depeje schreef:Aangezien het PPP over Ethernet is, is er zelfs helemaal geen IP nodig op dat netwerk. Laat staan een juist geconfigureerd IP. En met IP bedoel ik veel meer dan enkel de IP-adressen.
Je hebt wel een IP nodig om de webinterface van je BBox te kunnen raadplegen hé. Hoe kun je anders de Bbox (linuxBox) configureren.
Bovendien geloof ik dat de TS ook nog PC's aansluit op de Bbox. Een gateway is dus noodzakelijk.
Het moet dus waarschijnlijk wel een bug zijn. Als een niet default IP gebruikt wordt, wordt multicast ethernet naar WAN blijkbaar geblokt waardoor er geen PPPoE sessie kan opgebouwd worden.
Misschien zijn er nog wel andere oorzaken mogelijk.
krisken schreef:Zet daar eens een pfsense of een andere dual wan router tussen. Zo een ingewikkelde setup. Kan toch niet overzichtelijk zijn?
Als in de TS zijn netwerk een dual Wan geen meerwaarde is dan is het misschien niet nodig. Het kan misschien wel een oplossing zijn maar het is toch leuk (en misschien wel nodig) om eerst de oorzaak van het probleem te kennen.
Als de TS gebruikt maakt van subnets, dual wan, PPPoE veronderstel ik dat hij weet dat dualwanrouters bestaan.
Ondanks dit denk ik dat een Dual wan (PFsensen / openWrt / ddwrt,...) in de TS zijn netwerk misschien wel handiger zou zijn.