Ik heb hier net 3 van de koning powerline adaptertjes in huis genomen om wat digiboxen interactief te maken.
Het eerste paar vind zich onmiddellijk adapter 3 vind echter geen signaal op het net.
heb alle toestelletjes al gerest zonder verbetering. iemand hier die dat al in orde heeft gekregen?
3de telenet ethernet over powerline adapter wil niet
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Heb je goed getest of het de power adapters zijn ?
Soms gebeurt het wel dat je 2de of 3de digicorder niet herkend wordt en dus geen goed IP adres krijgt
In zo'n geval: bellen naar TN, die moeten het MAC adres terug activeren
Soms gebeurt het wel dat je 2de of 3de digicorder niet herkend wordt en dus geen goed IP adres krijgt
In zo'n geval: bellen naar TN, die moeten het MAC adres terug activeren
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 51 keer
er staan 3 lichtjes op de plc eentje dat het stroom heeft eentje dat het netwerk is aangesloten en een derde dat er signaal op het elektrisch netwerk zit
Bij 2 van de 3 branden alle leds bij nummer 3 blijft het koppig uit ook al sluit ik die aan op de digibox waar ik eerst die dat wel werkte op heb aangesloten.
dus ik ben er vrij zeker van ja, ik kom hier ook maar als plan b met dat alles dat ik probeer met dat ding faalt
Bij 2 van de 3 branden alle leds bij nummer 3 blijft het koppig uit ook al sluit ik die aan op de digibox waar ik eerst die dat wel werkte op heb aangesloten.
dus ik ben er vrij zeker van ja, ik kom hier ook maar als plan b met dat alles dat ik probeer met dat ding faalt

-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Je hebt daar toch een CD mee gekregen, of je kan de software downloaden om die in te stellen ?
Je moet ze alle drie hetzelfde paswoord geven, en degene die niet werkt aansluiten op de netwerkkaart van je PC
Die gaat die vinden, en instellen ?
Je moet ze alle drie hetzelfde paswoord geven, en degene die niet werkt aansluiten op de netwerkkaart van je PC
Die gaat die vinden, en instellen ?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
-
- Premium Member
Geen cd of niets, enkel een stukje papier en een zelf gemaakte netwerk kabel. Op de site van konig bestaat de 200mbps reeks zelfs niet.
Ik heb bij de 85mbit apparaatjes wel software gevonden die ik nu heb geïnstalleerd maar blijkbaar niet zo goed met windows 7 werkt, zal eens zien of ik het werkend krijg met een geupdate versie van winpcap te werken.
Ik had gewoon een setje van 3 moeten kopen van devolo...
Ik heb bij de 85mbit apparaatjes wel software gevonden die ik nu heb geïnstalleerd maar blijkbaar niet zo goed met windows 7 werkt, zal eens zien of ik het werkend krijg met een geupdate versie van winpcap te werken.
Ik had gewoon een setje van 3 moeten kopen van devolo...
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 15 keer
test best eens door de powerlines zo dicht mogelijk tegen het eerste punt te plaatsen. Ik heb gemerkt dat de snelheid en stabiliteit daalt met het aantal powerlines. Ook het zijn toch alle 3 200Mbps reeksen hé?
-
- Premium Member
OK klaar.
de adapters zien elkaar.
Voor een of andere reden zijn de toestellen niet zichtbaar met de niet bijgeleverde applicatie op het stroomnet als er geen utp kabel inzit die op een toestel zit dat aan staat.
applicatie kan je hier http://www.konigelectronic.com/nl_nl/co ... en/1135096 vinden
laatste versie van winpcap downloaden en installeren
als je dat hebt gedaan netwerk kabel in computer en adapter.
op 2de tab kan je het paswoord veranderen en dat doe je dan voor elke plc die je in huis hebt gehaald.
en dan zou het klaar moeten zijn.
de adapters zien elkaar.
Voor een of andere reden zijn de toestellen niet zichtbaar met de niet bijgeleverde applicatie op het stroomnet als er geen utp kabel inzit die op een toestel zit dat aan staat.
applicatie kan je hier http://www.konigelectronic.com/nl_nl/co ... en/1135096 vinden
laatste versie van winpcap downloaden en installeren
als je dat hebt gedaan netwerk kabel in computer en adapter.
op 2de tab kan je het paswoord veranderen en dat doe je dan voor elke plc die je in huis hebt gehaald.
en dan zou het klaar moeten zijn.