Vijfde keer, goede keer voor Duco Sickinghe

Nieuws omtrent telecom
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

De lezers van het weekblad Trends en de jury hebben Duco Sickinghe verkozen tot Manager van het Jaar 2011. De 53-jarige ceo van Telenet volgt Michel Moortgat op als de 27ste Manager van het Jaar. Het was de vijfde keer dat Sickinghe de Nederlander genomineerd was.

Sickinghe staat al tien jaar aan het hoofd van Telenet. Hij bouwde een reputatie op als een nauwgezet manager die het bedrijf hands-on leidt en er tevens in slaagt de belangen van zijn bedrijf goed te behartigen.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 120111_181
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

tja,
Je moet het maar doen, jaar na jaar dat monopolie kunnen vasthouden, waarschijnlijk met veel geld te schuiven naar z'n politieke vrienden, een andere
verklaring heb ik er niet voor
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 774
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer

zal nu nominatie beet.
hoi ja rap rapper rapst.
rap een beter betaald jobke aannemen.
misschien een lottoke starten hier op 't forum ?
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Puur vanuit economisch oogpunt, heeft hij (of anderen binnen Telenet) volgens mij met Telenet wel iets verwezenlijkt.
  • Kabel is nog steeds gesloten voor andere providers
  • Hun eigen digicoders kunnen aansmeren ipv DVB-C
  • Fibernet kunnen verkopen en wijsmaken dat het lichtsnelheid is. Door reclame half België ervan overtuigen dat snelheid (> 20 Mbps) belangrijk is als je met het hele gezin wilt surfen. En daarom voor Telenet kiezen...
  • Klantenaantal zal wel toegenomen zijn door de interessante shakes.
  • DVB-T ruimte kunnen kopen, om de concurrentie tegen te gaan (en "niemand" reageert)
  • ...
(Noot: gebaseerd op eigen gevoel, niet gestaafd)

Ondanks ik geen telenet-liefhebber ben, wens ik hem toch proficiat!
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

@driesve: dat Telenet een monopolie heeft over de kabel is niet zozeer de schuld van Telenet, dan wel van de overheid (lees BIPT) die te laf is om dergelijke bedrijven te verplichten om de kabel open te stellen voor andere providers.
Anderzijds moet ik eerlijk bekennen dat het openstellen van de kabel niet meteen lagere prijzen zal opleveren van alternatieve providers. Telenet zal voor de huur van zijn infrastructuur (de kabel) zodanig veel geld aanrekenen dat alternatieve providers de moed in de schoenen zal zinken. Ik vergelijk even met de alternatieve electriciteitsleveranciers die schandalig hoge bedragen moeten ophoesten voor "transport" van de stroom naar de klant terwijl de stroom op zich eigenlijk vrij goedkoop is.
Dat Telenet zijn eigen codering erop nahoudt is evenzeer de schuld van hogere overheden die maar laten betijen. In andere landen zijn dergelijke providers verplicht zich aan bepaalde standaarden te houden (bv. Duitsland waar je om het even welke kabelmodem van om het even welk merk kan kopen en gebruiken, ongeacht de provider).
Dat het aantal klanten van Telenet zal toenemen is ook niet meteen de verdienste van Duco, eerder te wijten aan de modale "domme" Belg die zowat alles slikt wat hij in de media te lezen krijgt en die zich niet verder informeert dan dat zijn neus lang is.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
knuppel
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 maa 2010, 00:06
Bedankt: 17 keer

Jack Daniels schreef:@driesve: dat Telenet een monopolie heeft over de kabel is niet zozeer de schuld van Telenet, dan wel van de overheid (lees BIPT) die te laf is om dergelijke bedrijven te verplichten om de kabel open te stellen voor andere providers.
Openstellen van de kabel op het vlak van TV is een bevoegdheid van de regionale regulatoren, aangezien TV valt onder cultuur en cultuur een regionale bevoegdheid heeft. Het BIPT heeft hier niets over te zeggen (behalve in Brussel).
Openstellen van de kabel voor internet is wel een bevoedheid van het BIPT maar daar hebben ze steeds ver hun handen van afgehouden gezien Telenet enkel in een deel van België aktief was (en daar weliswaar met het grootste deel van de koek is gaan lopen). Als het BIPT had toegegeven dat Telenet de grootste was in Vlaanderen zouden ze eigenlijk moeten gezegd hebben dat Belgacom te klein is om gereguleerd te worden in Vlaanderen, dan zou je naar regionale regulering moeten gegaan zijn en dan zou je dus enerzijds een kabelwholesale hebben gehad in Vlaanderen en een DSL wholesale verhaal in de rest van België. Bij regionale regulering heb je uiteraard geen nationale regulering meer nodig en dus ook geen BIPT, waar het BIPT uiteraard niet voor pleitte. Bovendien zit er ook een politiek reukje aan: het gaat hier over transfer van bevoegdheden tussen federaal en regionaal niveau, en in ons landje ligt dat wat gevoelig....

Anyway, Liberty Global is van heel dat spel hier niet armer geworden, en den Duco zeker ook niet.
Dat hij zich nog steeds blijft voordien als Calimero blijft me verbazen. Is even geloofwaardig als dat Albert Frère als 65+er zijn gratis busabonnement zou gaan halen....
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Ik ben absoluut geen Telenet fan (om het zacht uit te drukken), maar ik moet toch toegeven 'hij doet het toch maar'. Je kan het niet eens zijn met zijn manier van aanpak, maar hij is daar om de belangen van het bedrijf, de aandeelhouders en zijn klanten te verdedigen. Over de laatste groep kan je discussiëren, maar gezien het feit dat het aantal klanten de afgelopen jaren alleen maar gestegen is, betekent wel dat hun producten en manier van aanpak succes hebben en daar wordt hij voor betaald !

Proficial aan Duco
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Second that!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Tja, veel geleerd van grootmeester steve jobs e , simply the best. :beerchug:
Ge kunt ze kussen
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Al vijf keer genomineerd is niet mis, Proficiat Duco !
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
tre_jos
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 dec 2011, 15:17
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 3 keer

Een geduldig rustige man die Telenet al ver heeft gebracht.
Proficiat Duco.
Fibernetxl Business
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Als consument hoop ik gewoon dat niet elk bedrijf zijn model op dat van telenet gaat afstemmen.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

Met deze post van iemand op Twitter moest ik toch echt wel eens even hardop lachten:

"Duco Sickinghe van Telenet is manager van het jaar geworden. Hij laat weten dat hij zijn prijs komt ophalen tussen 12.30 en 18.00 uur.

:-D
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

misschien was "herschikking van schulden" wel de beste zet...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Zeker als je ziet aan wat een 'prikje' dit toen kon.
Ideale timing :lol:
Everything that has a beginning has an end.
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

knuppel schreef:Openstellen van de kabel op het vlak van TV is een bevoegdheid van de regionale regulatoren, aangezien TV valt onder cultuur en cultuur een regionale bevoegdheid heeft. Het BIPT heeft hier niets over te zeggen (behalve in Brussel).
De nagel op de kop !
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Gisteren Duco op TV gezien en gehoord, manmanman, 'we staan dicht bij de klant' bij zijn portemonee en z'n bankrekening maar niet bij z'n vragen en z'n problemen dan toch...

Nu ja, de arme man wordt betaald om geld te genereren voor de aandeelhouders en dat zal hij wel goed doen zeker.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Ik vind toch dat Telenet 'dichter' bij de klant staat dan andere operatoren zoals Belgacom, Scarlet, Dommel, ...

Iedereen heeft recht op zijn eigen mening hierover.

Ik ben uitermate tevreden over de bereikbaarheid van hun online support dienst, Charlotte.
Bij vragen of opmerkingen word ik via hun twitter account meestal de dag zelf nog verder geholpen.

één van de doorslaggevende redenen waarom ik niet van provider verander.

Mvg
Everything that has a beginning has an end.
tre_jos
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 dec 2011, 15:17
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 3 keer

“Eindelijk krijgt hij het respect dat hij verdient”
http://www.knack.be/duco-sickinghe/opin ... 169564.htm#
Fibernetxl Business
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Ik merk hier veel sarcasme en negatieve commentaar...

Maar wat jullie lijken te vergeten, is dat het gaat om "Manager van het jaar", niet om "publiekslieveling" of "klantenlieveling" van het jaar.
De manager van het jaar titel draait nog altijd om wat je bereikt hebt met je bedrijf, voor de aandeelhouders, marktpositie, businessgericht denken.

En op dat vlak kan men Duco en Telenet niet veel verwijten, hij doet wat nodig is voor de marktpositie, en voor de mensen die belangen erbij hebben.


Dusja, hoewel er zeker nog dingen beter kunnen bij telenet qua dienstverlening, klantenservice, en dergelijke meer, is dat infeite niet helemaal relevant voor de Manager van het jaar titel.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

FlashBlue schreef:De manager van het jaar titel draait nog altijd om wat je bereikt hebt met je bedrijf
Al lijkt me die prestattie al heel wat minder als je dat doet met een bedrijf dat een quasi monopolie heeft.

Voor de rest vergt het natuurlijk z'n kwaliteiten om een bedrijf van die omvang op zich te runnen, al merk je daar ook weer weinig vooruitgang bij bepaalde onderdelen van dat bedrijf (oa. helpdesk).
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”