RIAA wants your fingerprints

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
WhityBoy
Starter
Starter

Not content with asking for an arm and a leg from consumers and artists, the music industry now wants your fingerprints, too. The RIAA is hoping that a new breed of music player which requires biometric authentication will put an end to file sharing.

Established biometric vendor Veritouch has teamed up with Swedish design company to produce iVue: a wireless media player that allows content producers to lock down media files with biometric security. This week Veritouch announced that it had demonstrated the device to the RIAA and MPAA. "In practical terms, VeriTouch's breakthrough in anti-piracy technology means that no delivered content to a customer may be copied, shared or otherwise distributed because each file is uniquely locked by the customer's live fingerprint scan," claims the company.
:think:

nog enkele leuke comments op:
http://www.neowin.net/comments.php?id=2 ... n#comments
aikon
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

Dit is gewoon paranoia....
su root
mm2
Pro Member
Pro Member

Misschien kunnen ze tegelijk mijn schoenmaat en de maat van mijn onderbroek vragen in één moeite ? :?

Of moeten we binnenkort onze identiteitskaart laten inscannen als we een cd'tje kopen in de cd shop ?
canabeez
Plus Member
Plus Member

de amerikaanse regering is heel gek bezig hoor,
ik zou zeggen kijk eens op www.infowars.com

spread the word !!!
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Ja halllooo, dit gaat echt te ver gewoon. Hoe kan een industrie zo extreem worden .... . In plaats van al dat onderzoek zijn er simpele oplossingen: Goedkopere CDs, goedkopere muziek, ... . Blijkbaar wil de muziekindustrie zijn eigen lot niet onder ogen zien. Het wordt tijd voor verandering, zoniet zie ik ze helemaal kopje onder gaan.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
[Nob]

En welke zot gaat zo'n speler kopen?

En als we uiteindelijk verplicht worden omdat alle grote merken het gaan invoeren, dan koop ik wel zo'n chinees import merk. (op dat gebied ben ik blij dat China van zich afbijt, unlike the EU die enkel maar schrik hebben van US)

Don't vote for BUSH!

Ik dacht dat in een democratie de mensen de macht hadden en niet de industrie? (die mogen trouwens niet stemmen, maar die kopen gewoon politici)

greetz,

Nob
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”