VMWARE Virtual Machine to Fysical Machine

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
AgentVortex
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 21 jan 2006, 19:32
Locatie: BE - Antwerp
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Aan iedereen alvast een supergelukkig nieuwjaar gewenst, met vele uitdagingen, een goede gezondheid en véél liefde !!!

Mijn vraag is de volgende:

Heeft er iemand onder ons ervaring met het omzetten van een virtuele machine onder VMWARE 7 naar een echte, fysieke machine ? Dit wil zeggen, exporteren naar een harddisk bv, welke via een USB interface aan mijn machine hangt ?

Alvast bedankt voor jullie feedback/input !

Greetz,

Agent V.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Normaal gezien kun je dat soort omzettingen doen met de vmware convertor (gratis download)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Nee, dat is alleen voor P2V, voor V2P heeft VMware geen client.

"Neither Converter, nor any other VMware product, currently supports going from a virtual machine to a physical machine." via http://kb.vmware.com/selfservice/micros ... Id=1002498

Hier staat nog wel wat informatie: http://www.vmware.com/support/v2p/

Hoewel het technisch gezien zou moeten werken, denk ik toch niet dat je een stabiel eindresultaat kan behalen...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Wat je zou kunnen proberen is je vm laten booten met een linux live cd, dan met dd een image maken (eventueel dan naar een usb drive). Daarna dd image wegschrijven naar een fysieke harde schijf.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

crapiecorn schreef:Wat je zou kunnen proberen is je vm laten booten met een linux live cd, dan met dd een image maken (eventueel dan naar een usb drive). Daarna dd image wegschrijven naar een fysieke harde schijf.


Als je dan nog een VM maakt die dezelfde architectuur heeft als je fysieke machine, en je zorgt ervoor dat de SATA/IDE/whatnot controller op voorhand geïnstalleerd wordt heeft dat nog kans op slagen. Maar ik voorspel veel blauwe schermen met "inaccessible boot device" :)

succes :)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik kan je helaas niet helpen hiermee, maar stuur gebruiker tim.bracquez hier eens een mailtje over? Of registreer je even op webhostingtalk.nl, daar zitten uiterst bekwame technische mensen!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
simon1205
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 20 apr 2008, 15:35
Twitter: VanveerdeghemS
Locatie: KVD 51TIE0-0302
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 9 keer

Je kan dit doen door een image te nemen met "Acronis True Image Home 2012"

Take your Acronis experience to the next level with our special Plus Pack add-on. This gives you advanced features, such as dynamic-disk support and Universal Restore, which lets you recover your entire system on a computer with a completely different architecture.


http://www.acronis.com/homecomputing/products/trueimage/#benefits
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Shadowprotect heeft ook Hardware Independent Restore (HIR) en de mogelijkheid om dit te testen in een full-featured trial (na goedkeuring).
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
AgentVortex
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 21 jan 2006, 19:32
Locatie: BE - Antwerp
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Allen,

OK, alvast bedankt voor jullie feedback !

Ik ga zaterdag eens twee scenario's hieromtrent testen, ik laat jullie weten wat de resultaten zijn !

Greetz,

Agent V.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

AgentVortex schreef:Heeft er iemand onder ons ervaring met het omzetten van een virtuele machine onder VMWARE 7 naar een echte, fysieke machine ? Dit wil zeggen, exporteren naar een harddisk bv, welke via een USB interface aan mijn machine hangt ?


Het is mogelijk om een virtuele machine om te zetten naar een fysieke machine.
Maar of het met de home edition met universal restore gaat lukken weet ik niet zeker.
Wel met een professioneel programma van acronis "backup en recovery" .

Migreren — Voermigraties uit (fysiek-virtueel, virtueel-fysiek, fysiek-fysiek of virtueel-virtueel) voor systeemherstel, testen en andere doeleinden.

Link
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”