Ik heb een telenet abo afgesloten en vandaag hebben ze een modem aangesloten,een CH6541E, waarvan ik elders las dat het een Fibernet modem zou zijn, maar goed.Tot mijn stomme verbazing kan ik niks instellen aan dat ding tot zelfs de Wifi SSID moet ik via een website van Telenet instellen.Ik kan daar nog net het subnet veranderen da's alles.
OK daar kan ik nog mee leven ,maar ik heb ook een paar devices in mijn subnet die een vast IP adres hebben.Een paar HP laserprinters bijvoorbeeld en een Voip ATA en een NAS. Ik kan toch niet zomaar alles aan die DHCP server overlaten?
Het liefst zou ik de DHCP range instellen,maar als dat niet gaat, moet ik toch wel minstens de DHCP pool kennen?
Via Ethernet heb ik nu 192.168.1.247 gekregen en via WiFi krijg ik 192.168.1.131.
En als het niet te veel gevraagd is (mijn stokoude Thomson 716 kan het) de DNS adressen die door de DHCP server worden uitgegeven ingeven (google DNS of OpenDNS)
CH6541E DHCP range / vast IP adres
-
- Member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:38
- Locatie: Brecht
- Bedankt: 1 keer
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ik vrees dat je maar moet gokken en hopen dat hij je vaste adressen niet gebruikt.
Aan de adressen te zien die je krijgt gebruikt hij misschien wel de ganse range.
Aan de adressen te zien die je krijgt gebruikt hij misschien wel de ganse range.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Hier is al zoveel over geschreven dat ik niet kan begrijpen dat je daar nu nog zo "stom verbaasd" kan over zijn. Jij bent toch een regelmatige UB bezoeker .cowboy_film_fan schreef:Tot mijn stomme verbazing kan ik niks instellen aan dat ding tot zelfs de Wifi SSID moet ik via een website van Telenet instellen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
- Berichten: 695
- Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
- Bedankt: 31 keer
- Contacteer:
Misschien is die dhcp server wel slim genoeg om voordat die een adres toekent eens te controleren of dat niemand zich dat adres al heeft toege-eigend. De dhcp server in dd-wrt doet dat.
-
- Premium Member
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 79 keer
Om 200% zeker te zijn stel je je devices gewoon statisch in op een IP tussen 1 en 100 (bv, 192.168.1.2, 192.168.1.3, ... tem 192.168.1.99)
Die gaan door de wireless modem nooit zelf worden uitgedeeld (steeds >=100 indien dynamisch)
Die gaan door de wireless modem nooit zelf worden uitgedeeld (steeds >=100 indien dynamisch)
He,
Ik heb hetzelfde probleem.
Zowel Technische Dienst, als Telenet Center als Technische Dienst Business konden me niet helpen.
Ze laten niet toe om zelf de router te configuren, dus de range 192.168.0.2 ->192.168.0.99 gebruiken is wel een optie. Thanks!!!
Ik ga het toch proberen... al is het jammer dat ik mijn eigen DHCP niet meer kan beheren en dus zien welke aparaten welk IP-adres hebben bv.
Gizmoh
Ik heb hetzelfde probleem.
Zowel Technische Dienst, als Telenet Center als Technische Dienst Business konden me niet helpen.
Ze laten niet toe om zelf de router te configuren, dus de range 192.168.0.2 ->192.168.0.99 gebruiken is wel een optie. Thanks!!!
Ik ga het toch proberen... al is het jammer dat ik mijn eigen DHCP niet meer kan beheren en dus zien welke aparaten welk IP-adres hebben bv.
Gizmoh
-
- Member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:38
- Locatie: Brecht
- Bedankt: 1 keer
Ah ja, dat heb ik inmiddels ook gedaan, Ik heb nog nooit een adres <100 gekregen van die DHCP server.
Maar ja, dat wil voor mij niet zeggen dat het niet eens kan gebeuren.Als dit gewoon fatsoenlijk is gedocumenteerd, OK prima,maar die trial and error toestanden ben ik allang beu.
Ik heb inmiddels de vraag telefonisch gesteld bij telenet.Ik ben zeer keurig te woord gestaan,maar de persoon in kwestie kon me niet helpen.Echter, men gaat mij daarover terugbellen zodra een technieker die er meer van weet aanwezig is.
Maar ja, dat wil voor mij niet zeggen dat het niet eens kan gebeuren.Als dit gewoon fatsoenlijk is gedocumenteerd, OK prima,maar die trial and error toestanden ben ik allang beu.
Ik heb inmiddels de vraag telefonisch gesteld bij telenet.Ik ben zeer keurig te woord gestaan,maar de persoon in kwestie kon me niet helpen.Echter, men gaat mij daarover terugbellen zodra een technieker die er meer van weet aanwezig is.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
DHCP with manual address... wat moeten we ons daarbij voorstellen ?
Dat je alle parameters van DHCP gebruikt, behalve het IP-adres zelf ? Ik weet zelfs niet of dit een feature is van het protocol, en zeker niet of de AIO er dan ook ondersteuning voor heeft ? Misschien kan je eens kijken in je MijnTelenet, daar zie je normaal je lijst van IP-adressen in gebruik.
Dat je alle parameters van DHCP gebruikt, behalve het IP-adres zelf ? Ik weet zelfs niet of dit een feature is van het protocol, en zeker niet of de AIO er dan ook ondersteuning voor heeft ? Misschien kan je eens kijken in je MijnTelenet, daar zie je normaal je lijst van IP-adressen in gebruik.
-
- Premium Member
- Berichten: 695
- Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
- Bedankt: 31 keer
- Contacteer:
Uit de RFC van DHCP:
Maar:
Je dhcp server mag een bepaald adres dus niet uitgeven als het al in gebruik is door een andere, statisch geconfigureerde host.rfc2131 schreef: o DHCP must coexist with statically configured, non-participating hosts and with existing network protocol implementations.
Maar:
En hier voldoet de telenet router ook al niet aan. Dan kan je je afvragen waar ze nog hun voeten aan vegen.rfc2131 schreef:DHCP must: <knip/> o Support fixed or permanent allocation of configuration parameters to specific clients.
Je kan aan een DHCPserver een bepaald adres vragen. De dhcp server zal dan antwoorden of je het mag hebben of niet. Ik vind hier wel niet zo direct iets van terug in de specificatie van DHCP. Deze techniek is dus misschien een beetje het misbruiken van het protocol. Je kan er dus niet vanuitgaan dat "DHCP with manual address" gaat werken met elke DHCPserver.r2504 schreef:DHCP with manual address... wat moeten we ons daarbij voorstellen ?
http://forum.soft32.com/mac/DHCP-Manual ... sc-15.htmlr2504 schreef:DHCP with manual address... wat moeten we ons daarbij voorstellen ?
Dat je alle parameters van DHCP gebruikt, behalve het IP-adres zelf ? Ik weet zelfs niet of dit een feature is van het protocol, en zeker niet of de AIO er dan ook ondersteuning voor heeft ? Misschien kan je eens kijken in je MijnTelenet, daar zie je normaal je lijst van IP-adressen in gebruik.
zie vorige link?depeje schreef:Uit de RFC van DHCP:
Je kan aan een DHCPserver een bepaald adres vragen. De dhcp server zal dan antwoorden of je het mag hebben of niet. Ik vind hier wel niet zo direct iets van terug in de specificatie van DHCP. Deze techniek is dus misschien een beetje het misbruiken van het protocol. Je kan er dus niet vanuitgaan dat "DHCP with manual address" gaat werken met elke DHCPserver.
It was added to the DHCP spec in RFC2131
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Vermoedelijk zal hij wel grotendeels voldoen... alléén is MijnTelenet zo kreupel als maar kan zijn zodat je zelf weinig configuratie mogelijkheden hebt.depeje schreef:En hier voldoet de telenet router ook al niet aan. Dan kan je je afvragen waar ze nog hun voeten aan vegen.
3.2.1 in de vermelde RFC... op zich dus wel mogelijk, al geef ik toch de voorkeur het op basis van het MAC adres te doen.depeje schreef:Je kan aan een DHCPserver een bepaald adres vragen. De dhcp server zal dan antwoorden of je het mag hebben of niet. Ik vind hier wel niet zo direct iets van terug in de specificatie van DHCP.
-
- Member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:38
- Locatie: Brecht
- Bedankt: 1 keer
Ja Er heeft zojuist een vriendelijke mens van TN opgebeld,en nadat ik de man had duidelijk gemaakt wat ik wilde weten, bleek dat hij het ook niet wist en het ook niet kon vinden.Nou ja bedankts voor de moeite.
Via Mijn Telenet kan ik dan wel port forwarding instellen met port nummers en IP adressen! Dat is zo onzinnig als wat als alle IP adressen dynamisch zijn in je subnet en de portforwarding hard coded!
Ik heb inderdaad ook een Mac in mijn netwerk en die staat ook op Manual IP + DHCP ,ik denk dat hij alles haalt bij de DHCP server (DNS ,subnet mask etc ) en gewoon lekker het IP adres in de wind slaat.Of het RFC OK is weet ik niet,maar ik vind het geniaal.
Goed ,ik heb nu alle Laserjets een adres onder de 100 gegeven en (zowat) alle PC's opnieuw geconfigureerd, en het werkt wel weer.Ook heb ik een 2 tal Speedtouch 716 modems als ATA en switch in gebruik,dat werkt ook al via deze modem.
Inkomend Voip verkeer heb ik niet dus dat is geen probleem.
Via Mijn Telenet kan ik dan wel port forwarding instellen met port nummers en IP adressen! Dat is zo onzinnig als wat als alle IP adressen dynamisch zijn in je subnet en de portforwarding hard coded!
Ik heb inderdaad ook een Mac in mijn netwerk en die staat ook op Manual IP + DHCP ,ik denk dat hij alles haalt bij de DHCP server (DNS ,subnet mask etc ) en gewoon lekker het IP adres in de wind slaat.Of het RFC OK is weet ik niet,maar ik vind het geniaal.
Goed ,ik heb nu alle Laserjets een adres onder de 100 gegeven en (zowat) alle PC's opnieuw geconfigureerd, en het werkt wel weer.Ook heb ik een 2 tal Speedtouch 716 modems als ATA en switch in gebruik,dat werkt ook al via deze modem.
Inkomend Voip verkeer heb ik niet dus dat is geen probleem.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Het subnet veranderen kan je wel? zet dat zo klein mogelijk dan?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:38
- Locatie: Brecht
- Bedankt: 1 keer
Ja ik kan het subnet veranderen van 192.168.x.y maar niet het subnet mask.Dat is altijd 255.255.255.0 (x= te veranderen)
Dus dat heeft niet veel zin.
Dus dat heeft niet veel zin.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Aha ok...de dhcp range kan je dus alleen aanpassen :s
En nergens een instelling waar je IP kan binden aan een bepaald mac-adres zodat een toestel telkens hetzelfde ip toegewezen krijgt.
En nergens een instelling waar je IP kan binden aan een bepaald mac-adres zodat een toestel telkens hetzelfde ip toegewezen krijgt.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Nee... want dan zou hij ook geen probleem hebben... je kan echt zo goed als niets configureren.krisken schreef:En nergens een instelling waar je IP kan binden aan een bepaald mac-adres zodat een toestel telkens hetzelfde ip toegewezen krijgt.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Geen probleem, ik ken de routers van telenet niet, dus gewone vraag
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:38
- Locatie: Brecht
- Bedankt: 1 keer
Ik ben al eerder op zoek geweest naar een manier om vaste IP adressen toe te kennen aan de TN modem/router.
Dat kreng wringt echt op alle manieren tegen.Op de gok vastgesteld dat de IP adressen 192.168.x.2 tot 99 niet worden uitgereikt door de DHCP server.OK zit niets anders op dan de Laserjets een ander IP adres te geven en alle PC's opnieuw te configureren.
Ik heb dan ook nog 2 telefoon ATA's en een MAC-mini die als NAS staat.Ook hun IP adressen veranderd ,en dat leek te werken.
Ging een weekje goed totdat ... geen telefoon meer.De telefoon ATA's waren van internet afgesneden.Op het interne LAN waren ze wel bereikbaar,maar ze konden geen verbinding meer met buitenaf maken.
De MAC-mini ook,afgesneden van internet,hoewel gewoon op het LAN aanwezig als fileserver etc.Ik reboot alle toestellen en ze zijn weer op internet!.
Het lijk erop dat de TN modem de routing tabellen opkuist na een week ofzo en dan alles eruitgooit wat niet in de DHCP tabel staat.
Wat een ellende!
[Mod Edit] Post verplaatst naar het bestaande topic over dit onderwerp. Gelieve geen nieuwe topic te openen om een bestaande discussie verder te zetten
Dat kreng wringt echt op alle manieren tegen.Op de gok vastgesteld dat de IP adressen 192.168.x.2 tot 99 niet worden uitgereikt door de DHCP server.OK zit niets anders op dan de Laserjets een ander IP adres te geven en alle PC's opnieuw te configureren.
Ik heb dan ook nog 2 telefoon ATA's en een MAC-mini die als NAS staat.Ook hun IP adressen veranderd ,en dat leek te werken.
Ging een weekje goed totdat ... geen telefoon meer.De telefoon ATA's waren van internet afgesneden.Op het interne LAN waren ze wel bereikbaar,maar ze konden geen verbinding meer met buitenaf maken.
De MAC-mini ook,afgesneden van internet,hoewel gewoon op het LAN aanwezig als fileserver etc.Ik reboot alle toestellen en ze zijn weer op internet!.
Het lijk erop dat de TN modem de routing tabellen opkuist na een week ofzo en dan alles eruitgooit wat niet in de DHCP tabel staat.
Wat een ellende!
[Mod Edit] Post verplaatst naar het bestaande topic over dit onderwerp. Gelieve geen nieuwe topic te openen om een bestaande discussie verder te zetten
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Zoals reeds zeer uitvoerig besproken in een aantal verschillende topics in het Telenet forum, is de Telenet "all-in" wireless modem/router:
Enige oplossing voor jou is een modem-only (en dan kan je jouw "stokoude Thomson 716" terug in dienst nemen )
We kunnen hier nog eeuwig blijven doorzagen over de nadelen van de "wireless modem" (zo heet dit toestel officiëel bij Telenet). Telenet zal hier niets aan veranderen. Gebruikers die daar problemen mee hebben moeten gewoon hun eigen router gebruiken ...
- - een perfecte oplossing voor "jan modaal" (of >90% van de klanten): ze kunnen surfen, e-mailen, met verschillende PC's tegelijk op internet, en hebben wireless. Meer hebben de meesten niet nodig.
- de meer "advanced users" kunnen hier niets mee aanvangen. Zij hebben de modem-only nodig, en hun eigen router, die ze dan kunnen instellen naar eigen behoefte.
Enige oplossing voor jou is een modem-only (en dan kan je jouw "stokoude Thomson 716" terug in dienst nemen )
We kunnen hier nog eeuwig blijven doorzagen over de nadelen van de "wireless modem" (zo heet dit toestel officiëel bij Telenet). Telenet zal hier niets aan veranderen. Gebruikers die daar problemen mee hebben moeten gewoon hun eigen router gebruiken ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
In princiepe is er maar één router, en da's de default route... maw. ALLES naar de WAN interface.cowboy_film_fan schreef:Het lijk erop dat de TN modem de routing tabellen opkuist na een week ofzo en dan alles eruitgooit wat niet in de DHCP tabel staat.
Lijkt me eerder een probleem met MAC tabellen op de interne switch.
Tja, gaat het hier over een bug of misschien niet ? De persoon kan het altijd rapporteren aan TN al vrees ik dat het niveau van de helpdesk hiervoor wel serieus te laag ligt en dus totaal niet zal begrijpen waarover het gaat (veel succes dus).philippe_d schreef:Telenet zal hier niets aan veranderen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Uiteraard is dit NIET de perfecte oplossing voor "jan modaal"!philippe_d schreef:Zoals reeds zeer uitvoerig besproken in een aantal verschillende topics in het Telenet forum, is de Telenet "all-in" wireless modem/router:
- een perfecte oplossing voor "jan modaal" (of >90% van de klanten): ze kunnen surfen, e-mailen, met verschillende PC's tegelijk op internet, en hebben wireless. Meer hebben de meesten niet nodig.
Ik begrijp niet je dit nu al meer dan een jaar goed probeert te praten...
Dergelijke beperkingen zijn duidelijk geen bug.
Indien "jan modaal" bijvoorbeeld een VoIP telefonie product bestelt bij OVH dat specifiek in de markt gezet wordt voor "jan modaal" zoals een "Ligne SIP individuelle met vooraf geconfigureerde Siemens Gigaset C610IP", dan kan "jan modaal" enkel vaststellen dat dit niet werkt op zijn "Telenet lijn met beperkte functionaliteit".
Bovendien heeft "jan modaal" allicht ook (opgroeiende) kinderen die nog aan hun leercurve op het internet bezig zijn. Kinderen (tieners) die mijn inziens best de mogelijkheid hebben om over een internetbreedbandverbinding te beschikken waarop zij met diverse technieken kunnen experimenteren en leren. Praktische kennis dus inzake technieken zoals VoIP, VPN, etc.
Dat "jan modaal" zélf alle mogelijkheden niet gebruikt staat hier los van.
Maar dat Telenet haar financiële belangen stelt boven de algemene belangen van de Vlaamse bevolking is mij in dit opzicht al langer duidelijk.
Hopelijk brengen initiatieven als SamKnows, Digital Agenda for Europe en personen als Neelie Kroes wel enige soelaas.
-
- Member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:38
- Locatie: Brecht
- Bedankt: 1 keer
Ik denk het echter niet,want intern blijft alles werken.Die ATA's hebben hun eigen web interface en die blijft gewoon werken.Lijkt me eerder een probleem met MAC tabellen op de interne switch.
Ze sturen ook elk half uur een soort keep-alive naar de SIP server, en na een tijdje komt er gewoon geen antwoord meer.
Ik zie in de logs ook wel eens een NACK staan als reply, en de volgende poging krijgt dan weer een OK.
En aan Philipp_D :
Ik wil nu niet direkt grof uit de hoek komen,maar eigenlijk zeg jij dat ik gewoon moet zwijgen en accepteren!Telenet is nu eenmaal een soort godheid en die bekritiseren we niet.Allez mensen dan kan dit forum wel opgedoekt worden!
Als ik hier mijn problemen niet kan ventileren,waar dan wel?Bij de ombudsman?
Ik plaats hier mijn probleem in de hoop en verwachting dat iemand er een oplossing voor weet zonder dat ik door de mallemolen van een helpdesk hoef te navigeren.
Maar ik weet al wel een oplossing hoor : Ik haal die modem van de muur en neem hem mee naar m'n werk.Daar hebben we een ESD gun.Eventjes flink schieten op de antenne ingang en weer terughangen
Vervolgens TN bellen (met een GSM ja) om te klagen dat het internet niet meer werkt.---->momentje we testen uw modem--->
weet U zeker dat hij aanstaat? etc etc etc.Uiteindelijk zullen ze een technieker sturen en die moet ik dan overtuigen om een Motorola modem-only te plaatsen.
Als dat de procedure is,dan zullen we die volgen.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
eternum schreef: Uiteraard is dit NIET de perfecte oplossing voor "jan modaal"!
Ik begrijp niet je dit nu al meer dan een jaar goed probeert te praten...
Dergelijke beperkingen zijn duidelijk geen bug.
Sorry aan de vorige posters als mijn antwoord grof overkwam ... en ik wil absoluut Telenet niet verdedigen, of goed praten.cowboy_film_fan schreef: En aan Philipp_D :
Ik wil nu niet direkt grof uit de hoek komen,maar eigenlijk zeg jij dat ik gewoon moet zwijgen en accepteren!Telenet is nu eenmaal een soort godheid en die bekritiseren we niet.Allez mensen dan kan dit forum wel opgedoekt worden!
Als ik hier mijn problemen niet kan ventileren,waar dan wel?Bij de ombudsman?
Trouwens, bij Belgacom heb je precies hetzelfde probleem, namelijk dat mensen met wat zware toepassingen (veel connecties), of speciale toepassingen (vb VoIP) ook in de problemen geraken.
Ik wilde alleen maar zeggen dat de modem/routers die door de ISP's ("gratis") geleverd worden:
- - beperkingen hebben.
- ofwel toegetimmerd zijn.
- ofwel het goedkopere broertje zijn.
- - je mag gerust je frustraties hier ventileren en delen met anderen; ik vrees alleen dat dit niet zoveel zal veranderen.
- de ombudsman ? die kan eventueel tussenkomen bij een geschil, meer moet je hiervan niet verwachten.
- vandaar dat ik je de enige oplossing die ik ken wilde meegeven: je eigen router gebruiken.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
bij mij werkt alles correct, trouwens dit was het antwoord van telenet op mijn vraag voor het toekennen van een vast ip adres
'k heb mijn Mac dus een vast ip adres toegekend in die range en in de geavanceerde netwerk instellingen gekozen voor 'Using DHCP with manual address' waardoor subnetmask router en dergelijke correct ingevuld worden en ik het IP adres netjes kan kiezen...Op dit moment is het niet mogelijk om via onze ingebouwde router één bepaald toestel een vast ip adres toe te wijzen.
Wel kan u dit oplossen door op het toestel zelf een vast ip adres in te stellen in dezelfde ip range. U kan best een ip nemen tussen 192.168.0.2 en 192.168.0.99 aangezien router ip's uitdeelt vanaf 192.168.0.100 aan de toestellen die ingesteld staan op DHCP.
Wij hopen dat wij u hiermee voldoende informatie hebben gegeven.