Opnames delen tussen Telenet-boxen

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

I know. Ik ben geen leek he, blijkbaar moet ik hier nog wat meer posten :p.
Het probleem blijkt in mijn HomePlug te liggen. Met een kabel rechtstreeks naar de modem, krijg ik wel een 10-adres. Via de HomePlug krijg ik een 169-adres. Wel raar is dat met kabel uitgetrokken ik 127.0.0.1 als adres krijg.
Nu, zelfs met kabel heb ik iets raar voor. Ik kan alle VOD wel aanvragen en die begint ook af te spelen, dus de interactiviteit werkt. Maar na enkele seconden afspelen wordt het scherm ineens zwart. Heb zowel geprobeerd met het Eén nieuws, als met de gratis film. Ook blijken mijn extra HD zenders niet te werken (bvb Fox HD) en krijg ik een popup met de vraag mijn kabel of modem te controleren.

Maar bon, eerst eens het HomePlug probleem oplossen...
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Homeplug probleem is opgelost, na die ene Homeplug te resetten en herconfigureren.
Maar mijn Digicorder blijft vreemd doen. De VOD werkt nog altijd niet: zwart scherm na een tiental seconden. Bovendien kwam de Digicorder nu al een paar keer zeggen dat hij een software update aan het doen was, waarna je minutenlang dus niets kunt doen behalve naar een Even Geduld boodschap kijken.
fernandigv
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 feb 2011, 20:13
Bedankt: 3 keer

HD digicorder binnenbrengen in Center. Die zal binnen enige tijd het toch laten afweten. Voorbodes zijn: zeer warm worden, blocking, freezing, dooreenlopend beeld, uitvallen. Gekend probleem de laatste tijd. Probeer eerst het volgende: stroom uittrekken, back + OK toets gelijktijdig indrukken en stroom er terug insteken en blijven ingedrukt houden tot er op het display "reset OK" komt. Ofwel kan je nu nog even voort of is het helemaal niets meer.
Telenet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 dec 2007, 11:06
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

Tomby schreef:Homeplug probleem is opgelost, na die ene Homeplug te resetten en herconfigureren.
Maar mijn Digicorder blijft vreemd doen. De VOD werkt nog altijd niet: zwart scherm na een tiental seconden. Bovendien kwam de Digicorder nu al een paar keer zeggen dat hij een software update aan het doen was, waarna je minutenlang dus niets kunt doen behalve naar een Even Geduld boodschap kijken.
Tomby

We hebben jou een berichtje verstuurd om je verder te helpen.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Bedankt,
ondertussen werkt alles weer terug. Maar kan idd wel een voorbode zijn van defecte Digicorder. Zal nu effen afwachten om te zien of ik terug problemen krijg of niet.

Ook de Opnames Delen ondertussen kunnen proberen, en werkt eigenlijk perfect. Je Digibox gedraagt zich eigenlijk gewoon alsof het een Digicorder is. Je kan dus niet alleen door je opnames browsen, bekijken en doorspoelen, maar je kan ook nieuwe opnames programmeren. Het enige wat (uiteraard) niet kan is Flexview, al is zoiets theoretisch ook wel mogelijk, lijkt me.
caravia_asterix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 162
Lid geworden op: 31 jan 2010, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

fernandigv schreef:Vanaf heden zou het moete lukken in het Gentse (9000 zone) Voor de zone Oudenaarde (9700) en deinze (9800) zou het vanaf 15 december zijn. Zone 2000 zou ook al moeten lukken.
vanaf 14/12 komt zone 1800 aan de beurt
fernandigv
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 feb 2011, 20:13
Bedankt: 3 keer

Gisteren opnames delen uitgeprobeerd (met 2 HD corders). Werkt lekker. Even wennen want je opnames van de ene corder staan gewoon tussen de opnames van je andere corder. Je ziet niet waar wat staat. Reactie van en klant die er toevallig op uit kwam: Ik programmeer op mij ene corder en mijn andere neemt ook op. Heb ik moeten uitleggen dat dit de nieuwe functie was maar dat er wel degelijk maar op 1 opgenomen werd maar als je in de lijst mijn opnames kijkt op beide toestellen de aan de gang zijnde opname ziet.
Andere reactie van andere klant: Het lukt maar beelden komen erdoor met horten en stoten. Oorzaak: de oudere versie Powerlines geen probleem met AV homeplugs.
realworldneo
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jan 2011, 15:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Bij mij werkt het nog steeds niet.

Ik heb al ongeveer een week in het opname instellingen menu de opties staan om delen aan/uit te zetten en om de HD digicorders een naam te geven. Maar de opnames verschijnen niet op de andere HD digicorder. Ook krijg ik geen mogelijkheid om een nieuwe opname op de andere HD digicorder te maken. Lijkt wel of ze elkaar totaal niet zien.

Beide hangen nochtans op dezelfde D-Link switch en zijn beide volledig interactief. Ik kan ze via Yelo programmeren, ik kan programma's opvragen dat werkt allemaal prima. Maar het opnames delen verhaal tot hiertoe niet.

Ik heb beide al is herstart en de switch ook al is herstart. Ik heb een Fibernet modem only. Zou het kunnen zijn dat dit allen werkt met de homegateways met ingebouwde wifi?

Iemand misschien nog enig idee?
fernandigv
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 feb 2011, 20:13
Bedankt: 3 keer

Bij ons hangt er wel een docsis 3.0 modem maar dat zal niet het probleem zijn. Wel eerst eens de corders zonder stroom zetten en heropstarten. Corders moeten minimaal in standby staan, dus niet uitzetten met de knop vooraan.
Test
Begin een opname op de ene corder dan zou je moeten zien in uw opnames van de andere corder dat die aan het opnemen is. Stop de opname en doe net hetzelfde op de andere corder. Dat zou je dan moeten zien bij mijn opnames op de 1e corder.
Zoals gezegd, alles staat in een lijst en je kan niet zien waar wat staat. En het moeten beide HD corders zijn. Mogelijke combinaties: HD corder - HD corder of HD corder - HD box.

Je kan niet vanop de ene corder gaan programmeren op de andere, dat moet je telkens op het betreffende toestel doen. Misschien kan je dit doen vanaf een HD digibox maar dat kan ik niet uittesten.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

fernandigv schreef:Corders moeten minimaal in standby staan, dus niet uitzetten met de knop vooraan.
Die knop is net de Standby knop... je kan die toestellen namelijk niet uitzetten !
realworldneo
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jan 2011, 15:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Zijn beide HD digicorders 1ste generatie en die kennen geen zogenaamde "deep sleep" mode. Dus die staan de hele tijd beide in stand by. Ik heb ze ook beide al herstart.

Ik heb al de hele week op alle 2 de toestellen opnames gemaakt, maar opnames van de ene verschijnen niet op de andere.

Ik dacht toch ook dat het mogelijk moest zijn op via Digcorder A opnames te plannen op Digicorder B als opnames delen actief is? Althans zo had ik het toch begrepen.
fernandigv
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 feb 2011, 20:13
Bedankt: 3 keer

r2504 schreef:
fernandigv schreef:Corders moeten minimaal in standby staan, dus niet uitzetten met de knop vooraan.
Die knop is net de Standby knop... je kan die toestellen namelijk niet uitzetten !
Juist!! Eventjes verward :roll:
@realworldneo. Ook al eens geprobeerd om op beide de UTP uit het toestel te trekken, eventjes te wachten en dan opnieuw insteken?
Blijkbaar gaat het niet overal even vlot. Bij die ene klant werkte het zonder dat ze iets bewust gedaan had want ze wist niet wat ze zag en bij u loopt het blijkbaar verkeerd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

fernandigv schreef:Ook al eens geprobeerd om op beide de UTP uit het toestel te trekken, eventjes te wachten en dan opnieuw insteken?
Dat zou wel eens een oplossing kunnen zijn ?

Als 2 digicorders mekaar willen "zien" moeten ze toch wel in hetzelfde subnet zitten, of niet ?
Geen idee hoe de (lokale) IP ranges, die TN aan de digicorders uitgeeft eruit zien, maar als deze toevallig uit een apart subnet komen, dan "zien" ze mekaar toch niet.
Dat was vroeger toch een veel voorkomende probleem met de 2 PC's op de switch, die toevallig een IP kregen uit een verschillend subnet, en dus mekaar niet vonden ?

Kijk eens op beide toestellen, welk IP adres ze meegekregen hebben.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

philippe_d schreef:Als 2 digicorders mekaar willen "zien" moeten ze toch wel in hetzelfde subnet zitten, of niet ?
Niet noodzakelijk, dat hangt af van de implementatie... het kan best zijn dat de Digicorder aan de TN server vraagt welke digicorders er nog geregistreerd zijn voor het delen. Het is dus niet omdat Windows broadcasts gebruikt voor andere PC's te vinden dat dit met alle hardware/toestellen zo is.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

fernandigv schreef:Je kan niet vanop de ene corder gaan programmeren op de andere, dat moet je telkens op het betreffende toestel doen. Misschien kan je dit doen vanaf een HD digibox maar dat kan ik niet uittesten.
Confirmed. Met een Digicorder + Digibox combo kan je effectief op de Digibox een opname programmeren voor de Digicorder. De integratie is overigens compleet seamless. Op de Digibox lijkt het gewoon alsof je op de DIgicorder bezig bent. Identieke menus en zo. Je kan nergens zien dat je eigenlijk de Digicorder aan het programmeren bent.
Die seamless integratie is dus wel een nadeel als je 2 Digicorders hebt, want dan is het onduidelijk wat waar gebeurt. In die zin, is het ook redelijk bizar dat je de Digicorders een naam moet geven. Ik ben die naam in elk geval nog nergens tegengekomen.
realworldneo
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jan 2011, 15:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

@philippe_d
Ik heb ze alle 2 al wel is gereset, maar dat was niet op dezelfde moment. Ben nu niet thuis maar ga het straks zeker nog is proberen en ik laat jullie iets weten.

@r2504
We weten idd niet hoe ze dit juist doen. Lijkt me ook wel een eigen systeem.

@Tomby
Naam geven aan een digicorder: huisje > instellingen > opname instellingen > gedeelde opnames
Is uit het hoofd dus naamgeving kan iets afwijken

BTW Ik had deze vraag ook al is gemailed naar de helpdesk en die volgde weer een bepaalde Telenet logica: "We zien dat u een INDI-box heeft en deze functie werkt niet op INDI-boxen. Als u deze functie wil gebruiken dan kan u een digicorder bestellen." was het antwoord. Dat ik naast een INDI box (die ondertussen niet meer werkt) ook 2 HD Digicorders op mijn abonnement heb staan was hen blijkbaar ontgaan en dat mijn vraag expliciet daar over ging ook. Dat mail je dan terug en dan krijg je geen antwoord meer. Geweldige helpdesk toch.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

realworldneo schreef:@Tomby
Naam geven aan een digicorder: huisje > instellingen > opname instellingen > gedeelde opnames
Is uit het hoofd dus naamgeving kan iets afwijken
Erm, dat weet ik ook wel. Wat ik bedoelde is dat de naam die je daar ingeeft nergens anders zichtbaar wordt, en dus ook (en vooral) niet op het andere toestel. Je zou toch gaan denken dat die naamgeving bedoeld is om bvb opnames van 2 Digicorders uit mekaar te kunnen halen, maar niet dus. AFAIK is die naam daar ingeven gewoon voor de show.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Tomby schreef:Je zou toch gaan denken dat die naamgeving bedoeld is om bvb opnames van 2 Digicorders uit mekaar te kunnen halen
Op zich maakt dat eigenlijk niet meer uit... je beide decoders worden een soort van cloud 8)

De naamgeving was voordien wel belangrijk indien je via yelo.be een opname wou programmeren... toen moest je weten op welk toestel.

Al bij al wel fijn dat dit ook werkt met een HD Digibox... als ooit onze oude Digicorder sneuvelt in de keuken dan heeft het eigenlijk weinig zin hier een Digicorder voor in de plaats te zetten.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

r2504 schreef:Op zich maakt dat eigenlijk niet meer uit... je beide decoders worden een soort van cloud 8)
Da's zeker een geldig punt. Maar dan zou het opnemen zo intelligent moeten zijn dat de 2 digicorders als 1 grote virtuele recorder te zien zijn met 1 groot stuk vrije diskspace. Dit zeggende, vermoed ik toch wel dat je bij het opnemen de keuze moet krijgen op welke Digicorder je wil opnemen, en dat je daar dan toch die naam te zien zult krijgen. Kan ik niet testen, gezien ik maar 1 Digicorder heb.
r2504 schreef:De naamgeving was voordien wel belangrijk indien je via yelo.be een opname wou programmeren... toen moest je weten op welk toestel.
De naamgeving in Yelo is echter totaal onafhankelijk van de namen die je nu kunt toekennen voor het opnames delen. Meer zelfs, de namen die je in Yelo ingeeft, worden m.i. helemaal niet naar de toestellen doorgespeeld en zijn enkel aliases om in Yelo op basis van naam ipv MAC-adres het toestel te kunnen kiezen.
realworldneo
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jan 2011, 15:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Tomby schreef:de naam die je daar ingeeft nergens anders zichtbaar wordt, en dus ook (en vooral) niet op het andere toestel. Je zou toch gaan denken dat die naamgeving bedoeld is om bvb opnames van 2 Digicorders uit mekaar te kunnen halen, maar niet dus. AFAIK is die naam daar ingeven gewoon voor de show.
Sorry Tomby dat wist ik dus niet want verder dan een naam ingeven en zeggen dat ik alles wil delen geraak ik dus niet.
fernandigv
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 feb 2011, 20:13
Bedankt: 3 keer

Tomby schreef:
fernandigv schreef:Je kan niet vanop de ene corder gaan programmeren op de andere, dat moet je telkens op het betreffende toestel doen. Misschien kan je dit doen vanaf een HD digibox maar dat kan ik niet uittesten.
Confirmed. Met een Digicorder + Digibox combo kan je effectief op de Digibox een opname programmeren voor de Digicorder. De integratie is overigens compleet seamless. Op de Digibox lijkt het gewoon alsof je op de DIgicorder bezig bent. Identieke menus en zo. Je kan nergens zien dat je eigenlijk de Digicorder aan het programmeren bent.
Die seamless integratie is dus wel een nadeel als je 2 Digicorders hebt, want dan is het onduidelijk wat waar gebeurt. In die zin, is het ook redelijk bizar dat je de Digicorders een naam moet geven. Ik ben die naam in elk geval nog nergens tegengekomen.
Het was mij ook vreemd dat dit zo was. Ik ben blij dat ik nu ook wwet dat het met combinatie HD corder en digibow wel lukt om te programeren. Er zal misschien nog een verbetering komen als ze de reacties van het publiek zullen ontvangen hebben.
@realworldneo Ga naar een center of bel naar de helpdesk en laat die indibox uit de lijst verwijderen want daar ligt het probleem. Dat heb je bvb ook als je betaalzenders hebt en je hebt een niet aangesloten box in je lijst dan krijg ja na een 4 tal dagen ook foutmelding over je netwerkkabels en werken je betaalzenders niet meer. Iets met een fraudecheck ofzo.
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 79 keer

Jawel Tomby, wanneer je in de TV-gids iets wil opnemen dan zal je een spinner zien waar je de naam van je digicorder kan kiezen. Standaard staat daar de naam van de digicorder waar je op bezig bent. Link/rechts bewegen zorgt ervoor dat je op een andere digicorder kan opnemen (remote).
Wanneer je dus niks wijzigt (en je bent bezig op een digicorder) neem je dus altijd lokaal op.
fernandigv
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 feb 2011, 20:13
Bedankt: 3 keer

Bedankt Xayana, ik probeer het morgen uit. Kan ik weeral iets meer demonstreren aan de klanten. (Ik moet nog veel extra lijnen verkopen aan klanten voor het einde van de maand) :?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

kan je dat delen uitzetten zodat je bij elke digicorder ziet welke programmas erop staan.
Want persoonlijk vind ik het op niks trekken.
Laten we digicorder a en b noemen.
als ik a programmas opvraag die op a staan geen probleem
vraag ik programmas op a die op b staan dan is het in haperingen en dit voortdurend.
vraag ik op b programmas van b op geen probleem
vraag ik op b programmas van a op ook nie echt een probleem maar dan kan ik niet doorspoelen want dan vriest hij.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
fernandigv
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 feb 2011, 20:13
Bedankt: 3 keer

Werk je met UTP kabel of met Powerlines? Moeten zeker AV powerlines zijn. Bij het doorspoelen zal er hoogstwaarschijnlijk een te hoge bitstream zijn en kan het netwerk het niet aan. (veronderstelling).
Zoals alle toepassingen zijn we nu aan versie 1.0 en moeten er nog updates komen naargelang de gebruikerservaringen. Zoals altijd met nieuwe toepassingen is er kritiek. Niettemin blijf uw opmerkingen geven alleen zo kan een product verbeteren en iemand die het niet wil moet het maar niet gebruiken. Maar in dit geval zijn er wel geolgen zelfs als je het niet wil gebruiken. Niettemin kan je opnames delen uitzetten en is alles zoals voorheen.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

fernandigv het is met kabel want de 2 digicorders staan anast elkaar.
Hoe kan je het uitschakelen zodat je enkel ziet wat op digicorder a staat en wat op digicorder b staat
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
g4ce
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 18 jan 2010, 06:48
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 8 keer

@proximusboyke
http://onlinesupport.telenet.be/content ... -werkt-het

onderaan staat hoe je het delen van opnames kan uitschakelen.

Telenet Yugo
OVH voip
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ok zal ik dan doen want nu trekt het nergens op.
Misschien later nog eens proberen
zijn er trouwens nog met die problemen als je doorspoeld bvb reclame het beeld blijft stilstaan en dat je niet ziet hoever je zit met het doorspoelen.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
fernandigv
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 feb 2011, 20:13
Bedankt: 3 keer

@ Xayana Je hebt gelijk je kan kiezen op welke corder je wilt opnemen staat net boven de buttons van starten voor, stoppen na enz.

Nu nog een kaart met ethernetmogelijk om achteraan in het sleufje van uw TV te steken die de functies van een digibox vervangt en dan kunnen we centraal 1 of 2 digicorders plaatsen en op alle TV's digitaal kijken en de opnames van een digicorder bekijken
Gebruikersavatar
guntherstassen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 09 feb 2011, 20:16
Locatie: Sint-Truiden
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer
Contacteer:

Afzetterij telenet verdelers / telenet

2 digirecoders en 1 nieuwe digibox (gekocht)
Allemaal in verschillende telenet centers/verdelers gehaald

Gaat al mis bij activeren bij die boxen
Ze geactiveren die boxen allemaal appart. Dit wil zeggen dat de boxen elkaar NIET zien voor OPNAME DELEN
Waarom allemaal apparte activaties -> meer commisie voor de verdeler
Als ze ze samen moeten zetten bij de andere boxen krigen ze minder comisie

Gebeld naar telenet -> boxen moeten allemaal samen gezet worden en dat kost 50 € activatie
Wij krijgen 1 factuur waar dat de 2 hd boxen opstaan maar volgens telenet zijn Dit 2 apparte registraties

Wie bedot nu de mensen? Telenet zelf of hun verdelers?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
caravia_asterix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 162
Lid geworden op: 31 jan 2010, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Heb nochtans ook mijn 2 HD digicorders en 1 HD digibox telkens apart gekocht (dus niks samen)
Wel allemaal bij hetezelfde telenetcenter te Grimbergen
Alles staat mooi op één factuur en dat delen werkt perfect.
dat koppelen ze normaal aan je klantennummer, dus wat is er bij jou fout gelopen?
Gebruikersavatar
guntherstassen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 09 feb 2011, 20:16
Locatie: Sint-Truiden
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer
Contacteer:

Probleem is dat het boxen zijn van 3 verschillende verdelers/centers
Alle 3 apparte registratie gedaan ipv ze allemaal bij elkaar te zetten
Helpdesk Telenet zei ook dat het puur om comissielonen gaat dat ze dat zo doen
Als ze de boxen bij elkaar moEten zetten krijgen ze minder comissie
Maar voor eindklant zie je natuurlijk gewoon de boxen op 1 facuur staan maar voor Telenet zijn het 3 volledig gescheide apparte boxen

[Afbeelding Post made via mobile device ]
fernandigv
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 feb 2011, 20:13
Bedankt: 3 keer

Dat is een fout van de Telenetverdeler, die ook soms gemaakt wordt door de klantendienst of televerkopers. Het maakt niet uit waar je de boxen hebt gehaald. Elke klant mag per adres maar een (1) DTV lijn(digitale TV lijn) hebben. ze doen soms meerdere lijnen voor de comissie. Onder die DTV lijn moeten ze boxen toevoegen tot max. 4. Op die manier kan elke box interactief aangesloten worden waardoor alle betaalzenders enz. beschikbaar komen op elke box.
Ter verduidelijking. HD corder is alleen te huren en kost altijd 50 euro activatie. Een HD digibox bijkopen kost nu tot eind januari 79 euro en geen activatie (activering ook nooit betalend geweest als dit als 2e of 3e of 4e box is geactiveerd). Momenteel terug mogelijkheid om een HD box te huren à 6€ per maand (normaal wel activatie huur , maar nu gratis). Er zijn 3 soorten kosten bij telenet, activatie digitale lijn 50€ (valt meestal weg), activatie huur 50€, installatie 75€).
Interactief moet gebeuren met UTP kabel of met AV homeplug (niet de vorige homeplug versie). Bij meerdere digitale TV lijnen is het niet mogelijk opnames te delen of betaalzenders te delen. Meerdere boxen op een lijn wil ook zeggen dat zer allemaal interactief moeten aangesloten zijn of je krijgt na 4 dagen de melding dat je netwerkkabel niet is aangesloten en je betaalzenders werken niet meer. Dat houdt ook in dat een ongebruikte box er moet uitgehaald worden (dat kan alleen door de klantendienst of een center niet door een verdeler)
Ga gewoon terug naar de verdeler en vraag dat die alles op een DTV lijn zet ( hij mag wat extra werk doen om zijn fout recht te zetten). je mag er zeker van zijn dat die verdeler een sigaartje zal kunnen roken.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

fernandigv schreef:Ga gewoon terug naar de verdeler en vraag dat die alles op een DTV lijn zet ( hij mag wat extra werk doen om zijn fout recht te zetten). je mag er zeker van zijn dat die verdeler een sigaartje zal kunnen roken.
Waarom doet TN dit niet gewoon voor hem... en hebben ze ook nog het lef hiervoor 50 euro te vragen :bang:

Het mag de klant z'n probleem niet zijn dat hun administratie een grote rotzooi is !
fernandigv
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 feb 2011, 20:13
Bedankt: 3 keer

Daarom naar de verdeler gaan en eisen dat hij zijn fout rechtzet zonder kosten voor de klant. Hij heeft daarvoor zijn geëigende kanalen voor.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

fernandigv schreef:Daarom naar de verdeler gaan
Dus nog zelf je gaan verplaatsen ook om een ander z'n gepruts in orde te krijgen... no way, dit moet opgelost kunnen worden via een eenvoudig telefoontje naar Telenet (en als dat niet kan stap je maar hogerop bij TN, dat een verdeler het verprutst tot daar nog aan toe, maar dat hun eigen mensen weigeren dit te corrigeren kan echt niet !).
byter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 dec 2003, 14:50
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Als je belt dan wordt daar kosteloos een MSTB van gemaakt. Als een medewerker iets anders voorstelt dan dit dan zou ik gewoon twitteren naar @Telenet / Charlotte.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”