Binnenkort verhuizen wij met onze onderneming naar een ander kantoor (adres).
Momenteel hebben we een i-talk abonnement (2.5€/nr) als optie bij mijn i-office optie van het internet waar ik ZEER tevreden over ben. Hiermee bellen we via de BBOX2 via analoge toestellen EN via 2 voip toestellen.
We bellen voor 2.5€ naar alle vaste nr's en heb hiervoor ook een DID nr.
In het nieuwe kantoor zal ik echter geen belgacom nemen gezien we te ver van de centrale zitten om een degelijke snelheid te kunnen halen.
Ondertussen heb ik enkele maanden geleden ook asterisk leren kennen en zou dit alles graag willen implementeren.
Na onderandere op dit forum veel gelezen te hebben denk ik het volgende te doen:
1 of 2 inkomende (geografische) telefoonnummers bij ofwel weepee ofwel 3stars (weepee heeft voorkeur ivm prijs tov 3stars)
Uitbellen met een betamax kloon.
Geen BGC/telenet als backup.
Situatie: We zijn met 2 personen, 1 persoon 50% op de baan, 1 op het bureau. Ik denk om een SIP client op de iphone te nemen zodat er intern kan gebeld/doorgeschakeld kan worden (test gedaan met skype via 3G op mobistar netwerk en werkt steeds goed).
Meestal zal vanuit het kantoor naar nationale vaste nummers gebeld worden, mocht later blijken dat er veel naar GSM gebeld wordt kan er steeds een SIMBOX aan asterisk gekoppeld worden.
Mijn vragen zijn:
Kan ik bij alle betamax klonen een belgisch telefoonnummer meegeven zodat dit op het scherm komt bij mijn correspondent (caller ID) ?
indien ja, kan ik dan in principe ieder telefoonnummer (BVB mijn GSM nummer) meegeven ?
Welke betamax kloon nemen we het best gezien onze situatie ? liefst gratis nationaal bellen ZONDER connectiekost.
Voor weepee is mijn plan niet interessant gezien ik met een andere (goedkopere) provider zal uitbellen, zal dit blijven duren zodat ik na BVB 6 maanden mijn nummers niet om de 1 of andere reden kwijt ben. ( even risico genomen wetende dat weepee dit meeleest )
Gezien dit voor professioneel gebruik is vertrouw ik er sowieso op dat dit steeds werkt (hangt uiteraard af van internetverbinding) ik neem bewust GEEN BGC of telenet omdat ik dan sowieso terug aan een maandelijks abonnement vasthang.
Velen die dit lezen zullen misschien denken waarom we alles zo goedkoop mogelijk willen, en dit voor professioneel gebruik. De reden hiervoor is simpel. Maandelijkse kosten zijn voor iedere onderneming een (zware) last, als je alle telecomkosten (internet, gsm, vaste telefonie, ...) samentelt kom je aan een heus bedrag uit bij de meeste ondernemingen. Ik wil in deze tijden graag aantonen (later misschien ook gaan verdelen) dat dit ook anders kan zonder in te boeten aan kwaliteit (moet er enkel voor zorgen dat er genoeg krediet op mijn betamax account staat ) .
graag jullie feedback
beginnen met VOIP
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
1. ja en ja. Je moet je nummer bevestigen via een telefoontjes of smsMijn vragen zijn:
Kan ik bij alle betamax klonen een belgisch telefoonnummer meegeven zodat dit op het scherm komt bij mijn correspondent (caller ID) ?
indien ja, kan ik dan in principe ieder telefoonnummer (BVB mijn GSM nummer) meegeven ?
Welke betamax kloon nemen we het best gezien onze situatie ? liefst gratis nationaal bellen ZONDER connectiekost.
Voor weepee is mijn plan niet interessant gezien ik met een andere (goedkopere) provider zal uitbellen, zal dit blijven duren zodat ik na BVB 6 maanden mijn nummers niet om de 1 of andere reden kwijt ben. ( even risico genomen wetende dat weepee dit meeleest )
Gezien dit voor professioneel gebruik is vertrouw ik er sowieso op dat dit steeds werkt (hangt uiteraard af van internetverbinding) ik neem bewust GEEN BGC of telenet omdat ik dan sowieso terug aan een maandelijks abonnement vasthang.
2. kijk eens in de stickies: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=30900 . Bijvoorbeeld voipbuster = 4 maanden gratis naar vaste per topup, voipbusterpro = 365 dagen gratis naar vaste per 15 € topup
3. weepee verdient op connectiekosten van mensen die naar jou bellen. Dat is hun businessmodel
4. tja, altijd... als je een elektriciteitspanne hebt, dan ligt je plan al aan duigen. Internetverbinding valt weg -> idem. Het is niet voor een zekere verbinding dat je naar voip gaat. Lees mss ook eens mijn tutorial door hier: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=35&t=31605 Om zekerder te zijn, zou je moeten een backup vaste lijn nemen bij Telenet of Belgacom.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
1. uw test met skype lijkt veelbelovend, niettemin blijkt skype in de regel stabieler te werken dan betamax (te lezen op dit voip forum)
2. gezien mijn laag belvolume heb ik voor weepee in/uitgaand gekozen en mis dus betamax ervaring
3. gebruik op dit ogenblik base/mobilevikings voor voip met android 2.3.4 smartphone. Dit werkt goed in de meeste gevallen, maar is voor professioneel gebruik (nog) niet geschikt volgens mij...
4. in afwachting van hogere 3G snelheden bij base, zal ik volgende maand het 3G netwerk van proximus gaan uitproberen middels pay&surf prepaid simkaart. Ik zal niet nalaten mijn bevindingen hier door te geven. Misschien kan U mobistar verder uitproberen via een betamax sip-account ipv skype!?
2. gezien mijn laag belvolume heb ik voor weepee in/uitgaand gekozen en mis dus betamax ervaring
3. gebruik op dit ogenblik base/mobilevikings voor voip met android 2.3.4 smartphone. Dit werkt goed in de meeste gevallen, maar is voor professioneel gebruik (nog) niet geschikt volgens mij...
4. in afwachting van hogere 3G snelheden bij base, zal ik volgende maand het 3G netwerk van proximus gaan uitproberen middels pay&surf prepaid simkaart. Ik zal niet nalaten mijn bevindingen hier door te geven. Misschien kan U mobistar verder uitproberen via een betamax sip-account ipv skype!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
ik heb me zonet even op fastvoip geregistreerd met de asterisk, all is working fine. Maar bij mijn correspondent komt er "onbekend" op.
ik heb reeds zitten snuisteren in het configpanel van fastvoip, mijn nummers zijn geverifieerd maar er komt nog steeds onbekend op...
ik heb reeds zitten snuisteren in het configpanel van fastvoip, mijn nummers zijn geverifieerd maar er komt nog steeds onbekend op...
Laatst gewijzigd door cb-dude 08 jan 2012, 18:08, in totaal 1 gewijzigd.
- Goztow
- userbase crew
Check in de hierboven aangehaalde tutorial of je als gebruikersnaam het nummer wel hebt ingegeven. Het staat er mooi in uitgelegd.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Je zegt dat je te ver zit van de centrale om een vlotte Belgacom verbinding te hebben. Echter waarom neem je geen VDSL2? Dan speelt de afstand tot de centrale geen rol, maar de afstand tot de wijkkast (KVD) wel.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Goztow
- userbase crew
En denk je dat echt nodig te hebben? Langs de ene kant wil je sterk besparen en langs de andere kant geef je 100 € voor een Internetverbinding...
het gaat hier niet over mijn internetverbinding, maar for the record:
we zijn een IT bedrijf die zeer sterk de upload nodig hebben voor verschillende redenen (down is niet "echt" belangrijk)
bizz internet pro 87€ (afgerond) / maand
Telenet fibernet L 70€ /maand
als surplus dat wijkkast ver staat (heb klant 3 kantoren er naast die VDSL snelheid heeft van 9 down en 1 up) en een andere klant die telenet heeft die perfect zijn snelheid haalt.
en nu ontopic
waarom komt mijn geverifieerd nummer niet bij de correspondent terrecht ?
we zijn een IT bedrijf die zeer sterk de upload nodig hebben voor verschillende redenen (down is niet "echt" belangrijk)
bizz internet pro 87€ (afgerond) / maand
Telenet fibernet L 70€ /maand
als surplus dat wijkkast ver staat (heb klant 3 kantoren er naast die VDSL snelheid heeft van 9 down en 1 up) en een andere klant die telenet heeft die perfect zijn snelheid haalt.
en nu ontopic
waarom komt mijn geverifieerd nummer niet bij de correspondent terrecht ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Wie zegt dat fastvoip dit ondersteunt?
De hierboven vermelde betamax klonen horen allemaal thuis bij Dellmont:Tulp Solutions B.V., Haarlemmerstraatweg 32, 2343 LB in Oegstgeest (the Netherlands)
Dellmont Sarl
PO Box 201
L-2012 Luxembourg
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Geen idee of ze dit allemaal ondersteunen.
Ik merk maar op dat fastvoip blijkbaar aan een andere firma gelinkt is...
Heb je al eens een andere (eenvoudige) SIP client gebruikt om uit te sluiten dat er iets in mis is met jouw asterisk config in combinatie met fastvoip?
Indien ik zo de asterisk voorbeelden bij fastvoip bekijk, werken ze ginder precies zelfs nog met een pre 1.6 installatie ... (vb "insecure=very" is deprecated since 1.6 ...)
Ik merk maar op dat fastvoip blijkbaar aan een andere firma gelinkt is...
Heb je al eens een andere (eenvoudige) SIP client gebruikt om uit te sluiten dat er iets in mis is met jouw asterisk config in combinatie met fastvoip?
Indien ik zo de asterisk voorbeelden bij fastvoip bekijk, werken ze ginder precies zelfs nog met een pre 1.6 installatie ... (vb "insecure=very" is deprecated since 1.6 ...)
- Goztow
- userbase crew
Probeer eens voipbuster, die werkt bij mij thuis. Of jumblo. Gratis account maken en je bent vertrokken.
[ Post made via mobile device ]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
voor niets komt enkel de zon op! Niettemin kan je bij weepee een gratis sip-account aanmaken waarbij zij voor 2,00 € gratis belcrediet geven om de zaak uit te proberen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
- Goztow
- userbase crew
Je had toch naar een vast nummer getest? Dat kon bij mij alleszins.cb-dude schreef:heb jumblo account gemaakt maar een vriendelijke meneer vertelt me dat ik niet kan bellen wegens "no credit" ... kan minimum voor 10€ laden wat ik niet echt zie zitten ...