Rebooten smartfoon?
- trikke2705
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 12 keer
Ik weet niet echt of die vraag hier thuis hoort maar ik vraag me af of jullie regelmatig een reboot doen van jullie smartfoon of enkel als jullie ergens "vast" lopen?.
- trikke2705
- Plus Member
Ik heb nu de HTC Sensation XE (standard zonder custom ROM, durf er niet aan te beginnen), bijna een maand nu en gelukkig zonder problemen. Mijn vorige was een HTC Desire HD (ook standard) en daarmee durfde het al eens gebeuren dat ie zeer traag werd. Het enige om hem te versnellen was een reboot eigenlijk.
- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
- Bedankt: 52 keer
Heb een ZTE Blade, ook met standaard rom omdat ik er ook niet goed aan durf te beginnen.
En na een tijdje word dat ding behoorlijk traag, ook met gebruik van een appkiller.
Enige remedie voor mij is dan een harde of soft reboot.
En na een tijdje word dat ding behoorlijk traag, ook met gebruik van een appkiller.
Enige remedie voor mij is dan een harde of soft reboot.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Hier ook een Blade (met custom ROM en overclock). Reboot misschien een keer in de week (of twee weken), meestal is het niet nodig. Het verschil in performance tussen stock en custom ROM is overigens wel behoorlijk groot, aan iedereen die het niet gedaan heeft: gooi er CyanogenMod op.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Ik heb hier soms ook dat mijn smartphone langzaam is,
maar het valt soms voor,
meestal merk ik dit als ik die aanzet (als die bijvoorbeeld is uitgevallen omdat de batterij leeg was),
als die in het begin al langzaam is dan blijft die langzaam totdat die een herstart krijgt.
Ik ben ook al eens aan het kijken geweest om er een andere rom op te zetten,
maar je leest zoveel dat je geen licht ziet aan de tunnel.
Ik heb een Acer Liquid E, maar in de toekomst ga ik die toch eens flashen.
Van de andere kant zeggen ze dat android open is,
maar wat heb je er aan als het zo een rompslomp is om er een andere mod op te zetten.
maar het valt soms voor,
meestal merk ik dit als ik die aanzet (als die bijvoorbeeld is uitgevallen omdat de batterij leeg was),
als die in het begin al langzaam is dan blijft die langzaam totdat die een herstart krijgt.
maar wat heb je er aan als het zo een rompslomp is om er een andere mod op te zetten.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Fabrikanten locken bootloaders en bestandsystemen (S-OFF bij HTC bijvoorbeeld), waardoor het niet mogelijk is custom ROMs te installeren. Bij de Google devices (G1, Nexus One, Nexus S, Galaxy Nexus) heb je dat probleem niet (net zoals de custom UI die veel fabrikanten over Android leggen). Het moet echter gezegd worden dat veel fabrikanten in hun nieuwe modellen de bootloaders beginnen vrij te geven (Sony Ericsson, Samsung, HTC). Meestal heeft het te maken met garantiedoeleinden.AnD schreef:Ik heb hier soms ook dat mijn smartphone langzaam is,
maar het valt soms voor,
- trikke2705
- Plus Member
Ik denk dat ik hem gewoon eens in de week volledig plat laat gaan, de batterij dan toch ...zal wel nooit kwaad kunnen veronderstel ik.
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Gezien het feit dat ik wel constant iets zit aan te passen, wordt de mijne wel elke week eens gereboot...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 51 keer
Ik heb eens ergens gelezen (op het xda developers forum dacht ik) dat het volledig "dood" laten gaan nefast zou zijn voor de levensduur van je batterij...trikke2705 schreef:Ik denk dat ik hem gewoon eens in de week volledig plat laat gaan, de batterij dan toch ...zal wel nooit kwaad kunnen veronderstel ik.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Dat klopt inderdaad. Je laat je batterij beter niet volledig leeglopen, hiermee verkort je de levensduur "enorm".
Over wat soort reboot gaat het?
1) Een volledige reboot = gsm sluit volledig af en start terug op
2) Sense moet terug opnieuw opstarten = gsm sluit niet af
Het tweede geval heb ik ook vroeger gehad, en toen was de oorzaak dat mijn ram-geheugen altijd te vol zat, waardoor Android Sense eventjes op "non-actief" had gezet om een applicatie te kunnen opstarten. Een custom ROM heeft dat toen opgelost. Bij mij ging het wel om een oude telefoon en het zou nogal vreemd zijn met de Sensation daar nu al last van hebben. Misschien een bug in Sense?
Over wat soort reboot gaat het?
1) Een volledige reboot = gsm sluit volledig af en start terug op
2) Sense moet terug opnieuw opstarten = gsm sluit niet af
Het tweede geval heb ik ook vroeger gehad, en toen was de oorzaak dat mijn ram-geheugen altijd te vol zat, waardoor Android Sense eventjes op "non-actief" had gezet om een applicatie te kunnen opstarten. Een custom ROM heeft dat toen opgelost. Bij mij ging het wel om een oude telefoon en het zou nogal vreemd zijn met de Sensation daar nu al last van hebben. Misschien een bug in Sense?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Klopt, maar in feite is het ook onmogelijk van dat te doen, want eens je batterij onder een bepaald niveau komt gaat je telefoon sowieso zichzelf uitschakelen en kan je de batterij niet verder laten leeglopen.NickG schreef:Ik heb eens ergens gelezen (op het xda developers forum dacht ik) dat het volledig "dood" laten gaan nefast zou zijn voor de levensduur van je batterij...
- trikke2705
- Plus Member
Daar heb ik precies al iets van gemerkt, op 2 a 3% schakelt hij zichzelf uit.