Ik heb nu dus een Android 2.3 toestel en zoek een goede gratis batterij / energie besparende app. Ik heb momenteel easy battery saver maar die slaagt er niet altijd in om mijn mobiele dataverbinding terug aan te leggen (blijft soms disabled en dan moet ik manueel de APN terug goed zetten).
Iemand anders ervaringen?
Android: batterij besparende app - welke kiezen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Ik heb een lange tijd Juice Defender gebruikt en deze haalde opmerkelijke resultaten bij mij. Na een tijdje toch beslist om gewoon batterij iedere dag op te laden en ik gebruik hem enkel nog als ik weet dat ik hem 's avonds niet kan opladen (bv op reis).
Juice Defender heeft drie versies: gratis, plus en ultimate. De verschillen zijn hier te vinden, maar met de gratis app kwam ik al heel ver.
Juice Defender heeft drie versies: gratis, plus en ultimate. De verschillen zijn hier te vinden, maar met de gratis app kwam ik al heel ver.
Laatst gewijzigd door driesve 06 jan 2012, 11:25, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Beginnen met een goede Custom ROM en een Custom kernel. Daarmee kun je 5x meer batterij uithalen dan met eendert welke app...
Ook moet je telefoon geroot worden voor geode apps![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Goede apps zijn: Juice Defender (5€ voor Ultimate die ook Wifi, 3G etc behandelt) en Tasker![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Lees dit trouwens ook eens na:
http://lifehacker.com/5795796/how-to-ge ... roid-phone
Oow: en koop een 2de batterij op Dealextreme of eBay (samen met een lader) Zo heb ik er al 2 extra liggen en kan zo rustig op reis gaan o.d. zonder zorgen te maken dat ik de lader vergeten ben ^^
Ook moet je telefoon geroot worden voor geode apps
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Goede apps zijn: Juice Defender (5€ voor Ultimate die ook Wifi, 3G etc behandelt) en Tasker
Lees dit trouwens ook eens na:
http://lifehacker.com/5795796/how-to-ge ... roid-phone
Oow: en koop een 2de batterij op Dealextreme of eBay (samen met een lader) Zo heb ik er al 2 extra liggen en kan zo rustig op reis gaan o.d. zonder zorgen te maken dat ik de lader vergeten ben ^^
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
5x meer? Dat lijkt me wel héél sterk. Ik heb al veel verschillende ROMs gedraaid op mijn SGS, maar 2x meer dan de stock ROM is toch nog een utopie (laat staan 5x meer).
Ik heb ook Juice Defender en consoorten geprobeerd, maar heb die er uiteindelijk allemaal terug af gezwierd. Ik vond het bvb mateloos irritant dat het altijd een eeuwigheid duurde (nu ja, alles is relatief) vooraleer die apps doorhadden dat mijn scherm aanstond en dus de dataverbinding moesten herstellen. Dan sta je daar als je snel iets wil opzoeken. Daarenboven gebruikt mijn Wifi nu nauwelijks stroom (ik kan gerust 's nachts alles aan laten staan en <5% verbruik hebben).
@Dima_2005: dan mag je je lader nog vergeten, als je je extra batterijen niet mee hebt, ben je evengoed genaaid.![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ik heb ook Juice Defender en consoorten geprobeerd, maar heb die er uiteindelijk allemaal terug af gezwierd. Ik vond het bvb mateloos irritant dat het altijd een eeuwigheid duurde (nu ja, alles is relatief) vooraleer die apps doorhadden dat mijn scherm aanstond en dus de dataverbinding moesten herstellen. Dan sta je daar als je snel iets wil opzoeken. Daarenboven gebruikt mijn Wifi nu nauwelijks stroom (ik kan gerust 's nachts alles aan laten staan en <5% verbruik hebben).
@Dima_2005: dan mag je je lader nog vergeten, als je je extra batterijen niet mee hebt, ben je evengoed genaaid.
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Nuja, 5x meer dan een ap he
Met Juice Defender heb ik 20% meer kunnen uithalen, toen ik een Custom kernel erop heb gezet met CM7, was mijn batterijduur x2, zelfs x3 gegaan.
En ik heb mijn extra batterij altijd in mijn binnenzak van mijn jas
Terwijl mijn lader elke dag gebruikt wordt (ja zelfs al heb ik pak maar 90% over) ^^
En ik heb mijn extra batterij altijd in mijn binnenzak van mijn jas
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Ook heel even die dingen getest zonder veel resultaat, maar na wat lezen enzovoorts eraf gezwierd. Android zelf springt vrij goed om met het killen van tasks enzovoorts.
Zie gewoon dat je gps & wifi uitstaan als je die niet nodig hebt. Kan perfect manueel.
Zie gewoon dat je gps & wifi uitstaan als je die niet nodig hebt. Kan perfect manueel.
- FezzFest
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 16 keer
Mijn ervaringen met al die batterijbesparende apps zijn eerder negatief. Met netwerk op GSM ipv WCDMA en mijn dataverbinding uit haal ik meer dan 24u uit mijn galaxy s2. Ik laat enkel wifi aanstaan (sinds fonspots is mijn nood voor een dataverbinding sterk gedaald).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Nog een beetje fijntunen en je haalt mss x5, alleen welke kernel neem je he. Veels te complex.Dima_2005 schreef:toen ik een Custom kernel erop heb gezet met CM7, was mijn batterijduur x2, zelfs x3 gegaan.
Autolader en deskloader installeren.
Ik zou deze rom installeren, zo goed als de originele rom
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=837042
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
hier ook CM7 eropgezet en is x3 gegaan
als ik echt spaarzaam ben 4 dagen nu
de cm powerbar is echt iets geweldig , alle shortcuts dat je maar zelf wil om data op af , syncro op af , hotspot etc op .2 seconden op of af
de cm powerbar is echt iets geweldig , alle shortcuts dat je maar zelf wil om data op af , syncro op af , hotspot etc op .2 seconden op of af
The eternal and true pessimist ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Wat zwaar aan te raden is is undervolting. Daarmee doe je de telefoon op een lagere voltage draaien op dezelfde snelheid. Kan je serieus wat batterij besparen.
Verder nog bij screen-off een lagere cpu snelheid instellen (hier bvb 254-254 fixed als het scherm uit gaat).
Het enige wat ik nog extra doe is niks laten aanstaan wat ik niet nodig heb (wifi/3g/gps/...)
Verder nog bij screen-off een lagere cpu snelheid instellen (hier bvb 254-254 fixed als het scherm uit gaat).
Het enige wat ik nog extra doe is niks laten aanstaan wat ik niet nodig heb (wifi/3g/gps/...)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 28 keer
Wat is echt spaarzaam? Niet op internet of zeer weinig?a3ke schreef:hier ook CM7 eropgezet en is x3 gegaan
Zelfs gebruik ik Battery Defender, zéér tevreden van, nadat ik mijn batterij tot 100% geladen hebt,duurt het 10 uur tot het een %'je zakt, met alle batterijvreters uit natuurlijk. Handig als je op een werkdag je gsm niet veel nodig hebt, en toch tot het einde van de dag nog bijna je volledige batterij hebt, wat normaal, zonder die app ik nooit haalde.