Meraki Cloud Controlled Network Device ervaring
-
- Elite Poster
- Bedankt: 450 keer
Sinds twee weken draait hier een meraki Cloud Controlled Network Device. (http://meraki.com/)
Enorm veel mogelijkheden, zeker bij deployment op meerdere plaatsen, je moet maar eens een demo bekijken !
Hierbij enkele screenshots (vooral dataverkeer bekijken in dit geval voor stagiair).
http://twitpic.com/7zfdoo/full
http://twitpic.com/7zfes8/full
http://twitpic.com/7zfn4p/full
http://twitpic.com/7zthgl/full
Zijn er nog mensen welke dit gebruiken of een gelijkaardig product kennen? (niet betalend?)
Enorm veel mogelijkheden, zeker bij deployment op meerdere plaatsen, je moet maar eens een demo bekijken !
Hierbij enkele screenshots (vooral dataverkeer bekijken in dit geval voor stagiair).
http://twitpic.com/7zfdoo/full
http://twitpic.com/7zfes8/full
http://twitpic.com/7zfn4p/full
http://twitpic.com/7zthgl/full
Zijn er nog mensen welke dit gebruiken of een gelijkaardig product kennen? (niet betalend?)
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Yeps, hier 3 meraki's online (thuis, ouders en bij Drive Up Safety) 
Prima stuff en fantastische software

Prima stuff en fantastische software

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
Heb zelf nog geen device gevonden welke dit gebruiksgemak kan evenaren.
Billing network opzetten op 1 minuut, allemaal zo handig.
Billing network opzetten op 1 minuut, allemaal zo handig.
-
- Elite Poster
@VOiD: Dit zijn test modellen met een jaar (of 3) gratis cloud management. Je moet betalen voor gebruik van de devices en een éénmalige kost om dit te kopen.
Deze gekregen omdat ik een webinar gevolgd heb.
Zo staan er hier: http://meraki.com/products/wireless/mr12
Je kan die kopen bij één van hun resellers, maar (nog geen) idee waar.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Google maar eens op free hotspot software... er zijn er verschillende (meestal gratis zolang je geen billing wil doen). Er is hier in het verleden trouwens een thread over geweest op Userbase.beTim.Bracquez schreef:Zijn er nog mensen welke dit gebruiken of een gelijkaardig product kennen? (niet betalend?)
- Kitt
- Elite Poster
- Twitter: kitt1977
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 45 keer
Bij mij ik ben official partner nu lolTim.Bracquez schreef:@VOiD: Dit zijn test modellen met een jaar (of 3) gratis cloud management. Je moet betalen voor gebruik van de devices en een éénmalige kost om dit te kopen.

Maar mss kan je nog eentje free krijgen .. moet wel op adres van bedrijf staan .. en geen hotmail/gmail etc ..
http://meraki.com/company/webinars?ref=rWylYa
Zijn prachtige dingen ..helaas is die cloud controller licentie niet echt goedkoop

-
- Deel van't meubilair
De vraag is of zo'n analyse nut heeft... ik denk dat indien je internet ter beschikking stelt dat je gewoon zeker wil zijn dat het niet misbruikt wordt (en ja iemand technisch kan dat gedeeltelijk zien aan poorten en protocols) en liefst zonder dat je ernaar moet kijken.
-
- Elite Poster
Jij nu ook alKitt schreef: Bij mij ik ben official partner nu lol

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 302 keer
- Bedankt: 57 keer
Wat is dit eigenlijk?
Heb al gekeken op de site en verder gezocht maar het is me niet echt duidelijker geworden....
Heb al gekeken op de site en verder gezocht maar het is me niet echt duidelijker geworden....

Laatst gewijzigd door Ernie 28 dec 2011, 22:45, in totaal 1 gewijzigd.
Heppie NY!
-
- Deel van't meubilair
Een systeem om internet aan te bieden aan je klanten (bv. voor café's, restaurants, winkels, ...) dat de volledige administratie en beveiliging voor zich neemt. Plug en play met andere woorden, installeren (stekker en netwerkkabel insteken) en klaar.
-
- Elite Poster
@r2504: Goede uitleg. Het leuke is dat je geen port forwarding of dergelijke moet open zetten om de configuratie te doen. Dus voor bedrijven best handig, in één dash 10tallen AP's beheren en pinnen op een google maps kaart en je eigen plan van de architect.
- krisken
- userbase crew
Klopt, bij zowel mijn ouders als Drive Up Safety heb ik gewoon de meraki aan de muur gehangen, UTP in de switch steken, stroom erop, na 3 minuutjes begon de update automatisch te lopen en na 15 minuutjes brandde het powerlampje groen ipv oranje. En thuis gewoon inloggen op de merakisite en configureren maar 

Telefonie = EDPnet + OVH
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 179 keer
Interessant
Ik heb thuis een paar verschillende hotspot systemen gemaakt/getest, maar plug & play was dat bepaald niet. 
Jammer dat je er op dit moment niet als consument aan kan geraken.

Jammer dat je er op dit moment niet als consument aan kan geraken.
- krisken
- userbase crew
Meraki is fantastisch spul
really 
Indien gewenst wil wel eens wat screenshots nemen

Indien gewenst wil wel eens wat screenshots nemen

Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
@Krisken: Geef ze gewoon demo access op je account. Hier ook al enkele bedrijven presentatie getoond.
In januari ga ik hele presentatie / demo laten maken zodat dit gewoon de hoogtepunten van dit product toont.
Ze zijn hier lovend over als je dit aan iemand toont. Voor het geld moet je het niet laten voor een goede bedrijfsoplossing.
In januari ga ik hele presentatie / demo laten maken zodat dit gewoon de hoogtepunten van dit product toont.
Ze zijn hier lovend over als je dit aan iemand toont. Voor het geld moet je het niet laten voor een goede bedrijfsoplossing.
- krisken
- userbase crew
Demo van de Meraki Cloud Controller : http://meraki.com/form/demo
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Deel van't meubilair
Leuk allemaal... maar vraag me nog steeds af wat het doel publiek is van Meraki.
Dit is niet voor bij de bakker of in het cafe... maar voor grote setups met centraal beheer.
Dit is niet voor bij de bakker of in het cafe... maar voor grote setups met centraal beheer.
-
- Elite Poster
@r2504: Of voor bedrijven die kant en klare netwerken (single of multiple device(s)) leveren aan bedrijven.
Hier soms eens wat opzetten voor een klant met bekabeling etc. Zo kan je maandelijks die klant in contract houden, goede setup leveren en goedkoper dit aanbieden. Want met de huidige oplossingen moet je naar daar rijden als er wat fout gaat. (oké dyndns en andere 'oplossingen') Dit werkt gewoon 100% remote.
Minder op de baan, minder kosten en sneller geholpen !
Hier soms eens wat opzetten voor een klant met bekabeling etc. Zo kan je maandelijks die klant in contract houden, goede setup leveren en goedkoper dit aanbieden. Want met de huidige oplossingen moet je naar daar rijden als er wat fout gaat. (oké dyndns en andere 'oplossingen') Dit werkt gewoon 100% remote.
Minder op de baan, minder kosten en sneller geholpen !
- krisken
- userbase crew
Welja...Uiteraard zijn bedrijven meer hun doelpubliek. Maar ook beurzen en handelszaken waar een ICT firma zorgt voor draadloos internet zoals idd een café. Mocht ik een zaak hebben dan zou ik toch proberen om overal die dingen te plaatsen mochten klanten draadloos internet willen hoor. Je kan er véél dingen mee dat je met een linksys oid niet kan
1 SSID met full access voor de eigenaar met wpa2 op oid
1 SSID met limited access, bandbreedtebeperking, splashpage, eventueel betalend, voor klanten
1 SSID met full access voor de eigenaar met wpa2 op oid
1 SSID met limited access, bandbreedtebeperking, splashpage, eventueel betalend, voor klanten
Telefonie = EDPnet + OVH
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 179 keer
Met wat prutsen lukt dat ook met een DD-WRT routertje, maar plug&play en centraal beheer mag je vergeten.
Dat is ook de voornaamste reden waarom ik dit interessant vindt.
-
- Deel van't meubilair
Maar da's ook enkel nuttig als er iemand is om het centraal te beheren. Een bakker gaat dit heus niet zelf doen (die kent er meestal trouwens niets van)... maar het kan (geen idee wat dit kost) een mooie oplossing zijn voor iemand (zoals Tim) die aan dergelijke groep diensten wil leveren.Petervanakelyen schreef:centraal beheer mag je vergeten
Spijtig genoeg ziet de gemiddelde HORECA zaak of zelfstandige in het algemeen nog steeds niet de added-value in van gratis internet ter beschikking te stellen aan z'n klanten. Voor hen is het dus steeds een "kost" (ondertussen investeren ze wel véél geld voor een verslaafde roker !)... en als dergelijke oplossingen (hoe mooi dan ook) nog meer kosten wordt de drempel alléén maar groter.
-
- Elite Poster
@r2504: Ik snap je punt dat horeca zaken dit niet willen betalen voor gratis internet. Maar ze hebben vaak ook nog een eigen netwerk en soms nog eens voor de privé er boven.
Dan kan je hun 1 totaaloplossing aanbieden die dan nog één extra wifi aanbiedt (als extra) voor betalende mensen die bij de concurrentie op het terras zitten.
Vaak ziet het kostenplaatje er dan anders uit voor hun.
Dan kan je hun 1 totaaloplossing aanbieden die dan nog één extra wifi aanbiedt (als extra) voor betalende mensen die bij de concurrentie op het terras zitten.
Vaak ziet het kostenplaatje er dan anders uit voor hun.
- krisken
- userbase crew
Helaas zijn het dingen die niet lukken, ook niet met wat prutsen. 2SSID's kan je nog uit een DD-WRT'tje halen met wat gepruts, maar 3 mag je al vergeten, laat staan 16 (!!!). Ook zal dd-wrt er niet in slagen om één van de ssid's in bandbreedte te shapen (heb ik uren achter gezocht) of om bepaalde protocollen te blocken. Ook een overzicht welke user hoeveel MB/GB verbruikte en een uitgebreid overzicht van al het dataverkeer zal DD-WRT niet kunnen geven. En tjah laten we eerlijk zijn : DD-WRT is op sterven na dood. De laatste build (v24) dateert van 2009Petervanakelyen schreef:Met wat prutsen lukt dat ook met een DD-WRT routertje, maar plug&play en centraal beheer mag je vergeten.

Hier kan ik je alleen maar gelijk in geven, maar ook deels ongelijk. Véél café's hebben beroep gedaan op oplossingen van Telenet of Belgacom. Sommigen hebben verder gezocht en een free-hotspot oplossing. Alle 3 konden ze, bij genoeg interesse onder je bezoekers, het regelen dat er een AP kwam bij jou maar dat zij de inkomsten kregen. Ikzelf heb destijds een job gehad waar je 4/5de van de tijd online kon werken, "van thuis uit". Bij mij betekende dit "van café uit". Kon ik in Gent nog eens mijn ex-studentenclubs goeiedag zeggen enzo. In een café in de overpoortstraat in Gent heb ik toen samen met de eigenaar beslist om er een internetconnectie te voorzien (clearwire, eigenaar wou niet langs telefoonlijn gaan, geen kabel aanwezig). Hierop een draadloos routertje en feest kon beginnen. Echter...Als er één volop aan het downloaden was kon de rest het vergeten. Daarom hebben we free-hotspot.com aangesproken die de install hebben gedaan en hupla, alles werkte perfect. Inclusief shaping en al. Maar als je als caféhouder echt iets wilt verdienen, zou ik eerder uitkijken naar een oplossing met FON ofzo. Nadeel : klanten moet paypal/visa/mastercard hebben om te kunnen betalen als ze zelf geen FON thuis hebben. Maar horeca gelegenheden waar bvb seminariezalen aan verbonden zijn hebben meer baat bij dit systeem in mijn ogen...r2504 schreef:Spijtig genoeg ziet de gemiddelde HORECA zaak of zelfstandige in het algemeen nog steeds niet de added-value in van gratis internet ter beschikking te stellen aan z'n klanten. Voor hen is het dus steeds een "kost" (ondertussen investeren ze wel véél geld voor een verslaafde roker !)... en als dergelijke oplossingen (hoe mooi dan ook) nog meer kosten wordt de drempel alléén maar groter.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Deel van't meubilair
Da's het grote probleem... caféhouders moeten inzien dat het added-value is... net zoals een rookruimte installeren (daar vraag je toch ook geen geld per cigaret dat er iemand gaat roken).krisken schreef:Maar als je als caféhouder echt iets wilt verdienen
Zij die meteen denken aan verdienen zijn gewoon verkeerd bezig (de tarieven die men daarvoor vraagt zijn trouwens meestal ook absurd, en door dergelijk commercieel model is het meestal ook meteen een hele last voor de eigenaar tenzij je ergens dergelijke diensten gaat afnemen, maar er dan ook weer voor moet betalen).
- krisken
- userbase crew
Mjah...heb je ergens gelijk. Vroeger vreesde men voor over het overschrijden van hun GB limiet, en nu die er amper nog zijn (dommel, edpnet, scarlet, ...) hebben ze eigenlijk geen enkel excuus meer...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 222 keer
Klein voorbeeldje: Als ik moet kiezen tussen een hotel met gratis internet en eentje zonder (of aan 15€/dag) dan is m'n keuze snel gemaakt. Wat dek je dat het goedkoopste is ? Gratis internet of extra promotie maken...
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Deel van't meubilair
Ik pleit ook niet voor een compleet vrije toegang... hang desnoods het paswoord ergens in het café (verander het één keer per week/maand), en zet er traffic shaping op (er zijn anders toch kinderen zonder veel moraal die vinden dat ze het moeten misbruiken om constant te downloaden).krisken schreef:Vroeger vreesde men voor over het overschrijden van hun GB limiet, en nu die er amper nog zijn
Voor mij ook (en zeker in het buitenland waar je anders enorme roaming kosten hebt).VOiD schreef:Klein voorbeeldje: Als ik moet kiezen tussen een hotel met gratis internet en eentje zonder (of aan 15€/dag)
-
- Elite Poster
@r2504: Een café/resto (of hoe dat het juist weer noemt) dat ik ken deelt op zijn ticketjes wifi login uit. Nuja die geven altijd een ticketje bijj elke bestelling. Doen er ook niet zoveel.
Heb ook al eens een QR code gezien om aan te melden die ophing. (buitenland - duitsland)
Heb ook al eens een QR code gezien om aan te melden die ophing. (buitenland - duitsland)
- krisken
- userbase crew
Restaurants moeten ticketje geven (btw bon). Echter is dat...als je vertrekt 

Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
@krisken: Bij sommigen (gent centrum / zuid) krijg je bonnetje met wat je bestelde, zeker op buiten op het terras waar je vaak al moet betalen
- krisken
- userbase crew
Klopt, dan zit bonnetje bij je bestelling. Maar dat zijn dan ook gewoon cafetaria's, had het op resto's
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Deel van't meubilair
Dergelijke systemen bestaan inderdaad... maar komen meestal met een prijs voor de uitbater (en dan daalt z'n interesse meestal ook sterk).Tim.Bracquez schreef:@r2504: Een café/resto (of hoe dat het juist weer noemt) dat ik ken deelt op zijn ticketjes wifi login uit.