Bbox - alle lampjes knipperen (update?)

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
meubel
Member
Member

toen ik vanmorgen om 4.40u in de woonkamer kwam waren alle lichtjes van mijn BBOX aan het knipperen. Uitgezet en om 07.00 u BBOx terug aangezet. BBOX heeft zichzelf daarna 2x terug in en uitgeschakeld vooralleer de 'gebruikelijke 5 lampjes bleven branden. Ik heb sinds 7 maand zo'n BBOx en dit is de eerste keer dat ik dit heb (of dit moet toevallig altijd 's nacht gebeuren). Is dit een soort van update van de' BBOX? Gisteren niets speciaal gedaan (2 gewone programma's op één gekeken en tussen 19.30u en 20.30u op internet gesurft).
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Dit kan een updtae zijn maar kan ook toeval zijn, zoiets heb ik tijdens de dag ook al een paar keer voor gehad en dan gewoon eens gereset en alles was terug in orde.
Ik heb toen ook gecheckt of er nieuwe firmware op stond maar dat was niet het geval en verder ook geen nieuwe settings gezien of gevonden.
Dus niks van aantrekken als het natuurlijk maar niet om de haverklap gebeurt want dan is er wel iets verkeerd!
mvg,
THRene
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 7 keer

meubel schreef:toen ik vanmorgen om 4.40u in de woonkamer kwam waren alle lichtjes van mijn BBOX aan het knipperen
Logfile? Versie?
squid
Plus Member
Plus Member
Twitter: JoyVanAcker
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

Dit is een update, deze gebeuren normaal gezien inderdaad enkel snachts (wanneer de meeste mensen geen gebruik maken van internet/tv) Gewoon even wachten en de modem zal terug synchro krijgen en in werking treden zoals normaal.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
meubel
Member
Member

@ squid : bedankt voor deze info. Waarschijnlijk heb ik me zenuwachtig gemaakt voor niets. Maar omdat het toch de eerste keer was dat ik zo iets voorhad heb ik toch dit even op de site gepost. Ondertussen loopt alles terug normaal (heb toch nog geen berichten van het thuisfront gehoord). Hebben jullie soms enig idee hoevelle keer dit voorkomt?
jackho
Elite Poster
Elite Poster

Dat komt niet altijd vanzelf in orde (al zelf meegemaakt) maar geen paniek even de modem uitzetten 10 secondjes wachten en terug volledig laten opstarten.
En ik herhaal dit kan ook tijdens de dag eens gebeuren en is niet altijd een update DSLAM kan ook eens je modem er uit zwieren maar dit valt heel zelden voor.
mvg.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

eigenlijk bizar dat jouw modem het overleefd heeft... spanning onderbreken tijdens firmware update is normaal gezien fataal
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
depeje
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 31 keer
Contacteer:

Als dat ook het geval is bij de bbox, denk ik dat er al veel boxen gesneuveld zouden zijn. Wat doet iemand wanneer z'n modem niet werkt?
Did you try turning it off and on again?
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

xenne schreef:eigenlijk bizar dat jouw modem het overleefd heeft... spanning onderbreken tijdens firmware update is normaal gezien fataal
Bij de BBOX2 is dit NIET fataal, de BBOX2 zal dan opstarten vanaf de reserve firmware en opnieuw met het flashen beginnen
jackho
Elite Poster
Elite Poster

inderdaad via recovery firmware.
xenne
Elite Poster
Elite Poster

depeje schreef:Als dat ook het geval is bij de bbox, denk ik dat er al veel boxen gesneuveld zouden zijn. Wat doet iemand wanneer z'n modem niet werkt?
Did you try turning it off and on again?
't is daarom dat de updates 's nachts gebeuren eh... maar blijkbaar kan het dus geen kwaad
squid
Plus Member
Plus Member
Twitter: JoyVanAcker
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

Dit gebeurt in principe telkens Belgacom nieuwe firmware heeft voor de bbox, daar is dus geen tijd of periode op te plakken :-)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
xenne
Elite Poster
Elite Poster

de firmware updates worden 's nachts gepusht
jackho
Elite Poster
Elite Poster

Alleen 's nachts !!
En de mensen die hun bbox iedere avond afzetten en ieder morgen weer opzetten, zoals mijn gebuur die heeft er al een firmware op staan die recenter is dan bij mij en ik zet hem niet af. zijn firware was in het begin dezelfde als dat ik had.
Dus moet de update van de firmware toch ofwel bij het opstarten of anders tijdens de dag ook gebeuren want hoe kan je zoiets anders uitleggen ???

mvg
simon1205
Plus Member
Plus Member
Twitter: VanveerdeghemS
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 9 keer

Wordt tijdens het opstarten gecheckt of er een nieuwe firmware voor uw bbox is, indien uw bbox altijd aanligt wordt 's nachts door Belgacom ook firmware's gepusht.
xenne
Elite Poster
Elite Poster

idd, bij elke opstart gaat die ook checken.... maar ze gaan natuurlijk niet in prime time firmwaren beginnen pushen
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

jackho schreef:Alleen 's nachts !!
En de mensen die hun bbox iedere avond afzetten en ieder morgen weer opzetten, zoals mijn gebuur die heeft er al een firmware op staan die recenter is dan bij mij en ik zet hem niet af. zijn firware was in het begin dezelfde als dat ik had.
Dus moet de update van de firmware toch ofwel bij het opstarten of anders tijdens de dag ook gebeuren want hoe kan je zoiets anders uitleggen ???

mvg
Dat wil zeggen dat er iets mis is met vlan 20 configuratie van uw lijn. Dit betekend dat de automatische updates niet gebeuren op je modem.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”