goedkope ftp ruimte

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Hi

Ik ben dus op zoek naar goedkope FTP ruimte (2à5Gb)

wat moet ik er mee=>
*uploaden
*daarna de files die erop staan kunnen remoteuploaden naar andere ftp servers (ftp://user:[email protected])

stel dat ik 5gb upload zal dit wel een keer of 4 gedownload worden eenmaal dit gedaan alles er terug af en terug uploaden.

op google kom ik wel iets tegen maar vrij duur en als iemand een goede kan aanbevelen?
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

PM Sasuke eens.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Ik heb ook nog ettelijke GB's aan ruimte, pm me maar.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

En ook ik kan je wel helpen als het moet:)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
q-tec
Elite Poster
Elite Poster

Ja tot februari had ik een "persoonlijk" account met 25Gb die ik gebruikte als ftp space dat was ± 30€ voor een heel jaar. Nu daar kom ik niet meer met toe ik zou toch graag een 75 a 100Gb willen hebben.

Nu kan ik een "professioneel" pakket nemen maar dan zou alles tezamen €72 kosten voor een heel jaar.
Is er iemand die betere opties kent of me iets kan aanbieden? Webhosting enzo totaal niet nodig enkel ftp (liefst dat ik een 4tal andere users kan aanmaken die ook toegang hebben tot een bepaalde folder)
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
depeje
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 31 keer
Contacteer:

Ik gebruik onlinestoragesolution.com . Die bieden onbeperkt ftp ruimte aan voor 30 dollar per jaar. Ze zijn wel niet zo betrouwbaar, maar voor mij doen ze wel wat ik wil. Misschien is dat ook genoeg voor jou. Ik heb niet zo lang geleden een script geschreven om mijn backups naar hen te backuppen. Dat script werkt rond al hun gliches heen. Je kan het downloaden op http://depeje.net/projects/oba/. Bovenaan in de comments staat een beschrijving van als hun glitches.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Dropbox geen optie? (gewoon met public links werken dan)
EDIT: zie nu pas dat je TS een oude post is, reacties niet helemaal doorgelezen...

Paar SkyDrive accountjes aanmaken dan? ^^ (25GB/account :P)
Of moet het per se FTP zijn?
q-tec
Elite Poster
Elite Poster

depeje schreef:Ik gebruik onlinestoragesolution.com . Die bieden onbeperkt ftp ruimte aan voor 30 dollar per jaar. Ze zijn wel niet zo betrouwbaar, maar voor mij doen ze wel wat ik wil. Misschien is dat ook genoeg voor jou. Ik heb niet zo lang geleden een script geschreven om mijn backups naar hen te backuppen. Dat script werkt rond al hun gliches heen. Je kan het downloaden op http://depeje.net/projects/oba/. Bovenaan in de comments staat een beschrijving van als hun glitches.
Ziet er mooi uit maar deze servers staan in de usa zo te zien. En de site waar ik wil remoten liggen voor 80% in de EU dat gaat problemen opleveren qwa snelheid vermoed ik.
Wat bedoel je met niet zo betrouwbaar?
Dima_2005 schreef:Dropbox geen optie? (gewoon met public links werken dan)
Bij een bepaalde site wel maar de anderen heb ik FTP nodig dat gaat veel sneller ook dan dropbox.
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
depeje
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

De ping is inderdaad zeer hoog. Voor grote bestanden heeft ftp daar geen problemen mee, want eens dat de transfer begonnen is kan ftp gewoon streamen over tcp. Wanneer er veel over-en-weer gestuurd moet worden, bijvoorbeeld voor veel kleine bestanden, kan dat voor performanceproblemen zorgen. Ik kan bij upload mijn lijn van 6mbps volledig dichttrekken, download kan je zelf testen met http://ols18.com/depeje/. Veel verschil is er niet tussen http en ftp op dit vlak. Je zal zien dat de download maar traag op gang komt, maar na een tijdje toch aanzienlijk snel zal lopen.

De betrouwbaarheid is wat minder door volgende zaken:
Het gebeurt soms dat ze even opslagplaats tekort hebben. Dat lossen ze wel altijd binnen enkele uren op.
Als ik een bestand verwijder kan ik niet altijd onmiddellijk een bestand met dezelfde naam uploaden.
Soms zijn bepaalde mappen onzichtbaar. Door zelf de naam in te typen kom je er alsnog in
Ik heb last van een map die ik niet kan verwijderen.
Ze antwoorden niet op mijn supportvraag daarover.

Ik ben nog nooit iets kwijtgeraakt, en met mijn scriptje heb ik geen last van al die zaken. Voor mij is het money well spent.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

depeje schreef:Ik ben nog nooit iets kwijtgeraakt
Als je dit leest ziet het er toch niet echt goed uit :?
depeje
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Dat komt, denk ik, doordat soms mappen onzichtbaar worden. De meeste mensen denken direct (en terecht) dat hun bestanden verdwenen zijn. Mijn ervaring komt nogal overeen met deze: http://online-storage.no1reviews.com/us ... ution.html.

Ik gebruik hun service via mijn backupscript. Dat steekt mijn backups in een gigantisch ter gz archief, encrypteert het, knipt het in stukken van 100MB, uploadt het en blijft proberen totdat het gelukt is.

Voor die prijs heb ik dat ervoor over.

Wat ook veel negatieve klachten veroorzaakt in mijn opinie is dat sommige klanten bepaalde protocols fout gebruiken. Samba zal nooit goed transatlantisch werken. Ols zou dat moeten duidelijk maken in hun reclame. Veel klanten denken verkeerdelijk (en terecht) dat ze in Europa de windows network share kunnen gebruiken.

Hun grootste voordeel is dat ze een hele resem aan standaard protocols ondersteunen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

depeje schreef:Ik gebruik hun service via mijn backupscript. Dat steekt mijn backups in een gigantisch ter gz archief, encrypteert het, knipt het in stukken van 100MB, uploadt het en blijft proberen totdat het gelukt is.
Stuur je dan iedere nacht een full backup door ? Da's misschien handig voor kleine volume's, maar zelf zie ik me dat niet doen.
depeje
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Ik gebruik het als backup van mijn backups. En die maak ik iets minder vaak dan maandelijks vanop mijn nas/server. Momenteel nog niet volledig geautomatiseerd aangezien ik nog wat aan het experimenteren ben. En dat zijn inderdaad geen incrementele backups naar ols zodat ik telkens alles moet doorsturen. Ze bieden wel rsync aan, maar daar heb ik geen ervaring mee. En al zeker niet via een high delay netwerk.
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Goedkope VPS is ook een oplossing
Afbeelding
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster

Inderdaad:
http://www.fxw.nl/index.php/product-vps-dds/ 10GB voor 5€/maand (2TB traffic)
OF:
http://www.leaseweb.com/en/cloud-hosting/express-cloud 40GB voor 9€/maand - bij betaling van 1 jaar: -20%, 2 jaar: -30% (500GB traffic incl. )

OF:
http://www.kimsufi.co.uk/ 1TB HDD - 14GBP/maand
WEL:
The traffic is unlimited. If you exceed 5TB/month ...... the connection will be limited to 10 Mbps. You can buy additional TB of traffic directly from your manager: £0.89 per TB
q-tec
Elite Poster
Elite Poster

@Dima_2005: Bij ovh zou ik voor 70€ per jaar 100Gb ruimte hebben.
10Gb en zelfs 40GB is echt wel te weinig!
1TB is dan natuurlijk wel mooi maar dat is dan weer overbodig. (€17 pm is ook al duur voor wat ik het maar zou gebruiken)
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster

Ooow, je keek naar hosting :)
Njah, inderdaad, kun je ook doen ^^ Wel opletten dat sommige hosting-pakketten een no-backup-filestorage of no-ftp-filesharing-server policy hebben. (bv. Dreamhost, je krijgt unlimited space, maar je mag het enkel gebruiken voor webhosting, niet voor eigen backups :cop: )
Vraag het is na, indien het toegelaten is, gaan ervoor!

BTW: kimsufi is een volledige server, kun je dus rsyncen, root access enz... EN het is eigenlijk van OVH :roll: (moest je willen uitbreiden of vinden waarmee je het kunt delen ^^)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

depeje schreef:Momenteel nog niet volledig geautomatiseerd aangezien ik nog wat aan het experimenteren ben.
Als we puur over backups praten... kijk eens naar Crashplan zou ik zeggen (ben er alvast tevreden van).
Dima_2005 schreef:http://www.kimsufi.co.uk/ 1TB HDD - 14GBP/maand
Staat dan weer wel "FTP Backup 100 GB" bij ?
depeje
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Die crashplan ziet er vrij goed uit. Encryptie zodat de amerikaanse overheid niet aan m'n bestanden kan, unlimited ruimte voor een betaalbare prijs,... Enig minpuntje is dat je precies hun software moet gebruiken. En ik vraag me af of de bestandsnamen ook ge-encrypteerd worden. En werkt hun software wel op een schermloze server?

Die 100 GB backup van de kimsufi servers gaat over een dienst die ze aanbieden om bijvoorbeeld elk uur je databases te kunnen backuppen, terwijl je je grote bestanden zelf thuis backupt, maar bijvoorbeeld maar eens per maand, denk ik.
Laatst gewijzigd door depeje 16 jan 2012, 15:59, in totaal 1 gewijzigd.
proz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 52 keer

ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

depeje schreef:Enig minpuntje is dat je precies hun software moet gebruiken.
Als die software doet wat hij moet doen heb ik daar op zich geen probleem mee. De perfecte software ga je volgens mij nooit vinden (ook die van Crashplan is niet perfect), in dat opzicht zou een open protocol fijn zijn.
depeje schreef:Encryptie zodat de amerikaanse overheid niet aan m'n bestanden kan. En ik vraag me af of de bestandsnamen ook ge-encrypteert worden.
Tja, dat geloof je toch zelf niet... er zal steeds wel een achterdeur zijn... men kan nog zoveel encryptie beloven als men wil, uiteindelijk is dit iets wat jij nooit kan controleren. Het is dus aan jezelf om te beslissen hoever je gaat met je privacy (al zet ik liever een bestand op zo'n server dan dat ik een klantenkaart in een supermarkt gebruik).
depeje schreef:En werkt hun software wel op een schermloze server?
Beter nog, het ding werkt als een Windows service (andere platform weet ik niet, maar veronderstel eveneens headless) !
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

www.egnyte.com is ook een optie, maar wel wat duurder.
Indien je van europa uit een account aanmaakt, dan worden de servers in Amsterdam gebruikt.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster

q-tec schreef:Hi

Ik ben dus op zoek naar goedkope FTP ruimte (2à5Gb)

wat moet ik er mee=>
*uploaden
*daarna de files die erop staan kunnen remoteuploaden naar andere ftp servers (ftp://user:[email protected])

stel dat ik 5gb upload zal dit wel een keer of 4 gedownload worden eenmaal dit gedaan alles er terug af en terug uploaden.

op google kom ik wel iets tegen maar vrij duur en als iemand een goede kan aanbevelen?

Dus weer opzoek vanaf nu
Zelfde van hierboven maar dan 100Gb hd space en geen traffic limiet.
Dit is er nu wel niet voor geschikt maar als ik dit bestel lukt bovenstaande normaal wel kan het nog goedkoper? Iemand nog 100Gb over op een vps?
Bij ovh kost het me een €80 voor een jaarke
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Contacteer tim.bracquez eens :)

Telefonie = EDPnet + OVH
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Juist artikeltje gelezen...misschien het proberen waard?

Amazon lanceert een nieuwe, spotgoedkope storagedienst in de cloud. Onder de naam Glacier kunnen klanten voor 1 cent per Gb per maand storage kopen. Er zit wel een grote maar aan de dienst: het is echt bedoeld als ‘archive storage’. Data is dus niet meteen beschikbaar.

Amazon heeft meer storageproducten in de cloud, zoals het inmiddels bekende S3 dat al sinds 2010 operationeel is. Deze dienst is juist gericht op het razendsnel beschikbaar maken van data. Hiervoor betaalt de klant gemiddeld 12 cent per Gb/maand bij afname van minimaal 1 Tb aan opslagcapaciteit. De kracht van Simple Storage Solution, zoals S3 volledig heet, is dat data dan meteen beschikbaar is. Maar Glacier heeft niet voor niets een ijzige naam: Amazon noemt het ‘cold storage’. Dat betekent dat data die door de klant wordt opgevraagd, binnen drie tot vijf uur beschikbaar is voor download.

Gratis

De prijs van 1 cent per Gb/per maand geldt voor het laagste servicelevel. Glacier is zelfs helemaal gratis als iemand tot maximaal vijf procent van het gemiddelde totaalgebruik van de storage opvraagt. Daarboven kost het gebruik 1 cent en loopt het in staffels op. Klanten die dus vaker en sneller data opvragen, kunnen dus nog steeds beter opschalen naar S3, aldus Amazon.

Glacier werkt niet met tapes, aldus Jack Clark van Amazon in een interview met ZDNet. De dienst maakt gebruik van ‘goedkope standaard hardware’, zeer waarschijnlijk SATA-disken met een capaciteit van 3Tb en een lage IO-capaciteit – die is immers voor archive storage niet nodig. Amazon beloofd overigens wel een beschikbaarheid van 99,999999999 procent, door de data voortdurend op twee locaties beschikbaar te hebben.

Telefonie = EDPnet + OVH
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Aangezien hij wil "verder FTP'en" heeft hij Shell access nodig... niet echt een oplossing dus.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”