Telenet informeert klanten over btw-verhoging

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Plaats reactie
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Afbeelding

Telenet informeert haar klanten over de komende btw-verhoging voor digitale televisie, van 12% naar 21%. De verhoging gaat in op 1 januari 2012. De btw-verhoging is een gevolg van het regeerakkoord van de Federale Regering.

Telenet-klanten met een digicorder zien per 1 januari 2012 hun factuur stijgen met maximaal anderhalve euro. Wie een zenderpakket heeft, zoals bvb. Prime of Sporting Telenet, moet ook meer betalen. Zo bedraagt de kostprijs van Prime Film vanaf nieuwjaarsdag 21,55 euro per maand, in plaats van 19,95 euro nu. Sporting Telenet wordt maximaal twee euro duurder. Een volledig overzicht is te vinden op de website van de online klantenservice.

Een digicorder huren wordt niet duurder, idem voor bestellingen uit de TV-theek, internetten of telefoneren. Dat komt omdat deze diensten vroeger al gerekend werden aan een btw-tarief van 21%. De prijzen van het analoog kabelabonnement en de Sporting Dagpas stijgen niet.

Telenet benadrukt dat de btw-verhoging komt vanuit de Federale Overheid; het gaat niet om een prijsstijging van Telenet uit. Klanten kunnen daarom hun abonnement niet kosteloos opzeggen, tenzij ze voldaan hebben aan de minimum contractperiode.
Vanaf wanneer voert Telenet de verplichte btw-verhoging naar 21% door?
Vanaf 7 januari 2012…

past Telenet de verplichte btw-verhoging naar 21% toe op de Telenet-aanrekening of –factuur
gelden de nieuwe prijzen incl. 21% btw voor digitale tv en extra zenderpakketten die je vindt op telenet.be en op je aankoopbevestiging

Correctie op de aanrekening...

Bij aanrekeningen die zowel gaan over de periode vóór 7 januari als na 7 januari, zie je bij digitale televisie in de detailbijlage telkens 2 periodes voor het kabelabonnement en eventuele zenderpakketten. De eerste (tot 7/1/12) incl. 12% btw, de tweede (vanaf 7/1/12) incl. 21% btw.
UB Frontpage
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Knap dat ze dit nu reeds informeren en niet wachten tot begin januari. Het zou wel veel prominenter op hun voorpagina mogen staan. Belgacom (Scarlet) en TVVlaanderen zullen de komende dagen volgen. Het is een verhoging van belastingen door Di Rupo.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Dat bgc maar niet volgt! Die hadden de btw daling in eigen zak gestoken.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Als Belgacom niets doet, dan begint dat toch langzaam aantrekkelijker te worden.

Ik betaal momenteel aan Telenet: €13,56/maand met een aangekochte digibox.
Dat zou dan €14,65/maand worden, terwijl Belgacom TV mij voorlopig maar €10 zou kosten. (Heb Scarlet Internet+Telefonie)

De reden waarom Telenet de voorkeur blijft/bleef krijgen is de analoge tv, omdat dat gemakkelijk te delen is, en samenwerkt met onze dvd-recorder.

Ik vind deze BTW-verhoging redelijk logisch, of beter verwoord: ik vond de BTW-verlaging onlogisch. Ik begreep niet waarom digitale tv maar 12% was en internet 21%. De officiele reden was: digitale tv promoten, maar in de praktijk had ik de indruk dat dat een cadeau'tje was voor Telenet en Belgacom.
-> Belgacom stak BTW-verlaging in eigen zak
-> Telenet komt af met hun bakjes die per jaar duurder werden, doordat er telkens een nieuw model gelanceerd werd.
Digibox = €4/maand
Digicoder = €6/maand
HD Digicoder = €8/maand
Of beter gezegd: analoge televisie blijft hier nog steeds goedkoper!
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Goztow schreef:Dat bgc maar niet volgt! Die hadden de btw daling in eigen zak gestoken.
op factuur belgacom staat er toch btw van 12% voor televisie, dus het zal wel verhogen naar 21% vrees ik
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

driesve schreef:Ik vind deze BTW-verhoging redelijk logisch, of beter verwoord: ik vond de BTW-verlaging onlogisch. Ik begreep niet waarom digitale tv maar 12% was en internet 21%. De officiele reden was: digitale tv promoten, maar in de praktijk had ik de indruk dat dat een cadeau'tje was voor Telenet en Belgacom.
Dit was ook puur een cadeau voor de providers... BTW verlagen voor de klant, en daarna de providers die nog steeds hun absurde activatiekost aanrekenen (en zo met je BTW verlaging gaan lopen). Ik denk dat ik het aantal bedrijven dat geld vraagt om klant te mogen worden op één hand kan tellen.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

xenne schreef:
Goztow schreef:Dat bgc maar niet volgt! Die hadden de btw daling in eigen zak gestoken.
op factuur belgacom staat er toch btw van 12% voor televisie, dus het zal wel verhogen naar 21% vrees ik
Ja, maar ze hadden hun prijzen verhoogd toen de BTW daalde, om te compenseren, dus ze hadden het voordeel in hun zak gestoken.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
xenne
Elite Poster
Elite Poster

weet ik... maar of ze nu de btw verhoging in de zak van de klanten gaan steken? ik vrees er voor, maar zou wel goeie zet zijn om de concurrentie een hak te zetten
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Helaas, belgacom voert ook een btw-verhoging door
http://userbase.be/nieuws/telecom/843-o ... elgacom-tv

Scarlet voorlopig nog niet, en ik denk dat dat ook zo zal blijven, vermits €45/€50 een mooi rond bedrag is.
texarcanaa
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

Nu zou ik toch graag eens weten op welke manier Telenet haar klanten hierover informeert...

Voor mij persoonlijk:
Ga ik naar de telenet website (homepage), niks te zien.
Ga ik naar het gedeelte digitale TV, niks te zien.
In mijn telenet mailbox, niks te zien.
In mijn brievenbus, ook niks te zien.

Da zou volgens mij toch nie mogen. Ben eens benieuwd of ik bericht ga krijgen voor 7 januari.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ik heb hier ook nog niets officieels gezien van TN.
xenne
Elite Poster
Elite Poster

tsja, 't is een btw verhoging ... eigenlijk hebben de providers er niets mee te zien, 't is de belgische staat die ons daarover moet informeren
crosserke
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 5 keer

Volgen jullie geen nieuwsberichten op radio en TV?
Windows 10--- WIGO 9GB--- Wireless modem 3.0 all in one CH6643E--- Google Chrome Browser--- Avira Antivir--- Honda VFR 1200X.
adrian
Forumtroll
Forumtroll

@texarcanaa
Niet te snel van stapel lopen,het staat duidelijk vermeld op de Telenet site.
http://www.telenet.be
Klik bovenaan op klantenservice
1 ste bericht van de 5 zwarte blokjes.
texarcanaa
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

@Adrian

Bedankt :-)
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”