als ge in een boeregat woont en naar een onbereikbaar industriepark moet zijn de opties toch duidelijk
- verhuizen
- ander werk zoeken
- beide
- ermee leven en in de file staan en betalen wat het kost
toch niet moeilijk
maar nee, hier komen zagen dat ze niet met het OV kunnen gaan en dat ze wel met den auto moeten
En dan mag het niks kosten diejen auto en moeten alle andere auto's uit de weg
Fiets tot pakweg 35 km enkel ...
toch geen probleem, zeker met de ebikes van tegenwoordig
lol, "ander werk", gade gij die betalen die ineens allemaal aan den dop komen te staan, omdat ze ander werk zoeken omdat het wat te ver is, trouwens in 2008~2009 heeft de overheid nog kritiek gehad op mensen die niet meer dan 15km van hun werk wilden gaan werken die moesten geschorst worden.
Laatst gewijzigd door Ofloo 16 jan 2012, 21:17, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
35km is pakweg een uur fietsen (35km/uur is dan nog snel). Dus dat is al 2 uur kwijt in weer en wind. Bezweet toekomen op je werk, bezweet toekomen thuis. Mja leuk voor je collega's! En ook al heb je een elektrische fiets dan nog...ik zit in de winter liever in een warme auto dan op een elektrische fiets hoorduizend schreef:
Fiets tot pakweg 35 km enkel ...
toch geen probleem, zeker met de ebikes van tegenwoordig
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Efkes serieus nu. Je hebt om 22 uur gedaan na een shift van 9 uur. Je gaat met de e-bike 35 km fietsen. En de volgende morgen moet je om 7 uur terug op je werk zijn voor een volgende shift van 9 uur. Plus natuurlijk ook nog je andere diensten dat je moet draaien.duizend schreef: Fiets tot pakweg 35 km enkel ...
toch geen probleem, zeker met de ebikes van tegenwoordig
Week na week, zomer en winter door. Ik vraag me af hoelang je het zal volhouden? Ook rekening houdend dat je lichaam het ook nog moet aankunnen. Niet iedereen is een jonge meid of gast van 20 lentes jong.
- jaker
- Elite Poster
- Berichten: 948
- Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
- Locatie: Meerhout
- Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
- Bedankt: 81 keer
Dit krijg ik als antwoord op mijn vraag om morgen vroeg (07:45h) via openbaar vervoer op het werk te geraken (routeplanner de lijn):
Er werd geen reisweg gevonden die voldoet aan uw opzoekcriteria. Verander eventueel de gegevens en bereken uw route opnieuw.
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Het is duidelijk je probleem niet... dus is het niemand z'n probleem (waarschijnlijk ben je ook de eerste om te roepen dat men de firmawagens maar moet afschaffen ?). De "oplossingen" die je aanhaalt zijn dan ook het lezen niet waard... als morgen trouwens iedereen onder de kerktoren wil werken zal het er mooi uitzien in Belgieduizend schreef:Ja man, altijd hetzelfde gezeur.
Als ge in een boeregat woont en naar een onbereikbaar industriepark moet zijn de opties toch duidelijk
Moest het openbaar vervoer al werken voor zij die wel op normale uren werken was het al een wonder (mij kost het per dag zo'n 3u extra dat ik onderweg ben... en dat voor een absurde afstand). De promoters ervan kunnen trouwens maar hopen dat morgen geen 10% van zij die in de file staan overschakelen naar het openbaar vervoer... het zou een ramp zijn en helemaal niet meer bewegen.Muziekbos schreef:Zolang het openbaar vervoer zich niet aanpast aan mensen die onregelmatige diensten werken.
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Er is ook een tussenoplossing hé gasten, ik veronderstel dat wanneer je in ploegen staat geen probleem hebt met de structurele files van 7 tot 9 uur en van 5 tot 6 ?
Wat ik wel niet versta is dat je dag in dag uit telkens een half uur tot een uur in de file wil staan om diezelfde 5 km te overbruggen en dan mag er nog niemand een platte band rijden of beginnen regenen.
Soit, het is een ver van m'n bed show, ik rij 35000km per jaar maar probeer m'n dag zo te plannen dat ik niet in die files hoef te hangen.
Waarom moet alles hier altijd in het absurde worden getrokken ? Wanneer ik zeg dat ik niet drink en me aan m'n sneheid hou krijg je reacties dat je dan maar overal 25km/u moet rijden. Wanneer ik zeg dat het absurd is om in de file te gaan staan krijg je reacties dat het te koud, te nat of te ver is om uwe fiets buiten te pakken.
De luiheid of "het kan me niet schelen" gehalte is hier volgens mij vrij hoog.
Wat ik wel niet versta is dat je dag in dag uit telkens een half uur tot een uur in de file wil staan om diezelfde 5 km te overbruggen en dan mag er nog niemand een platte band rijden of beginnen regenen.
Soit, het is een ver van m'n bed show, ik rij 35000km per jaar maar probeer m'n dag zo te plannen dat ik niet in die files hoef te hangen.
Waarom moet alles hier altijd in het absurde worden getrokken ? Wanneer ik zeg dat ik niet drink en me aan m'n sneheid hou krijg je reacties dat je dan maar overal 25km/u moet rijden. Wanneer ik zeg dat het absurd is om in de file te gaan staan krijg je reacties dat het te koud, te nat of te ver is om uwe fiets buiten te pakken.
De luiheid of "het kan me niet schelen" gehalte is hier volgens mij vrij hoog.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 187 keer
Dan moet je zeker ander werk zoeken : stoppen om 22u, terug beginnen om 7uMuziekbos schreef:Efkes serieus nu. Je hebt om 22 uur gedaan na een shift van 9 uur. Je gaat met de e-bike 35 km fietsen. En de volgende morgen moet je om 7 uur terug op je werk zijn voor een volgende shift van 9 uur. Plus natuurlijk ook nog je andere diensten dat je moet draaien.duizend schreef: Fiets tot pakweg 35 km enkel ...
toch geen probleem, zeker met de ebikes van tegenwoordig
Week na week, zomer en winter door. Ik vraag me af hoelang je het zal volhouden? Ook rekening houdend dat je lichaam het ook nog moet aankunnen. Niet iedereen is een jonge meid of gast van 20 lentes jong.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 187 keer
Dus als ge met de auto rijdt moet ge niet eten ???Ofloo schreef: Als ge dan toch zo correct wil zijn weet je dat je eens je 5 km met de fiets rijd dat je meer CO2 uitstoot dan dat je de auto zou nemen omdat jij ook moet eten en dat is vervaardigd in de industrie die CO2 produceert, .. wat ongeveer zou overeen komen met 100gr vlees ! Ge roept, .. maar hebt ge al wel eens iets gelezen buiten al die populistische onzin. En wat als jij nu verhuist en gaat wonen vlak naast je werk, de volgende dag baas ontslaat je, .. daar sta je dan, he ! Of ga je elke keer verhuizen wanneer je van werk verandert !? Kraam nog wat meer onzin uit. Tenslotte gaat het om CO2 als je de staat mag geloven !? Ik denk dat het eerder zal gaan om het gat in de begroting, ... maar blijkbaar vind jij dat ok zolang jij er maar niet voor opdraait.
lol, "ander werk", gade gij die betalen die ineens allemaal aan den dop komen te staan, omdat ze ander werk zoeken omdat het wat te ver is, trouwens in 2008~2009 heeft de overheid nog kritiek gehad op mensen die niet meer dan 15km van hun werk wilden gaan werken die moesten geschorst worden.
Man man, ook direct weer het volledige negatieve scenario
je verhuist en de dag erna ontslag jaja dat gebeurt echt dagelijks zoiets
en natuurlijk heb je een job bij een bedrijf genomen waar 30 km in de omtrek geen andere jobs te vinden zijn.
Wie zevert er nu ?
Het gaat er gewoon om dat de excuses van "jamaar ik moet wel met den auto" al te gemakkelijk bovengehaald worden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 187 keer
Het gaat om de combinatie van in een boerengat te wonen en om op een "onbereikbare" plaats te werken, daar kies je toch volledig zelf voor. Dat probleem zoek je zelf, je moet de gevolgen daar maar van dragen.r2504 schreef:Het is duidelijk je probleem niet... dus is het niemand z'n probleem (waarschijnlijk ben je ook de eerste om te roepen dat men de firmawagens maar moet afschaffen ?). De "oplossingen" die je aanhaalt zijn dan ook het lezen niet waard... als morgen trouwens iedereen onder de kerktoren wil werken zal het er mooi uitzien in Belgieduizend schreef:Ja man, altijd hetzelfde gezeur.
Als ge in een boeregat woont en naar een onbereikbaar industriepark moet zijn de opties toch duidelijk
Firmawagens ... tja dat moeten ze inderdaad veeeeeel zwaaarder belasten, want met de firmawagen kijk je niet op de km's ze zijn toch gratis. Trouwens als ze de firmawagens afschaffen denk ik dat de files met de helft dalen.
Maar ik zondig zelf ook ...
En nogmaals ik zeg nergens dat je onder de kerktoren moet werken. Wat is nu 50 km als je een goeie treinverbinding hebt ...
maar ja we rijden toch zo graag auto hé
-
- Elite Poster
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Waarom? Het is een boeiende en uitdagende job en trouwens tienduizenden werknemers werken op deze basis in dit land. Of ga je alle ziekenhuizen, bejaardentehuizen, zorginstellingen .... morgen afschaffen?duizend schreef: Dan moet je zeker ander werk zoeken : stoppen om 22u, terug beginnen om 7u
-
- Premium Member
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
- Locatie: Z-WVL
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 62 keer
Los van heel die discussie hier: dit is echt bullshit. Van één of andere "er is geen klimaatopwarming en CO2 uitstoot is goed voor het milieu"-website gehaald? Denk je nu echt dat er om een wagen van een ton te verplaatsen minder CO2 wordt uitgestoten dan een fietser van pakweg 75kg die draait op de meest efficiënte "motor" die er is? Akkoord, vlees is een CO2 intensief product, maar zover ik weet eet een mens niet alleen vlees... Me dunkt dat, moesten er statistieken van bestaan, het dan nog eerder de vleeseter is die rapper zijn auto neemt en de "groene vegetariër" die op zijn fietske springt.Ofloo schreef:Als ge dan toch zo correct wil zijn weet je dat je eens je 5 km met de fiets rijd dat je meer CO2 uitstoot dan dat je de auto zou nemen omdat jij ook moet eten en dat is vervaardigd in de industrie die CO2 produceert, .. wat ongeveer zou overeen komen met 100gr vlees !
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
-
- Elite Poster
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
- Locatie: Zwevegem
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Het verbaast me in feite dat iedereen alleen maar spreekt over auto's en openbaar vervoer (en fiets voor korte afstanden). Scooters e.d. zijn nochtans ook een goed alternatief:
- Je kan je goed inpakken (koude en regen)
- Zelden tot nooit parkeerproblemen
- Neemt minder ruimte in op de weg (dus ook minder files)
Nu, hoe je het draait of keert. Gelijk we bezig zijn in het westen zal hoe dan ook niet kunnen blijven duren. Uiteindelijk los van co2 en andere milieuvervuiling (niet op te lossen, zo lang je iet produceert, iets recycleert of iets transporteert zal er vervuiling zijn, rechtstreeks of onrechtstreeks) zal de auto ons file/parkeer probleem niet oplossen. Trop is trop, teveel is teveel. We hebben al in Vlaanderen zowat meeste asfalt per vierkante kilometer.
Nu, het is aan de overheden om dergelijke overgangen aan te moedigen. Maar zolang de olie niet op is, zie ik dat nog niet snel gebeuren. Langs de andere kant zou ik iedereen ook aanmoedigen om eens na te denken over zijn/haar eigen mobiliteitsprobleem.
- Je kan je goed inpakken (koude en regen)
- Zelden tot nooit parkeerproblemen
- Neemt minder ruimte in op de weg (dus ook minder files)
Nu, hoe je het draait of keert. Gelijk we bezig zijn in het westen zal hoe dan ook niet kunnen blijven duren. Uiteindelijk los van co2 en andere milieuvervuiling (niet op te lossen, zo lang je iet produceert, iets recycleert of iets transporteert zal er vervuiling zijn, rechtstreeks of onrechtstreeks) zal de auto ons file/parkeer probleem niet oplossen. Trop is trop, teveel is teveel. We hebben al in Vlaanderen zowat meeste asfalt per vierkante kilometer.
Nu, het is aan de overheden om dergelijke overgangen aan te moedigen. Maar zolang de olie niet op is, zie ik dat nog niet snel gebeuren. Langs de andere kant zou ik iedereen ook aanmoedigen om eens na te denken over zijn/haar eigen mobiliteitsprobleem.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ik woon trouwens niet in een boerengat (zelfs in een stad), en waar ik momenteel meestal werk (werk namelijk niet constant op dezelfde plaats wat een ander probleem is qua openbaar vervoer omdat je dan ook geen abonnement kan nemen) is een industrie gebied net aan een afrit van de autostrade. Je stelling gaat dus helemaal niet op... tenzij je dat "onbereikbare" plaatsen noemt.duizend schreef:Het gaat om de combinatie van in een boerengat te wonen en om op een "onbereikbare" plaats te werken, daar kies je toch volledig zelf voor.
Veel mensen mogen vandaag de dag blij zijn dat ze werk hebben...duizend schreef:Dat probleem zoek je zelf, je moet de gevolgen daar maar van dragen.
En omdat de kilometers gratis zijn denk je dat ik iedere dag voor m'n plezier rondjes rij rond de kerktoren om toch maar kilometers te hebben... ze zijn dan misschien wel gratis (we betalen daar trouwens ook belastingen op !), maar daarom mijn tijd nog niet, ook ik tracht de dingen een beetje efficient te doen.duizend schreef:Firmawagens ... tja dat moeten ze inderdaad veeeeeel zwaaarder belasten, want met de firmawagen kijk je niet op de km's ze zijn toch gratis.
Oh... en dan moet ik plots niet meer gaan werken of wat ? Oh, juist ik moet dan maar het openbaar vervoer nemen, minstens 4u per dag onderweg in plaats van nu 1u... da's 15u per week extra, of bijna twee extra "werkdagen" per week !duizend schreef:Trouwens als ze de firmawagens afschaffen denk ik dat de files met de helft dalen.
"ALS" je een goede treinverbinding hebt... en hoeveel mensen hebben dergelijke groede treinverbinding ?duizend schreef:Wat is nu 50 km als je een goeie treinverbinding hebt ... maar ja we rijden toch zo graag auto hé
Wat mij betreft heb je een zéér egoistische een simplistische kijk op de vervoersproblematiek van Jan met De Pet
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Een scooter zou het probleem kunnen oplossen maar dan zit je weer met bijkomende kosten. Uiteraard moet je scooter betaald worden (maar dat moet je met een wagen ook...) maar dan zit je met andere verschilpunten:
- vrijwel iedereen heeft een rijbewijs voor een wagen, slechts een paar hebben dat voor een moto/scooter. Dat zal je opnieuw een pak geld kosten.
- een wagen is praktischer : als je een uitstapje wilt doen met je familie of snel even naar de winkel moet kan je dat meenemen. Iets wat met een scooter al wat moeilijker is.
- Je bent - helaas - ook een pak kwetsbaarder. Dagelijks gebeuren er ongevallen met wagens maar met een tweewielig voertuig is de kans op doodslag bij impact een pak groter.
- In de wintermaanden (nuja...we zijn nu ook winter...) of bij zwaar regenweer zitten de meesten al niet graag in de wagen naar het werk omdat "het schuift". Echter met een scooter zal je sneller tegen de grond liggen
Ook vind ik het zever dat je moet verhuzen voor je werk. Als je jaren anciënniteit hebt opgebouwd en het een job is die je graag doet, dan ga je je werk niet snel in de steek laten. Zeker niet als jij bvb een huis hebt gekocht of geërfd in een rustige buurt tegen een schappelijke prijs. Iedereen weet immers dat de prijs van de huur/aankoop stijgt als er genoeg openbare vervoersdiensten (cfr bus/trein) en winkels in de buurt zijn. Als je deftig openbaar vervoer wilt (minimum 1 trein per uur of 1 bus per uur - lijkt mij niet overdreven?) dan mag je niet al te landelijk gaan wonen! En het is juist daar dat je nog kan bouwen/kopen/huren zonder elke maand te denken hoe je nu de eindjes aan elkaar gaat knopen. Zo ken ik plaatsen (bvb mijn ouders) waar er één bus per uur passeert (komende van Geraardsbergen richting Gent-Sint-Pieters). Ik moet je er natuurlijk niet bijvertellen dat het hoogst onaangenaam is om deze bus te nemen als als de kinderen naar t school vertrekken. Ofwel kan je er simpelweg niet meer op en mag je wachten op de volgende (dank u De Lijn) ofwel kan je er nog op om dan te hotsen en te botsen over alle boekentassen die op de grond gesmeten zijn naar een plaats waar je denkt dat je je leven nog het minst riskeert.
Maar...er was nog de trein. Een goeie oude dieseltrein dan nog wel (zo een 55-reeks dieseltje met M2 wagons achter...nostalgie o nostalgie). De lijn Gent-Zottegem-Geraardsbergen. Vlakbij ons deur (3km ofzo) was er het station "Landskouter". En jawel voor 1.60 euro (dezelfde prijs als de bus toen) was je ook in gent sint pieters, op een snellere manier en...grote kans dat je kon zitten. Dus de fiets op naar daar, treintje op en weg. Iets minder aangenaam tijdens regen en sneeuw maar als je een goed regenpak aanhad hield hij dat wel uit tot daar. Alleen - de nmbs zou de nmbs niet zijn mocht niet het gebeuren - tijdens de wintermaanden mocht je al blij zijn als er een trein afkwam! En uiteraard : in Landskouter stoppen er maar een paar treinen per dag (cfr de spits). Als je dus eens een uur school had die wegviel was je toch om hetzelfde uur thuis of mocht je op hetzelfde uur vertrekken als vroeger. Je moest immers rijden naar station Bottelare of Oosterzele!
Het openbaar vervoer is totaal nog niet aangepast aan de werkende of de studerende mens. En dat is de reden waarom veel mensen de wagen nog steeds nemen. Waar ik woon heb ik al vrij vroeg een bus (5u30) maar die dingen rijden maar tot 22u. Snel dus even naar Gent gaan om iets te drinken met vrienden of met de bus naar de cinema gaan zit er dus niet bij!
- vrijwel iedereen heeft een rijbewijs voor een wagen, slechts een paar hebben dat voor een moto/scooter. Dat zal je opnieuw een pak geld kosten.
- een wagen is praktischer : als je een uitstapje wilt doen met je familie of snel even naar de winkel moet kan je dat meenemen. Iets wat met een scooter al wat moeilijker is.
- Je bent - helaas - ook een pak kwetsbaarder. Dagelijks gebeuren er ongevallen met wagens maar met een tweewielig voertuig is de kans op doodslag bij impact een pak groter.
- In de wintermaanden (nuja...we zijn nu ook winter...) of bij zwaar regenweer zitten de meesten al niet graag in de wagen naar het werk omdat "het schuift". Echter met een scooter zal je sneller tegen de grond liggen
Ook vind ik het zever dat je moet verhuzen voor je werk. Als je jaren anciënniteit hebt opgebouwd en het een job is die je graag doet, dan ga je je werk niet snel in de steek laten. Zeker niet als jij bvb een huis hebt gekocht of geërfd in een rustige buurt tegen een schappelijke prijs. Iedereen weet immers dat de prijs van de huur/aankoop stijgt als er genoeg openbare vervoersdiensten (cfr bus/trein) en winkels in de buurt zijn. Als je deftig openbaar vervoer wilt (minimum 1 trein per uur of 1 bus per uur - lijkt mij niet overdreven?) dan mag je niet al te landelijk gaan wonen! En het is juist daar dat je nog kan bouwen/kopen/huren zonder elke maand te denken hoe je nu de eindjes aan elkaar gaat knopen. Zo ken ik plaatsen (bvb mijn ouders) waar er één bus per uur passeert (komende van Geraardsbergen richting Gent-Sint-Pieters). Ik moet je er natuurlijk niet bijvertellen dat het hoogst onaangenaam is om deze bus te nemen als als de kinderen naar t school vertrekken. Ofwel kan je er simpelweg niet meer op en mag je wachten op de volgende (dank u De Lijn) ofwel kan je er nog op om dan te hotsen en te botsen over alle boekentassen die op de grond gesmeten zijn naar een plaats waar je denkt dat je je leven nog het minst riskeert.
Maar...er was nog de trein. Een goeie oude dieseltrein dan nog wel (zo een 55-reeks dieseltje met M2 wagons achter...nostalgie o nostalgie). De lijn Gent-Zottegem-Geraardsbergen. Vlakbij ons deur (3km ofzo) was er het station "Landskouter". En jawel voor 1.60 euro (dezelfde prijs als de bus toen) was je ook in gent sint pieters, op een snellere manier en...grote kans dat je kon zitten. Dus de fiets op naar daar, treintje op en weg. Iets minder aangenaam tijdens regen en sneeuw maar als je een goed regenpak aanhad hield hij dat wel uit tot daar. Alleen - de nmbs zou de nmbs niet zijn mocht niet het gebeuren - tijdens de wintermaanden mocht je al blij zijn als er een trein afkwam! En uiteraard : in Landskouter stoppen er maar een paar treinen per dag (cfr de spits). Als je dus eens een uur school had die wegviel was je toch om hetzelfde uur thuis of mocht je op hetzelfde uur vertrekken als vroeger. Je moest immers rijden naar station Bottelare of Oosterzele!
Het openbaar vervoer is totaal nog niet aangepast aan de werkende of de studerende mens. En dat is de reden waarom veel mensen de wagen nog steeds nemen. Waar ik woon heb ik al vrij vroeg een bus (5u30) maar die dingen rijden maar tot 22u. Snel dus even naar Gent gaan om iets te drinken met vrienden of met de bus naar de cinema gaan zit er dus niet bij!
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
- Locatie: Zwevegem
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Tot 125cc heb je geen afzonderlijke rijbewijs nodig hoor, een B is voldoende.
In de praktijk wil dat zeggen dat dit voor veel mensen een haalbare optie is als ze weinig of geen autosnelwegen doen/kunnen doen om naar werk te gaan.
In de praktijk wil dat zeggen dat dit voor veel mensen een haalbare optie is als ze weinig of geen autosnelwegen doen/kunnen doen om naar werk te gaan.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Klopt, tis maar vanaf 125cc dat je dat nodig hebt. Maar een scooter (officiële term) is een bromfiets met meer dan 125cc met automatische versnellingsbak. Vandaar mijn redenering.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Plus Member
- Berichten: 223
- Lid geworden op: 27 jul 2006, 10:33
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 36 keer
Als we het rekeningrijden optellen bij de steeds maar stijgende brandstofprijzen, denk ik dat het nog een dag te duur gaat worden om "te mogen" werken.
Deze met de dikbetaalde jobkes, zullen wel hun "rekening van het rijden" kunnen ingeven bij de werkgever zodat deze dat dan weer kan ingeven als onkosten.
Wie mag volle pot betalen of enkele uren per dag trein/tram/busdag houden, de gewone (lees als uitmelkbare) werkmens.
Ja en verhuizen uit het boerengat...er wordt hier niet gesproken van de huidige astronomische immobilienprijzen die de pan uitvliegen. Vooral in de dorpen en gebieden rondom een grootstad, waar tevens de meeste firma's zijn gevestigd.
En met de fiets naar het werk. Leuk, moest ik niet eerst mijn kinderen 15km verder naar school brengen. Oh maar deze kunnen de bus pakken. Welke? Die die 's morgens al stampensvol zit?
Met dank aan alle vorige en huidige politiekers. Die iedere dag maar weer, extra middeltjes vinden om ons uit te persen.
Ik vermoed dat die opstaan 's morgens, in de spiegel kijken en denken "Hoe gaan we de werkman vandaag weer een hak zetten?"
Aan "duizend", ik stel voor dat jij ook politieker wordt...
Deze met de dikbetaalde jobkes, zullen wel hun "rekening van het rijden" kunnen ingeven bij de werkgever zodat deze dat dan weer kan ingeven als onkosten.
Wie mag volle pot betalen of enkele uren per dag trein/tram/busdag houden, de gewone (lees als uitmelkbare) werkmens.
Ja en verhuizen uit het boerengat...er wordt hier niet gesproken van de huidige astronomische immobilienprijzen die de pan uitvliegen. Vooral in de dorpen en gebieden rondom een grootstad, waar tevens de meeste firma's zijn gevestigd.
En met de fiets naar het werk. Leuk, moest ik niet eerst mijn kinderen 15km verder naar school brengen. Oh maar deze kunnen de bus pakken. Welke? Die die 's morgens al stampensvol zit?
Met dank aan alle vorige en huidige politiekers. Die iedere dag maar weer, extra middeltjes vinden om ons uit te persen.
Ik vermoed dat die opstaan 's morgens, in de spiegel kijken en denken "Hoe gaan we de werkman vandaag weer een hak zetten?"
Aan "duizend", ik stel voor dat jij ook politieker wordt...
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Niets staat u in de weg om ook een "beter" jobke te vinden, uw wagen af te rekken en te leven van 't zwart geld.
Maarja, dan gaat er weer iemand boven u staan waar je kan op afgeven, enz.
Maarja, dan gaat er weer iemand boven u staan waar je kan op afgeven, enz.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Of voor bedrijven om hier "te willen tewerkstellen" !bombas schreef:denk ik dat het nog een dag te duur gaat worden om "te mogen" werken.