Hallo, ik heb een gewone ADSL2 verbinding met Scarlet en het viel me op dat 's avonds rond 19u mijn internet trager gaat dan normaal....
Router en modem heb ik al geresest maar dat blijft het zelfde; dus bv downloaden aan 600kb/s inplaats van de normale 1,2mb/s
Scarlet 's avonds traag?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
* Je lijnwaarden in je modem blijven hetzelfde?
* Je surft telkens met de draad en niet draadloos?
(Het draadloos ondervindt hier soms ook lichte hinder 's avonds, door een slechte draadloze zender en buren die hun draadloos beginnen te gebruiken)
* Wat gebruik je als testdata? Belnet? Speedtest?
* Je surft telkens met de draad en niet draadloos?
(Het draadloos ondervindt hier soms ook lichte hinder 's avonds, door een slechte draadloze zender en buren die hun draadloos beginnen te gebruiken)
* Wat gebruik je als testdata? Belnet? Speedtest?
Ja hoor ik versta het niet, in de modem zie ik dit staan en dit blijft ook altijd zo:
Data Rate::
Stream Type
Actual Data Rate
Up Stream
637 (Kbps.)
Down Stream
12000 (Kbps.)
Ik surf altijd draadloos, mijn ontvanger is een ICIDU wireless N stick, zou het niet kunnen dat er een of ander probleem is met mijn draadloos B/G station?
En om te testen gebruik ik alotijd deze 2 sites om data downloads te testen
www.bbned.nl/speedtest/
users.telenet.be/downloadtest/
Ik heb zo'n gevoel dat er iets mis met mijn mijn adsl modem en of router... die modem was een goedkoop ding: 30€ en die router heb ik al jaren in me bezit.. Zit er aan te denken om dit apparaat te kopen van Cisco, maar als ik dan nog steeds traag internet heb dan is dat echt weggesmeten geld
http://www.beslist.be/computers/d000069 ... witch.html
Data Rate::
Stream Type
Actual Data Rate
Up Stream
637 (Kbps.)
Down Stream
12000 (Kbps.)
Ik surf altijd draadloos, mijn ontvanger is een ICIDU wireless N stick, zou het niet kunnen dat er een of ander probleem is met mijn draadloos B/G station?
En om te testen gebruik ik alotijd deze 2 sites om data downloads te testen
www.bbned.nl/speedtest/
users.telenet.be/downloadtest/
Ik heb zo'n gevoel dat er iets mis met mijn mijn adsl modem en of router... die modem was een goedkoop ding: 30€ en die router heb ik al jaren in me bezit.. Zit er aan te denken om dit apparaat te kopen van Cisco, maar als ik dan nog steeds traag internet heb dan is dat echt weggesmeten geld
http://www.beslist.be/computers/d000069 ... witch.html
Vergeet niet dat dit de drukste periode van de dag tussen 6 uur en 9 uur valt (ongeveer), en dat het geld ook voor digitale tv. Een zekere vertraging ga je altijd hebben.Wietkop schreef:Hallo, ik heb een gewone ADSL2 verbinding met Scarlet en het viel me op dat 's avonds rond 19u mijn internet trager gaat dan normaal....
Router en modem heb ik al geresest maar dat blijft het zelfde; dus bv downloaden aan 600kb/s inplaats van de normale 1,2mb/s