Nokia Lumia 800
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Zijn er hier op Userbase.be al gebruikers van dit toestel ?
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Deze vat het goed samen volgens mij : http://www.youtube.com/watch?v=1JJbWgx9V8M
Ik wacht in ieder geval tot windows 8.
Bestaan er nog slechte smartphones ? Dacht het niet, dus de extra's moet naar mijn mening komen van wat Apple al jaren doet nl. hun apparaten vlekkeloos met elkaar laten samenwerken. Iets wat ik met Android mis, wat ik met Apple niet kan betalen en wat met windows7 nog niet het geval is.
Ik wacht in ieder geval tot windows 8.
Bestaan er nog slechte smartphones ? Dacht het niet, dus de extra's moet naar mijn mening komen van wat Apple al jaren doet nl. hun apparaten vlekkeloos met elkaar laten samenwerken. Iets wat ik met Android mis, wat ik met Apple niet kan betalen en wat met windows7 nog niet het geval is.
-
- Deel van't meubilair
Ik was niet meteen op zoek naar een review (die zijn er tientallen) maar gewoon naar andere gebruikers. Ik heb namelijk ook eens een gekke uitgave gedaan voor nieuw speelgoed en wou even ervaringen uitwisselen met andere eigenaars in Belgie (het toestel is hier namelijk niet te koop, Nokia verkoop liever eerst nog z'n N9 in Belgie, je moet het dus in Nederland gaan halen).
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Tja, ik moet uberbaupt de eerst Windows Phone "in het wild" nog tegen komen. En dan vraag ik me af of ik bij de Lumia 800 Nokia-kwaliteit kan verwachten op gebied van geluid (bellen, geluidsopname, filmen, ringtone, luidspreker) als beeld...
-
- Deel van't meubilair
Tja... ik kan je zeggen dat WP7 verbleekt bij Symbian (enige uitzondering is de fancy GUI en zelfs dat is niet helemaal waar) !iceke schreef:Bestaan er nog slechte smartphones ?
Op dit moment betreur ik dus enigsinds m'n aankoop Iemand een Nokia 800 kopen
- iceke
- Elite Poster
och, geeft die smartphone gewoon wat tijd, alsof Android heiligmakend is met zijn programma's die niet direct uit kunnen, soms energie zuipen of waarvoor je voor het stomste eerst een nieuwe app moet downloaden. Ik ben al blij dat Nokia terug in de markt staat met degelijke telefoons en een besturingsysteem dat kan groeien. Nu werk ik met bucht die weliswaar op een goedkope manier z'n ding doet, maar als puntje bij paaltje komt was Nokia er altijd om specifieke goedkopere telefoons in de markt te zetten die perfect waren om 1 ding goed te doen (Muziek, Navigatie of Foto)
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Tja, jij komt van een 5800, ik heb in na m'n 5800 nog m'n huidige N8 wat met Symbian^3 en apps op basis van Qt best een vlotte telefoon is.r2504 schreef:Tja... ik kan je zeggen dat WP7 verbleekt bij Symbian (enige uitzondering is de fancy GUI en zelfs dat is niet helemaal waar) !
Browser s****, maar Opera Mobile maakt veel goed.
En daar vrees ik dus ook een beetje voor: ik ben al-bij-al best tevreden van de N8 met al z'n (on)mogelijkheden...
Enige dat ik mis is dat je bij Symbian uw internet NIET kunt uitzetten: noch wifi, noch data.
Bij Symbian Belle gaat dat eindelijk wél kunnen.
Ik had eigenlijk een review-exemplaar moeten opvragen bij Nokia eh, alle reviews zijn behoorlijk lovend, maar tja, ze plaatsen het ten opzichte van ... niets. Alle reviews beoordelen het ding zowat als "first of it's kind" en negeren de hele Nokia legacy aan apps en gewoontes (no more Nokia Suite bvb).
Maar goed, jij hebt dus de 800 gekocht? Geen zin om een kritische review te schrijven met je ervaringen?
Beetje "caveat emptor"...
- iceke
- Elite Poster
Ik ben al blij dat exchange nu eindelijk blijft updaten met Symbian Anna (als m'n afspraken die ik ingeef op mijn Nokia nu ook nog zouden syncen...)
Het grote probleem met Symbian was dat het tot in de eeuwigheid duurde voor ze de foutjes eruit filterden. ...
Het grote probleem met Symbian was dat het tot in de eeuwigheid duurde voor ze de foutjes eruit filterden. ...
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Kijk eens in de logs (C:\MailForExchange\admin_log*.txt) of je niets kan zien. Bij mij ging dat fout omdat de mappen op exchange corrupt waren (hingen onder m'n inbox ipv onder m'n root; Outlook starten met /resetfolders heeft geholpen)iceke schreef:Ik ben al blij dat exchange nu eindelijk blijft updaten met Symbian Anna (als m'n afspraken die ik ingeef op mijn Nokia nu ook nog zouden syncen...)
-
- Deel van't meubilair
Op zich is WP7 geen nieuw product (er waren reeds niet-Nokia toestellen met WP7), dus met die instelling heb ik het wel een beetje moeilijk, zeker omdat het een aantal basisfuncties (blijkbaar kijken gebruikers enkel naar apps vandaag de dag) zijn die in Symbian prima werkten en ik betwijfel of Microsoft hier op korte termijn iets zal aan veranderen.iceke schreef:och, geeft die smartphone gewoon wat tijd
Ik heb geen Android, dus ik weet niet of m'n opmerking een algemene is... maar met WP7 besef je dus pas hoe goed Symbian wel niet is. Aangezien op Tweakers iedereen vol lof is, heb ik snel een lijstje gemaakt met dingen die me al storen of niet perfect zijn...meon schreef:En daar vrees ik dus ook een beetje voor: ik ben al-bij-al best tevreden van de N8 met al z'n (on)mogelijkheden...
- Bluetooth naam van je toestel kan je enkel wijzigen via Zune
- Bluetooth naam van je paired device kan je niet renamen
- Wireless connecties kan je geen priority geven
- Wireless connecties kan je niet renamen
- Je hebt geen belprofielen (general, meeting, ...)
- Geen thetering (ok, dit zou komen)
- Geen offline navigatie (ok, dit zou komen)
- Waarom Nokia Drive en Nokia Maps (op Symbian heb je één die alles doet, ook offline nav)
- Exchange client synchronisatie staat op "as item arrive" maar lijkt niet te werken (misschien omdat ik WIFI gebruik)
- Het afsluiten van applicaties (browser, music) werkt alles behalve intuitief
- Zune Music geeft de artiest niet (zegt Various), Nokia Music doet dit wel goed
- Zune applicatie op PC is een gedrocht (ik had reeds alle muziek in WMP)
- Calendar heeft enkel waardeloze maand view waar je niets op ziet
- Tiles op home schreen zijn beperkt (je moet meteen scrollen) en passen nooit netjes
- Audio performance voor Music is zwak (één speakertje onderaan is alles)
- Mix Radio werkt niet voor mij (voor andere Belgen wel, begrijp dus niet op welke basis dit is)
- Toestel kan blijkbaar geen OTA updates (steeds PC nodig)
- Blijkbaar kan je geen eigen ringtones toevoegen (de bestaande zijn droevig)
- Geen notification light (je moet dus steeds het unlock scherm aanroepen)
- ...
Misschien is het voor velen voldoende dat hun Whatsapp of Twitter werkt... maar ik mis toch wel een duidelijke "telefoon" basis in WP7.
Ga ik zeker doen... als ik de nodige tijd kan vinden.meon schreef:Maar goed, jij hebt dus de 800 gekocht? Geen zin om een kritische review te schrijven met je ervaringen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 17 keer
- Contacteer:
Bedankt voor het opmerken van deze puntjes.
Spijtig dat review sites deze basis dingen vaak ook niet meer bekijken.
Spijtig dat review sites deze basis dingen vaak ook niet meer bekijken.
Everything that has a beginning has an end.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
ik kom ze dikwijls tegen en pruts er ook regelmatig mee. Best wel goede toestellen en handig in gebruik eens je het gewent bent (en het went snel ).meon schreef:Tja, ik moet uberbaupt de eerst Windows Phone "in het wild" nog tegen komen. En dan vraag ik me af of ik bij de Lumia 800 Nokia-kwaliteit kan verwachten op gebied van geluid (bellen, geluidsopname, filmen, ringtone, luidspreker) als beeld...
Ik kan bij mijn Nokia 5530 wel wifi en data afzetten op Symbian, altijd gelukt o.O
Nuja, voorlopig blijf ik bij Symbian tot er WP7 toestellen uitkomen met hedendaagse hardware.
-
- Deel van't meubilair
Bron: http://tweakers.net/nieuws/79188/nokia- ... e-uit.htmlNokia brengt Windows Phone Lumia 800 in België uit
Nokia brengt zijn eerste Windows Phone Lumia 800 deze maand nog in België uit. Het toestel wordt in Nederland sinds november verkocht. Bovendien gaat Nokia volgende week alweer nieuwe modellen met Windows Phone aankondigen.
Het feestje om de release in België te vieren vindt plaats op 20 januari, zegt de fabrikant op Facebook. Daarna ligt het toestel vermoedelijk snel in de winkels. De Finse fabrikant kondigde zijn eerste Windows Phone eind oktober aan en bracht hem half november uit in zes landen, waaronder Nederland.
Facebook link:
- MichelLoyen
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 10 keer
Ik heb een Omnia 7 vanaf het prille WP7 begin (wat nu net een jaar is) en een Lumia 800 van het werk. Men moet niet vergeten dat iOS en Android de eerste jaren een drama waren. Ook zaken zoals copy/paste waren in het begin niet aan de orde op iOS. Ik heb ook een tijd Android gebruikt maar ik vond het persoonlijk te rommelig. Alles kan aangepast worden en zo ongeveer alles is mogelijk...maar dat is op zich zelf ook weer het probleem van het OS. Het voelt ook aan als een van losse stukjes software geraapt OS. Zaken zoals stabiliteit en gebruikerservaring laten mijn inziens vaak te wensen over.
Daarentegen is het wel zo dat MS nu eenmaal een achterstand heeft...en dat er inderdaad een aantal zaken nog niet volledig aanwezig zijn. De laatste Mango update heeft een behoorlijke inhaalslag gemaakt en zet mijn inziens het OS op een derde plaats op dit moment. De developers hebben nu vaak hun apps voor WP7 gemaakt met de basis functionaliteit en je merkt dat er gestaag updates uitkomen om ze op hetzelfde niveau als iOS, Android te brengen. Kortom...WP7 heeft een indrukwekkende inhaalslag gemaakt...en werkt simpelweg super (qua user beleving sneller dan menig top toestel van Android met dual core ed). WP7 is er echter nog niet helemaal en moet nu echt die stijgende lijn doorzetten om door te kunnen stoten.
Om even te reageren op r2504 zijn issue lijst ....
Klopt. DIt is gelinkt aan de naam van je toestel (wat voor mij persoonlijk overigens niets uitmaakt).
Klopt. Ook daar...mij persoonlijk maakt dat niet uit.
Klopt...dit is mis ik nu ook.
Klopt. Geen groot gemis maar soms wel handig als je er veel hebt.
In principe wel. Je kunt als je op de volume knop duwt rechtsboven switchen tussen 'ring+vibrate' en 'vibrate'. Daarnaast kun je per persoon een andere ringtone instellen. Ook daar geldt dat dit voor mij prima is...ik heb geen behoefte aan 10 verschillende profielen.
Ik heb dit op mijn Omnia7 (werkt perfect overigens). Voor de Lumia is dit inderdaad wel bevestigd en komt ook.
DIt komt inderdaad en is ook bevestigd. Vanwege tijdsdruk merk je dat de navigatie gemaakt is met basis functionaliteit. De Android nav is zoals bekend op dit moment echt superieur.
- Waarom Nokia Drive en Nokia Maps (op Symbian heb je één die alles doet, ook offline nav)
Drive is gericht op navigeren met de auto...maps op in een stad ofzo (wandelen) en het ontdekken van POI's. Ik ben het echter met je eens..de keuze van Nokia is vreemd.
- Exchange client synchronisatie staat op "as item arrive" maar lijkt niet te werken (misschien omdat ik WIFI gebruik)
Op mijn werk gebruikt men nog Exchange 2003, thuis had ik Exchange 2010 en sinds kort overgestapt op een Office365 account (ook exchange 2010). Daarnaast heb ik nog een gmail en hotmail account. Direct push werkt op beide toesteln met alle accounts vlekkeloos. Geen idee waarom het bij jou niet werkt...maar het ligt zeker niet aan het toestel of de software daar van.
Het afsluiten van een app kan door op de back button te tappen. Het open laten staan van een app kan door op de Windows button te tappen. Er is echter geen echte reden om een app af te sluiten. Die worden nl ge-tombstoned (kuch, correct Engels :S) en verbruiken geen CPU ed (in tegenstelling tot Android). Een developer kan via een background agent dan wel nog taken laten afhandelen. Daarbij blijven er maar max 6 apps openstaan.
- Zune Music geeft de artiest niet (zegt Various), Nokia Music doet dit wel goed
Dat volg ik niet. Bij wordt gewoon alle info (artist, album enz) netjes weergegeven. Kloppen de meta tags van je mp3's wel?
Het is inderdaad heel anders. Love it or hate it. Het feit dat het een aparte metadata DB gebruikt is wel jammer idd. Verder werkt het prima. Breek me bijv. niet de bek open over iTunes.
Klopt. Die is niet echt overzichtelijk. Er zijn apps die dat wel doen...maar je wilt dat natuurlijk met de native software kunnen.
- Tiles op home schreen zijn beperkt (je moet meteen scrollen) en passen nooit netjes
Snap ik niet helemaal. De ellenlange lijsten van app icoontjes op andere OS versies vereisen toch ook scrollen? Als je je Android home screens volduwt met widgets dan moet je toch ook scrollen? De bedoeling is dat je de tiles die voor jou belangrijk zijn pint en op je homescreen zet (en misschien ook meteen bovenaan). Je ziet dan meteen wat er voor nieuwe informatie is. Een swipe naar beneden en je komt bij de andere tiles. En wat bedoel je met ze passen niet helemaal?
Het design van de Lumia 800 maakt idd dat er niet meer veel ruimte is voor een grote speaker. Audio is wat mij betreft echter op elke smartphone klote via de speaker. Er zijn echter inderdaad toestellen die dit wat beter hebben dan andere.
- Mix Radio werkt niet voor mij (voor andere Belgen wel, begrijp dus niet op welke basis dit is)
Begrijp ik ook niet. Werkt prima bij mij. Je moet echter wel je regional settings correct instellen aangezien het voor sommige landen niet beschikbaar is.
Klopt. Zou wel in de toekomst komen maar nog niet bekend wanneer. Zelfs iOS heeft het pas sinds kort met iOS5.
Dit kan zeer zeker wel en was nu net een van de meest gegeerde opties die men in Mango heeft toegevoegd. Het via (inmiddels in grote aantallen) apps in de marketplace of via de zune software (net zoals bij de iphone). Ook bij wp7 geldt dat de ringtone max 30 seconden mag zijn.
Klopt. De Lumia heeft dit simpelweg niet. Some love it, some hate it. Je merkt dat vooral Android users dit gewend zijn en ook missen als het er niet is.
Hoe dan ook...ik ga hier zeker niet WP7 verheerlijken...niet alles is 100% op dit moment. Voor mij is het echter een zalig OS dat super stabiel en snel werkt. Iets wat ik van Android nog niet heb kunnen zeggen. Mijn vriendin heeft een iphone4 en thuis ligt een iPad. Ik vind iOS echter erg gedateerd worden qua user interface en de snelheid en stabiliteit is ook al enige tijd niet echt meer wat het ooit was. Ik ben wel jaloers op op de beschikbare apps en de functionaliteit die ze bieden. Dit is echter een kwestie van tijd en je merkt dat devs er ook echt mee bezig zijn.
My 2 cents . Please be kind .
Daarentegen is het wel zo dat MS nu eenmaal een achterstand heeft...en dat er inderdaad een aantal zaken nog niet volledig aanwezig zijn. De laatste Mango update heeft een behoorlijke inhaalslag gemaakt en zet mijn inziens het OS op een derde plaats op dit moment. De developers hebben nu vaak hun apps voor WP7 gemaakt met de basis functionaliteit en je merkt dat er gestaag updates uitkomen om ze op hetzelfde niveau als iOS, Android te brengen. Kortom...WP7 heeft een indrukwekkende inhaalslag gemaakt...en werkt simpelweg super (qua user beleving sneller dan menig top toestel van Android met dual core ed). WP7 is er echter nog niet helemaal en moet nu echt die stijgende lijn doorzetten om door te kunnen stoten.
Om even te reageren op r2504 zijn issue lijst ....
Klopt. DIt is gelinkt aan de naam van je toestel (wat voor mij persoonlijk overigens niets uitmaakt).
Klopt. Ook daar...mij persoonlijk maakt dat niet uit.
Klopt...dit is mis ik nu ook.
Klopt. Geen groot gemis maar soms wel handig als je er veel hebt.
In principe wel. Je kunt als je op de volume knop duwt rechtsboven switchen tussen 'ring+vibrate' en 'vibrate'. Daarnaast kun je per persoon een andere ringtone instellen. Ook daar geldt dat dit voor mij prima is...ik heb geen behoefte aan 10 verschillende profielen.
Ik heb dit op mijn Omnia7 (werkt perfect overigens). Voor de Lumia is dit inderdaad wel bevestigd en komt ook.
DIt komt inderdaad en is ook bevestigd. Vanwege tijdsdruk merk je dat de navigatie gemaakt is met basis functionaliteit. De Android nav is zoals bekend op dit moment echt superieur.
Drive is gericht op navigeren met de auto...maps op in een stad ofzo (wandelen) en het ontdekken van POI's. Ik ben het echter met je eens..de keuze van Nokia is vreemd.
Op mijn werk gebruikt men nog Exchange 2003, thuis had ik Exchange 2010 en sinds kort overgestapt op een Office365 account (ook exchange 2010). Daarnaast heb ik nog een gmail en hotmail account. Direct push werkt op beide toesteln met alle accounts vlekkeloos. Geen idee waarom het bij jou niet werkt...maar het ligt zeker niet aan het toestel of de software daar van.
Het afsluiten van een app kan door op de back button te tappen. Het open laten staan van een app kan door op de Windows button te tappen. Er is echter geen echte reden om een app af te sluiten. Die worden nl ge-tombstoned (kuch, correct Engels :S) en verbruiken geen CPU ed (in tegenstelling tot Android). Een developer kan via een background agent dan wel nog taken laten afhandelen. Daarbij blijven er maar max 6 apps openstaan.
Dat volg ik niet. Bij wordt gewoon alle info (artist, album enz) netjes weergegeven. Kloppen de meta tags van je mp3's wel?
Het is inderdaad heel anders. Love it or hate it. Het feit dat het een aparte metadata DB gebruikt is wel jammer idd. Verder werkt het prima. Breek me bijv. niet de bek open over iTunes.
Klopt. Die is niet echt overzichtelijk. Er zijn apps die dat wel doen...maar je wilt dat natuurlijk met de native software kunnen.
Snap ik niet helemaal. De ellenlange lijsten van app icoontjes op andere OS versies vereisen toch ook scrollen? Als je je Android home screens volduwt met widgets dan moet je toch ook scrollen? De bedoeling is dat je de tiles die voor jou belangrijk zijn pint en op je homescreen zet (en misschien ook meteen bovenaan). Je ziet dan meteen wat er voor nieuwe informatie is. Een swipe naar beneden en je komt bij de andere tiles. En wat bedoel je met ze passen niet helemaal?
Het design van de Lumia 800 maakt idd dat er niet meer veel ruimte is voor een grote speaker. Audio is wat mij betreft echter op elke smartphone klote via de speaker. Er zijn echter inderdaad toestellen die dit wat beter hebben dan andere.
Begrijp ik ook niet. Werkt prima bij mij. Je moet echter wel je regional settings correct instellen aangezien het voor sommige landen niet beschikbaar is.
Klopt. Zou wel in de toekomst komen maar nog niet bekend wanneer. Zelfs iOS heeft het pas sinds kort met iOS5.
Dit kan zeer zeker wel en was nu net een van de meest gegeerde opties die men in Mango heeft toegevoegd. Het via (inmiddels in grote aantallen) apps in de marketplace of via de zune software (net zoals bij de iphone). Ook bij wp7 geldt dat de ringtone max 30 seconden mag zijn.
Klopt. De Lumia heeft dit simpelweg niet. Some love it, some hate it. Je merkt dat vooral Android users dit gewend zijn en ook missen als het er niet is.
Hoe dan ook...ik ga hier zeker niet WP7 verheerlijken...niet alles is 100% op dit moment. Voor mij is het echter een zalig OS dat super stabiel en snel werkt. Iets wat ik van Android nog niet heb kunnen zeggen. Mijn vriendin heeft een iphone4 en thuis ligt een iPad. Ik vind iOS echter erg gedateerd worden qua user interface en de snelheid en stabiliteit is ook al enige tijd niet echt meer wat het ooit was. Ik ben wel jaloers op op de beschikbare apps en de functionaliteit die ze bieden. Dit is echter een kwestie van tijd en je merkt dat devs er ook echt mee bezig zijn.
My 2 cents . Please be kind .
- MichelLoyen
- Plus Member
Ow...bijna vergeten...wat betreft een 'normale user' review:
Ik volg voornamelijk de sites www.wpcentral.com en www.wmpoweruser.com. Daar werd ook al verwezen naar die review en het feit dat het een normale gebruiker betreft. Verder ook interresant: http://www.nytimes.com/2012/01/08/techn ... 3Fsrc%3Dtp
Ik volg voornamelijk de sites www.wpcentral.com en www.wmpoweruser.com. Daar werd ook al verwezen naar die review en het feit dat het een normale gebruiker betreft. Verder ook interresant: http://www.nytimes.com/2012/01/08/techn ... 3Fsrc%3Dtp
-
- Deel van't meubilair
Ik lees dat excuus meermaals... maar Windows Phone heeft ondertussen wel versienummer 7.5 Het feit dat het een volledige rewrite is laat mij daarin koud, het is alsof Windows 7 of 8 plotseling geen Copy & Paste meer zou hebben omdat het een rewrite zou zijn (je mag veronderstellen dat bedrijven leren uit hun ervaringen met vorige versies).MichelLoyen schreef:Daarentegen is het wel zo dat MS nu eenmaal een achterstand heeft...en dat er inderdaad een aantal zaken nog niet volledig aanwezig zijn.
Het probleem is hoofdzakelijk gerelateerd aan het volume... er is namelijk geen apart volume voor de beltoon, de notifications en de muziek. Zet je je telefoon dus wat stiller omdat je muziek speelt dan hoor je nadien geen oproepen meer als hij in je broekzak zit, zet je hem terug harder dan spring je 's nachts tot tegen het plafond als je een mail ontvangt. Als ik in Symbian een profiel "normal" kies dan weet ik dat al mij instellingen juist staan.... Windows Phone heeft enkel ring of geen ring.MichelLoyen schreef:- Je hebt geen belprofielen (general, meeting, ...)
In principe wel. Je kunt als je op de volume knop duwt rechtsboven switchen tussen 'ring+vibrate' en 'vibrate'.
We zijn ondertussen twee maand verder en beide zijn er nog niet... en zelfs de nieuwe firmware versie die enkele al hebben maakt er ook absoluut geen sprake van. Op zich is het voor mij geen drama, maar als je een telefoon verkoopt aan een premium prijs en daarbij dergelijke applicaties aangeeft als added value dan moeten ze er ook zijn.MichelLoyen schreef:- Geen thetering (ok, dit zou komen), - Geen offline navigatie (ok, dit zou komen)
DIt komt inderdaad en is ook bevestigd.
De reden is ondertussen duidelijk... in standby mode (zoals hij dus in je broekzak zit) is WIFI niet actief op het toestel en syncrhoniseert hij dus ook niet (als je geen data abbo hebt). Ondertussen heb ik wel een data abbo actief en dan gebruikt hij in standby 3G, en werkt het wel netjes (behalve het feit dat je data aan het verbruiken bent terwijl je gratis WIFI hebt... niet zo netjes met de beperkte data plans in Belgie).MichelLoyen schreef:- Exchange client synchronisatie staat op "as item arrive" maar lijkt niet te werken (misschien omdat ik WIFI gebruik)
Als je vanuit een mail naar je browser gaat en daar wat pagina's bekijkt moet je uiteindelijk wel 37x de back button indrukken om je mail te sluiten, en zo krijg je dus een alles behalve intiutief gedrag daar bij andere applicaties één keer de back button indrukken wel de applicatie sluit. Ik denk ook niet dat je het fijn zou vinden als Windows voor jou ging bepalen welke applicaties gesloten moeten worden of niet... de user should be in control !MichelLoyen schreef:- Het afsluiten van applicaties (browser, music) werkt alles behalve intuitief
Het afsluiten van een app kan door op de back button te tappen.
Van alle tracks die op een verzamel CD staan krijg ik geen naam te zien bij "artist"... deze staan onder "Various Artists" ? Ga ik echter naar songs dan zit ik daar ieder liedje staan met eronder netjes de "artist"... m'n MP3's zijn dus heus wel correct getagged (heeft me heel wat werk gekost), en Nokia Music doet het ook correct !MichelLoyen schreef:- Zune Music geeft de artiest niet (zegt Various), Nokia Music doet dit wel goed
Standaard heb je zo ie zo "Phone", "Messaging", "People Hub" en "Calendar" nodig... da's 63% van de beschikbare ruimte op je homescreen ! Waar het concept van People hub zeker niet slecht is, heb je Phone en Messaging nog steeds nodig voor je gemiste oproepen en SMS'jes... een gemiste kans dus. Als je kijkt hoe dit werkt op Meego (Nokia N9) dan is het duidelijk dat het véél beter kan.MichelLoyen schreef:- Tiles op home schreen zijn beperkt (je moet meteen scrollen) en passen nooit netjes
Snap ik niet helemaal. De ellenlange lijsten van app icoontjes op andere OS versies vereisen toch ook scrollen?
Zet je Calendar eens op de vierde rij en scroll helemaal omhoog (je eerste scherm dus)... je zal merken dat de tekst van je calendar item niet meer leesbaar is omdat de tile er een stukje afvalt. Het absurde is dat op dat moment er bovenaan het scherm zo'n 1 centimeter verprutst wordt ! Men verprutst tevens nogmaals één centimer rechts voor een dom pijltje (het kleinste kind weet na één keer dat je kan swipen), alsook zo'n 3mm aan de linkerkant... wat UI design betreft is dit wel een mega blunder !MichelLoyen schreef:En wat bedoel je met ze passen niet helemaal?
Was waarschijnlijk een beetje verwend op m'n Nokia 5800... nu ja, dat was ook een "musicphone".MichelLoyen schreef:Audio is wat mij betreft echter op elke smartphone klote via de speaker. Er zijn echter inderdaad toestellen die dit wat beter hebben dan andere.
Ik heb zowel een BE als NL Live ID getest met een combinatie van alle mogelijke regionel settings op de telefoon... trouwens ondertussen lees ik ook van Nederlanders dat Mix Radio ontbreekt... ergens moet er dus een magische setting zijn die zorgt dat je Mix Radio wel of niet hebt (nu het toestel officieel in Belgie uitkomt zal het misschien vanzelf wel opgelost geraken).MichelLoyen schreef:- Mix Radio werkt niet voor mij (voor andere Belgen wel, begrijp dus niet op welke basis dit is)
No excuse... Symbian heeft het al eeuwen... leer uit je ervaringen.MichelLoyen schreef:- Toestel kan blijkbaar geen OTA updates (steeds PC nodig)
Zelfs iOS heeft het pas sinds kort met iOS5.
Het kan inderdaad... maar via een absurde en omslachtige manier via Zune op je PC (het genre van een song moet je op RINGTONE zetten, en daarbij mag hij niet te groot of te lang zijn). Trouwens je kan enkel ringtones op je toestel zetten, geen notifications zoals voor SMS, mail, ...MichelLoyen schreef:- Blijkbaar kan je geen eigen ringtones toevoegen (de bestaande zijn droevig)
Dit kan zeer zeker wel en was nu net een van de meest gegeerde opties die men in Mango heeft toegevoegd.
Symbian (althans m'n Nokia 5800) had het en je kon het zelfs naar wens configureren. Het feit dat het volume management van Windows Phone ronduit rampzalig is maakt het ontbreken van deze features des te pijnlijker. Hopelijk kan men het Windows Logo laten knipperen of zo in de toekomst. Ik begrijp trouwens Microsoft niet... een hele lijst hardware vereisten, maar een notification light zit er niet bij ?MichelLoyen schreef:- Geen notification light (je moet dus steeds het unlock scherm aanroepen)
Je merkt dat vooral Android users dit gewend zijn en ook missen als het er niet is.
Ik wil WP7 ook niet afbreken, het heeft ook een aantal features die me doen beslissen hebben het toestel een kans te geven, feit is alléén dat over de dag dagelijkse dingen die ik hierboven beschreven heb niemand schrijft in een review... het zijn allen haast copies van de Microsoft/Nokia marketing blablah over hoe cool Facebook en Twitter integratie wel is, maar ik gebruik men telefoon nog hoofdzakelijk om te bellen en bereikbaar te zijn. Eerst een basis... dan de toeters en bellen !MichelLoyen schreef:Hoe dan ook...ik ga hier zeker niet WP7 verheerlijken...niet alles is 100% op dit moment.
Dit is in ieder geval heel wat meer down to earth dan de fanboys op het Tweakers.net forum welke een orgasme krijgen van gewoon de kleur van de telefoon alléén al Persoonlijk vind ik het echter nog steeds heel oppervlakkig en mist het feedback over z'n ervaringen (ook hier weer snel iets over Tiles, People hub en Nokia Drive).MichelLoyen schreef:Ow...bijna vergeten...wat betreft een 'normale user' review:
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Komt ook omdat er een 'Nokia Event' werd gehouden op het hoofdkantoor waar een aantal tweakers met de telefoon mochten spelen (als ze hem daarna reviewden). Dan ga je natuurlijk geen negatieve review schrijven.Dit is in ieder geval heel wat meer down to earth dan de fanboys op het Tweakers.net forum welke een orgasme krijgen van gewoon de kleur van de telefoon alléén al Persoonlijk vind ik het echter nog steeds heel oppervlakkig en mist het feedback over z'n ervaringen (ook hier weer snel iets over Tiles, People hub en Nokia Drive).
r2504 heeft overigens meteen het record langste post op dit verbroken. Man, wat duurt dat scrollen lang
-
- Elite Poster
Nokia heeft deze ervaring ja, maar Microsoft maakt het OS, niet Nokia. In zekere zin kunnen ze kleine zaken aanpassen, maar OTA updates is niet bepaald een oppervlakkige aanpassing.No excuse... Symbian heeft het al eeuwen... leer uit je ervaringen.
Deze feature mis ik jammer genoeg ook op mijn Symbian toestel (5530). Ik slaag er niet in om een ander geluid als sms-toon te zetten, enkel de geïnstalleerde.Trouwens je kan enkel ringtones op je toestel zetten, geen notifications zoals voor SMS, mail, ...
Dit is zo een handige feature. Mijn huidige toestel heeft dit, een klein en subtiel signaal maar toch opvallend genoeg om te zien dat er een notificatie is wanneer mijn toestel op stil staat. Heeft de iPhone dit eigenlijk?Geen notification light (je moet dus steeds het unlock scherm aanroepen)
Mijn toestel is aan vervanging toe en de Lumia 800 is een grote kanshebber. Het kan echter ook zijn dat ik nog wacht op de volgende versie. Al bij al ben en blijf ik erg tevreden over mijn Symbian toestel. Ik hoop dat ik de Lumia 800 mag gaan testen op 20 januari, waarschijnlijk zal ik weer niet bij de gelukkigen zitten maar een mens mag hopen
-
- Deel van't meubilair
Juist op basis van dergelijke uitspraak heb ik ernstige bedenkingen bij de Microsoft-Nokia deal... uiteindelijk is Nokia op deze manier gewoon de zoveelste "hardware boer" geworden ! Dit betekend dat je je ook grondig moet onderscheiden op gebied van hardware, en als dan blijkt dat je audio niet echt goed is, je camera niet super, je geen notification light hebt, stom klepje aan de USB connector, thethering ontbreekt (ondanks dat het wel in WP zit), ... dan heb je volgens mij weinig overlevingskansen op lange termijn.MClaeys schreef:Nokia heeft deze ervaring ja, maar Microsoft maakt het OS, niet Nokia. In zekere zin kunnen ze kleine zaken aanpassen, maar OTA updates is niet bepaald een oppervlakkige aanpassing.
- MichelLoyen
- Plus Member
Het feit dat ik vermeldde dat MS een achterstand heeft...was niet zozeer een excuus maar eerder een vaststelling .
Het klopt simpelweg dat een aantal zaken niet goed zijn, niet goed uitgewerkt of onhandig (enz. enz.). Je merkt gewoon dat het feit dat de concurrenten al heel veel hebben WP7 daarmee vergeleken wordt. Dus als er iets ontbreekt t.o.v. Android, iOS dan weegt dat heel zwaar...en maakt het niet meer uit dat die 2 andere dat in het begin ook niet hadden. Het maakt ook niemand iets uit of WP7 pas een jaar bestaat en het wel erg indrukwekkend is wat men wel op die korte tijd heeft weten te bouwen. Je vernoemt bijvoorbeeld dat het no excuse is dat er geen OTA updates zijn. Apple heeft dit echter pas net ingevoerd...dus dat is dan ook al in de jaren daarvoor een blammage geweest. Terwijl de iphone toch nog altijd 200eur meer kost dan een Lumia en al jaren bestaat. De markt is gewoon keihard en gaat erg snel. MS is (helaas) nog altijd aan het inhalen.
Hoe dan ook...we kunnen ook wel een shit list gaan maken van Android en iOS (en die zijn er zeker!). Op dit moment is WP7 voor mij persoonlijk gewoon een fijn, stabiel en prettig OS. Ik heb beide alternatieven geprobeerd en ook die hadden voor- en nadelen. Ik heb wel de kanttekening dat ik die echt storende zaken in WP7 opgelost wil hebben. Ik heb daar ook het geduld voor...maar niet onbeperkt. Jij bent blijkbaar toch iets minder vergevingsgezind
Het klopt simpelweg dat een aantal zaken niet goed zijn, niet goed uitgewerkt of onhandig (enz. enz.). Je merkt gewoon dat het feit dat de concurrenten al heel veel hebben WP7 daarmee vergeleken wordt. Dus als er iets ontbreekt t.o.v. Android, iOS dan weegt dat heel zwaar...en maakt het niet meer uit dat die 2 andere dat in het begin ook niet hadden. Het maakt ook niemand iets uit of WP7 pas een jaar bestaat en het wel erg indrukwekkend is wat men wel op die korte tijd heeft weten te bouwen. Je vernoemt bijvoorbeeld dat het no excuse is dat er geen OTA updates zijn. Apple heeft dit echter pas net ingevoerd...dus dat is dan ook al in de jaren daarvoor een blammage geweest. Terwijl de iphone toch nog altijd 200eur meer kost dan een Lumia en al jaren bestaat. De markt is gewoon keihard en gaat erg snel. MS is (helaas) nog altijd aan het inhalen.
Hoe dan ook...we kunnen ook wel een shit list gaan maken van Android en iOS (en die zijn er zeker!). Op dit moment is WP7 voor mij persoonlijk gewoon een fijn, stabiel en prettig OS. Ik heb beide alternatieven geprobeerd en ook die hadden voor- en nadelen. Ik heb wel de kanttekening dat ik die echt storende zaken in WP7 opgelost wil hebben. Ik heb daar ook het geduld voor...maar niet onbeperkt. Jij bent blijkbaar toch iets minder vergevingsgezind
- MichelLoyen
- Plus Member
Dju...weer wat vergeten te vermelden ...
r2504 vermeldde dat je zou verwachten dat Nokia het volledig goed zou doen aangezien er ook zoveel van afhangt. Ook daar de vaststelling (geen excuus) ze dit in 7 maanden opgezet hebben en door tijdsdruk zaken hebben laten vallen (bijv. FF camera). Ik moet echter eerlijk toegeven dat ik ook wat teleurgesteld was toen de Lumia uitkwam. Ik vind het een heel mooi toestel qua design maar zaken zoals dat klepje valt dan wel weer wat tegen. Het scherm is wat klein en de touch buttons zitten wat kort op het scherm (terwijl er toch ruimte genoeg is om ze lager te zetten).
Mijn gevoel zegt me dat Nokia koste wat kost voor het einde van het jaar op de markt wou komen. Ze hebben daar dan waarschijnlijk concessies door gemaakt en het is de vraag of dat verstandig was. Enerzijds denk ik soms van niet...anderzijds verkoopt de Lumia blijkbaar wel heel goed. Zo komen nu nu als het goed is met de Lumia 900 (Ace) op de CES. Die heeft dan veel van de ontbrekende zaken van de 800 (4.3inch scherm, FF camera). Ben benieuwd of ze daar hun andere shizzle op orde hebben (ICS, drivers enz.).
r2504 vermeldde dat je zou verwachten dat Nokia het volledig goed zou doen aangezien er ook zoveel van afhangt. Ook daar de vaststelling (geen excuus) ze dit in 7 maanden opgezet hebben en door tijdsdruk zaken hebben laten vallen (bijv. FF camera). Ik moet echter eerlijk toegeven dat ik ook wat teleurgesteld was toen de Lumia uitkwam. Ik vind het een heel mooi toestel qua design maar zaken zoals dat klepje valt dan wel weer wat tegen. Het scherm is wat klein en de touch buttons zitten wat kort op het scherm (terwijl er toch ruimte genoeg is om ze lager te zetten).
Mijn gevoel zegt me dat Nokia koste wat kost voor het einde van het jaar op de markt wou komen. Ze hebben daar dan waarschijnlijk concessies door gemaakt en het is de vraag of dat verstandig was. Enerzijds denk ik soms van niet...anderzijds verkoopt de Lumia blijkbaar wel heel goed. Zo komen nu nu als het goed is met de Lumia 900 (Ace) op de CES. Die heeft dan veel van de ontbrekende zaken van de 800 (4.3inch scherm, FF camera). Ben benieuwd of ze daar hun andere shizzle op orde hebben (ICS, drivers enz.).
-
- Deel van't meubilair
Goh... als ik iets niet goed vind dan kom ik daar gewoon voor uit (sommige mensen hebben het daar blijkbaar moeilijk mee)... ik denk dat potentiele klanten en zelfs het bedrijf daar meer aan heeft dan de commentaren op Tweakers.net in de stijl van "cool", "gaaf toestel", "mega blauw", "die moet ik hebben"... en verder 110 bladzijden over batterij problemen.MichelLoyen schreef:Jij bent blijkbaar toch iets minder vergevingsgezind
-
- Elite Poster
ik heb er ook mijn bedenkingen bij. Het is wat te toevallig dat de baas van Nokia een grote meneer was bij Microsoft vroeger. Al bij al ben ik blij dat ze niet voor Android gekozen hebben.r2504 schreef:Juist op basis van dergelijke uitspraak heb ik ernstige bedenkingen bij de Microsoft-Nokia deal... uiteindelijk is Nokia op deze manier gewoon de zoveelste "hardware boer" geworden ! Dit betekend dat je je ook grondig moet onderscheiden op gebied van hardware, en als dan blijkt dat je audio niet echt goed is, je camera niet super, je geen notification light hebt, stom klepje aan de USB connector, thethering ontbreekt (ondanks dat het wel in WP zit), ... dan heb je volgens mij weinig overlevingskansen op lange termijn.MClaeys schreef:Nokia heeft deze ervaring ja, maar Microsoft maakt het OS, niet Nokia. In zekere zin kunnen ze kleine zaken aanpassen, maar OTA updates is niet bepaald een oppervlakkige aanpassing.
Het spijtige is dat er eigenlijk weinig variatie is qua hardware bij WP7. Je hebt de keuze tussen wat kleurtjes en het merk, in de basis zijn ze veel te gelijk aan elkaar. Is er intussen al een toestel met ondersteuning voor SD kaartjes? Of dual core (nee, dit verkleint de batterijduur niet, apps runnen wel sneller)? ...
Ik hoop dat het OS voldoende groeit zodat deze al bij al kleine tekortkomingen opgelost geraken. Met een interne opslag van 8GB en geen uitbreiding mogelijk kom ik al niet toe voor een leuke MP3 collectie onderweg (dat is ook een ergernis op mijn 16GB iPad)
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
Oh, funny
Heb sinds afgelopen dinsdag (3/01 dus) ook een Lumia 800, netjes gekocht in Belgie zelfs (hoezo - 20 januari ? )
Voornamelijk gekocht om te kunnen vergelijken met men iPhone 4S en dan beslissen welke weggaat. Tot op heden ben ik daar nog niet uit. Beiden hebben voor en nadelen.
Zo is de Lumia beduidend sneller met het geven van notifications over nieuwe mail dan de iPhone, maar doet hij beduidend minder lang met een accu, daar staat dan weer tegenover dat de iphone betere notification support heeft voor twitter (it matters to me.), maar 'outdated' interfaces heeft tov WinPhone. (en zo kan je eeuwig doorgaan.)
Tis een tricky vergelijking imho... en ik durf niet voorspellen welke gaat blijven.
Heb sinds afgelopen dinsdag (3/01 dus) ook een Lumia 800, netjes gekocht in Belgie zelfs (hoezo - 20 januari ? )
Voornamelijk gekocht om te kunnen vergelijken met men iPhone 4S en dan beslissen welke weggaat. Tot op heden ben ik daar nog niet uit. Beiden hebben voor en nadelen.
Zo is de Lumia beduidend sneller met het geven van notifications over nieuwe mail dan de iPhone, maar doet hij beduidend minder lang met een accu, daar staat dan weer tegenover dat de iphone betere notification support heeft voor twitter (it matters to me.), maar 'outdated' interfaces heeft tov WinPhone. (en zo kan je eeuwig doorgaan.)
Tis een tricky vergelijking imho... en ik durf niet voorspellen welke gaat blijven.
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
- MichelLoyen
- Plus Member
Nou r2504...er stond niet voor niets een smiley op het laatste van mijn zin he . Ik ben toch zelf ook niet MS of Nokia aan verheerlijken . In feite geef ik je gewoon gelijk op die punten . Ik heb wel het gevoel dat jij iets zwaarder weegt aan de tekortkomingen dan dat ik dat doe. Maar misschien komt dat gewoon zo over in de tekst en is dat helemaal niet zo.
- MichelLoyen
- Plus Member
Inderdaad FlashBlue...dat heb ik dus ook . Sommige zaken werken gewoon perfect in WP7...maar als ik dan soms de met de iphone of ipad vergelijk dan mis ik een aantal zaken. Daarentegen...als ik dan eens de iphone gebruik dan erger ik me weer aan andere dingen.
Luxe problemen!!
Luxe problemen!!
-
- Deel van't meubilair
Op zich is het toestel best stijlvol... en verder zitten in de minimum vereisten van Microsoft bijna alle features in (alhoewel de notification light ontbreekt ) Wat je "veel te gelijk aan elkaar" betreft... ik vind het dan erger dat het OS echt geen ruimte laat aan de developer... al is een uniforme look van de applicaties dan ook weer een pluspunt.MClaeys schreef:Het spijtige is dat er eigenlijk weinig variatie is qua hardware bij WP7. Je hebt de keuze tussen wat kleurtjes en het merk, in de basis zijn ze veel te gelijk aan elkaar.
Als er iets is dat ik moet toegeven... het ding is bliksemsnel in dagdagelijks gebruikt.MClaeys schreef:Of dual core (nee, dit verkleint de batterijduur niet, apps runnen wel sneller)? ...
Ik "hoop" met je meeMClaeys schreef:Ik hoop dat het OS voldoende groeit zodat deze al bij al kleine tekortkomingen opgelost geraken.
Niet echt nee... we discussieren tenminste wat je niet op ieder forum kan.MichelLoyen schreef:Ik ben toch zelf ook niet MS of Nokia aan verheerlijken
Probleem is dat de tekortkomingen dagelijks merkbaar zijn... in dat opzicht stoor ik me er inderdaad meer aan dan bijvoorbeeld het ontbreken van offline navigatie, maar misschien stoor ik me nog meer aan de kortzichtige reviews die sommigen postenMichelLoyen schreef:Ik heb wel het gevoel dat jij iets zwaarder weegt aan de tekortkomingen dan dat ik dat doe. Maar misschien komt dat gewoon zo over in de tekst en is dat helemaal niet zo.
-
- Elite Poster
Mijn volgende toestel zal sowizo een Nokia WP7 toestel zijn, en hoewel ik ongeduldig ben ga ik toch wachten tot de hardware me wat meer aanstaat (en het scheelt dat ik door mijn reis naar de US met school geen geld meer heb).
Tuurlijk is het toestel heel snel in dagdagelijks gebruik, het draait op de GPU en niet de CPU. Een techniek die Nokia met Symbian al langer toepast bij mijn weten en dat ook zeker een goede keuze is van Microsoft. Ook Bij de apps trouwens! Echter de berekeningen die achter de GUI lopen hebben wel nut van een snele CPU Als Android inmiddels met quad core smartphones op de markt gaat komen en je brengt zelf een single core uit aan dezelfdeprijs dan denk ik toch dat er iets mis is met je strategie in principe kunnen de phones goedkoper op de markt geplaatst worden met de huidige hardware, of betalen fabrikanten zo veel om WP7 te mogen draaien?
Let wel, een multicore cpu is niet zaligmakend en dat weet ik, maar apps gaan er ook niet lichter op worden met de jaren, zeker niet als de hardware voor handen is.
De uniforme interface bij WP7 is een van de elementen dat me aantrekt. Wat ik me wel afvraag, zijn het wat goede apps in de marketplace, want in 10000 fart apps heb ik geen interesse )
De batterijduur is niet zo belangrijk zeg ik altijd. Sinds ik een iPad heb is mijn mening anders, het is wel belangrijk! zalig om een toestel te hebben dat niet elke avond in de stekker moet, ook niet als je het veel gebruikt.
De reden waarom ik voor Nokia blijf gaan is simpel. Nog nooit heeft het merk me teleur gesteld. Al mijn toestellen die ik heb liggen van Nokia werken nog steeds perfect. Zelfs een toestel dat in een vijver gevallen was (al weet ik ook wel dat ik dat met zo een smartphone niet meer moet riskeren ). Wanneer ik een nieuwe koop en welke dat zal zijn, geen idee. Mijn huidige zal nog wel overleven tot de tijd dat ik hem gevonden heb (want het is een Nokia ). Discussies als deze helpen enorm bij zo een besluit, meer dan de meeste oppervlakkige reviews
Tuurlijk is het toestel heel snel in dagdagelijks gebruik, het draait op de GPU en niet de CPU. Een techniek die Nokia met Symbian al langer toepast bij mijn weten en dat ook zeker een goede keuze is van Microsoft. Ook Bij de apps trouwens! Echter de berekeningen die achter de GUI lopen hebben wel nut van een snele CPU Als Android inmiddels met quad core smartphones op de markt gaat komen en je brengt zelf een single core uit aan dezelfdeprijs dan denk ik toch dat er iets mis is met je strategie in principe kunnen de phones goedkoper op de markt geplaatst worden met de huidige hardware, of betalen fabrikanten zo veel om WP7 te mogen draaien?
Let wel, een multicore cpu is niet zaligmakend en dat weet ik, maar apps gaan er ook niet lichter op worden met de jaren, zeker niet als de hardware voor handen is.
De uniforme interface bij WP7 is een van de elementen dat me aantrekt. Wat ik me wel afvraag, zijn het wat goede apps in de marketplace, want in 10000 fart apps heb ik geen interesse )
De batterijduur is niet zo belangrijk zeg ik altijd. Sinds ik een iPad heb is mijn mening anders, het is wel belangrijk! zalig om een toestel te hebben dat niet elke avond in de stekker moet, ook niet als je het veel gebruikt.
De reden waarom ik voor Nokia blijf gaan is simpel. Nog nooit heeft het merk me teleur gesteld. Al mijn toestellen die ik heb liggen van Nokia werken nog steeds perfect. Zelfs een toestel dat in een vijver gevallen was (al weet ik ook wel dat ik dat met zo een smartphone niet meer moet riskeren ). Wanneer ik een nieuwe koop en welke dat zal zijn, geen idee. Mijn huidige zal nog wel overleven tot de tijd dat ik hem gevonden heb (want het is een Nokia ). Discussies als deze helpen enorm bij zo een besluit, meer dan de meeste oppervlakkige reviews
-
- Deel van't meubilair
Tja... wat zoek je ? Dit is mijn lijstje dat ik momenteel geinstalleerd heb...MClaeys schreef:Wat ik me wel afvraag, zijn het wat goede apps in de marketplace, want in 10000 fart apps heb ik geen interesse )
7Dialer
AccuWeather
Adobe Reader
BeeTagg
Belgian Trains
Board Express
Buienradar.be
Compass
GChat
HandyScan
Hello Proximus
Mapsalt Mini
Messenger by Miyowa
mijnTVGids
PinPin ATM Finder
Secure Notes
SimpiRss
SkyDrive
Sound Recorder
SoundHound/Shazam
TuneIn Radio
Unit Convertor
World Clock
Xbmc Remote
... allemaal gratis trouwens (behalve de trial versie van 7Dialer/Xbmc Remote).
-
- Elite Poster
Het betalen kan geen kwaad, sommige apps zijn wel wat centen waard (al was het maar om van die reclame af te zijn).
Ik zoek alleszins een deftige Twitter, Facebook en Google+ app. Daar ik deze voor een project wat vaker ga moeten gebruiken (toch voor even). LinkedIn, IMDB, NMBS diensten, De Lijn diensten, tapatalk, Skype (al ben ik daar zeker van dat het er is), spotify, shazam, pdf app, dropbox, skydrive, GPS en apps van banken. Ik heb bij zowat elke bank een gratis rekening en dat mobiel beheren is handig (niet dat ik veel geld heb, maar met goed beheer gaat het toch iets trager omlaag ). Dat gebruik ik alvast allemaal, verder download ik puur wat me interessant lijkt, al is het maar om eens te testen (dus tips zeker welkom). Zelf ben ik bezig met een app om mijn financiën te regelen en bij te houden.
Dat is ook zowat alles wat ik op de iPad gebruik. Er staan wel games op zoals GTA3, maar dat zoek ik niet op mijn gsm te spelen.
De Hello! App van Belgacom is nu ook beschikbaar trouwens (in plaats van de Proximus app).
Ik zoek alleszins een deftige Twitter, Facebook en Google+ app. Daar ik deze voor een project wat vaker ga moeten gebruiken (toch voor even). LinkedIn, IMDB, NMBS diensten, De Lijn diensten, tapatalk, Skype (al ben ik daar zeker van dat het er is), spotify, shazam, pdf app, dropbox, skydrive, GPS en apps van banken. Ik heb bij zowat elke bank een gratis rekening en dat mobiel beheren is handig (niet dat ik veel geld heb, maar met goed beheer gaat het toch iets trager omlaag ). Dat gebruik ik alvast allemaal, verder download ik puur wat me interessant lijkt, al is het maar om eens te testen (dus tips zeker welkom). Zelf ben ik bezig met een app om mijn financiën te regelen en bij te houden.
Dat is ook zowat alles wat ik op de iPad gebruik. Er staan wel games op zoals GTA3, maar dat zoek ik niet op mijn gsm te spelen.
De Hello! App van Belgacom is nu ook beschikbaar trouwens (in plaats van de Proximus app).
-
- Deel van't meubilair
Gans het social networking gedoe is goed geintegreerd (al ben ik er zelf niet zo voor muv. LinkedIn).
Skype en apps van banken zijn er volgens mij helemaal niet.
Skype en apps van banken zijn er volgens mij helemaal niet.
-
- Elite Poster
Ik eerst ook niet, maar sinds ik het voor mijn studie nodig had (van docenten krijg je een pak sneller reactie + we kregen er les over hoe er met om te gaan) ben ik er wel voor te vinden. Jammer van die banken apps, zelfs op Symbian zijn deze te vinden Skype ging alleszins komen, daar Skype nu van Microsoft is zou het dom zijn moest dat niet zo zijn.
-
- Deel van't meubilair
Men lacht vaak met Symbian... maar ik blijf erbij... het is jaren vooruit op Windows Phone 7 (behalve de GUI). Dat men bij Nokia in staat was een goede UI neer te zetten heeft men bewezen met de N9... ik begrijp dus nog steeds niet waarom men the Microsoft way heeft genomen (en alzo een hardware boer is geworden) daar men het zeker niet moest doen voor de beschikbare apps.MClaeys schreef:Jammer van die banken apps, zelfs op Symbian zijn deze te vinden
Tja... Messenger heeft men ook niet voor WP... en da's ook van Microsoft !MClaeys schreef:Skype ging alleszins komen, daar Skype nu van Microsoft is zou het dom zijn moest dat niet zo zijn.
- MichelLoyen
- Plus Member
Messenger zit, samen FB chat, standaard in het OS sinds Mango. Skype komt...maar het is de vraag in welke vorm (native of met app, beide). Het duurt inmiddels wel erg lang (skype bedoel ik).
-
- Elite Poster
Symbian staat op elk ander mobiel OS voor, op de marketplace na. En de SmartInstaller is ook maar brak
Ik gok dat ze met Skype wel bezig zijn, maar de overname is nog niet snel rond dus waarschijnlijk voeren ze eerst wat wijzigingen in het beleid door.
Ik gok dat ze met Skype wel bezig zijn, maar de overname is nog niet snel rond dus waarschijnlijk voeren ze eerst wat wijzigingen in het beleid door.
-
- Deel van't meubilair
Maar enkel en alléén van je main account (in dat opzicht is de integratie soms iets teveel doorgedreven).MichelLoyen schreef:Messenger zit, samen FB chat, standaard in het OS sinds Mango.
Wat is er fout met de Ovi store ? Zoals je zelf aangeeft zitten hier meer apps in dan in de Windows Marketplace.MClaeys schreef:Symbian staat op elk ander mobiel OS voor, op de marketplace na.
- MichelLoyen
- Plus Member
Ik heb een E72 van het werk gehad (en nog een aantal veel oudere symbian toestelen)...en ik kan op basis daarvan nu niet echt zeggen dat Symbian voor ligt op anderen . Maar goed...ook dat is natuurlijk heel persoonlijk. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik dus niet weet of er daarna (na de E72) nog verbeteringen zijn geweest met nieuwere versies ed. in het OS zelf.
Wat betreft de N9 die werd aangehaald...dat is toch geen Symbian of wel? Ik dacht tot dat Meego is ontwikkeld met Intel ofzo en niet afkomstig van Symbian is? (don't shoot me if i'm wrong...ik heb dat niet meer bijgehouden). Ik heb wel een engadget review gelezen (check: http://www.engadget.com/2011/10/22/nokia-n9-review/) waarin ze over zowel de N9 als Meego laaiend enthousiast waren...en dat het zonde is dat Meego bij het begin al ten dode is opgeschreven. Ik vind WP7 wel fijn en ik denk dat het ook allemaal wel goed met de tekortkomingen maar het is wel spijtig dat Nokia echt volledig naar WP7 is gegaan. Ze hadden WP7 wellicht parallel aan Meego ed. kunnen voeren. Men begint dan inderdaad wel na te denken over Stephen Elop (afkomstig van MS) en de bak met geld die MS aan Nokia heeft gegeven voor exclusiviteit.
EDIT:
Edit: Het quoten van anderen hun posts ging me duidelijk nog niet goed af ...duidelijk dat ik nieuw ben
Wat betreft de N9 die werd aangehaald...dat is toch geen Symbian of wel? Ik dacht tot dat Meego is ontwikkeld met Intel ofzo en niet afkomstig van Symbian is? (don't shoot me if i'm wrong...ik heb dat niet meer bijgehouden). Ik heb wel een engadget review gelezen (check: http://www.engadget.com/2011/10/22/nokia-n9-review/) waarin ze over zowel de N9 als Meego laaiend enthousiast waren...en dat het zonde is dat Meego bij het begin al ten dode is opgeschreven. Ik vind WP7 wel fijn en ik denk dat het ook allemaal wel goed met de tekortkomingen maar het is wel spijtig dat Nokia echt volledig naar WP7 is gegaan. Ze hadden WP7 wellicht parallel aan Meego ed. kunnen voeren. Men begint dan inderdaad wel na te denken over Stephen Elop (afkomstig van MS) en de bak met geld die MS aan Nokia heeft gegeven voor exclusiviteit.
EDIT:
MichelLoyen schreef:Messenger zit, samen FB chat, standaard in het OS sinds Mango.
Daar heb je inderdaad gelijk in...alleen van je main/hoofd live account. Dat zal wel komen door batterij besparing gedachten ofz...maar toch. Daarbij verbiedt MS ook 3party apps (zoals IM+) om Live Messenger te integreren. Ik persoonlijk gebruik maar 1 live account en heb er dus geen last van...maar ik kan me voorstellen tot dat niet voor iedereen geldt. Vreemde keuzes al bij al van MS.r2504 schreef:Maar enkel en alléén van je main account (in dat opzicht is de integratie soms iets teveel doorgedreven).
MClaeys schreef:Symbian staat op elk ander mobiel OS voor, op de marketplace na.
Volgens wikipedia dik 116.000 apps in december 2011. Over de kwaliteit ed. kan ik niets zeggen. Maar goed...ook bij iphone/android/wp7 is het overgrote deel gewoon troep. 50.000 bij wp7 of 800.000 bij iphone (uit mijn hoofd) heeft feitelijk geen enkele waarde. Zoals ook eerder vermeld mis ik nu nog de banken apps op WP7. Veel grote namen zijn er inmiddels wel...en ze breiden ook uit met updates...maar het is nog niet compleet.r2504 schreef:Wat is er fout met de Ovi store ? Zoals je zelf aangeeft zitten hier meer apps in dan in de Windows Marketplace.
Edit: Het quoten van anderen hun posts ging me duidelijk nog niet goed af ...duidelijk dat ik nieuw ben
Laatst gewijzigd door TiTanium 10 jan 2012, 17:56, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Dubbele Posten samen gevoegd. Graag gebruik maken van knop WIJZIG als u het laatste andwoord gaf. Dank u.
Reden: Dubbele Posten samen gevoegd. Graag gebruik maken van knop WIJZIG als u het laatste andwoord gaf. Dank u.
-
- Deel van't meubilair
Eerst en vooral... alle reacties zijn persoonlijk... en wat het voorliggen betreft heb ik het voornamelijk over features. Je kan hier natuurlijk over discussieren dat het er teveel zijn en je het overzicht verliest, maar langs de andere kant heb je ze wel... nog altijd beter dan dat ze er niet zijn. Een E72 kan je ook moeilijk vergelijke met een Symbian Belle denk ik.MichelLoyen schreef:Ik heb een E72 van het werk gehad (en nog een aantal veel oudere symbian toestelen)...en ik kan op basis daarvan nu niet echt zeggen dat Symbian voor ligt op anderen . Maar goed...ook dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Inderdaad is Meego/Harmattan... en alle reviews waren echt lovend (en keken echt wel verder dan wat Live Tiles en Facebook/Twitter integratie), maar als je van begin weet dat Nokia ermee stopt is het een moeilijk te verantwoorde aankoop (zeker daar het geen goedkoop toestel is).MichelLoyen schreef:Wat betreft de N9 die werd aangehaald...dat is toch geen Symbian of wel?
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Het grote broertje van de Lumia 800 is nu ook al te zien op de CES: http://www.gsmarena.com/nokia_lumia_900 ... ew-701.php
Hij heet Lumia 900
Hij heet Lumia 900
-
- Deel van't meubilair
Ze waren wel niet de eerste LTE met WP... HTC was hen gisteren voor met het officiele announcement
Zo zie je maar dat het een strijd zal worden onder hardware boeren...
Zo zie je maar dat het een strijd zal worden onder hardware boeren...