Nieuwe Probs bij Scarlet/A2F/Webvisie ???

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
unicomplex
Member
Member

ik heb ondertussen een "mooi" antwoordje gekregen op mijn TT.
dus op mijn vorige TT zoals hierboven al gemeld is

7/06/2004 9:54:30 Support
"
Er zijn GEEN problemen, alle "veschijnselen" die zich nu zouden voordoen zijn "lijngebonden". Het is ook opvallend dat het effectief altijd dezelfde mensen zijn die op UB klagen, het zijn net die mensen met de grootste traffiek (ook nu weer) en die volgens ons dus niet direct een reden tot klagen hebben. Het is dan ook logisch dat er prioriteit wordt gegeven aan de mensen met "echte" problemen.

We kijken dus echt wel verder "dan onze neus lang is".
"

7/06/2004 9:54:48 Support
"
Line Reset
"

toegegeven ik download veel, maar daarvoor dienen toch ook "unlimited" abos, niet?
dus moeten ze niet klagen als er grootgebruikers tussen zitten.

nogmaals ik had een uptime bij mijn vroegere isp telenet van 99.9%
ik ben enkel overgeschekeld naar A2F wegens het onbeperkt karakter en goede upload.
ik ben benieuwd om te zien vanavond of die line reset werkelijk iets gaat uithalen.
nogmaals A2F kan/MAG niet klagen over grootgebruikers anders moesten ze int begin maar geen zon unlimited abos gegeven hebben.

afin, is mijn mening erover.

mvg uni
Gast

Op maandag is diene wél open !!!!
Dat heeft er nooit opgestaan ! trouwens ze zeggen expliciet zelf op "werkdagen" dus ...
sander

euh daar stond duidelijk op op maandag gesloten !
Gast

Maar allee , ik heb al dikwijls gebeld op maandag en dan namen ze wel op! En luister naar hunne tape op de 0903, daar zeggen ze "open op WERKDAGEN"
Op de ex-A2F website stond daar ook niks van op! Mss op ex-Webvisie.net site, maja hoe oud was die nu al nie ....
Gast

als ze toch opnemen op maandag is omdat ze dat willen niet omdat ze dat moeten

want dan is de helpdesk gesloten, en sosm nemen ze op ja, ma in feite zijn ze toe

maarja zucht waarom doe ik nog de moeite

belt maar !
C-Phest
Premium Member
Premium Member

C-Phest schreef:identiek hetzelfde ... snelheid niet meer werkbaar. Dit is de samenvatting die ik in mijn TT gezet heb. Zoals jullie kunnen zien dus een gefundeerde reden tot klagen. Let wel: dit is gisterenavond 04/06/2004 opgesteld.

Ik heb hier sinds vanavond ineens lage snelheden (11kbyte/s) vergeleken met de vorige weken (200 à 400 kbyte/s)

Volgende zaken heb ik vastgesteld/getest:
=) Download edpnet webspace 11kbyte/s
=) Download op speedtest userbase 11Kbyte/s, upload gaf zelfs timeout, gaf geen waarde terug
=) Download van amerikaanse usenet server aan 0 tot 2 kbyte/s en timeouts na enkele minuten
=) Spaanse FTP server 11kbyte/s
=) Castle Wolfenstein Enemy Territory geconnecteerd op et.bat5.serverdust.org werkt perfect, niks latency, niks lag, vliegt gewoon.
=) Ping (udp pings) via All Seeying Eye (prog om game servers te monitoren) zijn perfect: de snelle servers in mijn favorites hebben ping 25ms

Al bovenstaande downloadtesten werden door Stijn Lenaerts ook uitgevoerd en vlogen binnen aan 400 à 600 kbyte/s

Testen die ik samen met Stijn uitgevoerd heb:
=) Upload via msn naar hem: 1kbyte/s
=) Upload via ftp naar hem: 0.5kbyte/s
=) download van zijn als test opgezette ftp: 35kbyte/s

Download via TCP/IP gaat dus enkel op A2F netwerk, buiten netwerk download nooit boven 11kbyte/s

Upload gaat naar nergens aan werkbare snelheid.

Dit alles sinds vanavond, ik heb vanmorgen nog een aantal zaken gequeued en die waren binnen als ik thuis kwam.

Mijn sync is OK aan 6.7Mbit, disconnect/reconnect met reset modem is binnen de 30 seconden.

Ik heb geen idee meer wat ik kan doen/testen maar aan mijn lijn kan het niet liggen. Subnetting en routering kan het volgens mij ook niet zijn vermits UDP verkeer nog wel lukt

Enige dat ik kan verzinnen is een hardware defect in de redback waardoor ik niet buiten het netwerk van A2F raak. Dit verklaart uiteraard nog niet de onmogelijke upload ..

Ik kan momenteel mijn http mail van hotmail niet downloaden en inloggen via webpagina geeft ook timeouts .. gelieve dus te antwoorden op dit ticket op email adres *******@********.***

HELP .. alles werkte eindelijk perfect :((

Antwoord op mijn TT van vrijdag ivm de plotselinge snelheidsduik (incl timeouts, upload 0, etc jullie hebben de posts wel gezien dit weekend):

U heeft +190Gb aan traffiek voor deze maand alleen, dan kan u toch bezwaarlijk zeggen dat u een slechte lijn heeft. Gelieve uw inrterne installatie na te kijken.

1° Ik heb getekend voor unlimited, niet FUP
2° Ik heb duidelijk in mijn TT gezet dat verleden week OK was, maar sinds vrijdag niet meer
3° op zo'n manier een TT sluiten kan niet door de beugel
4° Ik heb niet beweerd dat ik een slechte lijn heb, enkel dat ik sinds vrijdagavond niet veel zinnigs meer kan halen uit mijn lijn. (alle testen staan in de TT dus ik maak niet gewoon een statement à la "mijn lijn trekt op niks" )
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Tae
Premium Member
Premium Member

Dat hebben ze mij ook eens gezegd maar ik had zker niet het volume waar zij over spraken ;)

Anyway ik heb momenteel niet te klagen een stabiele 50kb s upload een download van tussen de 200 en 300kb s al een maand lang :-D

Maar heb ook die problemen meegemaakt voor ongeveer 5 maand bij Adsl2fit dus ik weet door wat een hel jullie gaan momenteel ;)

Ik hoop dat deze situatie snel veranderd en dat die problemen nu eens voorgoed van de baan zijn en dat Adsl2fit nu eens een serieuze snelheid aan elke klant kan bieden.

Voor de rest valt er niet veel te doen blijkbaar dan alleen maar hopen dat je terug normale snelheden krijgt of anders dat je jaarcontractje bijna ten einde is ;)
unicomplex
Member
Member

c-phest

ik weet hoe het voelt man,

ik zet ook mijn gegevens in mijn TTs, wanneer het goed was ... wanneer de probs begonnen zijn, ...

toch halen ze altijd aan ivm de gedowloade hoeveelheid VOOR de datum die wij opgeven van wanneer de problemen begonnen zijn.
mensen toch, het is unlimited voor iets, dus bespaar ons het gezeik van u hebt al .... GB gedownload, so what? lees jullie eigen contracten of voorwaarden eens, het is unlimited voor iets.

nu ja, ik laat het even rusten tot vanavond tot ik thuis ben, dan kan ik controleren of die line reset iets uitgehaald heeft.

mvg

ik weet wel dat ik na mijn jaartje a2f, als dit onprofessioneel gedrag nog steeds doorgaat van hen, ik mooi terug naar telenet ga met extra packs, ofwel opteer voor een professionele oplossing bij een andere provider.

mvg
Gast

idd altijd hetzelfde gezeik over het volume (dat we nog niets eens kunnen checken) bij een unlimited provider, héél hypocriet al zeg ik het zelf.
Het enigste dat ze vandaag de dag écht GOED kunnen is :
- De schuld constant op de klant steken (of scarlet)
- Facturen opsturen die ge na ontvangst de dag erna moet betalen
- Mensen met werkelijke snelheidsproblemen (zoals dit weekend & still going) afwimpelen met Line-resets, betichtingen in de genre van "u hebt al teveel gedownload", "het zijn altijd dezelfde die klagen" "er ZIJN GEEN PROBLEMEN MENEER -> maw... ik ben ne LEUGENAAR???? "
- Als ge blijft argumeteren voor uw RECHTEN -> telefoon neerzwieren
- Grootverbruikers worden aanschouwd als zagende smeerlapkes die waar voor hun geld krijgen en die we kost wat kost negeren voor de dood.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Mmmm... mooie samenvatting.

Maar wat erger is, dat al die klanten gewoon blijven verder betalen voor iets wat ze niet krijgen. Pff, gelukkig ben ik ervan af... gewoon gestopt met betalen en andere provider.
KL
Member
Member

r2504 schreef:Mmmm... mooie samenvatting.

Maar wat erger is, dat al die klanten gewoon blijven verder betalen voor iets wat ze niet krijgen. Pff, gelukkig ben ik ervan af... gewoon gestopt met betalen en andere provider.

als dat maar geen problemen opleverd?
Niet dat ik een voorstander van A2F ben verre van, ik ben dit ook kotsbeu steeds dezelfde liedjes te moeten horen, maar gewoon stoppen met betalen ?
SasukeX

KL,

r2504 is al lang weg bij adsl2fit hoor.
KL
Member
Member

k even mijn domeciliering stopzetten dan
hihi :lol: :-D :wink:
Gast

Inderdaad, ik doe mee !!! Foert met hun factuur :lol: ;-)
C-Phest
Premium Member
Premium Member

SasukeX ... X-factor? ;)

Dees kan toch ni meer ... allee nu. Ik ben ne heel redelijke mens en ik heb ze alle kansen en voordeel van de twijfel gegeven. Ik heb er zelfs ne dag congé voor gepakt om naar ginder te gaan en mij open te stellen voor uitleg.

En dan nog krijgt ge zo ne zever.

Voorbeeld:

Ik ga vandaag naar de garage omdat mijne auto maar 30/u meer rijdt.
Antwoord mekanieker: Meneer, ik heb u verleden week mij nog zien voorbij vliegen aan 150 op de autostrade .. u hebt al snel genoeg kunnen rijden.

:!: :???: :!: :???: :!: :???:

WTF??? :evil:
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
[Nob]

U heeft +190Gb aan traffiek voor deze maand alleen, dan kan u toch bezwaarlijk zeggen dat u een slechte lijn heeft. Gelieve uw inrterne installatie na te kijken.

Ik ben het kotsbeu van dit zinnetje te lezen.

Ten eerste hebben wij een unlimitted abbo, dus of je nu 1 of 800 GB download, dat maakt niet uit.

En ten tweede, mijn installatie thuis is geen sikkepit verandert van toen ik skynet had, ook niet in het begin met A2F (toen het wel goed ging)
En dus ineens zou het aan de interne installatie liggen?

Overigens download ik zoveel omdat mijn pc 24/24 7/7 opstaat en dan geraak je aan 40-50 KB/sec constant, maar da's niet wat je van een 4 Mbit verwacht. (Skynet: 350 KB/sec met 3.3 Mbit)

Sommige sites laden gewoon niet, verkeer vanuit buitenland, zogoed als nihil,van belnet > 300 KB/sec... (als ik is geluk heb)
Leuk netwerkje ginder. (en neen ik geef er niet om dat dat van scarlet is, ik ben klant van a2f en niet van scarlet)

En dit allemaal voor de duizendste keer. (binnenkort brief naar ginder voor opzeg, trop is trop)

greetz,

Nob
Visi0n4ir
Plus Member
Plus Member

Anonymous schreef:
Visi0n4ir schreef:Mijn vermoede is dat er bij Level3 een serieux probleem is, maar dan is het aan de isp's om dit aan te kaarten bij level3

Probleem zit in dit geval niet bij Level3 maar bij de 2000 klanten van webvisie.
Ongelimiteerd internet is in België nu eenmaal voorlopig nog niet haalbaar.
Tenzij je natuurlijk bedragen gaat betalen van 100-150 euro voor een 1mbit lijn.

Denk het wel doe maar is een traceroute van bij u naar www.google.com ofzo, je ziet direct waar het lang duurd, trouwens als het aantal klanten het probleem zou zijn (bandwid) dan haalde ik ook geen 340K van belnet
unicomplex
Member
Member

ik wou nog ff iets aanhalen uit mijn vorige posts

"
het zijn net die mensen met de grootste traffiek (ook nu weer) en die volgens ons dus niet direct een reden tot klagen hebben. Het is dan ook logisch dat er prioriteit wordt gegeven aan de mensen met "echte" problemen.
"

dus stel :
iemand die weinig download heeft, krijgt op het zelfde moment als ik die speed problemen,
wij sturen beiden elk een TT naar A2F, gaat die user die dan volgens hen "echte" problemen heeft beter/vlugger/"vriendelijker" behandeld worden??

als ze tegen de mensen hun schenen kunnen schoppen gaan ze het toch niet laten.

mvg
saxgod
Plus Member
Plus Member

190 * (1024)² / 30 / 24 / 3600 = 76.86 kb/s gemiddeld..

4 * 1024 / 8 = 512 kb/s

76.86 * 100 / 512 = 15% gehaald van de linespeed.

Dus -> snelheidsprobleem ?

tis geen FUP, dus ja..
Network Engineer @ WirelessBelgie
Prince
Plus Member
Plus Member

[Nob] schreef:

Ik ben het kotsbeu van dit zinnetje te lezen.

Ten eerste hebben wij een unlimitted abbo, dus of je nu 1 of 800 GB download, dat maakt niet uit.

En ten tweede, mijn installatie thuis is geen sikkepit verandert van toen ik skynet had, ook niet in het begin met A2F (toen het wel goed ging)
En dus ineens zou het aan de interne installatie liggen?

Overigens download ik zoveel omdat mijn pc 24/24 7/7 opstaat en dan geraak je aan 40-50 KB/sec constant, maar da's niet wat je van een 4 Mbit verwacht. (Skynet: 350 KB/sec met 3.3 Mbit)

Sommige sites laden gewoon niet, verkeer vanuit buitenland, zogoed als nihil,van belnet > 300 KB/sec... (als ik is geluk heb)
Leuk netwerkje ginder. (en neen ik geef er niet om dat dat van scarlet is, ik ben klant van a2f en niet van scarlet)

En dit allemaal voor de duizendste keer. (binnenkort brief naar ginder voor opzeg, trop is trop)

greetz,

Nob

Goed gedacht Nob, ga weg bij A2F, maareuh, ga niet naar versatel hé, daar haal je maar 60KB, een dikke 20% minder dan nu dus.
Maarja, zo te lezen heb je wel een traffiek van +190Gb, een unlimited abbo is dus wel handig hé.
Gewoon uit algemene intresse, waar ga je dan naartoe gaan? Chello?

Los van dit alles begrijp ik wel dat ze de gebruikers met 1KB/sec eerst helpen, en die met 76KB/sec pas later.

Ook heb ik het bericht gekregen van de helpdesk dat er zich momenteel GEEN algemene problemen voordoen, en dat de huidige problemen dus 'lijngebonden situaties' zijn.

Er is wel 1 zinneke dat ik eigenaardig vind van Nob:
...omdat mijn pc 24/24 7/7 opstaat en dan geraak je aan 40-50 KB/sec constant...

Deze zin laat blijken dat als je pc niet dag en nacht aanstaat, deze niet aan de 40-50KB/sec geraakt. Mja, zal zo wel niet bedoeld zijn...

O ja, kijk allen eens naar de "provider plots" aub. Dan zie je dat alles teru gaan het stijgen is hé.

Trouwens, ff een vraagje aan een moderator: hoe kan je een grafiek genereren op 11/05, en de hele 5de maand er al kunnen bijzetten? Wat is trouwens de nieuwe gemiddelde score van de 6de maand?
[Nob]

Maarja, zo te lezen heb je wel een traffiek van +190Gb, een unlimited abbo is dus wel handig hé.

Dat was ik niet.

Dat was idd slecht uitgedrukt, ik wou bedoelen dat ik aan mijn hoeveelheid GB's kom omdat ik 24/24 7/7 aan 40-50 KB/sec download (bij wijze van spreken, de ene maand is dat al meer/minder als de andere)

greetz,

Nob
[Nob]

Ik kan Chello niet nemen.

En ik had het nooit gedacht, maar ik heb er met m'n roommate over gesproken, en we denken dat we terug naar Skynet gaan. (we betalen wel meer, maar 't is dan ook voor een goeie dienst, waar je op kan vertrouwen)

Spijtig, maar momenteel is er niemand die aan BGC kan tippen (misschien mede door BGC -> omdat ze het lastig maken voor anderen).

greetz,

Nob
C-Phest
Premium Member
Premium Member

saxgod: even ter defensie van A2F (ja dit kan ook ;) )

Die 190 GB stond in mijn trouble ticket en dat hebben zij daar gezet .. ik weet niet hoeveel het effectief is en over welke tijd (moet thuis nog wel ff checken hoeveel het effectief is)

Pin je dus aub niet vast op die 190GB voor berekeningen :)

ik weet het 190GB is veel, ja te veel, maar mijn punt hier was dat dit los staat van dat ik nu problemen heb.

Ik heb ondertussen ook de helpdesk aan de lijn gehad en zij gaven wel toe dat deze ticket afhandeling niet correct was. Ze geven dus ook wel toe als ze fout zijn ... waarvoor toch alvast bedankt.
nck
Plus Member
Plus Member

's morgens haal ik overal 400k, naar de (na)middag toe is de snelheid single threaded herleid tot een 60k. Maar ik heb er geen problemen mee.

190 GB vind ik nu ook wel abnormaal veel om gedownload te hebben op een maand, maargoed, kerel @ helpdesk had lef om mij te verwijten van 18 GB gedownload te hebben, toen ik zei dat ik slechte snelheden haalde vorige maand.

81.89.112.0/24 subnet is stuk beter dan 81.89.98.0/24 imho
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Dit hangt me nu GORTIG mijn STROT uit ! :evil: :bang:
Dit is nu al 3 VOLLE dagen bezig hé ...

Your current download speed:
33kbit/s
or
4kbyte/s
Your current upload speed:
-

Wat is dit nu ?? Lijnproblemen bij MIJ ?? Bij Scarlet ?? Of is dit nu een soort afstraf-smallbandversie van A2F uit ???

Ge kunt ze maar half bereiken ... Schriftelijk sturen ze u van de ene pispaal naar de andere zonder een deftig antwoord te geven. En laat ons niet vergeten dat we geen problemen hebben als er 'enkele' bits binnenstromen op onze lijnen...
Hebt ge nu ooit al ne ISP geweten die zijn klanten zo beticht van valles en die ge maar kunt bereiken, met chance, van di.->vrij tussen 10-12 & 14-17u ???

'k Was overlaatst ne verkoper van bussiness abo's tegengekomen van Versatel en die gaf mij een hand en condoleerde mij "innige deelneming" wegens mijn abo bij A2F en moest eens goed lachen ... :|
C-Phest
Premium Member
Premium Member

Spacekiek schreef:'k Was overlaatst ne verkoper van bussiness abo's tegengekomen van Versatel en die gaf mij een hand en condoleerde mij "innige deelneming" wegens mijn abo bij A2F en moest eens goed lachen ... :|

:lol2:
Prince
Plus Member
Plus Member

Spacekiek schreef:Wat is dit nu ?? Lijnproblemen bij MIJ ?? Bij Scarlet ?? Of is dit nu een soort afstraf-smallbandversie van A2F uit ???

Hetgeen ik zo voorstellen is het volgende:
1) reset je router en/of modem. niet gewoon aan en uit, maar reset, dat alle eventuele foute instellingen weg zijn. (Ik heb zelf al 3x van router moeten veranderen, dus die instellingen ken ik al vanbuiten <OFFTOPIC>Linksys Rules</OFFTOPIC>)
2) Indien niet opgelost vragen aan A2F wat de fout kan zijn.
MAAR Remember: het zijn daar ook gewone mensen, en geen machines. Ze krijgen de hele dag niets anders dan klachten (wat je wel kan verwachten op een helpdesk...) Als elke klant dan nog eens agressief is, ben je al minder behulpzaam ingesteld.

Vraag dus op een vriendelijke en rustige toon wat de problemen kunnen zijn. Zeg dat je had gehoord dat de problemen opgelost waren, maar dat jij nog niet kan profiteren van de mooie snelheden. Indien je stap 1 hebt uitgevoerd, kan je zeggen dat je al eens een totale reset hebt gedaan van jou apparatuur, en dat het niets geholpen heeft. Ze zullen waarschijnlijk een lijnreset voorstellen. Laat ze dat doen. Zet de modem en de router uit, wacht een minuutje of 5, en zet hem terug aan. (die 5 minuten zijn daar omdat je dan van IP veranderd)
probeer dan eens de snelheidstest van userbase.be, en desnoods die van die andere landen die hier af en toe gebruikt werden.
Ga niet af op 1 enkele speedtest!
Probeer ook te downloaden van Belnet, kijk es naar die snelheid.

Indien het nog niet boven de 60KB/sec is, mag je terugbellen en de situatie uitleggen. Zeg ook dat je eerder al eens hebt gebeld, en dat je stap 1 hebt gedaan, lijnreset, en modem hebt aan/uit gezet,... Hierna zullen ze de zaak wel verder uitzoeken, kan zijn dat ze je aanraden van de lijn te laten testen door Belgacom of zo.

DUS, om te antwoorden op uw vragen:
Wat is dit nu ??
Een probleem, duh :lol:

Lijnproblemen bij MIJ ??
Dit is best mogelijk, maar kan ook de fout van een ander zijn.

Bij Scarlet ??
Hier zijn alle problemen opgelost

Of is dit nu een soort afstraf-smallbandversie van A2F uit ???
Dit zou niet legaal zijn, en doen ze daarom dus ook niet. Wees daar maar zeker van.

eigen vraagje: Bij level3 ??
Dit kan ook zijn, maar dan wel bij buitenlandse sites. Wees gerust, hier wordt érg druk aan gewerkt bij level3. (Als het al niet opgelost zou zijn...)
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Problemen liggen nu écht niet bij mij, daar ben ik nu eens 100% zeker van zie. Als ge weet dat het met telenet knalt tegen 800KB/s of als ge ne scarlet account gebruikt op mijn lijn, dan gaat het wél goed... leg het dan maar eens uit.
Ok, ALS ge dan OOIT eens binnengeraakt op die helpdesk na een weekend + maandag géén internet te hebben... dan krijgde ofwel het verwijt dat ge al genoeg hebt gedownload (dus lees: Blijf gij maar schoon sukkelen, we zijn beter af zonder u) ofwel komen ze met het LINERESET wapen, iets wat dus gene bal uithaalt , tenzij ge in ne andere IPRANGE vliegt (*112) voor mij.
Eerlijk gezegd vind ik het ook héél naïef van u dat ze ons niet op smallband zouden durven zetten! Hoe gaan wij dat bewijzen ?? Of misschien is het Scarlet die hun alweer maar eens ne kloot afdraait... Zijt maar zeker dat er vuile spellekes kunnen gespeeld worden achter de coulissen.
En 't is vooral dat laatste dat ik steeds meer en meer opmerkelijk beginnen vinden, want het zijn altijd de 'grootverbruikers' die liggen te klagen en problemen hebben... Ik geloof er allemaal niet meer in... spijtig, maar het is nu al bijna een jaar dat ik bij A2F zit, en ik heb nog ni anders als misérie gezien/gehad. En als ze dan doen alsof hun neus bloedt... pfff jeezes jonges, waar gaan we dan naartoe!
C-Phest
Premium Member
Premium Member

Prince schreef:Bij Scarlet ??

Gij werkt bij Scarlet of zo dat ge dat zo durft beweren? ;) Wie zegt dat daar geen problemen meer zijn?
Prince
Plus Member
Plus Member

C-Phest schreef:
Prince schreef:Bij Scarlet ??

Gij werkt bij Scarlet of zo dat ge dat zo durft beweren? ;) Wie zegt dat daar geen problemen meer zijn?

Als je het vriendelijk vraagt, dan antwoord ADSL2Fit op een TroubleTicket. Daar hebben ze me meegedeelt dat de problemen van Scarlet opgelost zijn.
Vond dit reden genoeg om dit te mogen 'beweren'
Prince
Plus Member
Plus Member

Spacekiek schreef:Problemen liggen nu écht niet bij mij, daar ben ik nu eens 100% zeker van zie. Als ge weet dat het met telenet knalt tegen 800KB/s of als ge ne scarlet account gebruikt op mijn lijn, dan gaat het wél goed... leg het dan maar eens uit.
Ok, ALS ge dan OOIT eens binnengeraakt op die helpdesk na een weekend + maandag géén internet te hebben... dan krijgde ofwel het verwijt dat ge al genoeg hebt gedownload (dus lees: Blijf gij maar schoon sukkelen, we zijn beter af zonder u) ofwel komen ze met het LINERESET wapen, iets wat dus gene bal uithaalt , tenzij ge in ne andere IPRANGE vliegt (*112) voor mij.
Eerlijk gezegd vind ik het ook héél naïef van u dat ze ons niet op smallband zouden durven zetten! Hoe gaan wij dat bewijzen ?? Of misschien is het Scarlet die hun alweer maar eens ne kloot afdraait... Zijt maar zeker dat er vuile spellekes kunnen gespeeld worden achter de coulissen.
En 't is vooral dat laatste dat ik steeds meer en meer opmerkelijk beginnen vinden, want het zijn altijd de 'grootverbruikers' die liggen te klagen en problemen hebben... Ik geloof er allemaal niet meer in... spijtig, maar het is nu al bijna een jaar dat ik bij A2F zit, en ik heb nog ni anders als misérie gezien/gehad. En als ze dan doen alsof hun neus bloedt... pfff jeezes jonges, waar gaan we dan naartoe!

En daar gaan we weer...
die IP ranges hebben daar echt niets mee te maken.
Geloof dat nu toch eens.
----------------
De meeste mensen zitten hier in een vicieuze cirkel. Er zijn hier werkelijk mensen die zeggen van O NEEN, 100KB/sec single threat, wat een rotprovider...
Waarom zeggen ze dat vraag je je misschien af, wel, omdat er mensen zijn die komen klagen en allerlei fictieve antwoorden afkomen.
Als het gaat over de specialisatie in ADSL-technologie tussen die 'gebruiker' en A2F, dan is A2F toch de winnaar hoor!

Laat het woord af en toe eens aan de mensen die echt slechte snelheden halen, en hang niet de zielige uit, wacht eerst tot iedereen een snelheid heeft van minstens 40KB/sec (= kleine 100GB/maand)

:!: PS :!: : Spacekiek, dit is ZEKER NIET persoonlijk op jou, antwoord op jou post eindigd aan het ------ :wink:
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Wanneer Webvisie zegt dat de huidige problemen (lage snelheden, packetloss enz ) niet de schuld zijn van Scarlet (die de eigen problemen zou hebben opgelost), zijn die dan nu de schuld van Webvisie/Net4all/ADSL2FIT?
Of van wie anders?
Prince
Plus Member
Plus Member

Limburg schreef:Wanneer Webvisie zegt dat de huidige problemen (lage snelheden, packetloss enz ) niet de schuld zijn van Scarlet (die de eigen problemen heeft opgelost), zijn die dan nu de schuld van Webvisie/Net4all/ADSL2FIT?
Of van wie anders?

buitenlandse sites kan nog aan level3 liggen, maar is eigenlijk simpel hé, doe es een 100 pings naar een A2F'er, 100 pings naar een site zoals belnet.be, 100 pings naar bv speedtest.nl, 100 pings naar google.com alsmaar verder weg, en kijk waar de loss begint, indien je er hebt.
MAAR doe ook es 100 pings naar je router, het valt ERG vaak voor dat er packetloss is door slechte bekabeling of een probleem met je NIC.
Kan ook voorvallen dat je packetloss hebt door je netwerkkabeltje naast je verdeelstekker te laten lopen, die op zich vol zit met adaptors etc. Vandaar dus eerst ff naar de router pingen.

Doe een ping door in een command prompt het volgende te typen:
ping /n 100 internetadres
(internetadres is IP of url)
na deze 100 zal hij een samenvatting geven van hoeveel lost packets.

Natuurlijk wel niet 10 command prompt vensterkes openen en tegelijkertijd doen hé, 1tje tegelijkertijd. en sluit uw internetprogramma's af (overnet, kazaa, en die andere programma's die je (niet :roll: ) draait)
skitzo
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

hier ook slechter als ooit,
ach ja ik ga me er niet meer druk in maken,
geen zin meer in al die leugens en uitvluchten
nog ff en ik ben er vanaf
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Prince,
de vraag waar de schuld ligt voor mijn lage snelheid (in de avonduren) en de packetloss (gisteravond naar een Scarlet server met window van 50, blocksize 1400, 1/s) was regelmatig tot 8%, is mij duidelijk: niet bij mij.
Een week of 2 terug was de loss vrijwel nul toen het even snel liep. Je ziet nu de boel weer afglijden naar snelheden van 300 kbps in de avond.
En dan praat ik niet over download van verre buitenlandse sites maar gewoon van Telenet of Belnet.
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Prince schreef:MAAR doe ook es 100 pings naar je router, het valt ERG vaak voor dat er packetloss is door slechte bekabeling of een probleem met je NIC.
Kan ook voorvallen dat je packetloss hebt door je netwerkkabeltje naast je verdeelstekker te laten lopen, die op zich vol zit met adaptors etc. Vandaar dus eerst ff naar de router pingen.

Prince,

me dunkt dat de meesten hier na MAANDENLANGE shit hun eigen binneninstallatie reeds allang hebben kunnen uitsluiten. Ik vind het dan ook erg ONprofessioneel van webvisie dat ze op die manier hun klachten afschepen. Gewoon al toegeven: "Ja meneer, blijkt dat een aantal van onze klanten problemen hebben met de snelheid de laatste week. We weten nog niet waar het probleem zich bevind, maar doen er alles aan om het probleem op te lossen."

Zo verplichten zij zich tot niets, maar word je (ook al is het maar miniem) gerustgesteld in het feit dat het probleem er ECHT is en je dus niet moet speculeren of zoeken achter mogelijke oorzaken.

Prince, een advocaat van de duivel spelen is goed, maar drijf het niet te ver hé .. je bent al meer een bufferzone aan 't worden. Neem van me aan, ik hebt dat ook gedaan en NIEMAND neemt u dat in dank af hoor.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Sasuke, ik moet toegeven, ge hebt het ingezien :). Ik neem u niks kwalijk, maar het begon met tijde irritant te worden. Keep up the anti-webvisie mood 8) ! Btw best grappig hoe ze toch altijd redenen vinden om gebruikers zoet te houden.

Mja, Webvisie is nu eenmaal een bedrijf dat op niks trekt (ja vervolg me maar voor deze uitspraak, fearfull company :p). Echten rommel, maar ja, als ze failliet gaan na jaren wanbeleid gaan we mss nog eens kunnen lachen. (kwestie van die frustraties te uiten)
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
ChAmPi0N
Starter Plus
Starter Plus
Contacteer:

Ik heb na 2 maanden sukkelen welgeteld 1 weekje mogen genieten van normale snelheden. Nu is het weer grootte orde 1a 4kbyte/s. Op die week heb ik wel wat kunnen downloaden, dus als ik nu weer eens klaag zullen ze (hoe voorspelbaar dan ook) weer afkomen het het argument dat er niets mis is gezien mijn volume. Het is trouwens al zo erg geworden dat vele sites gewoon niet meer laden....

Nog 6 maanden voor ik er weg kan :cry:
Styno
Elite Poster
Elite Poster

Geen probleem, allemaal goed en wel, maar hoe verklaar je dan 95% packetloss op remote-bas1-adsl2fit.net4all.net ?

Code: Selecteer alles

3  ---     100/ 100 =100%    95/ 100 = 95%  remote-bas1-adsl2fit.net4all.net [81.89.101.250]

En ja ik heb een vriendelijke mail gestuurd, een vriendelijk troubleticket geopend en een vriendelijk telefoontje gepleegd en ik begrijp maar al te goed dat die mensen het ook beu zijn. Maar een betalende klant wil niet afgescheept worden.

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “ADSL2FIT”