Belgacom - home cinema
Heb belgacom Digitale Tv en home cinema (LG). Toen ik nog analoog keek kon ik mijn home cinema op stand TV zetten en kreeg ik het geluid via mijn home cinema. Nu ik Digitale TV heb, blijkt dit niet meer te lukken. Ik heb diverse mogelijkheden op mijn Sony TV HDMI 1, HDMI2, AV1, AV2,... Om tc te kunnen kijken via de decoder moet het menu in mijn tv op HDMI 1 staan (waarschijnljk omdat de kabel van de decoder in het slot HDMI 1 in aangesloten op mijn TV). Heeft er hier toevallig ook ervaring mee?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Hoe is je Home cinema aangesloten ?
Eigenlijk heb je twee keuzes... ofwel ga je voor alles (geluid EN beeld) VIA je Home Cinema, maw. je sluit de HDMI uitgang van je BGC decoder aan op je Home Cinema HDMI ingang, en zijn uitgang sluit je vervolgens aan op je HDMI ingang van je TV.
Ofwel heeft je Home Cinema deze mogelijkheid niet en dan leg je best een optische kabel tussen je BGC decoder en je Home Cinema (je TV staat op dat punt wat betreft geluid dus volledig los van je Home Cinema).
Eigenlijk heb je twee keuzes... ofwel ga je voor alles (geluid EN beeld) VIA je Home Cinema, maw. je sluit de HDMI uitgang van je BGC decoder aan op je Home Cinema HDMI ingang, en zijn uitgang sluit je vervolgens aan op je HDMI ingang van je TV.
Ofwel heeft je Home Cinema deze mogelijkheid niet en dan leg je best een optische kabel tussen je BGC decoder en je Home Cinema (je TV staat op dat punt wat betreft geluid dus volledig los van je Home Cinema).
-
- Deel van't meubilair
Een optische kabel is een "glasvezel" kabel... kan je kopen in iedere TV/audio zaak (en bepaalde grootwarenhuizen met dergelijke afdeling).
Men noemt dit ook wel eens een TOSLink of S/PDIF kabel... http://en.wikipedia.org/wiki/TOSLINK
Controleer wel eens eerst of je BGC decoder een uitgang hiervoor heeft, en je Home Cinema een ingang.
Men noemt dit ook wel eens een TOSLink of S/PDIF kabel... http://en.wikipedia.org/wiki/TOSLINK
Controleer wel eens eerst of je BGC decoder een uitgang hiervoor heeft, en je Home Cinema een ingang.
-
- Deel van't meubilair
Mijn Sony Home Cinema is 10 jaar oud... en die heeft het wel (optical en coxial)... maar dan weer geen HDMI passthrough (da's enkel op recentere toestellen te vinden, maximaal 3 a 4 jaar oud zoiets). Het hangt gewoon een beetje af van het budget (op veel van die low-cost Home Cinema's die je vandaag de dag ziet kan je het niet vinden).
Voor zover ik zo meteen kon vinden zou een BGC decoder wel een optical out hebben.
Voor zover ik zo meteen kon vinden zou een BGC decoder wel een optical out hebben.