3G Snelheden (was: Generation Connect)

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Niet onaardig? 2mbps upload ;).

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Ge kunt ze kussen
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Eigenlijk vind ik het net iets te duur in vergelijking met het aanbod van MV, .. plus hun graceperiode, .. is iets wat voor mij de dienst menselijk maakt. Ten eerste is het nog altijd 5 euro duurder en ok je krijgt er misschien wel een paar dingen voor terug, .. zoals 80 belminuten ipv rond de 60, .. 100mb in het buitenland, .. wat op zich de dienst aantrekkelijk en in principe niet duurder dan MV maakt, voor mensen die af en toe in het buitenland vertoeven, ... maar ik vind eigenlijk 15 euro al veel voor telefonie en wat internet laat staan 20, ..

En dan een 2de punt is dit een promotie, .. voor een maand of is dit een echt aanbod, .. dat permanent zo blijft.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

en of je gelijk hebt, had het zelf niet beter kunnen verwoorden. Bovendien mag MV blijvend beloond worden voor hun correcte manier van dienstverlening...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Ofloo schreef:En dan een 2de punt is dit een promotie, .. voor een maand of is dit een echt aanbod, .. dat permanent zo blijft.
al wie op dit aanbod inschrijft zal er kunnen blijven van genieten, er is echter een limiet van 5,000 inschrijvingen
te vergelijken met het "generation internet" aanbod van indertijd
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

wied schreef:en of je gelijk hebt, had het zelf niet beter kunnen verwoorden. Bovendien mag MV blijvend beloond worden voor hun correcte manier van dienstverlening...
Dit is squash van de bovenste plank.
Beloond worden voor hun dienstverlening? Dat is hun job, de ene doet dat idd beter dan de andere maar ik krijg ook geen extra beloning zenne op mijn werk of ik nu mijn werk goed doe of niet.

Das voor mij geen reden om bij mv te blijven; ik kijk iedere dag op de mv fora en wat zie ik dag in dag uit; boehoehoe, ik kan geen smsen sturen, boehoehoe, mijnen data ligt (alweer) plat,hoe komt dat toch, jongens toch, das de reden waarom ik vorig jaar terug naar proximus ben gegaan omdat ik hetzelfde voor had, smsen die nie aankwamen of 20min of meer te laat aankwamen, met nieuwjaar oke, dan ist zeer druk maar gewoon op normale dagen? Dan data panne, teveel naar mijn zin, iedere week meermaals aan de rekker bij mv.
Dan meerdere lege spotten tegen gekomen qua bereik, proximus is ook niet overal super best maar tis opmerkelijk verschil met base/mv waar ik wel een frietkot binnen ga en ik heb nie eens ontvangst,roffll, als er gebouwen zijn kan ik nog een beetje begrip voor opbrengen maar open en bloot en geen bereik hebben is not done voor mij.

Ik heb nog ene mv kaartje, als ze met wat leukers afkomen voor me voor in den buitenland te surfen dan laad ik mijn kaartje af en toe eens terug op, ik ben dus niet anti mv ofzo maar ze hebben het probleem ze bij het slechte netwerk zitten en da speelt in hun nadeel, hun tellerke gaat ook al wat minder snel omhoog sinds proximus generation connect heeft gelanceerd.
Ge kunt ze kussen
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Afbeelding

Snel genoeg om te surfen op het net....geen youtube of dergelijke.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

geen problemen om naar youtube te kijken op m'n android telefoon (>4cm scherm)
heb wel de "hq" uitgeschakeld als ik op "edge" zit... op 3g kan het weer aan :-)
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

xenne schreef:
Ofloo schreef:En dan een 2de punt is dit een promotie, .. voor een maand of is dit een echt aanbod, .. dat permanent zo blijft.
al wie op dit aanbod inschrijft zal er kunnen blijven van genieten, er is echter een limiet van 5,000 inschrijvingen
te vergelijken met het "generation internet" aanbod van indertijd
Niets weerhoudt ze ervan om dit stop te zetten tenslotte is dit geen contract, .. maar prepayed, .. niet dat ik liever contract heb, maar het garandeert niks. Terwijl MV dit al enige tijd aanbied.
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

Geen probleem, als ze het zouden stopzetten ga ik terug naar MV, kost me weinig moeite.

Voorlopig blijf ik genieten van een snel en stabiel netwerk. :banana:
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

inderdaad een prepaid, da's het goeie eraan..... dus als ze het stopzetten ga je terug naar MV... dus er is niet echt een probleem/gevaar lijkt me... en proximus zal dat zelf ook wel weten dus ik zie dat aanbod niet meteen verdwijnen. maar op jaarbasis gaat het idd stuk duurder uitvallen dan MV gezien de acties/vikingpunten/grace period
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

tzal dan puur op snelheid zijn die argumentering want de stabiliteit van het 3G/Edge netwerk bij Mobile vikings is al stabiel sinds 8 september http://status.mobilevikings.com/ ... 13 keer een storing...kleine 28h in totaal en meestal opgelost binnen het uur
het enige spijtige is dat Base zijn netwerk niet met 1 druk op de knop op 3G snelheid kan brengen :(
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

q-tec schreef:Afbeelding

Snel genoeg om te surfen op het net....geen youtube of dergelijke.
Is dat met proximus op EDGE?

Want ik behaal die snelheden niet zenne mee proximus op edge en het gaat tergend traag, als je mee proximus op edge zit dan kan je zelfs bijna nie surfen, zo traag gaat het. Uiteraard kom ik dit gelukkig niet al te snel tegen.
Ge kunt ze kussen
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

skynetbbs schreef:tzal dan puur op snelheid zijn die argumentering want de stabiliteit van het 3G/Edge netwerk bij Mobile vikings is al stabiel sinds 8 september http://status.mobilevikings.com/ ... 13 keer een storing...kleine 28h in totaal en meestal opgelost binnen het uur
het enige spijtige is dat Base zijn netwerk niet met 1 druk op de knop op 3G snelheid kan brengen :(
stabiliteit valt inderdaad nog mee, 't probleem zit hem toch wel in de kwaliteit van het netwerk...

die snelheidstest hierboven is blijkbaar van op het base netwerk (kpn)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

Hier in Loppem/Brugge met MV al enkele maanden 3G :

Date,ConnType,Lat,Lon,Download,Upload,Latency,ServerName,InternalIp,ExternalIp
"2011-12-22 15:22","Hsdpa","51.15256","3.20706",936kbytes download,364 kbytes upload,265ms latency,"Mechelen","10.44.61.248","188.188.64.199"
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

Marlboro

die speedtest is van het BASE netwerk. Er staat ook duidelijk KPN GROUP BELGIUM ...
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

skynetbbs schreef:tzal dan puur op snelheid zijn die argumentering want de stabiliteit van het 3G/Edge netwerk bij Mobile vikings is al stabiel sinds 8 september http://status.mobilevikings.com/ ... 13 keer een storing...kleine 28h in totaal en meestal opgelost binnen het uur
het enige spijtige is dat Base zijn netwerk niet met 1 druk op de knop op 3G snelheid kan brengen :(
Ik geloof dat er vorige week nog een probleem was op hun netwerk "Due to bad weather" zogezegd :roll: . MV zet dus niet alle storingen op die site. Zou uiteraard mensen afschrikken...
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

In gent te carneoolstraat bij ne maat binnen in huis;

Afbeelding

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Ge kunt ze kussen
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Antwerpen, Berchem.
Afbeelding

Afbeelding
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Ik heb 1 keertje in gent rond de 9,21 mbps behaalt maar was uitzonderlijk.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Ge kunt ze kussen
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Deerste 2 zijn in de krefel in wetteren en de 3 de in vbd wetteren.
Nadien 2de keer gedaan in vdb wetteren toen haalde ik 1mbps. Schommelt soms zoals je merkt.

Afbeelding

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Ge kunt ze kussen
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Jordy1990 schreef:
skynetbbs schreef:tzal dan puur op snelheid zijn die argumentering want de stabiliteit van het 3G/Edge netwerk bij Mobile vikings is al stabiel sinds 8 september http://status.mobilevikings.com/ ... 13 keer een storing...kleine 28h in totaal en meestal opgelost binnen het uur
het enige spijtige is dat Base zijn netwerk niet met 1 druk op de knop op 3G snelheid kan brengen :(
Ik geloof dat er vorige week nog een probleem was op hun netwerk "Due to bad weather" zogezegd :roll: . MV zet dus niet alle storingen op die site. Zou uiteraard mensen afschrikken...
'k Denk als je die van proximus ziet dat je ook zal schrikken denk nu niet dat die geen storingen hebben. 'k Ga niet beweren dat proximus netwerk slecht is, maar dat het beter is en dat jij dat beter gaat ervaren, zit volgens mij toch maar tussen jouw oren ze. Of wel heb je data connectie en anders niet punt, .. en of dat nu 200kb/s is, of 2mb/s dat verschil ga jij op je telefoontje niet merken.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

het zou pas erg zijn moest het duurste netwerk van het land niet het beste blijken te zijn! Bovendien gaat de discussie hier te veel tussen believers en non-believers wat betekent dat intelligente argumenten niet veel aan bod komen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Zal eventuele downtime monitoren op mijn router (kan de grafieken wel niet vgl met base, een 2e usb dongle geeft problemen op mijn router)!
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

Ofloo schreef: 'k Denk als je die van proximus ziet dat je ook zal schrikken denk nu niet dat die geen storingen hebben. 'k Ga niet beweren dat proximus netwerk slecht is, maar dat het beter is en dat jij dat beter gaat ervaren, zit volgens mij toch maar tussen jouw oren ze. Of wel heb je data connectie en anders niet punt, .. en of dat nu 200kb/s is, of 2mb/s dat verschil ga jij op je telefoontje niet merken.
Ik heb niet gezegd dat Proximus geen problemen kent he ;-) :-D Ben ook al een nieuwe SIM moeten gaan halen omdat ik geen berichten doorkreeg en ik via de SIM geen connectie met internet kreeg. Dit met een SIM van nog geen maand oud. Mijn punt is gewoon dat ik al minder storingen op het netwerk van Proximus heb opgemerkt en of dat tussen mijn oren zit weet ik nog niet zo. Of uw gsm connectie heeft met mobiel internet of niet is heel eenvoudig te merken. Oké ik zit niet 24/24 naar mijn schermpje te kijken, maar bij MV merkte ik wel heel vaak op dat er problemen waren, waarom zou ik dit nu bij Proximus niet merken?

Over uw punt van snelheid ben ik het wel volledig eens. Snelheid wordt pas écht interessant als je via uw laptop op het 3g netwerk surft.
Sens-unique
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 dec 2011, 12:04

Brussel - Kruidtuin

Afbeelding
Jeroentje1991
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 dec 2011, 11:23
Bedankt: 2 keer

Kom ook van Mobile Vikings maar heb toch wel een vreemd probleem met het 3G netwerk.

Ik heb thuis matig HSDPA bereik met Proximus (1-2/4 balkjes). Opzich geen probleem want de data connectie wordt gewoon gemaakt.
Maar op het moment dat ik het internet "echt" ga gebruiken (bijvoorbeeld streaming radio, Youtube, etc) dan switcht het netwerk continu tussen HSDPA en Edge, erg vervelend. Ik laat de GSM steeds op dezelfde plaats liggen zodat het signaal constant blijft, maar niets helpt. Heb net uit frustratie mijn Mobile Vikings kaartje nog eens bovengehaald en daar blijft de HSDPA verbinding bestaan, zelfs met 1/4 balkjes signaal.
Zijn dat bepaalde "voorkeursinstellingen" op het netwerk van Proximus waardoor Proximus er voor kiest eerder terug te vallen op een "betere" verbinding?

P.s. Weet niet of dit het juiste topic is, maar wilde er geen nieuwe voor aanmaken :roll:
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Is teken de 3G daar niet zo sterk is.
Ge kunt ze kussen
Jeroentje1991
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 dec 2011, 11:23
Bedankt: 2 keer

Lijkt me niet aangezien ik met MV ook matig bereik heb, maar daar de verbinding wel op 3G blijft.
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

Jeroentje1991 schreef:Ik heb thuis matig HSDPA bereik met Proximus (1-2/4 balkjes). Opzich geen probleem want de data connectie wordt gewoon gemaakt.
Maar op het moment dat ik het internet "echt" ga gebruiken (bijvoorbeeld streaming radio, Youtube, etc) dan switcht het netwerk continu tussen HSDPA en Edge, erg vervelend. Ik laat de GSM steeds op dezelfde plaats liggen zodat het signaal constant blijft, maar niets helpt.
Dit probleem ondervind ik ook op het netwerk van Proximus. Plots gaat hij van 2/4 balkjes HSDPA naar Edge, zonder dat de antenne geblokkeerd wordt of ik mijn gsm verplaats. Het kan ofwel aan uw gsm liggen of aan de voorkeursinstellingen van Proximus. Maar aangezien jij niet de enige bent die dit merkt, vermoed ik eerder de voorkeursintellingen van Proximus. Btw welke gsm gebruik je?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Wat doet hij als je hem verplicht enkel 3G te gebruiken?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

wied schreef:het zou pas erg zijn moest het duurste netwerk van het land niet het beste blijken te zijn! Bovendien gaat de discussie hier te veel tussen believers en non-believers wat betekent dat intelligente argumenten niet veel aan bod komen...
en hier is het eerste topic al hah http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=77&t=32222
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

Goztow schreef:Wat doet hij als je hem verplicht enkel 3G te gebruiken?
Heb ik net getest, hij blijft zijn verbinding houden. Het is dus niet het geval dat mijn gsm zijn signaal verliest en daardoor overschakelt op Edge. De speedtest komt best goed uit voor weinig bereik te hebben. 400 kbps down en ook zoiets up.
Jeroentje1991
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 dec 2011, 11:23
Bedankt: 2 keer

Ah ben blij dat ik dus niet de enige ben! Ik heb een HTC HD2. Als ik force op 3g, geen problemen en prima snelheid, het kan dus wel... Vrees dat het iets van Proximus zelf is, hmf continu switchen om gsm wel/niet te forcen is ook irritant. Tot nu toe de enige tegenvaller van mijn wissel naar Proximus.
Willydp
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jan 2012, 11:56

Hallo,
Hier binnenshuis in Montigniesr sur Sambre heb ik enkel edge bij MV, bij Prox heb ik 3G.
Snelheid kan ik nu niet meten daar ik een Gen Con heb aangevraagd en MV nu juist niet meer werkt en ik nog geen sim van Prox heb?
In België heb ik verder geen probleem met MV, maar buitenland ... Miserie :-(
niet kunnen bellen, maar wel kunnen ontvangen.
Getest op 2 verschillende iPhone's 3G, 1 sony Ericsson W910 en een Nokia 5210.
dus aan de gsm en instellingen zal het niet liggen.
Ook op verschillende plaatsen getest (meer dan 80 km verschil en steden)
Als je daar 3 weken zit en het meld en er niets aan verholpen werd...
MV heel vriendelijk, schuld Base....
Bij thuiskomst navraag gedaan, Base heeft een reset account gedaan, zou nu in orde moeten zijn....krijg je als antwoord.
Was ik niet tevreden mee, maar er was toen geen deftig alternatief, dus toch maar bij MV blijven.
Nu is Proximus wakker geworden door teveel verlies klanten en is er een alternatief!
Heb 2 vrienden die zelfs een ander nummer zien verschijnen op hun itunes, en ook problemen hebben in buitenland, maar dan data.
1 heeft ook al een aanvraag gedaan voor overstap om die redenen.

NEEN, ik werk niet voor Proximus,Belgacom of enig ander Provider.
En ja Android is ook een goed systeem, maar toen als Apple de iPhone uitbracht was er geen sprake van.
Dus is nu een keuze van de user zoals bij auto,tv, enz...
Dus stop met bekvechten en laat dat pubergedrag maar vallen.
Ieder zijn goesting, maar kijk enkel naar de FEITEN!

Sneller ok = verander, zoniet blijf MV!

Mvg
Een niet tevreden MV klant :-(

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Willydp
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jan 2012, 11:56

P.S.:
Buitenland = niet de ons omringende landen, vb Wel Polen,.....

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

Jeroentje1991 schreef:Ah ben blij dat ik dus niet de enige ben! Ik heb een HTC HD2. Als ik force op 3g, geen problemen en prima snelheid, het kan dus wel... Vrees dat het iets van Proximus zelf is, hmf continu switchen om gsm wel/niet te forcen is ook irritant. Tot nu toe de enige tegenvaller van mijn wissel naar Proximus.
Toevallig heb ik ook een HTC HD2 draaiende op een MIU ROM met Tytung r 12.4 (geloof ik) als kernel misschien ligt de fout bij het toestel zelf, maar bij MV heb ik hier ook geen problemen mee gehad. Maarja het probleem is niet énorm vervelend (merk het niet veel op..)
En snelheid ligt STUKKEN hoger dan bij MV ook zonder 3g te forceren.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Afbeelding

Snelheden in brussel op autosalon. :-).

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Ge kunt ze kussen
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Afbeelding

Eerste 3 in deinze markt en de andere 3 op parking katoennatie.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Ge kunt ze kussen
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer

Hoe zit het bij jullie bij de ontvangst in gebouwen?
Hier in grote steden: bijna altijd 3G, zelfs in grote flatgebouwen en kantoorruimtes (daar waar signaal dus toch wel serieus gedempt wordt).
Bij mij thuis (klein flatgebouw): soms 3G binnen, maar slechte ontvangst, dan gaat hij naar EDGE en dan heb ik volle ontvangst... Is eigenlijk wel irritant (heb situatie hier bij mij thuis dat ie dus heel veel automatisch switcht tussen EDGE & 3G...).
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Maar bij u thuis maakt dat toch veel minder uit? Je hebt wifi netwerk thuis he, je kan niet beter hebben dan wifi dan, als je apps hebt zoals viber en whatsapp en noem maar op, gewoon via het beste signaal gratis smsen/mmsen en bellen naar anderen (die ook deze apps staan hebben).

Je zegt je toch 3G kan forceren bij je thuis; wat je eens moet doen is het volgende; zorg ervoor je je hand of vingers weg houd van de antenne (als je die weet zitten) en probeer zo eens de smartphone op een dus andere manier te hanteren en probeer dan nog eens het signaal te forceren, met een beetje geluk kan je zo bepaalde tijd de 3G blijven vast houden.

Ik heb een 4s en ik kom iedere week op een zelfde plaats waar ik met alle andere iPhones nooit 3G kon forceren, tis de 1ste iPhone nu waarmee ik op die bepaalde plaats wel 3G kan forceren, ik mag deze wel niet aan de antenne vast houden of deze schakelt over naar edge ook en ik mag deze ook niet helemaal omlaag gaan houden in de wagen, beetje omhoog houden en op deze manier heb ik altijd 3G nu, super (werkt helaas niet overal, is een teken de 3G dan helaas niet sterk genoeg is).

Ik weet het, een minpuntje is idd bij proximus die gprs/edge signaal, das echt rete traag, niet leuk dan als je zware pagina's en dergelijke wil openen, soms gaat het gewoonweg niet.
Daarom heb ik 2 smartphones, een dure en een heel goedkope met proximus en mobile vikings, als ik weet ik zeker op het net wil gaan op bv cafe ofzo dan neem ik beiden mee, zie ik ik mee proximus pech heb en op edge zit schakel ik over naar de andere :).
Uiteraard kom ik meestal op dezelfde plaatsen, zo weet ik wanneer ik 3G binnen heb en waar niet.

Helaas is hier niks perfect/goed genoeg, zeer vervelend. Ik hoop ze bij proximus dienen edge/gprs eens volldig gaan weggooien want dienen edge/gprs is echt wel nu out to date.
Ge kunt ze kussen
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”