LG Optimus 2X Speed

Plaats reactie
pufpufpuf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 143
Lid geworden op: 18 jul 2010, 12:15
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

Ik ben nu geinteresseerd in een nieuw toestel, deze dus uit de titel: LG Optimus 2x speed.
Deze keuze leek mij een goeie te zijn vooral in prijs/kwaliteit. Is toch een dual-core Tegra2.

Wordt ook mijn eerste Android phone, mijn vorige was een Nokia 5800 XM met custom ROMs.
Dus eventueel interesse in custom ROMs voor die LG.

Ik ben dus op zoek naar enkele reacties over deze gsm (heb al reviews gelezen), reacties eventueel overstap Nokia 5800 -> android (of naar deze gsm zou ideaal zijn), of een ander voorstel van smartphone in deze prijscategorie.

Bedankt,
PuF
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Kijk ook hier eens.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Same here: nu 5800 XM en overweeg de LG Optimus 2X Speed.

Een paar dagen geleden in de Mediamarkt zowel deze als de Samsung Galaxy S2 geprobeerd.
Samsung is net iets sneller en beter scherm, maar is toch 160 EUR meer, wat het verschil toch niet verantwoordt voor mij.

Dus ik ben ook benieuwd naar reacties.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

LG :nono:

Maar ge doet maar.
De camera bv; die is evenveel als vele andere smartphones, ik had ook deze op het oog op een bepaald moment.
Ik keek dan vele reviews met vergelijkingen op youtube tussen de lg en s2
lg en 4s en nog meerdere anderen, hetgeen snel opviel is de LG die hier opgenoemd is bv minder goed scoort in foto's trekken ondanks al die toestellen dezelfde aantal pixels hebben, mss de lens ofzo minder is ik weet het niet, als je de foto nie gebruikt maakt het natuurlijk al minder uit.

Je zal ook nie snel iemand zijn eigen toestel zien bekritiseren :).

Soit; mijn punt is vooral, der zijn er meerdere betere.
Zeg gewoon je max budget en dan kunnen we al sneller en makkelijker vergelijken en hoe groot het scherm moet zijn enz.....
Ge kunt ze kussen
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

johcla schreef:Same here: nu 5800 XM en overweeg de LG Optimus 2X Speed.

Een paar dagen geleden in de Mediamarkt zowel deze als de Samsung Galaxy S2 geprobeerd.
Samsung is net iets sneller en beter scherm, maar is toch 160 EUR meer, wat het verschil toch niet verantwoordt voor mij.

Dus ik ben ook benieuwd naar reacties.

Ik heb aan het twijfelen geweest tussen samsung galaxy S2 en LG optimus 2x. Toen was het verschil maar 50€ (499 voor lg 549 voor samsung)
  • LG heeft geen Gorillaglas dus hij is krasgevoelig, samsung is uitgerust met gorillaglas.
  • LG maar 512MB ram tegenover de 1GB van samsung. Als je paar applicaties hebt draaien kan het al snel gedaan zijn met de LG
  • LG heeft een LCD scherm, terwijl superAmoled+ (samsung) veel beter zichtbaar is bij fel zonlicht. (scherm bij samsung is 0,3" groter)
  • LG heeft maar 8 GB opslag, tegenover de 16GB van samsung.
  • LG 1Ghz, de samsung 1.2Ghz -> Beide wel dualcore.
  • Samsung heeft nieuwere technologies aan boord zoals bluetooth 3.0, DLNA en dacht zelfs ook tot +21Mbps over mobiel internet.
Ik vind die 160€ dan wel verantwoord. Omdat de Galaxy 2 toch meer aanbied in 1 toestel. Het toestel is ook wel steviger omdat het belangrijke scherm krasbestendig is ;) Maar buiten de LG heb je nog andere merken die je kan bekijken. En u misschien meer kunnen bekoren. Maar LG in smartphone? Neen liever niet ;)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 559
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Motorola droid razr komt er in de meeste tests heel goed uit zelfs boven de galaxy nexus, die moet op veel gebieden onder doen aan dat toestel.
scherm is alleen iets kleiner en de grafische chip is iets van een 100Mhz trager.

Ik heb nu een defy, ook heel erg leuk toestel, jammer genoeg maar 1 core, niet ideaal voor games. Maar er zijn heel erg veel custom roms voor te vinden bovendien moet je je geen zorgen maken als je het toestel eens laat vallen
Zit nu toevallig ook in de zelfde prijs klasse als die lg x2 op gsmwijzer.be
freggy
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 sep 2011, 14:22
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 19 keer

Toch even een paar dingen rechtzetten:
LG heeft geen Gorillaglas dus hij is krasgevoelig, samsung is uitgerust met gorillaglas.
De LG Optimus 2X heeft wel "gorilla glass": http://www.google.com/search?q=lg+optim ... illa+glass
LG maar 512MB ram tegenover de 1GB van samsung. Als je paar applicaties hebt draaien kan het al snel gedaan zijn met de LG
Ik heb zelf zo'n toestel, en bovenstaande bewering vind ik zwaar overdreven: precies alsof het toestel bijna onbruikbaar traag wordt als je vijf applicaties na elkaar opstart. Dat is dus zeker niet het geval.
Samsung heeft nieuwere technologies aan boord zoals bluetooth 3.0, DLNA en dacht zelfs ook tot +21Mbps over mobiel internet.
* DLNA heeft niets met hardware te maken: elke smartphone met netwerkverbinding kan DLNA ondersteunen, als je er maar de juiste software op zet. En die kan je gratis downloaden uit de Android Market. Maar dat is (net zoals bij de Samsung) zelfs bij de LG Optimus 2X niet nodig: standaard wordt die geleverd met LG Smartshare applicatie voor DLNA-ondersteuning
* De voordelen van Bluetooth 3.0 en 21 Mbps lijken mij meer een theoretisch voordeel dan iets waar je echt heel veel mee bent momenteel.

Dus ja, een Samsung Galaxy S II zal ietsje sneller zijn door de betere CPU en meer geheugen, heeft een ietsje beter scherm (maar dat van de LG Optimus 2X behoort ook zeker tot de betere in de hedendaagse smartphones, en is zeker ook niet onleesbaar in zonlicht), en heeft wat meer opslagcapaciteit ingebouwd (dat je bij beide uiteraard wel nog kan uitbreiden met een SD-kaartje van 32 GB), maar voor mij hét enige echt grote voordeel van een Samsung Galaxy SII is dat Samsung veel sneller met software-updates voor Android uitkomt dan LG, dat echt wel een slechte naam heeft gekregen op dat vlak. Je kan dat laatste natuurlijk opvangen met custom mods als je dat aandurft. Op hardwarevlak is de LG Optimus 2X echter zeker geen kneusje, zoals bovenstaande post een beetje lijkt te insinueren.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Oei dan moet coolblue dit aanpassen op hun pagina. Want dat was een van de hoofdredenen dat ik het niet nam (gorillaglas). Als ik wat applicaties tegelijk run ga ik vrij snel over de 512mb ram, (doe ook niet snel iets dicht ;)) Afhankelijk van hoe je u toestel belast waarschijnlijk ;)

EDIT: Mijn bedoeling is niet om het toestel af te breken, maar van hoe ik mijn toestel gebruik en dat de LG bij mij wel te kort gaat schieten;) Ben veeleisend op gebied van mijn toestellen en dat kost mij soms redelijk wa centen :beerchug:
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

TiTanium schreef:
johcla schreef:Same here: nu 5800 XM en overweeg de LG Optimus 2X Speed.

Een paar dagen geleden in de Mediamarkt zowel deze als de Samsung Galaxy S2 geprobeerd.
Samsung is net iets sneller en beter scherm, maar is toch 160 EUR meer, wat het verschil toch niet verantwoordt voor mij.

Dus ik ben ook benieuwd naar reacties.

Ik heb aan het twijfelen geweest tussen samsung galaxy S2 en LG optimus 2x. Toen was het verschil maar 50€ (499 voor lg 549 voor samsung)
  • LG heeft geen Gorillaglas dus hij is krasgevoelig, samsung is uitgerust met gorillaglas.
  • LG maar 512MB ram tegenover de 1GB van samsung. Als je paar applicaties hebt draaien kan het al snel gedaan zijn met de LG
  • LG heeft een LCD scherm, terwijl superAmoled+ (samsung) veel beter zichtbaar is bij fel zonlicht. (scherm bij samsung is 0,3" groter)
  • LG heeft maar 8 GB opslag, tegenover de 16GB van samsung.
  • LG 1Ghz, de samsung 1.2Ghz -> Beide wel dualcore.
  • Samsung heeft nieuwere technologies aan boord zoals bluetooth 3.0, DLNA en dacht zelfs ook tot +21Mbps over mobiel internet.
Ik vind die 160€ dan wel verantwoord. Omdat de Galaxy 2 toch meer aanbied in 1 toestel. Het toestel is ook wel steviger omdat het belangrijke scherm krasbestendig is ;) Maar buiten de LG heb je nog andere merken die je kan bekijken. En u misschien meer kunnen bekoren. Maar LG in smartphone? Neen liever niet ;)
de s2 is idd beter.
Wel enkele opmerkingetjes ondanks ik deze al eens gepost heb, je kan niet altijd op specs afgaan, ik heb dat al aangehaalt van die 1.2ghz, op papier is deze sneller dan mijn 4s, toch is de 4s sneller als flash aanstaat op de s2, als flash afstaat hangt het van pagina tot pagina af, ze zijn mekaar waardig (wetende de 4s underclocked is naar 800mhz). Ik haal mijn toestel aan omdat ik deze heb kunnen vergelijken met de s2.
Wat nog opvalt; deze lg scoort van de 3 het minste in foto's kwaliteit trekken ondanks ze meende ik 8MP hebben, das nog zoiets, de s2 komt op de 2de plaats in deze en de 4s op de 1ste ,waarschijnlijk omdat ze er bij apple een lens ofzo extra hebben ingedopt ofzo, dat zorgt ervoor de foto's net dat tikkeltje beter zijn, natuurlijker nog.
Je zegt 3.0 bluetooth het nieuwste? Ik ken daar nie echt veel van maar op de 4s zit 4.0 bluetooth, aangezien ik dat zelden tot nooit gebruik maakt me da nie zoveel uit, mijne carkit doet het met praktisch alles.

Maar we zijn het erover eens de LG minder goed is dan de s2 al zal ik mensen wel de s2 nu niet meer gaan aanraden, als ik een nieuw toestel koop dan wil ik op dat moment zowat het nieuwste hebben.

ps: das mooi 21mbps mobiel internet maar proximus heeft de hoogste snelheden en ik heb slechts 1keertje 9.21mbps download behaalt, alle andere keren max 7-8mbps. Dus theorie is mooi maar voor de moment niet haalbaar in de praktijk. :)

We weten nog steeds ook niet wat het max budget is van de topicstarter.
Als deze niet naar het geld moet kijken dan raad ik deze meteen die nexus aan of de note als het een android moet zijn.
Ge kunt ze kussen
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

toch is de 4s sneller als flash aanstaat op de s2, als flash afstaat hangt het van pagina tot pagina af
Grappig feit, wetende dat flash standaard niet werkt op een iPhone 4S, (of eender welke iPhone), en je dus bijgevolg een andere browser moet installeren.

Dat gsm's beter worden, is logisch. De iPhone 4S is uit sinds oktober, en de Galaxy S2 reeds sinds februari. Het zou vreemd zijn dat de iPhone 4S nièt beter doet, want hun camera is toch wel hun oogappletje (als de iPhone 4S marginaal sneller is met het inladen dan de S2, dan kun je daaruit wel afleiden dat dat toestel de beste is van het jaar 2011, en dat de iPhone 4S de grootste ontgoocheling was.

Gelukkig zijn de meeste dure gsm's nu al future proof: HSPA+ tot 21 Mbps. Ik denk dat Proximus niet eeuwig gaat blijven vasthangen aan die 7-8 Mbps.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Haha, de 4s een ontgoocheling,lol.
Ik vind het de beste iPhone ooit, werkt als nen trein.

Apple maakt 1 toestel per jaar, hoeveel moet android/samsung er blijven maken om apple bij te blijven? Tis de ene na het andere die ze uitbrengen,lol + ze worden ook al duurder en duurder merk ik, zie de note en de nexus.
Ge kunt ze kussen
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

De iPhone is duur en blijft duur. Da's natuurlijk wat anders. De Note en Nexus zijn nichetelefoons, die zijn geheel niet gericht op de "gewone" gebruiker. De Note is een kruising tussen een tablet en smartphone en bedoeld voor professionele gebruikers. De Nexus is een developer telefoon (puur en enkel om android te showcasen).

Dat het de beste iPhone is, is normaal. Het is dan ook de laatste nieuwe.

Dat Samsung en anderen veel telefoons lanceren, is waar (natuurlijk). Maar die telefoons zijn niet allemaal gericht op dezelfde gebruiker. Een Android telefoon van 200 euro is geen telefoon die bedoeld is om de iPhone klein te krijgen, maar om de consument de mogelijkheid te geven Android (en het merk van de fabrikant) te verkennen tegen een lichte instapprijs. Dat geldt ook voor Windows Phone 7 (in de toekomst gaan er nog goedkopere uitkomen). Ik denk dat je dat niet goed begrijpt, maar we zijn hier om bij te leren, hé.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Ik vind het de beste iPhone ooit, werkt als nen trein.
Ok ieder zijn mening, ik de galaxy s2 maar ik ga dat niet in iedere post die ik maak vermelden..... :smash2:
Met een iphone heb je niet veel keus he er is maar 1 nieuw model....als je er toevallig geen klein half loon/wedde wil aan uitgeven: pech.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

]q-tec; kan ik eraan doen dat ik ga gaan werken en het me kan permitteren? En tja, apple brengt nu éénmaal meteen mooie toestellen uit :). Dus ook al is het maar eentje, tis meteen een goeie :).

Maar terug on-topic; ik zal alvast niet zoals jullie een verouderd toestel gaan aanraden aan mensen, als iemand een nieuwe smartphone wil dan moet je deze het beste aanraden (ik heb het nie over de 4s) al hangt het af van de ts zijn budget, het budget maakt veel goed of weinig goed en het hangt ervan af wat je met een smartphone wil doen, das voor iedereen anders.

Als iemand heel mooie foto's met een smartphone wil maken dan ga ge er mee 200 euro alvast nie komen.

ps, nog een laatste:

http://www.hln.be/hln/nl/4124/Multimedi ... chud.dhtml
Ge kunt ze kussen
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Lord Utopia schreef:De iPhone is duur en blijft duur. Da's natuurlijk wat anders. De Note en Nexus zijn nichetelefoons, die zijn geheel niet gericht op de "gewone" gebruiker. De Note is een kruising tussen een tablet en smartphone en bedoeld voor professionele gebruikers. De Nexus is een developer telefoon (puur en enkel om android te showcasen).

Dat het de beste iPhone is, is normaal. Het is dan ook de laatste nieuwe.

Dat Samsung en anderen veel telefoons lanceren, is waar (natuurlijk). Maar die telefoons zijn niet allemaal gericht op dezelfde gebruiker. Een Android telefoon van 200 euro is geen telefoon die bedoeld is om de iPhone klein te krijgen, maar om de consument de mogelijkheid te geven Android (en het merk van de fabrikant) te verkennen tegen een lichte instapprijs. Dat geldt ook voor Windows Phone 7 (in de toekomst gaan er nog goedkopere uitkomen). Ik denk dat je dat niet goed begrijpt, maar we zijn hier om bij te leren, hé.
Ik heb de samsung gio gekocht; helaas vraag ik op fora om hulp en nada, alweer pluspunt voor die andere.
Batterij is altijd snel plat, ik geraak denk ik nog nie eens aan 3 uur gebruik,roffll.
Ge kunt ze kussen
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Tiens, ik ga ook gaan werken en toch loop ik niet met een iphone rond :P. Maareuh laat ons ons concentreren op de vraag van de TS, die een budget heeft van 300 € en een nieuwe iphone is dus uitgesloten.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 559
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

300€

samsung galaxy s de eerste zit nu rond de 300 en heeft al ICS
Sony xperia arc en arc s en ray en play zitten ook rond de 300. Persoonlijk vind ik sony nu de mooiste android toestellen maken, jammer genoeg komen die nu pas met dual core toestellen.
De acer iconia kost ook iets van een 300 maar dat toestel zegt me niet al te veel, vormgeving is gewoon raar.
en zo als ik al eerder in the thread heb gemeld motorola defy
de desire s en de wildfire s van htc zullen ook wel ergens in deze prijsklasse zitten.

voor minder dan 200

Ik had een acer liquid tot ze die hebben ontvreemd en was daar best wel tevreden mee.
nu kost het toestel dat dat toestel heeft opgevolgd nog maar 150€... acer liquid mt weer maar single core maar wat verwachtje voor 150€
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

konda schreef: Ik heb nu een defy, ook heel erg leuk toestel, jammer genoeg maar 1 core, niet ideaal voor games. Maar er zijn heel erg veel custom roms voor te vinden bovendien moet je je geen zorgen maken als je het toestel eens laat vallen
Zit nu toevallig ook in de zelfde prijs klasse als die lg x2 op gsmwijzer.be
Merci voor de tip, ik heb zonet de defy+ online besteld. Hoop hem binnen enkele dagen te hebben.
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 559
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

ga dan al maar rond neuzen op http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=855

Ik ben nu http://forum.xda-developers.com/showthr ... ?t=1423476 aan het gebruiken, maar ik wissel regelmatig van rom om dat er zo veel zijn :D
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”