Generation Connect

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
achaos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 mei 2006, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 9 keer

nickz schreef:De e-shop klantendienst is niet van Proximus zelf en is een ramp. Ik heb hetzelfde meegemaakt, en raad je aan om naar 6000 te blijven bellen (via je eigen gsm) tot je iemand aan de lijn krijgt die de omzetting naar Generation Connect regelt. Vraag ook of ze een notitie in je dossier plaatsen dat je nog recht hebt op die € 20 en bonussen, want daarvoor moet je sowieso nog terugbellen eens de omzetting gebeurd is.

Controleer ook via de e-Services of de omzetting daadwerkelijk is aangevraagd. Normaal zou er dan onderaan de pagina een rode tekst moeten staan, met de melding dat er een wijziging van tariefplan in behandeling is. Vanaf middernacht worden deze uitgevoerd. Zolang die rode tekst er niet staat, terugbellen naar 6000, anders zit je de volgende dag nog een hele dag op Pay&Go Flex.


Het komt inderdaad weer niet in orde , ze vragen me om morgen terug te bellen wegens technische problemen.
Ik probeer deze avond nog langs een proximus-shop te gaan, in de hoop dat ze het daar kunnen regelen.

MVG,
Achaos
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

nickz schreef:Na verschillende keren bellen naar 6000 had ik uiteindelijk de juiste persoon aan de lijn die ons kon helpen (een vriendelijke man met een Franstalig accent). Bij mij kon hij de betaling van € 20 niet terugvinden, en vroeg hij mij om de gegevens van de overschrijving. Enkele uren later ontving ik dan uiteindelijk verschillende sms'en voor de aanpassingen van de belwaarde en de bonussen. Kort hierna werd ik teruggebeld door deze persoon en bevestigde hij dat alles in orde zou moeten zijn, op één ding na: hij kon slechts 1GB data toekennen. De andere GB zou hij dan morgen of overmorgen nog toekennen. Verder heeft hij zich nog verontschuldigd voor het ongemak en mij ter compensatie spontaan nog € 5 extra belkrediet toegekend als commerciële geste!

Die persoon heeft zich aan zijn woord gehouden: heb net een sms van Proximus gekregen dat mijn "BONUS - free MB (Generation-Flex)" aangepast werd, en heb nu 1 GB extra data gekregen. Ik ben blij dat er nog mensen op de klantendienst werken die hun job serieus nemen. :-)
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

philippe_d schreef:- Dat PFSweb hierbij het noorden verliest kan ik inkomen. Dit is waarschijnlijk een kleine firma, die absoluut niet voorberied was op zo'n immense workload op zo'n korte tijd.

"Kleine firma" ? Ik ken weinig kleine firma's die op de Nasdaq noteren Philippe :wink:
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Als je meer dan 50% van het volume hebt verbruikt sturen ze een sms met de hoeveelheid van het overgebleven volume, not bad.
REZ3R0
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 dec 2011, 18:43
Bedankt: 2 keer

Ben 2 weken geleden overgeschakeld naar Generation Connect van Mobile Vikings. Was voordien een Proximus abonnee een zeer tevreden voor ik naar MV ging.
Heb iets meer dan een week geleden al mijn simkaart aangekregen, vervolgens heeft het meer dan een week geduurd voor mijn nummer overdracht. Hierdoor heb ik ook dagen niets kunnen versturen of bellen.
Als dat nog niet erg genoeg was kon ik niet smsen, niet bellen en niet op internet + had ik mijn belkrediet niet ontvangen. Eens dat allemaal rechtgezet was begon er sporadisch belkrediet te verdwijnen met 5 of 10 euro tegelijk zonder te bellen. En kon ik herhaaldelijk niet bellen vanwege een vreemd probleem dat zich bleef voordoen op mijn connectie.

Om even samen te vatten: als je tevreden bent van je huidige provider/tariefplan, of zelfs al ben je niet tevreden... Stap niet over naar Generation Connect, of Proximus in het algemeen. 90% van hun klantendienst blijkt gewoon algemeen incompetent te zijn.

Momenteel heb ik een prepaid kaartje bij Base gaan halen om toch nog te kunnen bellen...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

REZ3R0 schreef:Om even samen te vatten: als je tevreden bent van je huidige provider/tariefplan, of zelfs al ben je niet tevreden... Stap niet over naar Generation Connect, of Proximus in het algemeen. 90% van hun klantendienst blijkt gewoon algemeen incompetent te zijn.

Als je deze topic eens doorleest, zou je weten dat de meeste mensen zéér tevreden zijn van de Proximus klantendienst (6000), maar dat er inderdaad grote problemen geweest zijn bij de introductie van Generation Connect.
Jouw conclusie is dan ook zeer voorbarig en onterecht (je zegt zelf dat je voordien een zéér tevreden Proximus abonnee was), en dus gewoon gebaseerd op je recente frustraties ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

xenne schreef:proximus e-services account aanmaken via https://secure.proximus.be/LOG/login

Waar vind je het gebruikte volume, heb reeds een account ?
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Bellen naar klantendienst en zelf beleefd blijven. Wilt persoon X u niet helpen, terugbellen en dan zal je uiteindelijk wel iemand aan de lijn krijgen die moeite wilt doen. Niet in discussie gaan met die gasten, helpt toch niet.
Legear13
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 dec 2011, 21:22
Bedankt: 2 keer

Kan je sim kaart ook gaan halen in Belgacom verkooppunt ? Of is het enkel online ?
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

Bestellen kan enkel online.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Legear13
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 dec 2011, 21:22
Bedankt: 2 keer

Dat is minder. Mijn gratis smsen vervallen 28/12 ik vermoed dat dan de nieuwe sim kaart nog niet is geleveed?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Als je een nieuw nummer neemt bestaat de kans dat je ze op tijd hebt.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Legear13 schreef:Dat is minder. Mijn gratis smsen vervallen 28/12 ik vermoed dat dan de nieuwe sim kaart nog niet is geleveed?

Jij hebt toch al Proximus? Dan heb je helemaal geen nieuwe simkaart nodig. Gewoon naar 6000 bellen en vragen om je tariefplan te wijzigen naar Generation Connect. De volgende morgen zou alles reeds in orde moeten zijn.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 mar 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

nickz; tenzij deze een abo heeft :).
Ge kunt ze kussen
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Hij had gezegd P&G.
Gewoon bellen naar 6000 en vragen om u te muteren naar GC. Belwaarde blijft op uw kaart staan, je moet wel ff herladen voor €20 voor je bonussen actief zijn.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 mar 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Marlboro schreef:nickz; tenzij deze een abo heeft :).


thamar; ja, ok dan :).

legear13; thamar heeft gezegd wa je moet doen he :-)
Laatst gewijzigd door Marlboro op 22 dec 2011, 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ge kunt ze kussen
Legear13
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 dec 2011, 21:22
Bedankt: 2 keer

Oke. Ze stuurden mij van het kastje naar de muur. Ik heb enkel schrik dat ik onbereikbaar ga zijn

[Afbeelding Post made via mobile device ]
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Onbereikbaar ga je in ieder geval niet zijn. Het is geen nummeroverdracht hé, gewoon een wijziging van tariefplan.
Als ze je niet willen helpen, verwijs dan naar deze tekst onderaan op http://www.generation-connect.be:
Ik ben al Proximus-klant, kan ik Generation Connect worden?

Als je een Pay&Go-prepaidkaart hebt kan je naar de klantendienst bellen via het nummer 6000 en vragen om je tariefplan over te zetten naar Generation Connect. Als je ingetekend hebt voor een abonnement kan het zijn dat we je een opzeggingsvergoeding vragen in functie van je huidige contract. Onze klantendienst zal bevestigen of dit het geval is of niet.
Legear13
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 dec 2011, 21:22
Bedankt: 2 keer

Jullie zijn echt behulpzaam! Ga morgenvroeg bellen. Khoop da alles in orde is zaterdag

[Afbeelding Post made via mobile device ]
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Das graag gedaan he :wink:
Laat maar weten hoe het afgelopen is!
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Is er een mogelijkheid om de resterende data (volume) ergens te raadplegen (niet via een gsm !) ? Ik kan de data natuurlijk beginnen loggen, maar is eerder omslachtig.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Ik vrees van niet. Deze formule is bedoeld voor gsm. Je kan altijd eens proberen via http://m.skynet.be/my-account, maar ik geraak daar alleszins niet ingelogd (niet met gsm-nummer, noch met e-mailadres). Ik denk dat dat enkel werkt voor abonnementen.
REZ3R0
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 dec 2011, 18:43
Bedankt: 2 keer

philippe_d schreef:
REZ3R0 schreef:Om even samen te vatten: als je tevreden bent van je huidige provider/tariefplan, of zelfs al ben je niet tevreden... Stap niet over naar Generation Connect, of Proximus in het algemeen. 90% van hun klantendienst blijkt gewoon algemeen incompetent te zijn.

Als je deze topic eens doorleest, zou je weten dat de meeste mensen zéér tevreden zijn van de Proximus klantendienst (6000), maar dat er inderdaad grote problemen geweest zijn bij de introductie van Generation Connect.
Jouw conclusie is dan ook zeer voorbarig en onterecht (je zegt zelf dat je voordien een zéér tevreden Proximus abonnee was), en dus gewoon gebaseerd op je recente frustraties ...

Ik zie niet echt in hoe die conclusie voorbarig of verkeerd is... Ik heb nu al een 15tal keer naar de klantendienst gebeld in de laatste 3 dagen waarbij ze me zelfs al totaal nodeloos naar de Proximus winkel hebben gestuurd en de problemen zijn nog steeds niet opgelost. Ik kan begrijpen dat ze misschien enkele problemen ondervinden met een nieuw tariefplan, maar dit is doodgewoon onacceptabel.
achaos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 mei 2006, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 9 keer

achaos schreef:Ik zal ook maar iets posten:
8 december: aanvraag
19 december:afgesloten ,nog geen simkaart aangekregen
21 december : simkaart in de bus , pay and go flex - dadelijk klantendienst gebeld - moest naar webshop bellen, deze gingen het in orde brengen
22 december : nog altijd geen generation connect - klantendienst gebeld , deze stuurt een email naar de technische dienst ( morgen kan het misschien in orde zijn)

[Afbeelding Post made via mobile device ]

update
22 december : nogmaals klantendienst gebeld (na de tip van nickz om na te kijken in e-services) , ze zeiden dat er technische problemen waren en dat ze me niet konden helpen
22 december : s'avond langs de proximus-shop geweest in shoppingcenter, konden me niet helpen daar het al te laat was (eerst wilden ze me afschepen dat alles on-line en via de klantendienst moet gebeuren)
23 december 8.30 : naar klantendienst gebeld, eindelijk onderstaande melding op e-service (nu komt het in orde denk ik)
Afbeelding

Mvg,
Achaos
Legear13
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 dec 2011, 21:22
Bedankt: 2 keer

Naar klantendienst gebeld, eerst een mevrouwtje die zei dat ik moest bellen naar 1911 (werkte niet).

Dan kreeg ik eindelijk een vriendelijke meneer! Die heeft me onmiddelijk overgezet, tegen morgen zou het in orde moeten zijn.
Jesnic
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 aug 2010, 15:19

Besteld 11/12. Geen comfirmatie mail ontvangen, geen kaart ontvangen, geen krdiet meer bij MV.
Bravo Belgacom voor deze non-service. :evil: :evil: :evil:
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 mar 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Jesnic, nu naar belgacom shop gaan, voet bij stuk houden,ze moeten en ze kunnen dat meteen regelen voor u + de 20 euro er ook op met de bonussen, bewijzen genoeg hier van mensen waarbij ze dat gedaan hebben, u nie laten afwimpelen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Tenzij u kaartja van mv nog werkt dan? Dan is er mss toch iets fout gelopen en ga ge moete bellen.
Ge kunt ze kussen
manitou
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 aug 2011, 19:11
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 6 keer

Net een sms van Proximus met verontschuldigingen voor de delay van de simkaart levering plus een gratis herlading van 20 euro +10MB data buitenland.
Net gescheckt en idd. 20 euro belkrediet bijgevoegd.
Mooie geste voor de ongemakken vindt ik.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Amai als ze dat bij iedereen gaan doen...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

manitou schreef:Net een sms van Proximus met verontschuldigingen voor de delay van de simkaart levering plus een gratis herlading van 20 euro +10MB data buitenland.
.


Dit is het minste wat ze kunnen doen, na alle horor-verhalen die hier de voorbije dagen de revue voorbije gekomen zijn. Al dat gebel, geloop, zonder bereik zitten is de grootste gsm operator onwaardig.
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

Ik kreeg ook de sms

Afbeelding

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Legear13
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 dec 2011, 21:22
Bedankt: 2 keer

Er staat bij mij ook een melding bij e-services, dus denk dat het in orde zal komen!

Iedereen heel vriendelijk bedankt voor de handige tips!
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 mar 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Welke melding?
Ge kunt ze kussen
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Geen idee of jullie deze al gelezen hebben... http://www.zaubekistan.be/2011/12/ander ... isconnect/
Legear13
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 dec 2011, 21:22
Bedankt: 2 keer

Marlboro schreef:Welke melding?


Uw tariefplan wordt aangepast voor dit nummer. Er kan geen tariefplanaanpassing meer doorgevoerd worden voor deze aanpassing gebeurd is. De aanpassing moet gebeurd zijn na 1 dag. U kan steeds contact met ons opnemen als u vragen hebt.
REZ3R0
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 dec 2011, 18:43
Bedankt: 2 keer

r2504 schreef:Geen idee of jullie deze al gelezen hebben... http://www.zaubekistan.be/2011/12/ander ... isconnect/

Klinkt allemaal bekend in de oren.
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Ik vind het wel raar dat als je naar 1911 belt en uw taal in het nederlands zet, dat de sms'sen vn gemiste oproep allemaal int frans zijn. Ze zijn daar antivlaming precies. Eerst weinig vlamingen op de klantendienst en nu franse ipv nederlandse smssen
counterstrike
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 dec 2011, 19:16

Ik krijg emails die altijd in het frans zijn, ik heb vriendelijk terug geantwoord ik nederlandstalige emails wil krijgen.
zjazjoe
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 dec 2011, 22:45
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

diene hello belgacom app werkt niet goed.. Telkens probeer ik met 3g te connecten en hij zegt telkens dat met mobiel data moet connecten.. pfff
counterstrike
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 dec 2011, 19:16

Als je totaal niks te zien krijgt dan moet je via de app een mailtje sturen.
Ik heb er toen ook mijn gsm nr meteen bijgezet en gezegd het werkt hier niet bij me, kunnen jullie dit aub oplossen, dank bij voorbaat, iets in die richting heb ik gepost.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”