Aldi: 42" LED TV

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Vanaf zaterdag 07/01
http://aldi-bn.aldi.be/aldi_vanaf_zater ... 0_473.html

42" LED TV
3 tuners (DVB-T, DVB-S, DVB-C, DVB-S2
DNLA, WLAN stick, ...
599 EUR

Aan te bevelen ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Afbeelding

Ziet er maar lelijk uit qua design :|
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Voor het zelfde geld heb je een Samsung LED. ik zie niet in waarom je dan een tv tussen de soep en de patatten zou willen kopen ?

Zoek een op UE40D5500 (zowat de beste budget Led die je kan kopen) of TX-P42GT30 (zowat de beste 42" tv die je kan kopen. ;-) )
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

Let op met die TV's in de aldi (medion)
Standby slurpen die stroom. Men samsung TV kan men metertje gewoon niet meer meten...
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

http://www.saturn.be/webapp/wcs/stores/ ... reId=20401

klik op folder, en dan op brugge

Voor 488 € (van 749 €) heb je 3D LG TV 42 PW 450 Plasma (met inclusief 1 actieve bril), 42", HD Ready :-( , 600 Hz.
inclusief gratis levering (+ installatie)

699 € Samsung UE46D5000PWXXN Full HD, 46" LED

Ik koop zo'n dingen ook niet in de Aldi, waar je nadien alleen maar spijt van hebt....theoretisch hanteren ze de specs van de A-merken, maar zet hem eens naast een tv in de saturn of andere winkel....en ze verbleken qua contrast, gebruiksvriendelijkheid, verbruik,....
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

iceke schreef: ik zie niet in waarom je dan een tv tussen de soep en de patatten zou willen kopen ?
Omdat ooit PC's goedkoop waren denken volgens mij nog veel mensen dat ALDI met alles goedkoop is.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 774
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer

Men is weer appelen en peren aan het vergelijken

dvb-t dvb-c dvb-s dvb-s2 hebben die andere voorgestelde dat ook ?

zou zeggen vergelijken oke maar wel met alles he. :bang:
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

inderdaad, incl. WLAN stick etc ... voor die prijs zal je dat toch allemaal niet kunnen krijgen bij ander merk denk ik. wlan stick van samsung kost €50
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

r2504 schreef:
iceke schreef: ik zie niet in waarom je dan een tv tussen de soep en de patatten zou willen kopen ?
Omdat ooit PC's goedkoop waren denken volgens mij nog veel mensen dat ALDI met alles goedkoop is.
Appels koop ik nog altijd goedkoper in den Aldi zenne :-)
adrian
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 dec 2011, 09:05

r2504 schreef:
Omdat ooit PC's goedkoop waren denken volgens mij nog veel mensen dat ALDI met alles goedkoop is.
Als je moest weten hoeveel bekende duurdere merk producten onder 'n andere naam in Aldi beterkoop verkocht worden zou je verschieten.
Andere grote winkelketens doen net hetzelfde onder hun naam merk produkten aanbieden.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

adrian schreef:Als je moest weten hoeveel bekende duurdere merk producten onder 'n andere naam in Aldi beterkoop verkocht worden zou je verschieten.
Dat ontken ik ook niet... maar zomaar besluiten dat je bij ALDI steeds een goede en goedkope koop doet wat electronica betreft is absoluut niet correct. Trouwens wat je uitspraak betreft.... die "hoeveel" is relatief vrees ik... ALDI heeft enkele goede producten, maar ook veel low-budget/low quality spul.
adrian
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 dec 2011, 09:05

Qua voeding is er geen verschil in kwaliteit.En dat aantal is te veel om op te noemen.
Zeker weten.
In de voedings industrie worden gewoon de etiketten geplaats voor welk warenhuis dit bestemd is.
Maar we zitten af te dwalen.
Sorry
Graag terug naar electronica. :?
Laatst gewijzigd door adrian 03 jan 2012, 13:24, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

adrian schreef:Qua voeding is er geen verschil in kwaliteit.
Keep on dreaming... straks ga je nog beweren dat River cola hetzelfde is als Coca Cola.
adrian
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 dec 2011, 09:05

En melk Milka,komt van een groot Nederlands bekend bedrijf.
Verse mosselen van een bekend bedrijf uit Yerseke Zeeland enz.....
Lees sommige verpakkingen maar eens na in het piep klein.

Terug naar Aldi 42 Led TV
Laatst gewijzigd door adrian 03 jan 2012, 13:34, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Zelfs qua voeding is er wel een verschil, wat niet wil zeggen dat het niet in hetzelfde bedrijf gemaakt is... Eerst halen ze de appels voor den Delaize eruit, dan die voor de Colruyt en wat overblijft gaat naar den Aldi, van de geblutste maken ze appelmoes ;-)
Enfin, nutteloze discussie, om de kwaliteit te beoordelen hebben we fora als deze ;-)
Sla eens een toonaangevend magazine open waar ze tv's testen zou ik zeggen. Die Samsung en Panasonic die ik al opgaf zitten 9/10 bij de top3.
Het is aan de koper om dan uit te maken of hij voor dezelfde prijs 10 jaar op een Aldi toestel wil zitten staren omdat daar een Usb stick bijzit of CI slot(nutteloos in Vlaanderen) die ook op de aangehaalde modellen zit :angel:
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

Waar ik altijd al problemen bij heb is dat de medion producten nooit helemaal stuk gaan maar steeds in delen.
Computers werkte de card reader af en toe maar na een jaar. Een TV geeft af en toe maar beeld of valt eens uit en sleurt half het stopcontact er door. Gekke is bij andere mensen die dit model hebben kunnen ze dit ook beamen na een meter er aan te hangen.

Reden: De componenten dat daarin zitten gaan minder lang mee en zijn de minst efficiënte van het gehele productie proces. Hoe maken ze anders zo'n prijzen met zoveel gadgets!?
Deze reden hoor ik vaak van verkopers maar ook van anderen, en eerlijk gezegd ik kan er inkomen, er zal toch een verschil zijn.
Nu niet enkel ALDI (medion) zal dit doen, maar AMD doet dit ook met hun X2, X3 processors... CPU's die net niet een X4 zijn soms, core uitzetten omdat die faulty is... Of dit slechter is maak je uiteraard zelf uit

Ja en etiketten plakkers sorteren voor dat ze beginnen plakken.

Voor fruit, ga naar een veiling, daar kan je volgen aan wie wat verkocht wordt, je snapt hem zelf wel dan. ALDI heeft altijd in een zakje met bv ajuinen wel enkele slechte zitten. Uiteraard zelfs met deze slechte is de prijs nog stukken goedkoper.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 774
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer

ja nen tv met of zonder dvb-S of zonder dvb-S2 is wel een groot verschil dit als vb.
dat in de boekskes er andere staan als beste ( reclame word betaald he)
ge moet eens in een doorsnee winkel naar dvb-s of dvb-s2 vragen , watte watte.
heb in diverse boekjes nog nooit of nooit iets slechts weten in staan.
waarom steeds is minder van kwaliteit en nooit slechte kwaliteit.
iets dat goed is oke
iets wat slecht is dat leest ge nooit.

als vb de waterpomp van opel , het roesten van franse wagens , de radiators van X.
dat ooit al ergens zien in staan bij een test ?? dacht het niet.
en heb nooit beweerd dat er geen kwaliteits verschil is.
en of dat dan de meerprijs waard is , moet ieder voor zich zelf uitmaken.
stoefen en boke's met jam eten he.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Voor €600 ja waarom niet?
Voor een samsung zou je al moeten kijken naar de 63xx ;65xx, 6750 series die zijn toch een pak duurder hoor!
http://www.belgacom-actie-tv.be/catalogue.php
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

Ik heb enkele weken geleden een UE40D5720 gekocht...kostprijs €641

UE40D5720 bij Piot.be

Doordat ik ook de prijs bij vandeborre gevraagd had (prijsaanpassing) en zij verkeerd zijn geweest heb ik hem uiteindelijk aan €614 kunnen kopen :-D


Wel super content van..
TomVH
Pro Member
Pro Member
Berichten: 368
Lid geworden op: 13 nov 2010, 18:30
Locatie: Zaffelare
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

fendtje schreef:Men is weer appelen en peren aan het vergelijken

dvb-t dvb-c dvb-s dvb-s2 hebben die andere voorgestelde dat ook ?

zou zeggen vergelijken oke maar wel met alles he. :bang:
Misschien domme vraag maar wanneer gebruik je "dvb-t of dvb-c of dvb-s of dvb-s2"? Is dit enkel als je via sateliet kijkt of ook via BC / TN? Bij BC / TN of je toch zelf een decoder die het signaal via HDMI naar je TV stuurt?
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 774
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer

DVB-S EN DVB-S2 is digitaal sat kijken en digitaal sat hd kijken de tuner is dan in toestel aanwezig.
dus geen kastje nodig zoals bij tele en Belgacom.
Dvb-T is dan via een dvb-t antenne aardse digitale tv zonder extra kastje.
DVB-C is dan weer het analoge kabel signaal zonder kastje.
dus in een toestel tuner(s) die de verschillende normen kan verwerken.
wat bij sat dan nog wel belangrijk is aanwezigheid van een ci interface anders geen betaal tv zoals bvb Tvvlaanderen.
er zijn heden in Europa al veel aanbieders die deze tuners altijd aan boord hebben.
zelfs in kleinere formaten 22 ".
nu hier in Belgie moet dat nog uitgevonden worden ( uitgezonder Loewe en Samsung vanaf 6000 8000 reeks.
helaas kosten die wel wat meer dan waar de aldi tv mee wordt vergeleken.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

TomVH schreef: Misschien domme vraag maar wanneer gebruik je "dvb-t of dvb-c of dvb-s of dvb-s2"? Is dit enkel als je via sateliet kijkt of ook via BC / TN? Bij BC / TN of je toch zelf een decoder die het signaal via HDMI naar je TV stuurt?
Domme vragen bestaan niet, enkel domme antwoorden ;-)

DVB = digital video broadcasting, een standaard om digitale video te gaan distribueren

dvb-t = terrestial, digitaal via antenne, in België momenteel enkel de openbare zenders te bekijken
dvb-c = cable, digitaal via de coaxkabel, in Vlaanderen geleverd door Telenet. Momenteel laat telenet niet toe van heel het zenderpakket (opnieuw de openbare zenders en nog enkele andere dacht ik) te bekijken zonder gebruik te maken van hun digibox/corder, maar is in principe wel mogelijk.
dvb-s = satelite, digitaal via sateliet, in vlaanderen hoofdzakelijk geleverd door tv-vlaaanderen
dvb-s2 = 2e generatie digitaal via sateliet, is een nieuwe standaard met nieuwe codering en mogelijkheden

Belgacom is iptv, dwz digitale tv via internet. Een standaard die je normaal gezien niet gaat vinden in tv's... In mijn opinie minderwaardig aan alle bovenstaande, maar dat is enkel mijn bescheiden mening ;-)
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Voor dvb-t moet je een antenne bijkopen & heb je enkel Een/canvas.
Voor dvb-c zijn er geen aanbieders in Vlaanderen
Voor dvb-s ondersteund Tvvlaanderen enkel Samsung tv's (en moet je een 120€ kostende cam bijkopen)

maw, heel het dvb-? verhaal op tv's is in Vlaanderen een lachertje... ik snap dus niet waarom je daar rekening mee zou houden bij de aankoop van een nieuwe tv.
Dan kan je nog opmerken dat er een gratis wifistick bij de tv zit, er zijn betere oplossingen ala powerplug om netwerk bij je tv te krijgen.. of ga je en voor je tv en voor je tuner en voor je mediacenter en voor je digibox een appart wifistickje gebruiken(mocht dit al mogelijk zijn)?

Dvb-s op een Samsung kan ik nog inkomen, maar er zijn betere en goedkopere oplossingen dan een tvvcam in je tv.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

shahab schreef:
r2504 schreef:
iceke schreef: ik zie niet in waarom je dan een tv tussen de soep en de patatten zou willen kopen ?
Omdat ooit PC's goedkoop waren denken volgens mij nog veel mensen dat ALDI met alles goedkoop is.
Appels koop ik nog altijd goedkoper in den Aldi zenne :-)
@shabab:
idd. Desktops met al hun software en specs zijn prijs/kwaliteit ok., maar hun laptops/schermen e.d. NIET.

Ik koop bak appels op de markt voor 5-6 € (8 kg) van Flandria, dus komen niet van Duitsland, en zijn niet voorverpakt, dus spaart verpakkingsmateriaal & brandstof. Dus mijn ecologische voetafdruk zal ook in orde zijn (ga erom met de fiets)
Denk wel dat dit pak goedkoper is dan in 'den Aldi'. Mensen moeten af van die "fetisch' van 't komt van den Aldi, dus zal wel goedkoop zijn.

@Adrian: idd. keep on dreaming zoals r2504 al zei.
Als je het 'goedkoopste' product uit Colruyt koopt, zal kwaliteit evenwaardig zijn als Aldi.
Koop je de klasse hoger, dan zal de kwaliteit gelijkwaardig zijn met merkproducten.

Nog -verre- familie die bij Vandemoortele (fama, vitelma, minelma,....) werkte als verkoopsdirecteur, en die leverden ook voor aldi, maar zei dat ze niet dezelfde kwaliteit of hun eigen A-merk aanboden bij aldi. Kan ook niet voor fractie van een prijs.

Lotus heeft ook geen schrik van grootwarenhuizenspeculoos, want de kwaliteit is inférieur. Als ik hun pasta koop in rode prijs met extra korting soms, komt ze goedkoper uit dan 'uit den Aldi'

Je hebt premium dierenvoeding van Hill's die 10 €/kg kost en whiskas die 1/3 kost. Verschil is dat ze veel meer eten van whiskas (en dus meer 'uitstoot' van de kat), en ook minder gezond.

Dus de meesten willen zichzelf doen geloven dat kwaliteit Aldi hetzelfde is, als de A-merken, maar dat is niet zo. Om aan die prijzen te komen, moeten ze serieus druk zetten, en heeft de goedkoopste leverancier het contract. You get what you pay for, is de stelregel.

Ooit -jaren geleden- een artikel in de morgen gelezen van een fabriek ergens in het oostblok waar men van die zaagbladen/boormachines voor Lidl maakte. De werkomstandigheden waren allesbehalve wat ze hier waren, voor een hongerloon, een ploegbaas die roepte en tierde, en vooral werd de veiligheid NIET gerespecteerd. Dit alles, omdat wij het goedkoopste product willen.

Idem dito kleding. Denk je nu echt (zelfs merkleding) dat je een merk T-shirt van 5 € in de solden koopt op een correcte manier geproduceerd wordt? kinderarbeid,....14 u./dag werken 6/7. Keep on dreaming. Maar ja, sommigen geloven immers in een ideale wereld.

Een beetje meer naar reportages op Canvas kijken ipv De Libelle of flair, en je zal een beeld krijgen hoe het echt in elkaar zit...idem met iedereen hier die om de 6 maanden nieuwe smartphone/gsm koopt. Ondertussen ligt er daar een berg 'gerecycleerde' gsm's in Azië, waar kinderen/zwangere vrouwen de printplaten ontmantelen, en daarbij giftige looddampen inademen.

@ fendtje, de 1 € Samsung tv die Belgacom aanbiedt (nu vb. 199 € makro), heeft ook alle specs aan boord.
http://www.samsung.com/nl/consumer/tv-a ... BWXXN-spec
HD Tuner Built-in
DTV Reception (DVB - T / T2 / C / S2): DVB - T / C
CI+ ja
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 948
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer

woutervh schreef:dvb-c = cable, digitaal via de coaxkabel, in Vlaanderen geleverd door Telenet. Momenteel laat telenet niet toe van heel het zenderpakket (opnieuw de openbare zenders en nog enkele andere dacht ik) te bekijken zonder gebruik te maken van hun digibox/corder, maar is in principe wel mogelijk.
Dus als ik het goed begrijp: met deze TV zou ik in principe digitale TV van TN moeten kunnen kijken zonder gebruik te maken van mijn digibox? Zou moeten kunnen, maar werkt niet in praktijk door een begrenzing van TN, juist? :?
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 774
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer

@ fendtje, de 1 € Samsung tv die Belgacom aanbiedt (nu vb. 199 € makro), heeft ook alle specs aan boord.
http://www.samsung.com/nl/consumer/tv-a ... BWXXN-spec
HD Tuner Built-in
DTV Reception (DVB - T / T2 / C / S2): DVB - T / C
CI+ ja

Ja maar ga maar eens horen bij bvb van den borre ,krefel , expert winkels.
horen het precies allemaal donderen telenet en bg boven.
de rest ...........

Iceke , kijk zelf gratis
maar vraag ging over de aldi tv me dunkt.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

r2504 schreef:
adrian schreef:Qua voeding is er geen verschil in kwaliteit.
Keep on dreaming... straks ga je nog beweren dat River cola hetzelfde is als Coca Cola.
Nee, dat wordt ook niet beweerd. Het enige wat Aldi doet is steeds hetzelfde principe toepassen bij al haar leveranciers: zij garanderen een bepaalde afname van X aantal ton op week/maand/jaar basis maar Aldi is daar alleen maar toe bereid als de fabrikant de prijs aanvaardt die door Aldi opgelegd wordt. Het is een aanbod dat te nemen of te laten is. Het enige verschil met het merk product is dat er gewoon een andere verpakking omheen zit, de inhoud is identiek aan het merkproduct. Ik geef ter illustratie enkele voorbeelden mee: de chocomousse met topping (slagroom) werd vroeger geproduceerd door het (ondertussen ter ziele gegane) merk Jacky. Ik voerde hier trouwens zelf de bestellingen voor in. Bepaalde kaassoorten waren afkomstig van Milkana. De chocolade repen met banaanvulling (per 3 verpakt) zijn afkomstig van Chocolaterie Jacques in Eupen (onderdeel van Callebaut). River Cola komt dan weer van de grote limonade producent uit Brakel (Topbronnen of Koningsbronnen). Melk komt van Inex of Olympia of..., afhankelijk van wie op dat moment de beste prijs biedt. Dit gewoon even ter zijde en om de mensen met hun neus op de feiten te drukken. Het is dus NIET zo dat Aldi speciaal voor haar winkelketen producten laat vervaardigen. Het zijn allemaal bestaande producten, echter met een andere verpakking erom heen. Ik spreek uit ervaring want ik heb gewerkt in meerdere bedrijven die aan Aldi leveren. Stuk voor stuk de bestaande producten in een ander jasje.
Zo ook met deze Medion televisie. Degene hier op dit forum die denkt dat Aldi speciaal deze televisie heeft laten produceren die is ofwel goed gek ofwel enorm naïef. Deze televisie is bij een of ander bekend merk van de band gerold (Philips, Panasonic, Hitachi, Samsung...) maar met een andere kast erom heen en een ander naamplaatje.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Dit toestel is wellicht hetzelfde (maar met ander typenummer) als het toestel dat hierna uitvoerig getest is:

http://www.areadvd.de/hardware/2011/MED ... 7006.shtml

En dit is de samenvatting van deze test:

+ Tadellose Blu-ray-Wiedergabe
+ Gute Upconversion von 576i DVD-Signalen auf 1080p
+ Eingebauter Triple-Tuner
+ Sinnvolle Einstellmöglichkeiten
+ Ausgezeichnete Fernbedienung
+ Reichhaltige Anschlussbestückung
+ HbbTV
+ DLNA-Zertifikat

- Ab und zu leichte Unschärfen im Tunerbetrieb
- Passungen des Gehäuses nicht absolut perfekt

Test: Carsten Rampacher
Fotos: Sven Wunderlich, Thomas Hermsen
Datum: 17. Mai 2011
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

@Johan Devos: als ik de foto's bekijk van de link die je gepost hebt, en ik vergelijk met mijn eigen Samsung LCD televisie, dan krijg ik sterk de indruk dat beide toestellen enorm op elkaar lijken. Ik heb het nu over (het paneel met) de verschillende aansluitmogelijkheden, zowel achteraan de tv als aan de zijkant met daarbij dan nog de CAM die ook bij mijn Samsung tv ingebouwd is. Op de LAN aansluiting na is deze Medion quasi identiek aan mijn televisietoestel.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

jaker schreef:
woutervh schreef:dvb-c = cable, digitaal via de coaxkabel, in Vlaanderen geleverd door Telenet. Momenteel laat telenet niet toe van heel het zenderpakket (opnieuw de openbare zenders en nog enkele andere dacht ik) te bekijken zonder gebruik te maken van hun digibox/corder, maar is in principe wel mogelijk.
Dus als ik het goed begrijp: met deze TV zou ik in principe digitale TV van TN moeten kunnen kijken zonder gebruik te maken van mijn digibox? Zou moeten kunnen, maar werkt niet in praktijk door een begrenzing van TN, juist? :?
Inderdaad
De openbare zenders zul je normaal wel kunnen bekijken, maar de commerciële worden versleuteld door telenet, met (momenteel) geen mogelijkheid om deze te ontsleutelen op niet-telenet apparatuur. Onlangs nog eens gevraagd in een Telenet-center en "ze zijn testen aan het doen" was het antwoord...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Dat mijn vraag in de start topic een discussie zou opleveren over het al of niet aankopen van electronica in de Aldi, had ik wel verwacht - hoewel we deze discussie hier al herhaaldelijk hadden.
Voor mij maakt het niets uit. Aldi is een distributiekanaal als een ander, en tot op heden ben ik altijd tevreden geweest van de laptops en PC's die ik er gekocht heb, en ook kwa service.

Aan degenen die wel on-topic hebben gereageerd bedankt voor jullie antwoorden en adviezen.

Die gratis WLAN stick vind ik niet zo belangrijk, zoiets kan je ook kopen. Wat mij vooral interesseert is de "Triple Tuner":
  • DVB-T is natuurlijk niet zo interessant in België (*).
  • DVB-C zorgt ervoor dat alle niet-versleutelde zenders op de kabel te ontvangen zijn zonder digibox: Eén HD en Ketnet/Canvas HD, maar ook FR3, TV5 Monde, Arte, CNBC, BBC World, CNN.
    Als Telenet strkas het aantal analoge kanalen vermindert (er wordt gesproken van halvering), veronderstel ik dat ze de "verdwenen" zenders dan ook onversleuteld digitaal zullen aanbieden?
  • DVB-S/S2 zorgt ervoor dat alle niet-versleutelde zenders op de sateliet te ontvangen zijn zonder sat receiver.
(*) Wat betreft DVB-T: ik zit momenteel in Duitsland: Met een kleine binnenantenne (met versterker) ontvangen we hier minstens 35 zenders in digitale kwaliteit: alle openbare (ARD, ZDF en de regionale uit heel Duitsland), alsook de commerciële .... Wat een verschil !
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Sorry Philippe, maar telenet zal NOOIT digitale televisie zonder digibox aanbieden. Ook al is de technologie er (Common Interface met eventuele CAM van telenet), ze houden niet van een 'vrije' markt en hebben doodsbang gehackt te worden.

Dus ook al heb je een CI (heb dit ook al 4 jaar in mijn tv), nog NOOIT gebruik kunnen van maken (misschien ooit via dvb-t, alhoewel ze ook al gezegd hebben dat dvb-t niet rendabel is)

onderzoek voor mijn familie:
Philips is zuinigst, staat er ook zo'n uitgebreid specsblad bij medion? verbruik? (da's bijkomstig voor hen, ze zouden een D energielabel krijgen) :-o
http://download.p4c.philips.com/files/4 ... ss_nld.pdf
649 € -> 499 €!!! Krefel

Tuner/ontvangst/transmissie
• Digitale TV: DVB-C MPEG2*, DVB-C MPEG4*,
DVB-T MPEG2*, DVB-T MPEG4*

• Energieklasse: A
• Europees energielabel (vermogen): 55 W
• Jaarlijks energieverbruik: 80 kWh
• Stroomverbruik in stand-bystand: < 0,15 W
• Functies voor energiebesparing: Aan-uitschakelaar,
0 watt, Eco-modus, Eco-instellingenmenu,
Lichtsensor, Beeld uit (voor radio)
• Aanwezigheid lood: Ja*
• Energieverbruik wanneer uitgeschakeld: 0,01 W

http://www.samsung.com/be/consumer/tv-a ... RSXXN-spec
666 €
Systeem
DTV Reception (DVB-T / T2 / C / S2): DVB-T / C
DTV Tuner Built-in: Ja

http://www.carrefour.eu/promo-carrefour ... ge0017.pdf
http://www.sony.be/lang/nl/product/tv-1 ... dl-40ex520
600 €

Ingebouwde tuners
DVB-T (digital terrestial) JA
DVB-C (digitale kabel) JA
CI+ JA
Analoog JA
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

satsurfer schreef:Sorry Philippe, maar telenet zal NOOIT digitale televisie zonder digibox aanbieden. Ook al is de technologie er (Common Interface met eventuele CAM van telenet), ze houden niet van een 'vrije' markt en hebben doodsbang gehackt te worden.
Inderdaad, maar ik had het over de niet-versleutelede digitale kanalen die nu reeds te ontvangen zijn met een DVB-C tuner (Eén, Ketnet/Canvas, Actua, FR3, TV5 Monde, Arte, CNBC, BBC World, CNN). Dit is wel degelijk digitale televisie zonder digibox !
satsurfer schreef:onderzoek voor mijn familie:
Philips is zuinigst ....
Bedankt voor de tips ....
Zelf heb ik ook een Philips 37" TV (met DVB-C), waar ik heel tevreden over ben (maar mijn ouders zijn aan het uitkijken voor een nieuwe TV)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

philippe_d schreef:Dat mijn vraag in de start topic een discussie zou opleveren over het al of niet aankopen van electronica in de Aldi, had ik wel verwacht - hoewel we deze discussie hier al herhaaldelijk hadden.
Je vraagt of deze aan te bevelen is, dus ik verwacht dan wel degelijk een discussie. Maar ik persoonlijk raad ze niet aan, de televisies van Medion. Den tijd dat het nog Magnum was vond ik de service fantastisch maar sinds "medion" vind ik toch wel wat minder.
Om een voorbeeld te stellen een dvd recorder van medion was al 3x binnen geweest voor het zelfde probleem, de 4é keer namen ze de dvd recorder niet meer binnen omdat het probleem altijd terugkwam en daar sta je dan als klant (wel niet zo gelaten en uiteindelijk nieuwer model gekregen na wat veel zever)...
Heb een tv gehad van magnum waarvan de voeding kapot was gegaan. Ze hebben die komen halen en diezelfde week stond ie er gewoon terug.
Mijn zus -> tv van medion, was een stuk in kapot en ze heeft 4 weken moeten wachten om dan toe te kijken dat ze na 3 weken terug stuk was (ook na een beetje zever een nieuw gekregen)

Uiteindelijk geld er maar 1 regel, das de regel "ge moet er geluk mee hebben". Voor de rest raad ik inderdaad ook die andere tv's in de solden aan ;)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 774
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer

satsurfer schreef:Sorry Philippe, maar telenet zal NOOIT digitale televisie zonder digibox aanbieden. Ook al is de technologie er (Common Interface met eventuele CAM van telenet), ze houden niet van een 'vrije' markt en hebben doodsbang gehackt te worden.

Dus ook al heb je een CI (heb dit ook al 4 jaar in mijn tv), nog NOOIT gebruik kunnen van maken (misschien ooit via dvb-t, alhoewel ze ook al gezegd hebben dat dvb-t niet rendabel is)

onderzoek voor mijn familie:
Philips is zuinigst, staat er ook zo'n uitgebreid specsblad bij medion? verbruik? (da's bijkomstig voor hen, ze zouden een D energielabel krijgen) :-o
http://download.p4c.philips.com/files/4 ... ss_nld.pdf
649 € -> 499 €!!! Krefel

Tuner/ontvangst/transmissie
• Digitale TV: DVB-C MPEG2*, DVB-C MPEG4*,
DVB-T MPEG2*, DVB-T MPEG4*

• Energieklasse: A
• Europees energielabel (vermogen): 55 W
• Jaarlijks energieverbruik: 80 kWh
• Stroomverbruik in stand-bystand: < 0,15 W
• Functies voor energiebesparing: Aan-uitschakelaar,
0 watt, Eco-modus, Eco-instellingenmenu,
Lichtsensor, Beeld uit (voor radio)
• Aanwezigheid lood: Ja*
• Energieverbruik wanneer uitgeschakeld: 0,01 W

http://www.samsung.com/be/consumer/tv-a ... RSXXN-spec
666 €
Systeem
DTV Reception (DVB-T / T2 / C / S2): DVB-T / C
DTV Tuner Built-in: Ja

http://www.carrefour.eu/promo-carrefour ... ge0017.pdf
http://www.sony.be/lang/nl/product/tv-1 ... dl-40ex520
600 €

Ingebouwde tuners
DVB-T (digital terrestial) JA
DVB-C (digitale kabel) JA
CI+ JA
Analoog JA
en in duitsland heeft deze dan weer wel dvb-s en dvb-s2.
zo ziet ge maar dat we weer eens achterlopen in Belgie.
In Duitsland is dvb-s en dvb-s2 een standaard heden.
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 948
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer

Deze middag eens langs gelopen bij Aldi: alle TV-toestellen waren dan reeds lang uitverkocht! Blijkbaar toch erg in trek deze toestellen :-)
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Bij ons in Antwerpen staan er nog ;) Zelfs nog lifetabs :p
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

satsurfer schreef:onderzoek voor mijn familie:
Philips is zuinigst, staat er ook zo'n uitgebreid specsblad bij medion? verbruik? (da's bijkomstig voor hen, ze zouden een D energielabel krijgen) :-o
http://download.p4c.philips.com/files/4 ... ss_nld.pdf
649 € -> 499 €!!! Krefel

Tuner/ontvangst/transmissie
• Digitale TV: DVB-C MPEG2*, DVB-C MPEG4*,
DVB-T MPEG2*, DVB-T MPEG4*

• Energieklasse: A
• Europees energielabel (vermogen): 55 W
• Jaarlijks energieverbruik: 80 kWh
• Stroomverbruik in stand-bystand: < 0,15 W
• Functies voor energiebesparing: Aan-uitschakelaar, 0 watt, Eco-modus, Eco-instellingenmenu, Lichtsensor, Beeld uit (voor radio)
• Aanwezigheid lood: Ja*
• Energieverbruik wanneer uitgeschakeld: 0,01 W
Uiteindelijk al jullie goede raad gevolgd en niet die van de Aldi gekocht, maar de Philips uit de Krefel solden :)
http://www.krefel.be/nl/tv-audio/plasma ... 738_739190
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”