Dommel cityline traag na ingreep

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Ratface
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 13 keer
Provider

Geachte

Mijn nonkel is sinds enkele maanden aangesloten bij dommel en bij het abbo cityline.
Hij wou gewoon internet en voor die prijs (jaarlijkse betaling) kon hij eigenlijk niets verkeerd doen. Inet moest nie snel gaan, zolang hij maar telefoon had. inet was een surplus voor bijna dezelfde prijs als voor een discovery line bij Belgacom.

Nu na aansluiting verliep alles zeer goed en hij haalde ook een 10 megabit/s download. Dit vonden wij voldoende daar dommel ons had gemeld dat door de afstand hij geen 24 mbps ging kunnen hebben. Mijn nonkel is wonende te Oostende en het gaat hier dus denk ik wel over adsl2+

Nu, regelmatig viel zijn internet uit en hiermee dus ook zijn telefoon, na resetten van de router was dit meestal verholpen, maar dit was irritant omdat hij niet steeds op internet zit en dus ook niet wist of zijn telefoon nog actief was . Hij stuurde hiervoor regelmatig mails naar dommel maar kreeg steeds het antwoord dat alles in orde was. Maar toch bleef dit voorvallen, soms enkele dagen na elkaar geen internet. Nu hebben ze hem een mail gestuurd dat hij op een ander profiel werd geplaatst en hij vindt dat het internet stabieler is geworden maar nu heeft hij maar 3mbps download. Dit is toch zeer weinig? Als ik mij goed herinner was de afstand tot de centrale een 1600 m, zijn dit dan toepasselijke snelheden?

Dank bij voorbaat

Edit by krisken : schrijffout in titel aangepast
Ratface
Plus Member
Plus Member
Provider

niemand?

:(
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer
Provider
Te Koop forum

Post eens de lijnwaarden. Het is indd zo dat als die te nipt zijn, dat je lijn nu en dan kan disconnecten, en op een lager profiel zetten helpt dan wel. Maar van 10 naar 3 is wel extreem.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Ratface
Plus Member
Plus Member
Provider

Extreem, net wat ik aan het denken was haha.

Uhm die lijnwaarden, hoe doe ik da?
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer
Provider

Je kan die lijnwaarden uitlezen in je modem. Welke modem/router spreken we hier trouwens over? Ik hoop overigens dat je nog op het originele profiel teruggeraakt, hier hebben ze dat ook verlaagd en sindsdien nooit meer op mijn originele sync geraakt. Het wordt tijd om over te stappen op VDSL2 :)
Ratface
Plus Member
Plus Member
Provider

Uhm de fritzbox 7113.
Ik zal de waarden uitlezen van zodra ik nog eens bij men nonkel geraak.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”