Afvallen in 2012 wat helpt wat niet

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

TomG schreef:Het systeem van Denemarken (vettaks) zou daarom nog niet eens zo slecht zijn vanuit het perspectief van de volksgezondheid.
Zodat een IT'er met een goed loon nog steeds hamburgers kan blijven eten, maar iemand met een slecht loon niet :bang:

Dergelijke taksen zijn en blijven gewoon taksen en willen heus niet dat we gezonder leven (kijk maar naar het roken, als men echt bezorgt was zou men het gewoon verbieden). Men tracht de publieke opinie gewoon te misleiden met dergelijke taksen door in te spelen op gezondheid.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

De tijd nemen om te eten is volgens mij het allerbelangrijkste...
dwz, u 's morgens een half uur neerzetten om nen boterham te eten, u 's middags neerzetten om een slaatje te maken of een stuk fruit te eten en 's avonds een uur vrijmaken om deftig en gevarieerd te kunnen koken.
Ik zit dagelijks tussen de voeding, heb overgewicht van het "goed leven", maar probeer zoveel mogelijk volgens dat principe te leven.
Wij eten hier elke dag "warm" en zo gevarieerd mogelijk, minstens 1x per week pasta, minstens 1 x per week rijst,minstens 1 x per week vis, maximaal 2 maal per maand iets gefrituurd.
Als je dan nog wat oplet en je zorgt voor 1/3 vlees/vis 2/3 groenten/aardappelen ben je gezond bezig volgens mij.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

volgens mij helpt gewoon gezond eten daarvoor niet minder, .. allé als je 500kg patatten per dag eet tja dan zal minder eten natuurlijk wel helpen :p

edit: 'k denk dat dat van persoon tot persoon zal verschillen, .. maar bv wat ik ook zie is dat mensen bij alles mayonaise eten, gewoon walgelijk, .. zo was er eens iemand die me vertelde dat ik bij mijn brie mayonaise moest eten dat dat heel lekker was, ... gewoon normaal eten en niet overal ketchup of mayonaise op kappen, .. en dan zal het wel vanzelf goed komen, .. zelf weeg ik zo'n 62 kg en ben ik 1m78 groot, .. ok den ene is niet den andere maar frisdranken, ik mijd niet perse voeding maar ik eet sowieso niet graag een hoop vet en suiker, .. dus misschien daarom, ..

oh en gene light drinken, daar krijg je kanker van, ze zouden er gvd een label moeten opzetten dat kunstmatige zoetstoffen kanker verwekkend zijn bij sigaretten moet dat ook, als ik zo rond kijk drinkt de jeugd tegenwoordig niks anders dan light, .. vroeger rookte ze nu is het light elke generatie zijn eigen kanker. En kan zelfs hersenschade veroorzaken.
Laatst gewijzigd door Ofloo 04 jan 2012, 17:41, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Ofloo schreef:gewoon normaal eten en niet overal ketchup of mayonaise op kappen
Ketchup heeft een zeer lage calorie waarde (denk zelfs zo goed als niets) en kan je dus naar hartelust overal opsmeren !
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

kijk eens goed jong daar zit suiker in, .. ik weet niet maar volgens mij klopt het niet wat je zegt.

in die ketchup zit per 100ml 65kcal ... en in cola 42kcal per 100ml
http://www.cocacolabelgium.be/Faq-detail/?iID=67
http://www.calorielijst.nl/product/?calorie=3682

allé ge moogt dat een beetje relativeren, .. ge drinkt niet elke dag 100ml ketchup :p maar zeggen dat het gezond is .. of dat er geen cal in zit .. sauskes zijn sowieso uit den boze. Ga er maar vanuit dat elk sauske een hoge calorie waarde heeft.

wat jij zal bedoelen is de vet waarde, .. maar in ketchup zit nogal wat suiker dus zeker redelijk wat cal, .. sterker nog in verhouding zitten er meer cal in ketchup dan in coca cola.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Mooooh die ketchup is niks he met maar 65 kcal/per 100, kijk maar eens naar mayonaise die is 700 kcal /per 100 !!!
wat zou je dan verkiezen denk je ? :)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Oke, de discussie hierboven is dus een perfect voorbeeld van hoe het niet moet.
Zoals ik al in mijn vorige post aangaf mag je niet alleen naar de calorieen kijken.
Doe je dat wel dan kan je concluderen dat 100gr cola even gezond is als 100gr appel.
Niet dus want de energie van de cola wordt bijna uitsluitend door de suikers geleverd. Liefst 11gr suikers op 100 gr cola.
Ik herhaal: niet alleen naar calorieen kijken !
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Patje schreef:Mooooh die ketchup is niks he met maar 65 kcal/per 100, kijk maar eens naar mayonaise die is 700 kcal /per 100 !!!
wat zou je dan verkiezen denk je ? :)
Geen van beide :p misschien op mijn frietjes ja. Maar, dat eet ik misschien 1 keer per maand of misschien 1 keer in de 2 maanden. En dan is het nog omdat mijn kinderen zagen voor friet anders at ik dat misschien maar eens in het jaar.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

In ieder geval, volgens de Weight Watchers mag ketchup :lol:

Trouwens zoals ik al eerder schreef... kies een methode die je lang kan volhouden !

Door fanatiek op alles te gaan letten en jezelf niets meer te gunnen zal de zin snel over zijn.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Provider

Te Koop forum

Ketchup is OK, hoor. :) Maar je moet de fles nie leegdrinken, hé!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
squid
Plus Member
Plus Member
Twitter: JoyVanAcker
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

In ketchup zitten suikers inderdaad, maar ook tijdens het afvallen heeft uw lichaam suikers nodig he... Denk dat er in die 3 stukken fruit op de dag meer suikers zitten dan die kwak ketchup op uw eten :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”