Nieuwe smartphone in solden

Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

De HTC Desire Z is besteld via telefoon bij Vandenborre, ik ga er vanavond om. Ben eens benieuwd :). hartelijk dank voor alle reacties!!!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
THRene
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 7 keer

thamar schreef:THRene, andere hboot installeren en oxygen erop zetten ;)
Waarom oxygen? (Wat is daar beter aan bedoel ik) Ik heb er momenteel CyanogenMod 7 + basisapplicaties Google op kunnen plaatsen (afgewisseld met mijn orgineel systeem) en dat is ... verfrissend soepel en eenvoudig.
Ik zoek dus een zeer basic en stabiel systeem waarop ik mijn eigen keuze aan applicaties kan plaatsen en dat is bijvoorbeeld niet facebook en twitter (oeps) 8)
THRene
Plus Member
Plus Member

Goztow schreef:De HTC Desire Z is besteld via telefoon bij Vandenborre, ik ga er vanavond om. Ben eens benieuwd :). hartelijk dank voor alle reacties!!!
Tip: die op de Meir verkoopt uit. Misschien dat die wat dieper in prijs gaan.
bbyte
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Geen idee waarom je niet voor de 2x hebt gekozen. Betere processor, GPU, intern geheugen, aankomende upgrade naar ICS, groter en beter scherm (IPS), betere camera, CM ondersteuning, HDMI-out en kost maar 5€ meer dan de Desire Z. Maar als je per se een keyboard wilt :P

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Goztow
userbase crew
userbase crew

Kiezen is nu eenmaal verliezen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Interessante topic. Heb mijn 5800 XM 2 jaar geleden in de solden gekocht, en wil hem nu ook vervangen. Vereisten zijn zowat dezelfde als die van Goztow, maar door een handicap is het ook belangrijk dat ik het toestel met 1 hand kan vasthouden en bedienen.
Momenteel valt mijn keuze op de LG Optimus Speed 2x, iemand ervaring hiermee?
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik zou nooit voor een LG gaan. Genoeg miserie daarover gelezen. Ook zijn hun ROM's enorm buggy, heel veel crashes etc... (en niet heel erg veel third party roms ervoor). Hoewel het met CM7 waarschijnlijk best ok gaat zijn.
Goztow
userbase crew
userbase crew

Ik ben trouwens niet van plan om custom ROMs te installeren. Wat is de nieuwtse droid versie die ik hierop zou kunnen krijgen? 2.3? Of ook 3.0?
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster

2.3 natuurlijk... Denk niet dat er een officiele upgrade komt voor de Desire Z.

4.0 komt waarschijnlijk wel in Custom ROM, ik zou het echt alleen maar kunnen aanraden, cyanogenmod is echt heerlijk werken :) Zo kun je de CPU dan ook tegelijk overclocken en superprestaties halen (en zelfs betere batterijduur!)
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Goztow schreef:Ik ben trouwens niet van plan om custom ROMs te installeren. Wat is de nieuwtse droid versie die ik hierop zou kunnen krijgen? 2.3? Of ook 3.0?
Vermoedelijk werk cyanogenmod 7 (android 2.3) wel op de desire Z, best wel eens controleren voordat je dat begint te installeren.
Verder zijn er al beta-versies uit van android 4.0 voor op desire z, maar deze zijn niet aan te raden. Gewoon nog eventjes wachten totdat ze zijn uitgeroepen tot stable en er genoeg reviews op internet staan. Check regelmatig xda-developers.
Dima_2005 schreef: cyanogenmod is echt heerlijk werken :)
Volledig akkoord. Ik draai een licht bewerkte versie van de Cyanogenmod op mijn HTC Hero. Oorspronkelijk werd hij geleverd met Android 1.5 en er was een officiele update naar 2.1. Maar niets evenaart cyanogenmod, extreem snel (ivm officiele), batterij gaat langer mee, quasi laatste versie van android (=2.3.6), meer opties, ... Echt een aanrader, al zou ik bij een nieuw model eerst een tijdje de officiële gebruiken en pas later overstappen.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Proficiat met je aankoop, best even downgraden, rooten en S-off'en (uurtje werk). Daarna een verbeterde officiële rom flashen (ziet er helemaal hetzelfde uit, alleen +80MB extra ram en een pak sneller).
G2 H-boot (S-off die voor desireZ wordt gebruikt) heeft ook nog een extra voordeel (1,2GB ROM ipv 1GB).

http://xda.niksie.nl/index.php?option=c ... &catid=190

CM7 latest kanged nightly (mss dat ze ooit nog cm 7.2 gaan uitbrengen, is toch vrij stable ?)

changelog:
http://review.cyanogenmod.com/#q,status:merged,n,z

Sense 3.5 ziet er wel goed uit, maar is zo lastig in gebruik.
Laatst gewijzigd door silencer 03 jan 2012, 23:59, in totaal 3 gewijzigd.
THRene
Plus Member
Plus Member

Goztow schreef:Ik ben trouwens niet van plan om custom ROMs te installeren. Wat is de nieuwtse droid versie die ik hierop zou kunnen krijgen? 2.3? Of ook 3.0?
Ik draai momenteel (deeltijds) 2.3. Er is ook een officiële update beschikbaar.
bbyte
Member
Member

Dima_2005 schreef:Ik zou nooit voor een LG gaan. Genoeg miserie daarover gelezen. Ook zijn hun ROM's enorm buggy, heel veel crashes etc... (en niet heel erg veel third party roms ervoor). Hoewel het met CM7 waarschijnlijk best ok gaat zijn.
Voor de o2x zijn er wel degelijk heel wat custom roms.. Inclusief CM. Bij de eerste batches waren er problemen met reboots en black screens, maar dat is ondertussen bijna een jaar geleden en er zijn genoeg mensen die daar nooit last van hebben gehad. Buggy en veel crashes klopt dus totaal niet. Zelf was ik eerst bijzonder tevreden, buiten met de batterij dan, die ging nogal snel leeg vond ik. Daarna overgestapt op CM en die werkte wel wat minder prettig (niet zo smooth en vrij buggy) maar was wel heel wat zuiniger met de batterij. Tenslotte terug overgestapt op de officiële Gingerbread van LG zelf en echt super tevreden over. Alles werkt echt heel snel en smooth en de batterij gaat nu ook met gemak 2 dagen mee met middelmatig gebruik. Zeker voor de prijs waarvoor je de o2x nu kan krijgen is er geen enkel ander Android toestel binnen die price range dat zoveel heeft te bieden.

Android 3.0 komt trouwens nooit uit op smartphones, ze gaan onmiddellijk over op 4.0 (ICS).

*edit: zag net dat je een Huawei IDEOS X5 hebt.. Sorry hoor, maar het is zinloos om die te beginnen vergelijken met de 2x :roll:

johcla: de Optimus 2x kan je nu krijgen voor €290, de Galaxy SII (waarmee de 2x steeds vergeleken werd) kost €441. Voor het minieme verschil in snelheid zou ik steeds voor de 2x gaan. Optimus 2x heeft betere batterijduur en is beter voor games maar de SII heeft wel hardware-acceleration waardoor onder andere de web browser heel erg smooth is. Voor €150 verschil zou ik echter ook gaan voor de 2x.
Goztow
userbase crew
userbase crew

Ik heb de officiële update gedaan, en nu draai ik op 2.3.3. Dit zal waarschijnlijk ook de laatste versie zijn, neem ik aan. In ieder geval is het echt tof om op te werken. Het enige negatieve is dat hij nogal zwaar uitvalt, waarschijnlijk door dat toetsenbord. Maar op het toetsenbord typen is ook echt wel handig :).
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

THRene schreef:Waarom oxygen? (Wat is daar beter aan bedoel ik) Ik heb er momenteel CyanogenMod 7 + basisapplicaties Google op kunnen plaatsen (afgewisseld met mijn orgineel systeem) en dat is ... verfrissend soepel en eenvoudig.
Ik zoek dus een zeer basic en stabiel systeem waarop ik mijn eigen keuze aan applicaties kan plaatsen en dat is bijvoorbeeld niet facebook en twitter (oeps) 8)
Volledig basic android, geen skins en andere zever erin. Een paar, performance, tweaks. Standaard apps2sd erop & kleine footprint dus met andere hboot hou je veel geheugen over. Zit niks van apps op standaard, behalve dan gmail. Al de rest moet je zelf voor zorgen, soms is het wel ff zoeken zoals bv voor youtube-app.

Werkt naar mijn mening echt snel en is zeer stabiel, heeft ook vrij laag stroomverbruik.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Zelf heb ik al sinds een jaar de HTC Desire. Altijd al tevreden over geweest. Enige stommiteit die ik begaan heb: ik wou absoluut Gingerbread (2.3.3) erop hebben. Rooten kan ik niet met Unrevoked (gaat maar tot Android 2.1). Unrevoked is voor mij "the way to go" omdat het zo kinderlijk eenvoudig werkt i.c.m. een Macintosh (geen zorgen over hboot, drivers installeren en weer verwijderen... op Windows). En Gingerbread werkt écht wel een stuk trager dan de vorige versie van het besturingssysteem. En neen, ik heb geen zin om te gaan klooien met andere root methodes omdat ik dan via een Windows emulator op mijn Mac zou moeten werken en dat haat ik gewoon.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
konda
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Bootcamp is geen emulator, apple computers zijn nu gewoon pc's waar waar mac osx op draait dus er is geen sprake meer van emulatie.

windows downloaden en gewoon de 30 dagen proef gebruiken om wat met u phone te knoeien, best wel de moeite.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Ik gebruik geen bootcamp. Ik gebruik Parallels Desktop. Alleen is het op Windows weer zo veel ingewikkelder dan op een Mac (zie vorig bericht: hboot driver installeren, htc sync installeren en weer verwijderen, behalve de drivers...) terwijl dat op een Mac allemaal niet nodig is (als je unrevoked kan gebruiken).
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster

bbyte schreef: *edit: zag net dat je een Huawei IDEOS X5 hebt.. Sorry hoor, maar het is zinloos om die te beginnen vergelijken met de 2x :roll:
Nee, niet te vergelijken, maar ik heb hem ook aan 170€ gekocht, 2x het verschil voor 30% meer snelheid?
Ok, en Goztow had liever een keyboard, dus past de 2x toch niet. Allesinds ik ken een paar mensen met een 2x in half jaar tijd al een paar keer mogen omruilen, vind het beetje belachelijk. Daarbij, LG ging toch 4.0 geven na groot protest (eerst hadden ze gezegd dat er geen 4.0 ging uitkomen).

Nuja, maakt ook niet uit, het is een goed telefoon, maar ik zeg gewoon: ik zou het nooit kopen! Zelfs al is hij goedkoop voor een dual core, het blijft ook maar Tegra2...
THRene
Plus Member
Plus Member

thamar schreef: Volledig basic android, geen skins en andere zever erin. Een paar, performance, tweaks. Standaard apps2sd erop & kleine footprint dus met andere hboot hou je veel geheugen over. Zit niks van apps op standaard, behalve dan gmail. Al de rest moet je zelf voor zorgen, soms is het wel ff zoeken zoals bv voor youtube-app.

Werkt naar mijn mening echt snel en is zeer stabiel, heeft ook vrij laag stroomverbruik.
Ge hebt me nieuwsgierig gemaakt. Ik zal het eens testen.
bbyte
Member
Member

Dima_2005 schreef:
bbyte schreef: *edit: zag net dat je een Huawei IDEOS X5 hebt.. Sorry hoor, maar het is zinloos om die te beginnen vergelijken met de 2x :roll:
Nee, niet te vergelijken, maar ik heb hem ook aan 170€ gekocht, 2x het verschil voor 30% meer snelheid?
Ok, en Goztow had liever een keyboard, dus past de 2x toch niet. Allesinds ik ken een paar mensen met een 2x in half jaar tijd al een paar keer mogen omruilen, vind het beetje belachelijk. Daarbij, LG ging toch 4.0 geven na groot protest (eerst hadden ze gezegd dat er geen 4.0 ging uitkomen).

Nuja, maakt ook niet uit, het is een goed telefoon, maar ik zeg gewoon: ik zou het nooit kopen! Zelfs al is hij goedkoop voor een dual core, het blijft ook maar Tegra2...
Voor die prijs is het inderdaad een koopje!
2Flip
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

Lijkt me een interessante prijs (voor zij die een nieuwe smartphone willen, en niet reeds in het bezit zijn van bv. een S2) ==> http://www.ibood.com/be/nl
Afbeelding
THRene
Plus Member
Plus Member

thamar schreef:Werkt naar mijn mening echt snel en is zeer stabiel, heeft ook vrij laag stroomverbruik.
(ik ga hier mee stoppen want buiten de lijntjes aan het kleuren van het topic)

Ik ben dus niet overtuigd van oxygen: mooi werk daar niet van maar ik kan er geen FM radio toepassing voor vinden die werkt en hij is niet echt zuinig (zal wel aan mij liggen)

Tussenstand:

Originele HTC : 7/10
Oxygen : 7/10
Cyanogenmod : 8/10

Over and out :-)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

2Flip schreef:Lijkt me een interessante prijs (voor zij die een nieuwe smartphone willen, en niet reeds in het bezit zijn van bv. een S2) ==> http://www.ibood.com/be/nl
Dat is inderdaad een koopje voor 249 euro en zeker een aanrader. Die hebben wij hier en met 2.3 gaat ie vrij vlot (de witte statusbalk wordt met update van 2.2 naar 2.3 naar blauw veranderd). Je hebt bovendien wel een uniek toestel in je handen die vrijwel niemand anders heeft in België. 't Heeft natuurlijk geen AMOLED)-scherm, maar da's geen probleem. De zeer hoge resolutie en het qHD-scherm maken veel goed.

Ondertussen is nu wel al de opvolger (Atrix 2) uit, maar veel verschillen zijn er niet. De fingerprintscanner is er bvb niet meer.
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: kitt1977
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

Zag die ook staan toevallig daarnet .. is verleidelijk in plaats van m'n 1 jaar oude samsung apollo lol ...
Nachtje over slapen lol .. mss wel "uitverkocht" straks :p
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

In hoeverre kan je die goed gebruiken als mobiele agenda? En die agenda eventueel syncen met pc?
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
2Flip
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

Ik sync de agenda met de mijn gmail kalender. Werkt uitstekend!
Afbeelding
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Heronic schreef:In hoeverre kan je die goed gebruiken als mobiele agenda? En die agenda eventueel syncen met pc?
Ik gebruik, net zoals 2Flip, Google Calendar. Gegevens worden live gesynchroniseerd. Op mijn computer (Mac) gebruik ik iCal, ook gesynchroniseerd met Google Calendar. Alles werkt zonder problemen, zeker met verschillende kalenders (werk, vrije tijd, ...) met kleurtjes.

--- Update op de vraag van Heronic hieronder, om niet heel het topic te vullen met offtopic kwesties ---

Zoals in mijn uitleg hierboven, synchroniseert ical met Google Calendar. Als ik geen internet heb, blijft mijn kalender toegankelijk en kan je hem aanpassen. Hij synchroniseert pas wanneer je internet hebt. Hetzelfde geldt op een Android-smartphone. De kalender kan je perfect offline gebruiken.
iCal werkt enkel op Mac, maar ik heb dat ook al gedaan met de built-in calendar van Ubuntu, en daar ging dat ook, dus vermoedelijk bestaan er zeker Windows oplossingen.
Laatst gewijzigd door driesve 06 jan 2012, 17:36, in totaal 3 gewijzigd.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Dju uitverkocht.

Maar die google calender is enkel online? Zou handig zijn voor vrouw mocht die een offline agenda hebben (om geen 3g kosten te maken) en die dan thuis via wifi gesynced worden.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Voor de Blackberry fans, en liefhebbers van fysieke toetsenborden, de volgende aanbieding.

Momenteel loopt er €50 cashback actie van Blackberry, zie http://www.blackberrypromotions.be

Dan krijgt de volgende Blackberry 9360 wel een interessante prijs. http://catalogue.proximus.be/PUB/gsmc_c ... 331ee14e66
Everything that has a beginning has an end.
Goztow
userbase crew
userbase crew

Kort feedback:
- toetsenbord is voor mij een grote plus
- is redelijk zwaar, dat valt wat tegen
- batterij gaat een dikke dag mee, als ik gans laat leeg lopen misschien net twee dagen. Ik leg 's nachts af
- voor de rest ben ik onder de indruk. Heel vlotte prestaties, leuk om te gebruiken
- android is een weinig gestructureerde OS maar de mogelijkheden zijn wel enorm, lijkt me

Al bij al dus heel tevreden :). Nu enkel nog een manier vinden om te checken wat mijn dataverbruik is :-S.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Batterijproblemen kan je oplossen. (roms,kernels,settings), is je batterij al voldoende ingelopen?
Trafficstats lite vind ik erg goed (houdt dataverbruik per app/wifi/3g beter bij dan watchdog 3g).
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Binnen 2dagen komt in den aldi zo'n smartphone uit aan slechts 199 euro.
Vraag me bv af, is deze sneller dan bv de samsung gio?
Ge kunt ze kussen
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Marlboro,

Thx voor je feedback in het topic over de LG optimus speed 2x.
Ik reageer hier omdat anders de discussie teveel versnippert over verschillende topics die uiteindelijk om hetzelfde gaan: wat wordt mijn volgende smartphone?

Foto's of video's maak ik nooit met mijn gsm. Een keer gebruikt om eens een serienummer te noteren :)
de LG kost zo'n 280 EUR, laat ons zeggen dat het budget 300 EUR is.
Scherm: tussen 3 en 4 inch. Zeker niet te groot omdat ik het met 1 hand moet kunnen vasthouden en bedienen.
Mijn oog is oa op de LG gevallen omdat die ook ICS zal krijgen.
Goztow
userbase crew
userbase crew

Na dus 1 jaar en 3 maanden nog een feedback:
- eind vorig jaar ging het luidsprekertje in het "oor" kapot. Kraakte heftig. Binnen gedaan bij Vandenborre en in garantie gerepareerd. Wel een klein maand kwijt geweest.
- eens gevallen, scherm stuk, een maand of 2 geleden. Lang getwijfeld. Scherm laten vervangen bij een GSM hersteller. 85 €. 2 dagen kwijt geweest
- vandaag merk ik dat luidsprekertje in het "oor" weer kapot is. Zelfde probleem als vorige keer. Eigenlijk nog in garantie maar ik wed dat ze niet meer willen repareren wegens het vervangen scherm. Ik ga het wel nog eens proberen, maar geen zin om terug een maand zonder te zitten.

Ik ben er heel content van geweest, maar ik denk dat ik voor een nieuwe ga. De Samsung S II plus op iBood vandaag zal het worden. Eigenlijk wel jammer want ik had graag deze een paar jaar gehouden, maar dat blijkt niet mogelijk te zijn :(.

Hopend op een meer langdurige relatie met de S II plus :).
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”