Ik heb al een paar jaar een Dommel abo ADSL2+ 12 Mb/s, unlimited download. Dit werkt redelijk goed. Enkel de abonnementsprijs ligt nogal hoog. Dit in vergelijking met recente tarieven bij andere providers met identieke mogelijkheden.
Ik belde hiervoor naar Dommel en men stelde mij voor een Netline abo aan te gaan met identieke internet mogelijkheden en gratis VOIP telefonie voor 385 eur per jaar. Echter dien ik daarvoor hun Frirtzbox 7113 modem te gebruiken. Deze antieke modem ( Wlan 54Mbs, LAN 100 Mbs, slechts 2 Lan poorten, geen MAC adres beveiliging enz..) staat mij niet aan. Op een zeer onvriendelijke wijze werd me aan de telefoon duidelijk gemaakt dat ze toch maar een "amateur" modem kunnen geven bij zo een abo, en dat geen andere modem werkt met Voip en internet, anders hebt ge geen Voip telefoon verbinding. Ik wil eventueel een Draytek 2940Vn kopen, maar volgens de onbeschofte Dommel werkt die toch niet.
Mijn netwerk zit volledig op Gigabit wired, en Wlan N 300.
Over wat men bij Dommel allemaal verteld om verder in te loggen via mij huidige ADSL2+ modem Linksys WAG320N en deze via netwerk kabel te verbinden met de Fritz 7113 en zo een VOIP telefoon verbinding ter beschikking te hebben op de Fritz, en alle internet verbindingen via WLAN 300N en LAN 1000 te voeren heb ik mijn twijfels.
Heeft iemand een idee of dit inderdaad kan werken? Zo nee, is er een oplossing voor deze zaak?
Alvast bedankt
Dommel - Netline Fritzbox 7113 antiek modem
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 25 keer
Laat je door dommel de 7113 opsturen. Je kan er de sip inlogcodes uithalen. Eens je die codes hebt, leg je de 7113 aan de kant en kan je elke modem aansluiten. De modem moet wel compatible zijn: adsl 2+, sip client.
De Draytek 2940Vn ken ik niet.
Dommel wil een standaard modem, je kan begrijpen dat ze geen support kunnen geven voor elk type modem.
De Draytek 2940Vn ken ik niet.
Dommel wil een standaard modem, je kan begrijpen dat ze geen support kunnen geven voor elk type modem.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Dit zal perfect werken.demarc schreef:Over wat men bij Dommel allemaal vertelt om verder in te loggen via mij huidige ADSL2+ modem Linksys WAG320N en deze via netwerk kabel te verbinden met de Fritz 7113 en zo een VOIP telefoon verbinding ter beschikking te hebben op de Fritz, en alle internet verbindingen via WLAN 300N en LAN 1000 te voeren heb ik mijn twijfels.
Je kan de FritzBox zo instellen dat hij niet als modem werkt, maar als ATA (aansluiten via de LAN1 poort)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- jaker
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
- Bedankt: 81 keer
Ik sta achter voorstel van rmag, gooi die Fritzbox in een hoekje nadat je er de nodige gegevens uit hebt gehaald. En gebruik een betere modem/router met Voip. Zo doe ik het trouwens zelf ook. 

Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
ik draai al verschillende maanden op een nieuwe fritzbox, heb net als zovelen, de sip codes uit de modem gehaald en deze in de nieuwe fritz gezet.
Werkt perfect en je hoeft je geen zorgen te maken over lockende modems, firmwares die spontaan veranderen, settings die ineens weg zijn en zo voort...
Werkt perfect en je hoeft je geen zorgen te maken over lockende modems, firmwares die spontaan veranderen, settings die ineens weg zijn en zo voort...
Beste allen, ik zit met hetzelfde probleem als demarc. Alleen heb ik nog de Siemens Gigaset SX762 WLAN dsl (ADSL2+, 4x100Mbps,voip), die ik voorheen gebruikte met dommel, en die een goed en stabiel bereik had tot de zolder. Nu heb ik hierover 2 vragen:
- kan de Gigaset SX762 WLAN dsl technisch gezien het voip-werk van de fritzbox 7113A overnemen, zodat ik die in een kast kan steken?
- hoe lees ik die sip-codes uit van de fritzbox? Ik heb putty 0.62 open staan op "session", en het vraagt naar host name en staat op ssh. Ik heb telnet aangezet via telefoon, maar wat nu, hoe in te loggen op de fritzbox? Ik zag op onderstaande site dat er code dient ingegeven te worden:
http://www.abforum.be/showthread.php?t=11772
ik heb ingelogd op telnet, met host name "fritz.fonwlan.box". Dan kon ik de code overtypen (jammer genoeg niet kopiëren), en kreeg ik allerlei gegevens, maar geen paswoord, of sip, of registrar gegevens... Wat doe ik dus verkeerd?
Als ik die mannen van dommel eindelijk aan de lijn krijg, dan wijzen ze categoriek alle hulp af als ik niet de fritz wil gebruiken. Terwijl ik zeker ben dat er velen net zo gechareld zijn als ik met die brol waarmee ze ons opzadelen.
Alvast bedankt!
- kan de Gigaset SX762 WLAN dsl technisch gezien het voip-werk van de fritzbox 7113A overnemen, zodat ik die in een kast kan steken?
- hoe lees ik die sip-codes uit van de fritzbox? Ik heb putty 0.62 open staan op "session", en het vraagt naar host name en staat op ssh. Ik heb telnet aangezet via telefoon, maar wat nu, hoe in te loggen op de fritzbox? Ik zag op onderstaande site dat er code dient ingegeven te worden:
http://www.abforum.be/showthread.php?t=11772
ik heb ingelogd op telnet, met host name "fritz.fonwlan.box". Dan kon ik de code overtypen (jammer genoeg niet kopiëren), en kreeg ik allerlei gegevens, maar geen paswoord, of sip, of registrar gegevens... Wat doe ik dus verkeerd?
Als ik die mannen van dommel eindelijk aan de lijn krijg, dan wijzen ze categoriek alle hulp af als ik niet de fritz wil gebruiken. Terwijl ik zeker ben dat er velen net zo gechareld zijn als ik met die brol waarmee ze ons opzadelen.
Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Mundungu 16 dec 2011, 14:15, in totaal 1 gewijzigd.
- jaker
- Elite Poster
Voor het uitlezen van je SIP-account gegevens uit je Fritzbox, zie dit topic: dommel voip(cityline)
Indien je Siemens Gigaset SX762 alle nodig instelling aankan om een SIP-account te configureren, zie ik geen reden waarom het niet zou mogelijk zijn deze te gebruiken ipv de Fritzbox.
Indien je Siemens Gigaset SX762 alle nodig instelling aankan om een SIP-account te configureren, zie ik geen reden waarom het niet zou mogelijk zijn deze te gebruiken ipv de Fritzbox.
-
- Moderator
Uitlezen SIP gegevens van de FritzBox kan ook met RuKernelTool. zie http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... el#p347929
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Dit is wat ik vind op de Siemens Gigaset SX762:
http://imageshack.us/photo/my-images/84 ... 62sip.jpg/
=> dien ik dit allemaal in te vullen?
gebruikersnaam: heb ik via uitlezen sip
weergegeven naam: ???
autorisatie gebruikersnaam: ???
wachtwoord: heb ik via uitlezen sip
SIP-domein: ???
SIP-realm: ???
proxyserveradres: ???
registratieserveradres: ??? mss dat registrar ip-adres dat ik uitlas?
spraak-codecs: ???
http://imageshack.us/photo/my-images/84 ... 62sip.jpg/
=> dien ik dit allemaal in te vullen?
gebruikersnaam: heb ik via uitlezen sip
weergegeven naam: ???
autorisatie gebruikersnaam: ???
wachtwoord: heb ik via uitlezen sip
SIP-domein: ???
SIP-realm: ???
proxyserveradres: ???
registratieserveradres: ??? mss dat registrar ip-adres dat ik uitlas?
spraak-codecs: ???
-
- Moderator
gebruikersnaam: username uitgelezen uit de Fritz
weergegeven naam: willekeurig (vb je telefoonnummer)
autorisatie gebruikersnaam: username uitgelezen uit de Fritz
wachtwoord: paswoord uitgelezen uit de Fritz
SIP-domein: IP adres uitgelezen uit de Fritz (83.101.17.137 ?)
SIP-realm:
proxyserveradres: leeg, of zelfde IP als hierboven
registratieserveradres: zelfde IP als hierboven
spraak-codecs: laat die gewoon staan, de meest gebruikte is G.711
weergegeven naam: willekeurig (vb je telefoonnummer)
autorisatie gebruikersnaam: username uitgelezen uit de Fritz
wachtwoord: paswoord uitgelezen uit de Fritz
SIP-domein: IP adres uitgelezen uit de Fritz (83.101.17.137 ?)
SIP-realm:
proxyserveradres: leeg, of zelfde IP als hierboven
registratieserveradres: zelfde IP als hierboven
spraak-codecs: laat die gewoon staan, de meest gebruikte is G.711
- jaker
- Elite Poster
Ik had bij SIP-realm ook 83.101.17.137 staan in mijn router (Philips SNV6520 omgebouwd tot SMC 7908VoWBRA).
Hallo, ik heb alles ingegeven, maar het werkt nog niet. Ik zie bij de statustab staan:
Mislukt (realm_mismatch)
Het uitgelezen registrar ip adres is 83.101.17.141; ik gebruik dit dus ipv de vermelde 137. Voor de realm geeft dit dus een mismatch.
Internet op zich werkt wel.
Zou het verder kunnen dat ik het mac adres van de fritzbox moet spoofen met de gigaset, zodat die bij dommel herkend wordt als fritzbox? Misschien houdt dommel dat bij en wordt de router anders niet herkend voor telefonie?
De optie Out-of-band DTMF:moet die op uit blijven staan, of op RFC2833 ofwel SIP-info...?
Mislukt (realm_mismatch)
Het uitgelezen registrar ip adres is 83.101.17.141; ik gebruik dit dus ipv de vermelde 137. Voor de realm geeft dit dus een mismatch.
Internet op zich werkt wel.
Zou het verder kunnen dat ik het mac adres van de fritzbox moet spoofen met de gigaset, zodat die bij dommel herkend wordt als fritzbox? Misschien houdt dommel dat bij en wordt de router anders niet herkend voor telefonie?
De optie Out-of-band DTMF:moet die op uit blijven staan, of op RFC2833 ofwel SIP-info...?
- jaker
- Elite Poster
Neen, het mac-adres van de Fritzbox wordt niet gebruikt. Normaal zou je configuratie moeten werken. Probeer toch 83.101.17.137 eens voor SIP-domein, SIP-realm, proxyserveradres en registratieserveradres. Dit is het adres dat Dommel normaal gebruikt voor hun SIP-service.
Sorry jongens, werkt nog niet...
Als ik .141 of .137 probeer geeft hij realm_mismatch, als ik iets anders probeer dan geeft hij bij status "not_found".
Moet ik telkens de gigaset herstarten als ik een sip realm probeer, opdat het voip lampje erop gaat branden?
Of kan ik ervan uitgaan dat het direct zal aangaan als ik de juiste info invoer?
Als ik .141 of .137 probeer geeft hij realm_mismatch, als ik iets anders probeer dan geeft hij bij status "not_found".
Moet ik telkens de gigaset herstarten als ik een sip realm probeer, opdat het voip lampje erop gaat branden?
Of kan ik ervan uitgaan dat het direct zal aangaan als ik de juiste info invoer?
Via een omweg is het probleem omzeild: zet de gigaset op "netwerk" en koppel hem aan de Fritzbox 7113.
De Fritzbox zijn wifi staat af, hij geeft het door. De dhcp server gebeurt ook door de gigaset.
=> toch telefonie, en een deftige wifi range.
Bedankt voor jullie hulp!
De Fritzbox zijn wifi staat af, hij geeft het door. De dhcp server gebeurt ook door de gigaset.
=> toch telefonie, en een deftige wifi range.
Bedankt voor jullie hulp!

-
- Starter
@Mundungu:
kan je eventjes uitleggen hoe je te werk bent gegaan bij jouw oplossing?
Ik zou ook enkel de FritzBox willen gebruiken als Internet-verbinding en de rest van mijn Lan laten afhandelen door de Gigaset ( (Wifi en DHCP voor rest van PC's in netwerk) Zo kan ik ook mijn vorige IP range behouden 192.168.2.x (ipv 192.168.178.x)
Verbeter me indien verkeerd maar klopt het volgende:
- ADSL aansluiten op Fritzbox + Wifi en DHCP uitschakelen + IP op 192.168.2.2 zetten (ipv 192.168.178.1)
- Telefoon aansluiten op Fritzbox
- LANpoort van Fritzbox aansluiten op poort 4 van de Gigaset
- Gigaset Wifi instellen en DHCP inschakelen
Welke config-items dien ik aan te passen op niveau van Internet en LAN in beide routers om alles te laten werken?
Alvast bedankt!
kan je eventjes uitleggen hoe je te werk bent gegaan bij jouw oplossing?
Ik zou ook enkel de FritzBox willen gebruiken als Internet-verbinding en de rest van mijn Lan laten afhandelen door de Gigaset ( (Wifi en DHCP voor rest van PC's in netwerk) Zo kan ik ook mijn vorige IP range behouden 192.168.2.x (ipv 192.168.178.x)
Verbeter me indien verkeerd maar klopt het volgende:
- ADSL aansluiten op Fritzbox + Wifi en DHCP uitschakelen + IP op 192.168.2.2 zetten (ipv 192.168.178.1)
- Telefoon aansluiten op Fritzbox
- LANpoort van Fritzbox aansluiten op poort 4 van de Gigaset
- Gigaset Wifi instellen en DHCP inschakelen
Welke config-items dien ik aan te passen op niveau van Internet en LAN in beide routers om alles te laten werken?
Alvast bedankt!
ik heb ook netline en voip van dommel
mijn fritzbox werkt niet te best
nu heb ik de gegevens van de fritzbox in siemens sx762 gezet
account wordt geregistreerd
ik kan gebeld worden ik kan naar belgische gsm bellen
ook een nederlandse gsm kan mij bellen
maar ik kan niet naar nederlandse gsm bellen niet naar vast toestel in nederland
naar een belgisch vast toestel moet ik er 0032 voorzetten anders werkt het niet
weet iemand hoe ik de siemens moet instellen opdat het wel werkt
alvast bedankt
mijn fritzbox werkt niet te best
nu heb ik de gegevens van de fritzbox in siemens sx762 gezet
account wordt geregistreerd
ik kan gebeld worden ik kan naar belgische gsm bellen
ook een nederlandse gsm kan mij bellen
maar ik kan niet naar nederlandse gsm bellen niet naar vast toestel in nederland
naar een belgisch vast toestel moet ik er 0032 voorzetten anders werkt het niet
weet iemand hoe ik de siemens moet instellen opdat het wel werkt
alvast bedankt
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
eigenlijk zit je met dit probleem:
De siemens moest je beheren via de homeconnect software. Bij de fritzbox gebeurt dat allemaal direct in de fritzbox zelf als ik het goed onthouden heb. Denk er wel aan: indien je ooit iets veranderd hebt in de homeconnect instellingen via de software deze ook worden meegenomen naar de fritzbox, maar je die niet kan wijzigen. Dan moet je even beroep doen op de helpdesk.
Indien je naar nl wil bellen kan je 0031 gebruiken ipv 0032
De siemens moest je beheren via de homeconnect software. Bij de fritzbox gebeurt dat allemaal direct in de fritzbox zelf als ik het goed onthouden heb. Denk er wel aan: indien je ooit iets veranderd hebt in de homeconnect instellingen via de software deze ook worden meegenomen naar de fritzbox, maar je die niet kan wijzigen. Dan moet je even beroep doen op de helpdesk.
Indien je naar nl wil bellen kan je 0031 gebruiken ipv 0032
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
het is een instelling in de siemens denk ik
ik draai ook 0031 en krijg dan bericht dat de gebelde persoon in gesprek is
maar dat is niet zo
naar belgische vaste nr moet ik 0032 ervoor zetten anders krijg ik geen verbinding
ik heb al geprobeerd met voorkeuze etc in de telefooninstellingen maar dat werkt ook niet
heeft iemand nog een andere oplossing?
mvg
potterke
ik draai ook 0031 en krijg dan bericht dat de gebelde persoon in gesprek is
maar dat is niet zo
naar belgische vaste nr moet ik 0032 ervoor zetten anders krijg ik geen verbinding
ik heb al geprobeerd met voorkeuze etc in de telefooninstellingen maar dat werkt ook niet
heeft iemand nog een andere oplossing?
mvg
potterke