Abo Favorite maar nog steeds 4.6mbps

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
stefferke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 dec 2011, 21:48
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

hallo

Ik heb thuis een internet favorite abonnement. maar zit nog altijd op 4.6mbps.
ben al naar 2 verschillende BGC centers geweest en ik kreeg van alle 2 een ander antwoord:
-"een hogere snelheid is niet mogelijk, wij kunnen voor u niets doen (heeft gegevens na gekeken)
-"je kunt al tevreden zijn dat je 4.6mbps bent, de minimum snelheid dat bgc verplicht is ligt zelfs véél lager" (geeft de moeite niet gedaan om iets na te kijken)

nu zal ik mijn lijn gegevens posten kan soms iemand daar aan afleiden hoeveel ik daar ongeveer mee kan halen:
Data Rate:
Up Stream 512 (Kbps.)
Down Stream 4640 (Kbps.)

Operation Data / Defect Indication:
Upstream Downstream
Noise Margin 19 dB 18 dB
Attenuation 16 dB 16 dB

ik lig ong 500m van een bgc centrale (de grote van een huis en onbemand) vind het raar dat het zo traag is en zeker dat ze in de bgc centers je gewoon niet helpen.
en als ik nu bgc tv zou nemen en tv speelt zal dan mijn download snelheid zakken en hoeveel zou dat dan zijn? HD zal ik al niet hebben!


alvast bedankt
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Post eens de resultaten van deze test (printscreen ofzo)

Met tv ga je van je 4.6 nog 1.6 of 1.1 over hebben om te downloaden. Dat zal geen youtube meer zijn als je tv kijkt.


En ik zou mijn abonnement verlagen naar "internet start" zelfde snelheid en je betaald maar de helft van wat je nu betaald.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
PCC
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 nov 2011, 12:06
Bedankt: 2 keer

Als je me eventueel je lijnnummer kan geven dan kijk ik meteen even in s@lto naar de best beschikbare technologie op je adres.
stefferke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 dec 2011, 21:48
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

q-tec schreef:Post eens de resultaten van deze test (printscreen ofzo)
Met tv ga je van je 4.6 nog 1.6 of 1.1 over hebben om te downloaden. Dat zal geen youtube meer zijn als je tv kijkt.

En ik zou mijn abonnement verlagen naar "internet start" zelfde snelheid en je betaald maar de helft van wat je nu betaald.

2 tv's niet HD
en youtube is nu al zo een miserie moet het soms in pauze zetten en wachten tot dat het geladen is :-(
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

dan zou je wellicht wel moeten kunnen upgraden naar adsl2
maar abo zelf zou ik downgraden naar internet start of comfort want zelfs met adsl2 kan je de favorite specificaties nooit halen (nieuw jaarcontract + swapcost €6,20)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Volgens jouw lijnwaarden (att = 16dB), zit je op max. 1200 meter van de centrale. Volgens mij heb je 3 mogelijkheden:
    - je blijft op ADSL, maar dan kan je snelheid zeker nog verhogen (vb 6mbps profiel).
    - ze schakelen jou over op ADSL2+, en met deze lijnwaarden kan je zeker 12mbps halen.
    - ofwel is VDSL2 beschikbaar, en dan kan je ook minstens op een 12/1 profiel (indien >1000m van de ROP), of hoger (indien <1000m van de ROP)
Neem eerst en vooral contact op met de technische dienst (0800 22700), en vraag daar om je profiel te verhogen.
Neem contact op met de klantendienst (0800 22800), om de beschikbaarheid van VDSL2 te laten bevestigen.
En last but not least, volg het advies van de vorige posters en betaal nooit voor een hogere snelheid dan wat je kan krijgen. Dit is pure geldverspilling, en alleen jij kan daar iets aan doen, door een downgrade aan te vragen (vb Internet Comfort, of zelfs Internet Start).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Neem eerst en vooral contact op met de technische dienst (0800 22700), en vraag daar om je profiel te verhogen.


Profiel is afhankelijk van administratief profiel. Dit gaat in zijn geval lp4 zijn, technische dienst mag dit niet verhogen.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

philippe_d schreef:Neem contact op met de klantendienst (0800 22800), om de beschikbaarheid van VDSL2 te laten bevestigen.
van vdsl2 zal geen sprake zijn volgens mij... geen hd tv beschikbaar, dus hoogstens adsl2
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

PCC schreef:Als je me eventueel je lijnnummer kan geven dan kijk ik meteen even in s@lto naar de best beschikbare technologie op je adres.

[Mod Edit]
Userbase verheugt zich over het feit dat een aantal Belgacom techniekers of Belgacom partners op het Forum aanwezig zijn, en in hun vrije tijd support geven aan medegebruikers. We zijn echter niet in de mogelijkheid om na te gaan of deze users wel degelijk voor of met Belgacom werken. Het doorgeven van jouw persoonlijke gegevens via pm gebeurt dus volledig op eigen verantwoordelijkheid.

Belgacom's enige officiële vertegenwoordiger op het Forum is Eva_van_Belgacom


crapiecorn schreef: Profiel is afhankelijk van administratief profiel. Dit gaat in zijn geval lp4 zijn, technische dienst mag dit niet verhogen.

Dit is een overblijfsel van de tijd dat "Internet Go" nog 4 mbps was. Toen moest je, om een verhoging te krijgen, de "speed optie" aanvragen via de klantendienst.
Maar gezien alle abonnementen nu minstens 15 mbps en hoger zijn, vraag ik mij af of een "administratief profiel" van 4mbps nog wel bestaat (en of dat nog zin heeft) ???
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
stefferke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 dec 2011, 21:48
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

mijn lijn nummer ga ik alvast niet geven aan een onbekende.

nu ben ik weer eens naar een bgc center geweest om te vragen dat ze eens zouden Willen nakijken waneer VDSL2 beschikbaar zou komen.
nu keek de man dat het beschikbaar was of niet "Niet beschikbaar" sorry maar dat weet ik nu al hoor maar wanneer gaat het beschikbaar komen.
heeft hij niet eens de moeite voor gedaan. toen ben ik buiten gegaan.

heb ook eens gebeld naar belgacom zijn 0800 nummer maar altijd dat blijven wachten. pfff
UPDATE 19:12 heb hier juist nog eens gebeld naar hun 0800 nummer "mijnheer u bent hier bij de technische dienst u moet bij de klantendienst zijn" als ik dan al op 1 druk voor facturen wat ik denk dat het is "u hebt daarvoor de technische dienst nodig"

nu zouden ze mijn Adsl verbinding dan sneller kunnen zetten op bv 9 of 12 mbps? iemand van mijn buren heeft 9 mbps (kan ook 12 mbps zijn)

en als ik dan verander van abonnement heb ik dan een nieuwe login en ben ik dan ook de mailbox kwijt die aan dat login hangt
momenteel gebruik ik 2 mailboxen maar met 1 kan ik ook verder
en die optie voor 7.5€ voor ongelimiteerd heb ik dan zo ongelimiteerd als dat ik heb met favorite?

alvast bedankt voor de vele reply's
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Bij comfort heb je maar 1 mail box
Rest blijft hetzelfde. Onbeperkt = onbeperkt
Veranderen technologie is geen jaarcontract,
Veranderen van abo wel + €6.2
Klantendienst 0800 22 800

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
stefferke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 dec 2011, 21:48
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Ik zou dan gewoon start nemen + unlimited
met die 1 mb minder upload merk ik toch niet ik krijg toch maar Up Stream 512 (Kbps.) dus daar kom ik nooit aan.
nu zit ik op 4.6mbps zouden ze durven als ik naar start ga die snelheid op 3mbps zetten. heb dat gehoord van de medewerker van BGC

verder ga ik effe wachten tot wanneer Eva van belgacom hier op reageert en wie weet kan zij wel kijken wanneer hier VDSL2 komt
oef moet ik haar die vraag zelf stellen?
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Met zo'n lage snelheden... Is telenet geen optie??
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

stefferke schreef:nu zit ik op 4.6mbps zouden ze durven als ik naar start ga die snelheid op 3mbps zetten. heb dat gehoord van de medewerker van BGC

geen sprake van, volgens mij zit er zelfs een upgrade in voor jou naar adsl2.... alleen weet ik niet of deze gratis zal zijn ipv€50. de vdsl2 activatie is in ieder geval nog gratis tot 31/01/12, vermoedelijk is dit ook geldig voor adsl2, maar best eens informeren bij klantendienst of Eva
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Het zou absoluut niet mogen (misschien leest Eva_van_Belgacom hier mee, en kan ze ons wat info geven hieromtrent).

Maar op het Franstalige Forum, lopen er 2 verschillende topics van klanten die na een downgrade van Comfort naar Start, hun snelheid zagen dalen van 4.6 mbps naar 3 mbps :(.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Proximus
ISP Official
ISP Official
Berichten: 333
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer
Contacteer:

Beste stefferke,

Je kan best even contact opnemen met de klantendienst op het gratis nummer 0800 22 800 om de beschikbaarheid van VDSL2 te laten nakijken.
De medewerkers van onze klantendienst kunnen je vragen beantwoorden en je een voorstel doen al naargelang je behoeften.

Met vriendelijke groeten,
Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
FleXe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 29 nov 2011, 13:31
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

philippe_d schreef:Het zou absoluut niet mogen (misschien leest Eva_van_Belgacom hier mee, en kan ze ons wat info geven hieromtrent).

Maar op het Franstalige Forum, lopen er 2 verschillende topics van klanten die na een downgrade van Comfort naar Start, hun snelheid zagen dalen van 4.6 mbps naar 3 mbps :(.


Heeft men mij ook ooit verteld in een Belgacom Center. Wij wilden toen ook downgraden omdat er nog geen VDSL beschikbaar was bij ons.

Bezint dus eer ge begint! 4,6 mbps "valt nog mee", 3 mbps is helemaal prehistorisch...
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

tsja, als ze met zo'n dinges afkomen is de rekening snel gemaakt en ga je andere oorden opzoeken lijkt me

in principe zou stefferke probleemloos z'n technologie moeten kunnen upgraden naar adsl2, en z'n abo downgraden naar start. dus minder betalen om sneller te surfen...
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
stefferke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 dec 2011, 21:48
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Eva_van_Belgacom schreef:Beste stefferke,

Je kan best even contact opnemen met de klantendienst op het gratis nummer 0800 22 800 om de beschikbaarheid van VDSL2 te laten nakijken.
De medewerkers van onze klantendienst kunnen je vragen beantwoorden en je een voorstel doen al naargelang je behoeften.

Met vriendelijke groeten,
Eva

Hallo Eva,

net eens geleld naar de 0800 nummer dus eerst doe ik 2 voor de technische dienst deze persoon wist van niks u moet daar voor naar het administratief gedeelte Nr . 1 dus ik opnieuw aan het bellen persoon "ik kan het niet nakijken u bent hier voor facturen" "welk menu moet ik dan nemen?" "administratie zaken" "ik denk dat dat is waar ik nu ben welke nr is dat dan in het menu?" "weet ik niet hebt u dat niet gehoord bel dan eens op nieuw je zult je gemist hebben"
toen was ik het bellen beu
Eva kan u dat niet nakijken wanneer vdsl bij mij beschikbaar is. zou ja wil ik je mijn gegevens geven.
en wat er moest gebeuren moest ik naar start gaan.

alvast bedankt,

xenne schreef:tsja, als ze met zo'n dinges afkomen is de rekening snel gemaakt en ga je andere oorden opzoeken lijkt me

in principe zou stefferke probleemloos z'n technologie moeten kunnen upgraden naar adsl2, en z'n abo downgraden naar start. dus minder betalen om sneller te surfen...

Was dat maar waar xenne, ik vind dat ze niet echt de moeite doen.
wel de mensen dat aan de kasten van belgacom werken die zijn wel vriendelijk maar kunnen niets doen en dat besef ik. ik heb willen vernemen dat ze hier VDSL2 willen gaan doen binnen 6 maand maar geloof er niet veel van. De glasvezel kabels liggen al lang daarvoor te wachten (3 a 5 jaar)in de straat en wachtbuizen genoeg en van belgacom bij mijn weten.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

stefferke schreef:verder ga ik effe wachten tot wanneer Eva van belgacom hier op reageert en wie weet kan zij wel kijken wanneer hier VDSL2 komt
oef moet ik haar die vraag zelf stellen?


En ben je geholpen door Eva of ben je het bos ingestuurd?
stefferke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 dec 2011, 21:48
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

ik ga afwachten tot ze nog eens reageert en vraagt naar men gegevens en ze het wil nakijken
ik heb er goede hoop in
Proximus
ISP Official
ISP Official
Berichten: 333
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer
Contacteer:

Beste stefferke,

kan je me, zoals je zelf reeds vermeldde, je Belgacom lijnummer (telefoonnummer) bezorgen aub evenals de link van dit topic?
Zo kan ik het voor jou nakijken.

Mvg
Eva van Belgacom
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Geo me Dor
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 dec 2011, 19:44
Bedankt: 1 keer

Op de site van edpnet kom je met enkele klikken te weten of vdsl voor jou beschikbaar is.
Ik zat in precies dezelfde situatie. Nog geen twee weken geleden heb ik dan naar Belgacom gebeld om te vragen of het niet wat sneller kon. Dat bleek alleen te kunnen als ik van adsl overstapte naar vdsl, wat in mijn geval geen probleem was (waar ik via de site van edpnet dus ook al achter gekomen was). Momenteel zou de overstap ook gratis zijn.
Na een goeie week was alles al in orde. Ik heb een minuut of tien zonder internet gezeten tijdens de technische aanpassing (waarvan ik eerst door de technicus telefonisch op de hoogte werd gebracht).
Mijn internetverbinding is nu 6 keer sneller dan vroeger.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
stefferke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 dec 2011, 21:48
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Eva_van_Belgacom schreef:Beste Stefferke,

VDSL2 is jammer genoeg momenteel voor u nog niet beschikbaar. Dit zou, onder voorbehoud, beschikbaar komen vanaf april 2013.

Mvg
Eva van Belgacom

Mooi niet, tegen die tijd ben ik waarschijnlijk al het huis uit.
En als er hier dan uiteindelijk bv 20mbps is. Dan zal er waar dat er nu al 20 of 30, (50)mbps is zal er dan waarschijnlijk 100mbps zijn en zit ik terug met een trage verbinding. Maar dan is het hier tenmiste :-D .

verder kan iedereen handig zelf kijken of dat er VDSL in de straat ligt met de FON (heel handig dat FON gedoe) map van bgc simpel niet? (moet dan wel iemand in je straat hebben wonen met een bbox2 :P )
http://maps.fon.com/
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

volgens krisken zouden mensen met adsl en bbox2 ook een hotspot kunnen krijgen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
stefferke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 dec 2011, 21:48
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Ik kan FON gebruiken zonder dat ik een hotspot moet delen.(en een hotspot delen met zo een belachelijke trage verbinding is onmenselijk)
Ik heb zo een Philips zwarte modem. (Deze hangt mooi aan de muur en ga ik niet veranderen voor een Bbox2)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”