Hoi,
Ik heb Business Fibernet L modem only, dus met vast ip. Met een switch krijg ik ook nog tal van andere externe ip's van telenet.
Mocht ik nu willen gebruik maken van de Homespots moet ik dus terug een wifi modem laten installeren door telenet ? Werd al eens vervangen omdat ik mijn eigen router wou gebruiken, was voor mijn huidige setup.
Mijn vast ip adres is aangesloten aan een ubuntu server die dan ook weer dhcp server is, mijn wifi router is verbonden als dhcp client voor mijn draadloze apparaten.
Mocht ik dus een ingebouwde modem router hebben verandert er dus voor mij weinig. Het enige dat verandert is dat ik geen externe ip's meer krijg maar interne ip's van de router van telenet. Mijn vast ip adres blijft gewoon behouden, en mijn ubuntu server verzorgd nog steeds mijn lokaal netwerk.
Kan iemand dit bevestigen, waarvoor alvast mijn dank.
En wat beweert telenet hier
http://telenet.be/3425/nl/thuis/interne ... e/homespot
Telenet behoudt zich het recht om de aanbieding van de dienst (1) (tijdelijk) te beëindigen of aan te rekenen wanneer Telenet in alle redelijkheid gelooft dat de gegevensoverdracht via onze dienst buitensporig is (meer dan 2 gigabyte per maand per gebruiker) of (2) te beëindigen wanneer de dienst wordt gebruikt voor criminele of illegale activiteiten.
Je mag toch meer dan 2 gig verbuiken per maand via homespots, heb thuis 1 terra. Als ik nu bestanden op sites plaats of download is dat toch niet altijd crimineel of illegaal. Hoe gaan ze dat controleren ?
Het is toch net de bedoeling dat je buitenshuis je eigen telemeter behoud, kan je even goed je 3G abonnement gebruiken.