rfc scarlet abo-perikelen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
petruz2
Starter
Starter

Wie kan mij raad geven of de juiste procedure uit de doeken doen om van scarlet af te raken?

Een schets van de feiten...

Rond 20 juni zie ik online een mooie aanbieding bij Scarlet (internet). Ik besluit over te stappen van mobistar (tot dan mijn provider - contract voldaan).
Online opvolgen... 10 dagen later status scarlet geactiveerd. Hier beginnen de problemen. Wel sync geen internet. (zou betekenen lijn opgeleverd maar niet geactiveerd??).

Ondertussen dus geen internet meer. Klantendienst bellen dus... 022572727 met mijn gsm (betalend nummer)... music maestro.
Uiteindelijk iemand aan de lijn. mogelijk probleem met mijn dsl router, want mijn account staat geactiveerd.Ik bedank en ga aan de slag. parameters, enz foefelen. nog altijd lijn sync geen internet. We zijn ondertussen een 20-tal dagen verder (geen internet meer), dus ik bel terug naar klantendienst het obligate kwartiertje muziek op de betalende lijn. Verlof komt eraan dus ik wil dit zo snel mogelijk opgelost hebben. Deze meneer weet mij te vertellen dat ik nooit bij hen klant ben geweest, maar dat ik beter contact opneem met hun online support (chat-functie). Begin beetje het noorden te verliezen. Chatten is niet evident zonder internet... . Gelukkig heb ik nog een stickje met mobile-internet.

Ik moet zeggen dat die chat support degelijk hun werk probeert te doen.

*** hieronder uittreksel uit chatlog :

Scarlet: indien er sync is, en ik zie deze melding verschijnen op onze loginserver wil dit wel zeggen dat er reactie is, en dus een probleem met uw instellingen hoor

bon, ik zie vrijdag wel. 2de vraag : 12mbit/s geadverteerd, in modem downrate 4092mbit/s... afstand access point?

Scarlet: dat is niet correct in alle geval, 12mbit is maximale snelheid voor ADSL2+ technologie, 6Mbit voor ADSL technologie. op uw adres is ADSL2+ helaas niet mogelijk, en door de afstand tot centrale zit u op een profiel van 4640Kbit of 4.6Mbit. indien dit wel degelijk 4092 is bij het ontvangen van signaal is dit het probleem, aangezien de kwaliteit van signaal zo laag is dat de modem dit gaat verlagen met de poging om een verbindng te maken, maar hier dus niet in slaagt. waar staat de modem geinstalleerd in het appartement?

sorry, was 4640kbit. wat me opgevallen was dat ik geen ip-adres toegewezen kreeg (adsl synced). vandaar mijn veronderstelling prob ppp server.

Scarlet: aha op die manier. nu, ga dit eerst nog even na vanavond, en indien dit niet lukt kan u nog steeds zelf iemand inschakelen of iemand van ons laten langskomen. als er iemand van ons langskomt en deze stelt hetzelfde vast met zijn eigen modem, nemen wij de kosten voor onze rekening. als de modem het probleem was of de instellingen ervan, zijn de kosten voor uw rekening (kwestie van alle info mee te geven)
'kee. ga dit vrijdag proberen. in elk geval thx voor de info...

Scarlet: en als u morgen terug contact opneemt, best de modem laten aanstaan.
Scarlet: of vrijdag. graag gedaan, goede dag verder alvast

***einde log

Blijkbaar ben ik dan toch geactiveerd. Heb echter nog andere verplichtingen en besluit vrijdag terug contact op te nemen.

*** deel 2 chat :

U chat nu met Scarlet
Scarlet: goedemorgen, waarmee kan ik u helpen?

scarlet adsl aansluiting (raw copper) wel sync geen internet (krijg geen ip)

Scarlet: ok, we hebben mekaar reeds even gesproken in begin van de week zie ik. uw modem staat aan nu?

parameters : xxxxxx // bijbehorend paswoord // PPPoE // LLC encaps // VPI 8 VCI 35 // servicenaam: blanco // MTU1492 //service cat : ubr // authentication auto ADSL mod : G.DMT ADSL LINK UP PPOE/PPOA NETWORK STATUS Not connected, downstream line rate 4640 kbps

Scarlet: ok, heeft u al een andere modem getest?

yup.idem

Scarlet: kan u mij even uw gsm nummer geven aub, waarop we u kunnen contacteren. ons klantenbestand ligt er helaas uit en ik zie uw info niet

euh... wou wel met verlof vertrekken.zit nu al bijna maand zonder inet.anyway : 047xxxxxxxx

Scarlet: als u liever heeft dat dit na uw verlof plaatsvindt, geen probleem

begin nu stilletjesaan een opt-out te overwegen... (niet jullie/support fout hoor, scarlet algemeen...)

Scarlet: afspraak moet toch nog vastgelegd worden

overgegaan van mobistar naar scarlet.eigenaardige is : als ik inlog met mijn oude mobistar gegevens krijg ik wel respons van ppp server ('ppp server down') wat logisch is gezien account gedeactiveerd. niet zo bij scarlet

Scarlet: deze is geactiveerd aan onze zijde, indien een probleem aan belgacom zijde kan dit door hem vastgesteld worden
Scarlet: en opgevolgd uiteraard

als ik nu modem refresh doe, kan jij dan zien of mijn login pw combinatie gebounced wordt?

Scarlet: als ik iets zie binnenkomen op onze loginserver wel ja

ok. doe nu refresh... (ik blijf com met mobile inet...)

Scarlet: Sat Jul 9 09:35:14 2011 195.95.3.100 user-test-dial [xxxxxxxx]:OK (ra) (d.w.z. dat de modem herstart is)

Scarlet: nu zou de inlogpoging moeten volgen
Scarlet: als alles goed gaat uiteraard

heb ik dezelfde medewerker als daarjuist aan de lijn (murphy sloeg toe...)

Scarlet: ja ik ben de enige op chat vandaag, dus u kan niet missen

innige deelneming jongen :-). bon wat is de status na mijn reconnect

Scarlet: niets, ik zie niets binnenkomen. dus nu is mijn vraag, wanneer vertrekt u op vakantie?

11 jul tot ?? .. probleem is , kan dat momenteel niet geheel plannen (air decrem weetjewel...). mss bijkomende info : CID lijn xxxxx (staat op mijn connector tfaansluiting)

Scarlet: ok, in alle geval, uw gsm nummer staat toegevoegd aan het werkorder, ofwel bellen ze u zelf op om een afspraak te maken, ofwel belt u zelf naar de 03 271 10 01 met referentie xxxxx om de afspraak vast te leggen, dit kan vanaf maandag 9u
Scarlet: en uw circuit id is hetgene wat wij gebruiken om de lijn uit te meten, dus dat hebben we al, maar toch bedankt.

jij ook bedankt. had er toch graag uitgekomen vandaag. zal wel ergens een fout tijdens overzetting in geslopen zijn

***einde log.

Begin stilaan grijs haar te krijgen. maar ben er quasi zeker van dat de instellingen aan mijn zijde kloppen.

Ik bel het gratis nummer 0800 84 545 om mijn account te annuleren (zeg erbij dat die nooit naar behoren opgeleverd is). Wat mij betreft einde verhaal.

Ben nu gelukkig bij andere provider. alles werkt naar behoren.

out of the blue, op 16 aug 2011 een sms-je op mijn gsm : "een technicus komt op 18/08 tussen... en 17.00u langs voor activering van uw scarlet-diensten.. antwoord gratis AFSPRAAK OK indien deze datum u past... acivatie op een een 015 nummer no less (ben van a'pen)

ik antwoord natuurlijk AFSPRAAK NIET OK aangezien ik ondertussen al meer dan een maand happy bij een andere provider zit .

en ja... antwoord "BEDANKT VOOR UW BEVESTIGING"

Ik voel nattigheid. Het zal toch niet zijn dat mijn nooit geactiveerd abo bij scarlet nog steeds actief is.

En jawel hoor. na contact met de chat blijkt dit het geval.

Ik begin nu stilaan in combat mode over te gaan :twisted:

Sorry voor de langdradige intro, kwestie van zo volledig mogelijk te zijn.

mijn vraag : Is het in jezus-jozef en maria's naam mogelijk dat Scarlet mij een activatiekost en mogelijk abonementsgeld (weet ik nog niet) kan aanrekenen voor een nooit naar behoren functionerende abo. Ik wil hier wel benadrukken dat er nooit een BYTE internet van Scarlet over die lijn is gegaan.

Graag expertenadvies.

Alvast bedankt
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Enkele tips die ik je kan geven.
Bel naar hun gratis nummer, goed verscholen kom je wel terecht bij hun technische dienst :wink:

Jouw beklag doen op Facebook / Twitter wik ook wel eens helpen (iedereen leest het).
Al moet je uiteraard wel beleefd blijven

je login is @SCARLET met hoofdletters en zonder .be

Als je me vertrouwt ben ik bereid jouw login te testen.
Die mag je altijd via PB sturen dan :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Klinkt alsof je op een verkeerde poort zat.
Dan krijg je indd synchro op standaard profiel (4,6) maar geen ip/sessie.

Zou dus eigelijk fout Belgacom kunnen zijn
petruz2
Starter
Starter

Na circa 5 maanden niets meer van scarlet gehoord te hebben (geen post met rekeningen,...) op 15 december 2011 een brief in mijn bus van de GERECHTSDEURWAARDER met als klant, jawel , SCARLET. Of ik niet even 150 euro kan betalen binnen de 15 dagen aan achterstallige abofacturen bij SCARLET.

Nu ben ik wel zo slim geweest elk contact met scarlet te loggen (ook telefonisch). Ik was op status 'client cancels contract due to technical issues' medio augustus 2011. Lijn is nooit opgeleverd geweest (geen byte internet over die lijn). volgens de (telefonische) support was ik nooit geactiveerd, nadien lag het probleem wellicht bij Belgacom, via online support zat ik niet op hun radiusserver.

Volgens mij weten ze het daar zelf niet meer... .

Mijn vraag : * waar kan ik officiele klacht neerleggen tegen scarlet

- Is het überhaupt mogelijk een fax te sturen voor annulatie, zo ja op welk nummer (geen klantendienst,... maar werkelijk de dienst die zich met de abo's bezighoudt zo die al bestaat), of een aangetekende zending op het relevante adres.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

In het tutorial subforum vind je wsl de info die je zoekt.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
proz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 52 keer

Waar zit MaartenH van Scarlet?

petruz2, je had beter aangetekend een ingebrekestelling gestuurd naar Scarlet.
technieker
ISP Staff
ISP Staff
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 66 keer

Devilzown schreef:Klinkt alsof je op een verkeerde poort zat.
Dan krijg je indd synchro op standaard profiel (4,6) maar geen ip/sessie.

Zou dus eigelijk fout Belgacom kunnen zijn
Inderdaad, dacht ik ook direct aan. (ben er zelfs zeker van. Kan ook een slechte poort zijn)
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”