Jeugd lust geen reclame

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Plaats reactie
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

BRUSSEL - Jongeren houden niet van reclame. Dus kijken ze er steeds minder naar. Een pak minder dan commerciële zenders beweren. Dat blijkt uit een studie van Dear Media en Ehsal.

Meer lezen en bron
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Klopt wel in grote lijnen, bijna niemand kijkt live....ik meestal wel maar reclame op discovery => geen reclame op national geagraphic
Maar opnemen wordt door de meesten dan nog gedaan omdat de tv bezet is door de oudjes althans in mijn vriendenkring :lol:
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Klopt wel voor mezelf. Ik haat reclame tijdens een programma. Ik kijk dus nooit naar die commerciële zenders. Ik maak 1 uitzondering, Discovery Channel, omdat het allemaal reclame is voor andere programma's op hun zender en dat duurt minder lang (of het wekt toch die indruk) :)
Tussen programma's maakt het me veel minder uit.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Behoor al lang niet meer tot de doelgroep van het onderzoek. Maar ik beken, dat ik ook bewust opneem of met de pauze knop werk om die vervelende reclame door te spoelen. Ik denk ook dat indien men het doorspoelen van reclame betalend zou maken of onmogelijk dat ik dan wel de keuze zou maken om digitale televisie (of televisie in het algemeen) op te zeggen.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ook ik moet toegeven dat ik soms liever eens een aflevering/film download, gewoon omdat er geen reclame in zit.
Meestal is televisie dus wel een "inspiratie" die mijn filmkeuze bepaalt :p
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Misschien tijd voor de commerciëlen om eens in eigen boezem te kijken. Ik heb het al lang opgegeven om naar series te kijken op 2be/vt4. Met 1 onderbreking zou ik nog kunnen leven maar zoals het nu is... trop is te veel. Bij films is het al zeer lang geleden dat ik nog live gekeken heb. Reclame wordt steevast doorgespoeld en bij uitzonderlijk live kijken zap ik rond vanaf de eerste flits reclame.
De overvloed van reclamespots wordt dan nog aangevuld door productplacement. Het is al langer duidelijk dat het hoofddoel reclame uitzenden is en dat ze daartussen dan maar wat programma's uitzenden.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Ik vraag mij soms af waarom mensen nog al die moeite doen om films op te nemen. Hoor dat soms van mensen die dat opnemen, dan knippen en via dvd recorder opnemen etc (dat je ze opneemt om dan reclame door te spoelen, ok daar kan ik inkomen).

Lijkt mij compleet zinloos, wetende dat:
- De kwaliteit euh... s***t van de SD kanalen (vaak slechter dan DVD)
- Reclame tussen film
- Reclame begin, tijdens en op einde film
- Er zijn veel makkelijkere manieren om aan goeie film te geraken (1 jaar na uitbrengen op DVD vaak te koop voor appel en ei).

Uiteindelijk zou je je gaan afvragen waarom je nog een tv abonnement in huis zou halen? Even zitten narekenen bij Telenet betaal je +- €20 voor TV (+- €15 kabeltv en dan nog wat voor huur of kopen digibox/corder). Die meerprijs is denk ik bij alle mogelijke packs het geval (bij vergelijking met of zonder tv). Vind ik vrij veel geld voor wat het maar is.

Als je nu es €20 iedere maand langs de kant zet... Kan je af en toe eens iets kopen die wèl naar uw zin is.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Ik denk niet dat een specifiek jeugdprobleem is, maar dat jeugd technischer is om de reclame te ontwijken en het internet meer zien als alternatief((il)egaal streamen/downloaden).
Mijn ouders aanvaarden reclame bv. omdat ze niet direct weten hoe dat met hun digibox werkt.

Daarenboven vind ik TV vrij duur in vergelijking met internet.
Ik betaal nu bij mijn Scarlet Pakket omgerekend € 11/maand en voor het geen ik ervoor krijg vind ik dit vrij veel.
En als de commerciele zenders dan nog eens allemaal vooral Reality Rommel & kookprogramma's uitzenden in de piekuren en de deftige series op onmogelijke uren uitzenden voor werkende mensen moeten ze niet zagen dat mensen alles opnemen.

Sowieso denk ik dat TV-Zenders zich zullen moeten aanpassen.
Belgacom & Telenet zetten hun eigen Videotheek in de schijnwerpers. Apple TV is onlangs gestart met verhuur&verkoop van Films in Belgie, dus series zouden weleens snel kunnen volgen. Netflix is aan deze kant van de Oceaan gestart(UK & Ierland als begin) en in de VS zijn ze inmiddels begonnen met eigen content.

En van zodra Netflix in Belgie verschijnt of Apple TV-Series aanbiedt, zie ik niet in waarom ik nog moet betalen voor VTM, Vitaya, JIM, VT4,... waar ik toch quasi nooit naar kijk. En ik denk dat ik niet de enige zal zijn.
Laatst gewijzigd door Stroper 11 jan 2012, 10:40, in totaal 1 gewijzigd.
TomG
Elite Poster
Elite Poster

Ik hoop stiekem ook wel dat tv on demand (films, series,...) wat meer gaat doorbreken via andere spelers. Apple is daar bij ons nog niet zo lang mee gestart, maar het aanbod is toch niet zo schitterend.

Zoals je inderdaad ook zegt, als series daar beschikbaar zijn + wat concurrentie beschikbaar komt is er mijn insziens geen enkele reden om abonnementsgeld te betalen om naar commerciële zenders te kijken. Hun eigen producties (voor zover je van een productie kan spreken) zijn zonde om tijd (en zeker geld) aan te hangen. Hun gekochte tv programma's zijn zoals hierboven vernoemd via andere wegen te bekijken (kopen of huren).
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Via sat ontvang ik een 100tal britse zenders for free en daar geven ze wel extreem veel reclame maar het is dan ook 100% free en die zenden tenminste nog eens recente films uit!

Om ff in te pikken op streamingdiensten: iemand die ik ken in de us heeft gewoon 6 zenders via de kabel voor enkele $ de rest gaat via streamingsdiensten: ze zijn het daar natuurlijk al veel langer gewoon ook met hulu enzo.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Behoor ik nog tot de doelgroep, ik denk het niet (30)..
Maar reclame stoort mij hier "niet echt"... Simpele reden is dat ik nog altijd ontspannend naar de TV wil kijken, en als er reclame is, dan zap ik gewoon eventjes rond en kom ik wel iets anders interessant tegen dat ik dan opneem en later de reclame van doorspoel :)
Maar om mij nu te storen aan de 'vele" reclame?
Neen, want ik ben in den US of A geweest en OH BOY, daar heb je pas reclame.

Een aflevering van Friends bv: reclame van 8 min voor friends. Je hebt dan zo een intro'ke van Friends, weer 4 minuten reclame, en bijna 100% identiek aan de vorige. Dan 5 minuutjes friends, en weer 8 min reclame! Weer 5 min Friends en .... zo gaat et maar door.
Ergste is het einde: dan heb je net 8 minuten reclame gehad, en komt daar zo dat stukje van 1 minuut wat nog grappig is, en BAM weer 10 muniten reclame.

Nee ik klap in mijn handjes hier!!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

TomG schreef:Hun eigen producties (voor zover je van een productie kan spreken) zijn zonde om tijd (en zeker geld) aan te hangen.
Tja... en ze doen dan nog allemaal hetzelfde... start er één met een kookprogramma dan huppelen de andere er netjes achteraan, idem voor dans, zang, baby, verbouwings, .... programma's. Misschien moet TV zich eens herbronnen, het aantal kanalen verminderen maar dan ook iets unieks doen.

Feit is dat TV in z'n huidige vorm vermoedelijk zal uitsterven... de vraag is weer welke truukjes men gaat uitvinden (oa. doorspoelen blokkeren ed.) om het toch maar zolang mogelijk kunstmatig in leven te houden.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

In principe als je een buffer van een uur op bouwt, .. kunnen ze juist niks wat ik vroeger deed was op pauze zetten dan doen wat ik wou, .. daarna film kijken en wanneer het reclame was gewoon doorspoelen :p

Dan langs de andere kant een divx downloaden duurt zolang niet, 10~20 min en je hebt hem. Men moet zich serieus eens gaan bezinnen hoe men TV beter kan maken, want al die reality TV trekt op geen zak. Nu jaagt men kijkers weg.
MClaeys schreef:Klopt wel voor mezelf. Ik haat reclame tijdens een programma. Ik kijk dus nooit naar die commerciële zenders. Ik maak 1 uitzondering, Discovery Channel, omdat het allemaal reclame is voor andere programma's op hun zender en dat duurt minder lang (of het wekt toch die indruk) :)
Tussen programma's maakt het me veel minder uit.
ik kijk zelfs bijna geen commerciële TV meer, omdat er bijna evenveel reclame als film is, ..
q-tec schreef:Via sat ontvang ik een 100tal britse zenders for free en daar geven ze wel extreem veel reclame maar het is dan ook 100% free en die zenden tenminste nog eens recente films uit!

Om ff in te pikken op streamingdiensten: iemand die ik ken in de us heeft gewoon 6 zenders via de kabel voor enkele $ de rest gaat via streamingsdiensten: ze zijn het daar natuurlijk al veel langer gewoon ook met hulu enzo.
Ik vind wel dat het langer onderbroken wordt maar minder, .. daar heb ik op zich minder een problemen mee, ... op vt4 onderbreken ze een film soms 5 tot 6 keer !?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Blij dat ik satelliet ontvangst heb met een aantal filmzenders die films in originele versie uitzenden, ZONDER vervelende onderbrekingen met reclame. Als het dan toch eens gebeurt dat ik voor iemand een programma of film moet opnemen van een commerciële zender, dan gaat onherroepelijk de schaar in de reclameblokken om nadien een "zuivere" opname op DVD te kunnen branden. Helaas is deze methode alleen geschikt voor kijkers van satelliet televisie want zij kunnen de originele opname gaan bewerken en nadien op een DVD branden, met behoud van de originele kwaliteit van de opname. En als ik al voor mezelf iets opneem van een commercieel station, dan is het even op de FF toets drukken en de reclame zoeft zo voorbij.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik vraag me af of jullie dat verwondert dat we geen reclame kijken....
Komaan zeg, de reclame is in zo'n mate irritant dat het echt werkelijk ongeloofelijk is. Neem nu de Belgacom reclames, zo zo zo irritant. En dan beginnen de 100den autoreclames en food-reclames waar je alleen maar honger van krijgt.

En dat ten koste van wat? Om wat herhalingen te kijken op tv? hah! Vergeet het. Ik kijk al een jaar geen tv meer en ben er heel blij mee. Op het internet zijn er geen herhalingen o.d. En ik druk gewoon op het knopje en kijk het, zonder reclame en in goede kwaliteit.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

TomG schreef:Ik vraag mij soms af waarom mensen nog al die moeite doen om films op te nemen. Hoor dat soms van mensen die dat opnemen, dan knippen en via dvd recorder opnemen etc (dat je ze opneemt om dan reclame door te spoelen, ok daar kan ik inkomen).

Lijkt mij compleet zinloos, wetende dat:
- De kwaliteit euh... s***t van de SD kanalen (vaak slechter dan DVD)
- Reclame tussen film
- Reclame begin, tijdens en op einde film
- Er zijn veel makkelijkere manieren om aan goeie film te geraken (1 jaar na uitbrengen op DVD vaak te koop voor appel en ei).

Uiteindelijk zou je je gaan afvragen waarom je nog een tv abonnement in huis zou halen? Even zitten narekenen bij Telenet betaal je +- €20 voor TV (+- €15 kabeltv en dan nog wat voor huur of kopen digibox/corder). Die meerprijs is denk ik bij alle mogelijke packs het geval (bij vergelijking met of zonder tv). Vind ik vrij veel geld voor wat het maar is.

Als je nu es €20 iedere maand langs de kant zet... Kan je af en toe eens iets kopen die wèl naar uw zin is.
Op dvd heb je jammer genoeg ook reclame. Al eens gemerkt hoe lang je zit te prullen voor een film daadwerkelijk begint op dvd? En deze is niet door te spoelen. Telkens dezelfde zever: "een beetje filmliefhebber kijkt het origineel", "piraterij is een misdrijf", fbi warnings, ... Ik heb de film gekocht, toon me de f****** film waar ik voor betaald heb! ;) dat heb je niet als je ze van het internet haalt. Toch verkies ik zelf toch ook dvd/blu-ray. Heb hier zelfs enkel digitenne en bij de vriendin kijk ik wel naar Discovery. En een filmcollectie op dvd/blu-ray van ongeveer 300+ films.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Dafke schreef:Neen, want ik ben in den US of A geweest en OH BOY, daar heb je pas reclame.
Ik ook, een 10-tal keer ondertussen en in het begin keken we daar 's avonds ook nog wat tv als we terug op onze kamer kwamen. De laatste keren keken we juist nog 's morgens en 's avonds naar BBC world als het aangeboden werd of een beetje CNN en enkele minuten weather channel. Voor de rest had ik enkele afleveringen van series mee.
Hou er rekening mee dat de irritante manier van reclame maken die nu in de US te zien is hier ook komt m.a.w. op het einde van een programma al reclame in de helft van het beeld. Je ziet hier ook al reclame voor andere programma's terwijl je kijkt, zelfs de VRT bezondigd zich er aan.

Ik behoor al helemaal niet meer tot de "jeugd" maar hoor in mijn omgeving ook meer en meer ergernis over de reclame.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
TomG
Elite Poster
Elite Poster

MClaeys schreef:Op dvd heb je jammer genoeg ook reclame. Al eens gemerkt hoe lang je zit te prullen voor een film daadwerkelijk begint op dvd? En deze is niet door te spoelen. Telkens dezelfde zever: "een beetje filmliefhebber kijkt het origineel", "piraterij is een misdrijf", fbi warnings, ... Ik heb de film gekocht, toon me de f****** film waar ik voor betaald heb! ;) dat heb je niet als je ze van het internet haalt.
Zeer herkenbaar en indd vervelend. Al hebben we hier ook een DVD speler in huis die defacto de hoofdfilm start zodra je de DVD erin plaatst... Skipt dus alle mogelijke menu's en dus ook trailers/reclames.
Laatst gewijzigd door philippe_d 11 jan 2012, 13:31, in totaal 2 gewijzigd.
Reden: fullquote ingekort tot het noodzakelijke
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Een andere irritant nieuwigheid is trouwens na de reclame de laatste 15 seconden van voor de reclame opnieuw tonen :evil:
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

volgens mij is dat niet nieuw ik herinner me in de tijd van VHS dat ze dat ook deden, ..
Dima_2005 schreef:Ik vraag me af of jullie dat verwondert dat we geen reclame kijken....
Komaan zeg, de reclame is in zo'n mate irritant dat het echt werkelijk ongeloofelijk is. Neem nu de Belgacom reclames, zo zo zo irritant. En dan beginnen de 100den autoreclames en food-reclames waar je alleen maar honger van krijgt.

En dat ten koste van wat? Om wat herhalingen te kijken op tv? hah! Vergeet het. Ik kijk al een jaar geen tv meer en ben er heel blij mee. Op het internet zijn er geen herhalingen o.d. En ik druk gewoon op het knopje en kijk het, zonder reclame en in goede kwaliteit.

inderdaad, .. allé wie in godsnaam kijkt er nu naar reclame? ik heb wel wat anders te doen met mijn tijd, als het reclame is neem ik gewoon tablet en begin ik te rommelen om den duur verlies ik gewoon interesse in de film dus, dan download ik later misschien, ..

Vlug, vlug, .. "de reclame begint", hier zaten we nu op te wachten zie ! We hebben toch ook geen reclame blad of wel om te zien wanneer welke reclame komt. Ik vind het vreemd dat men verbaasd is dat mensen geen reclame willen lol.

edit:

het beste blijft en is nog altijd divx/xvid geen reclame :p
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Tijd is gewoon een zeldzamer en dus waardevoller goed geworden. vroeger gingen mensen voor TV zitten om 2 uur te doden. Nu zitten ze bewust voor TV omdat ze iets specifiek willen zien. Die 2 uur die te doden waren, hebben velen eigenlijk niet meer. Althans, zou is het bij mij en mijn vrienden / familie vaak :).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

r2504 schreef:Een andere irritant nieuwigheid is trouwens na de reclame de laatste 15 seconden van voor de reclame opnieuw tonen :evil:
ja, weet iemand wat de achterliggende gedacht hiervan is? Ik vind het vooral makkelijk om door te spoelen. Nu heb je nog tijd om nog snel op play te duwen terwijl de laatste 15seconden opnieuw getoond worden, anders ben je al enkele seconden verder vooraleer je de FFW kan stoppen :-)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

NickG schreef:ja, weet iemand wat de achterliggende gedacht hiervan is?
Ik heb zo'n vermoeden om mensen te pesten die automatische systemen gebruiken om reclame te knippen... die hebben nu dus een stukje dubbel zitten en moeten manueel extra gaan knippen.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Ik probeer zoveel mogelijk het programma op te nemen en begin ong een 15tal min later te kijken, zo spoel ik die slechte reclame door (ik kan het helaas niet met mijn eigen woorden zeggen). Probleem opgelost en ge verliest nauwelijks tot geen tijd.

Veel goeie reclame is er dan ook niet. In Amerika is de reclame veel leuker om naar te kijken, vervelende daar dan alweer is je om de 10min reclame hebt, das daar pas erg.

Voor films kijk ik niet meer op 2be en vt4.
Ik heb prime (en downloaden kan ook).
Ge kunt ze kussen
konda
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Keek er ooit iemand naar reclame? reclame was de moment voor een plas pauze en om wat meer chips in de kom te doen.

Enige moment dat ik naar reclame kijk zijn die programma's waar ze de beste reclames presenteren
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
NickG schreef:ja, weet iemand wat de achterliggende gedacht hiervan is?
Ik heb zo'n vermoeden om mensen te pesten die automatische systemen gebruiken om reclame te knippen... die hebben nu dus een stukje dubbel zitten en moeten manueel extra gaan knippen.
het is minder irritant dan vroeger. Dan kreeg je soms reclame midden in een goede scene en na de reclame ging de fim verder na die scene :P dus dan verdwenen er soms 15 seconden :p
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Hier nemen we het meeste op. Om achteraf de reclames door te spoelen. Voor de rest? Popcorn hour beneden en lacie lacinema op de slaapkamer.
Heel soms 's avonds durf ik nog eens naar de discovery's kijken als er nie genoeg tijd meer is. En dan zap ik van de ene naar de andere.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Ik begrijp dat de commerciële tv-zenders aan inkomsten moeten geraken, maar dat gebruikers reclame negeren verbaast mij niet.
  • Vaak duurt een reclameblok gewoon te lang
  • De inhoud van de spots is vaak irritant. Alweer iemand die een wasmiddel aanprijst, of een rondrijdende auto, of een spot met kinderen, etc... Terwijl je evengoed grappige en deftige reclamespotjes kunt maken (al verhoogt dat kost van dat spotje wel)
  • Er zijn te veel reclameblokken, waardoor het volgen van een film of programma niet meer aangenaam is.
    Om even een vergelijking met mijn internetgedrag te maken: Ik surf regelmatig naar destandaard.be, en ik ben blij dat ik dat gratis kan doen dus ik stoorde mij ook niet aan de advertenties, maar sinds 2 maanden heb ik toch adblocker geïnstalleerd omdat
    * Er bij iedere pagina een in-page-popup kwam.
    * Flash-banners zijn die geluid maken
    * Flash-banners die over heel uw scherm schuiven wanneer je met uw muis te dicht komt
    * Verder staan er nog genoeg statische banners (stoor ik mij minder aan)
    Sorry, maar teveel-is-teveel. Het bezoeken van die website was niet meer aangenaam.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Marlboro schreef:Ik probeer zoveel mogelijk het programma op te nemen en begin ong een 15tal min later te kijken, zo spoel ik die slechte reclame door (ik kan het helaas niet met mijn eigen woorden zeggen). Probleem opgelost en ge verliest nauwelijks tot geen tijd.

Veel goeie reclame is er dan ook niet. In Amerika is de reclame veel leuker om naar te kijken, vervelende daar dan alweer is je om de 10min reclame hebt, das daar pas erg.

Voor films kijk ik niet meer op 2be en vt4.
Ik heb prime (en downloaden kan ook).
ik wou al zeggen op vt4 en 2be .. en ander eis het ook hier om de 10min reclame heb het verleden keer eens in het oog gehouden 15min film 15min reclame ! 'k Heb er nog mee aan het lachen geweest dat het schandalig was.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

driesve schreef:Ik begrijp dat de commerciële tv-zenders aan inkomsten moeten geraken, maar dat gebruikers reclame negeren verbaast mij niet.
  • Vaak duurt een reclameblok gewoon te lang
  • De inhoud van de spots is vaak irritant. Alweer iemand die een wasmiddel aanprijst, of een rondrijdende auto, of een spot met kinderen, etc... Terwijl je evengoed grappige en deftige reclamespotjes kunt maken (al verhoogt dat kost van dat spotje wel)
  • Er zijn te veel reclameblokken, waardoor het volgen van een film of programma niet meer aangenaam is.
    Om even een vergelijking met mijn internetgedrag te maken: Ik surf regelmatig naar destandaard.be, en ik ben blij dat ik dat gratis kan doen dus ik stoorde mij ook niet aan de advertenties, maar sinds 2 maanden heb ik toch adblocker geïnstalleerd omdat
    * Er bij iedere pagina een in-page-popup kwam.
    * Flash-banners die over heel uw scherm schuiven wanneer je met uw muis te dicht komt
    * Verder staan er nog genoeg statische banners (stoor ik mij minder aan)
    Sorry, maar teveel-is-teveel. Het bezoeken van die website was niet meer aangenaam.
Niet alleen dat paginas laden traag enz, ik heb uit principe, geen banners op geen enkel van mijn sites.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

driesve schreef:* Er bij iedere pagina een in-page-popup kwam.
Het is inderdaad echt een pest aan het worden... vooral die dingen die over een groot deel van je scherm gaan hangen.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Das zo een van de redenen waarom ik flash van mijn computer heb gegooid, de meeste filmpjes(enigste waarvoor ik flash gebruikte) worden al-dan-niet-via een plugin omgezet naar HTML5 en dankzij de iDevices zijn de sites tegenwoordig meestal goed aangepast aan niet-flashers.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”